Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Większe hamulce a hydraulika ?
Autor Wiadomość
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-11-02, 18:02   Większe hamulce a hydraulika ?

czyli zaadaptowałeś serwo i pompkę o większej pojemności :) Jaki efekt ? :>
Ostatnio zmieniony przez Brian 2015-11-06, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Malutki010 
KLUBOWICZ
G2 GS&T


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 473
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2015-11-02, 18:10   

tez jestem ciekawy tego od czego dałeś to ???
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=10943
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-11-02, 18:28   

Ja jestem zadowolony z efektu :paker: nie serwo ori tylko dołożony ten wzmacniacz o konstrukcji podobnej do cepa :jezyk:

[ Dodano: 2015-11-02, 18:30 ]
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-11-02, 18:37   

aha :jezyk: ja pracuje nad innym patentem :jezyk:
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-11-02, 18:39   

Brian, Jak na razie daje to radę :ok: daj cynk jak opracujesz :lol2:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2015-11-02, 18:46   

Ciężko mu zdjęcia zrobić, jak dotrę swoim struclem do Elbląga to Wam porobię zdjęcia :twisted:
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-11-02, 18:50   

Trzcina, Nie każdy ma tak wypasiony aparat :jezyk: :jezyk: :jezyk: i nie obiecuj tylko przybywaj :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-06, 22:34   

Panowie serwo i pompa to nie wszystko u nas testowalismy rozne kombinacje duze serwo i pompa duze srwo i mala pompa itp (kombinacje wymagane bo nic sie nie miesci przy kolektorach ssacych z 2jzeta) o dziwo i sami nie myslelismy ze tak moze byc, igeielka hebelek na brembo z 350z z pompa i serwem z suzuki swifta starego 1.3 benzyna. To daje duzo do myslenia :>
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-11-06, 23:02   

Wydzieliłem bo to ciekawy temat :ok:

Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... :roll: Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły :> dobrze kminie czy coś nie tak ? :wtf:
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-06, 23:20   

Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo ;)
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-11-06, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-11-07, 13:35   

Brian napisał/a:
Wydzieliłem bo to ciekawy temat :ok:

Hmmm.... na moją głowę to działa to tak ... :roll: Skoro zwiększamy zaciski co = zwiększamy pojemność układu to przy pozostaniu przy seryjnej pompce nie jesteśmy w stanie "nadmuchać" całego układu na 100% ponieważ ma za małą wydajność w efekcie np. duży zacisk przy maksymalnym wciśnieciu hebla ma np. 80% swojej maksymalnej siły :> dobrze kminie czy coś nie tak ? :wtf:



[ Dodano: 2015-11-07, 13:35 ]
wojtas napisał/a:
Pompa to jedno, ale warto dodac do tego "moda " rozklad sily hamowania "przod-tyl" . Przy wiekszym zacisku i wiekszej tarczy z przodu oraz serii z tylu, rozregulowujemy sobie caly uklad hamowania
Jak juz rozkminiac to kompleksowo ;)



nie znam się ale nie wydaje mi się - w układzie jest ciśnienie i należałoby sprawdzić jakie generuje ciśnienie pompa inna niż w eclipsie ale w całym układzie - różnice raczej będą znikome imo - przypominam że niektóre GSX miały większe zaciski z tyłu i przodu i takie same pompy - jeśli już ważne by były przewody - przecież np w evo nie wiadomo jak są długie a ich długość też wpływa na ciśnienie

różnica więc jest pewien bardzo znikoma, taka jak miedzy seryjnymi szpilkami do głowicy a super chruper ARP (około 8% wytrzymalsze) ... no chyba że się kupi L19 ale to by znaczyło odpowiednik jakiś zacisków 6-8 tłoczków z przodu i 4-6 z tyłu a takich to chyba nikt tu nie ma :D
Ostatnio zmieniony przez ronino 2015-11-07, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
runo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 866
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-07, 13:52   

Jest jeden co ma 6 tłoczków :ok:
_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-11-07, 13:59   

a i 8 tłoczków do 2g montowałem ;) k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc ;) średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-11-07, 16:25   

runo napisał/a:
Jest jeden co ma 6 tłoczków :ok:

6, 8, 10 juz było ze liczy się przede wszystkim powierzchnia cierna na styku tarcza klocek - ja musiałbym chyba na 19 jeździć jak bym chciał jeszcze większe tarcze

[ Dodano: 2015-11-07, 16:25 ]
GOLDI napisał/a:
a i 8 tłoczków do 2g montowałem ;) k-sport czy inny shit... nie liczy sie ilosc tlokow, dlugosc przewodow etc etc ;) średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)


lo miałem racje - sam jestem zaskoczony ;)
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-11-07, 16:39   

GOLDI napisał/a:
średnica tłoczków jest ważna, suma summarum wychodzi ze duzej roznicy nie bedzie... a wszelkie "akumulatory cisnienia" fajne... jak sie uzywa ALSu i rzadko na podcisnienie wchodzi ;) na codzien imo bez sensu... chyba ze komus ze starosci juz serwo nie wyrabia ;)


Muszę się nie zgodzić :jezyk: Eclipse seryjnie ma pompkę pod dwa zaciski pływające 2 tłoczkowe na przodzie i po 1 na tyle. w sumie mamy 6 tłoczków :P rozpatrzmy teraz przypadek gdzie w Eclipse lądują heble przód i tyl z EVO na przodzie po 4 na tyle po dwa. W EVO są duże tłoczki zbliżone do DSM a wiec można uprościć że mamy zamiast 6 tłoczków teraz w układzie 12 tłoczków czyli 2x więcej :jezyk: Jeśli nie ma różnicy dlaczego Mitsubishi w EVO zastosowało większej pojemności pompkę i mocniejsze serwo :> ?

To że w DSM działają na seryjnej pompce czy serwie 8 tłoczkowe zaciski nie oznacza że pompka jest w stanie wytworzyć maksymalne ciśnienie w układzie, a tym samym zacisnąć tłoczki ze 100% siła i sprawnością układu :jezyk: !
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-08, 11:51   

Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.

Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-11-08, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-11-08, 13:07   

jagos napisał/a:
Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.

Ja np. W Colcie miałem seryjne servo i pompę i założyłem przód dwutłoczkowe z Galaka i się zdziwiłem jak to źle hamuje. Po wywaleniu pompy ABS i wymianie serva z pompą na tą z Galanta z wersji dwutłoczkowej wystarczyło dotknąć hamulec i reakcja była rewelacyjna. Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.


czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej - i nie miałem abs od samego początku w gsx

niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2015-11-08, 15:52   

jagos napisał/a:
Brian, Zgadzam się z Tobą.
Jeśli natomiast po wywaleniu pompy ABS zmniejszamy czas dotarcia płynu do zacisków i to czuć przy hamowaniu.


Ja nie mam ABS w ogóle fabrycznie :jezyk:

jagos napisał/a:
Ja w Eclipsie mam przód i tył Brembo+ABS+seryjne servo z pompą. I to co się dzieje przy hamowaniu w porównaniu z tym samym zestawem w Evo8, którym jeździłem to jest mega przepaść.


Właśnie o to mi chodzi jagos :ok: że w GSX ten sam zestaw hamuje dobrze ... A w EVO zajebiaszczo :jezyk:

ronino napisał/a:

niektóre wersje GSX miały 2 tłoczki - i klimatyzację dwustopniową - premium to się nazywało czy jakoś tak


Tak i zaciski + tarcze z 3000gt z tyłu ja mam taką wersje :jezyk:


Reasumując :jezyk: chce osiągnąć taką samą wydajność zestawu z EVO w GSX na Brembo :ok: i nawet już wiem co i jak :jezyk: teraz tylko czekam aż wyciągnie się silnik żeby dostęp się zrobił :dance:
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-11-08, 15:57   

Brian mów co robisz to pod razu 2 razu Łukasz zrobi :P
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-09, 09:28   

ronino napisał/a:
czy to znaczy że jak nie mam abs to dlatego jest lepiej


Wydaje mi się,że tak. Prosta fizyka. Wąż ogrodowy długości 10m a 30m. Na końcu 30m jest o wiele mniejsze ciśnienie niż na końcu 10m. Oczywiście wtłaczając do nich wodę pod tym samym ciśnieniem.
1 lepszy przykład działania ABS
https://www.youtube.com/watch?v=ckEoArQv14g

Ja nie teoretyzuję. Wiem jak hamuje układ z i bez pompy abs i wiem jak hamuje z wiekszym servem i pompą hamulcową.

Któregoś razu miałem awaryjne hamowanie z prędkości przekraczającej 200km/h i wtedy doszło do mnie, że z hamulcami trzeba coś zrobić.

[ Dodano: 2015-11-09, 09:39 ]
Ja przez zimę jedną z modyfikacji jakie chcę przeprowadzic w Eclipse to wymienić servo na to z EVO i wywalić ABS bo i tak nie działa a odpowietrzanie układu z pompą ABS to nie taka prosta sprawa.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16