Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Miękkie sprzęgło.
Autor Wiadomość
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-25, 14:49   Miękkie sprzęgło.

Witam z kolejnym problemem :C Otóż ostatnio strzeliła mi skrzynia, kupiłem na forum używkę, sprzęgło nowiutkie i przy okazji wymieniłem przeguby. Wszystko sobie ładnie wymieniłem, ale niestety biegi nie wchodzą. Pierwszy raz odpaliłem auto jak jeszcze osie napędowe nie był założone, no i biegi wchodziły, chciałem sprawdzić czy skrzynia jest w dobrym stanie, ale juz wtedy czułem, że cos za łatwo wciskam pedał sprzęgła. Gdy złożyłem już wszystko odpaliłem auto i juz biegów nie da się wrzucić, pedał idzie w podłogę i nic. Kupiłem nowy wysprzęglik, odpowietrzyłem układ i to samo. Wysprzęglik wysuwa się może na 0.5 cm mimo, że pedał wciśnięty do podłogi. Przed wymiana skrzyni wszystko było dobrze, nie wiem czy to kwestia nowego sprzęgła czy może po prostu coś źle zrobiłem. Tak sobie myślę, że mam za małe ciśnienie w układzie, ale czy moge to jakoś sprawdzić, a może przyczyna leży gdzie indziej. Jesli trzeba bedzię to kupie nową pompkę sprzęgła, tylko dziwi mie to ze wczesniej wszystko działało, a wymieniłem sprzegło i skrzynie i juz nie, w sumie to w układ hydrauliczy nie ingerowałem. Sezon sie zbliża a auto stoi :C
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-03-25, 18:47   

pompa dziala normalnie ? jakas regulacja jej byla ? lyzka nie krzywa?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-26, 01:19   

Pompa raczej sprawna, na starym sprzęcie działała, a żadnej regulacji nie było. Wyczytałem tylko że po wymianie sprzęgła należy odpowietrzyć układ i tyle.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-03-26, 01:24   

odpowietrzyc poprawnie.... skoro pompa dziala, wysprzeglik dziala a nie pracuje praktycznie w ogole to kwestia odpowietrzenia...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-26, 01:45   

Odpowietrzam w ten sposób. Przy czym nie robi się twardy.

"jedna za kierownicą a druga przy odpowietrzniku wysprzęglika

kierowca pompuje kilka razy by wzrosło cisnienie w układzie i trzyma pedał wciśnięty,
gdy pedał jest wciśniety na ułamek sekundy druga osoba szybko odkręca i zakręca odpowietrznik by wyleciało powietrze i spieniony płyn,

czynnośc powtarzamy wielokrotnie do skutku,
by przy odpowietrzaniu wypływał na koniec sam płyn bez powietrza a pedał był twardy"

Źródło: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28856
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2016-03-26, 09:01   

Źle...
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-03-26, 09:29   

Właśnie dobrze, ją tak robiłem i wszystko gra. Trzeba później skontrolować ilość płynu lub w trakcie dolać
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2016-03-26, 10:34   

http://www.mekp.pl/viewto...ie+sprz%EAg%B3a

No i może być problemem łyżka
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-26, 11:27   

A ta łyżka, to ją się jakoś reguluje, czy po prostu wyrabia się z czasem ?
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-03-26, 11:53   

przy poprzednim sprzegle u kresu jego zywota pedal bral nisko czy wysoko ?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-26, 17:18   

Mamy sukces! Układ odpowietrzyłem z 10 razy i nic nie pomagało... ewidentnie było za małe ciśnienie bo łapa nie dochodziła do końca. Gdzieś wyczytałem że trzeba wyregulować pompke sprzęgła i działa, musiałem o 1 cm ją zmienić, ale teraz wszystko ładnie chodzi, taki wielkanocny prezent :D Mam jeszcze pytanie czy pedał sprzęgła powinien być wyżej niż pedał hamulca, bo u mnie jest trochę niżej ?
 
 
jezyk147 
KLUBOWICZ


Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 192
Skąd: Żory
Wysłany: 2016-03-26, 17:40   

Pedały hamulca i sprzęgła powinny być na równo. Tylko gaz niżej
_________________
Mitsubishi Eclipse 2G Lift 1999 4G63
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-03-26, 23:53   

Goldi napisał/a:
pompa dziala normalnie ? jakas regulacja jej byla ?
a pytałem :P
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-27, 11:00   

Teraz tylko wymienić uszczelki w skrzyni i można rozpocząć sezon :D
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-03-27, 14:13   

Ja zostawiłem trochę luzu bo jak za mocno wkręciłem to podczas jazdy sprzęgło się ślizgało
 
 
Mich 
KLUBOWICZ

Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 150
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2016-03-30, 19:44   

A takie pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu. Po odpaleniu i po przekroczeniu 5 tys obrotów zacina sie przepustnica, trzeba mocniej docisnąć pedał zeby zadziałała. Wymieniać przepustnicę, czy gdzieś indziej szukać przyczyny. Linka oraz sam pedał sprawny.
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-11, 23:04   

Podepnę się pod temat. W pojemniku na wysprzęgliku mam poziom płynu w połowie między min/max. Czy tak powinno być, czy lać do max? Można dolać po prostu DOT4, czy lepiej wymienić wszystko?
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-02-12, 08:55   

Jeśli sprzęgło działa prawidłowo, nic nie musisz wymieniać. Poziom pomiędzy min/max jest prawidłowy. W układzie wspomagania sprzęga jest dot 3 wg instrukcji, ale możesz z powodzeniem lać dot4.
_________________
GST 1991
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-12, 15:15   

Mam problem z biegami, ciezko wchodza, nieraz wyskakuja. Chcialem zaczac od odpowietrzenia, potem zobaczymy. Jesli mam DOT3, moge po odpowietrzeniu zmieszac z DOT4?
Dzieki za podpowiedzi, chcialbym do wiosny miec go gotowego :)
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-02-12, 17:40   

Może po prostu przepompuj sobie cały układ nowym płynem?
Jeśli biegi Ci wyskakują, to raczej to nie jest wina sprzęgła... :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13