Mały remont silnika? |
Autor |
Wiadomość |
10swi.stak
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa Włocławek
|
Wysłany: 2016-05-10, 10:50 Mały remont silnika?
|
|
|
Witam.
Przymierzam się do tzw, "małego remontu" silnika. Tzn chce go uszczelnić, bo pojawia się przy obciążeniu niebieski dymek z wydechu i powoli zjada oliwę. Czuć również trochę olej w aucie. Dodatkowo jak go przejąłem był już zalany mineralnym olejem, więc już od dawna zastanawiałem się nad uszczelnieniem go na nowo i zalaniem czymś normalnym. Teraz wymieniałem ten mineralny co ok 5 tyś, żeby zachować kondycję silnika.
Teraz prosiłbym o pomoc. Co kupić i jakiej firmy? Top end Power oferuje praktycznie wszystko co potrzeba, ale posiadam 1G GS 7 bolt i na chwilę obecną ich oferta jest chyba dla bardziej wyczynowych graczy
Oczywiście chce wymienić uszczelki silnika, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, planowanie głowicy, rozrząd, no i zalanie silnika dobrym olejem.
Co jeszcze wypadałoby zrobić? Auto ma przejechane 305 000 (według licznika), wiem że można by wymienić wszystko, ale chyba mnie nie stać. Chce kupować części po kolei, żeby po wakacjach zrobić remont.
Pozdrawiam |
_________________ Eclipse 1G; 4G63 2.0 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-05-10, 15:37
|
|
|
A cieknie Ci gdzieś olej na zewnątrz? Ja ostatnio wytarłem na ile dałem radę silnik od dołu, bo był strasznie zapaprany ale chyba głównie przez potop płynu chłodniczego. Niemniej podłączam się trochę pod pytanie, bo widzę ślady oleju cieknące spod osłony rozrządu. Również chciałbym się tam uszczelnić i zalać lepszy olej. |
|
|
|
|
yama
zielenina
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 71 Skąd: Rzesz?w
|
Wysłany: 2016-05-10, 15:38
|
|
|
po kiego minerał- zawsze mnie ludzie denerwują moj ma 320 kkm i jedzie na 10w40 !!! Jka ci zaczyna walić dymem to nie minerał tylko remont
pierwsze zobacz co poszło trzeba zmierzyć kompresję później zobacz czy dół się kiwa czy głowica.
Z PRLu sposób odwracasz głowice zalewasz benzynka i patrzysz czy nie ubywa.
Moja rada jak bierzesz mały remont to zrób kapitalkę - oszczędzisz czas i kasę.
PO ciul 2 razy rozbierać jak i tak masz go przepołowionego a jak ci panewka pójdzie to co od nowa ???
popychacze z dużymi dziurami z TopT
mniej wiecej ceny
uszczelniacze ori Hundaja plus uszczelki na góre ok 110zł
-planowanie głowicy plus ewentulanie dotarcie zaworów 80-150zł
-nowe panweki 200-300zł
-szlif wału ew. 280zł max
-komplet uszczelek na dół silnika ok 150zł
-pod głowice 100zł
-rozwiert plus honowanie -200zł
-nowe tłoki nadwymiar ok 600zł
-nowe pierscienie ok 200zł
-nowy rozrzad plus pompa ok 600 zł
do tego uszczelniacz wału !!! bo osobiście zapomniałem
rozrząd można później ale czy warto
pompa wodu koniecznie chyba ze masz nową
to max co wydasz więcej nie pamiętam
aaa robocizna ???? z 1200 ??? nie mam pojęcią bo sam zrobiłem
[ Dodano: 2016-05-10, 15:43 ]
jan, sprawdź czy nie cieknie uszczelniacz wału lub nie pękła pokrywa zaworów tylko "rysę" miałem a wycieki były |
_________________ W moich ?y?ach p?ynie olej nie benzyna |
Ostatnio zmieniony przez yama 2016-05-10, 15:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
10swi.stak
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Kwi 2015 Posty: 52 Skąd: Warszawa Włocławek
|
Wysłany: 2016-05-10, 16:21
|
|
|
Mineralnym był zalany jak tylko go przejąłem . Sam bym nigdy nie zalewał czymś takim, ale jako że nie mam "na już" żeby zrobić kompletny remont, to wymieniałem częściej ten nieszczęsny mineralny. Tłoki to rozumiem konieczność? |
_________________ Eclipse 1G; 4G63 2.0 |
|
|
|
|
wolf
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 124 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2016-05-11, 03:33
|
|
|
Tłoki i korby do szlifierni do sprawdzenia a blok do tulejowania. |
_________________ wolf
|
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 09:13
|
|
|
Zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworowych, da się to zrobić bez zdejmowania głowicy. Potem dobra płukanka do silnika i olej syntetyczny i obserwacja. Pojeździj zmierz kompresje, może remont nie będzie konieczny. Mój silnik wcinał 1,5l oleju na 1000km, czyli na 10 tyś km wcinał 15l oleju!!! Po wymianie uszczelniaczy zaworowych, płukance i zalaniu syntetyka spalanie oleju mieściło się między 1-1,5l na 10 tyś km a silnik nie miał lekko bo codziennie kręciłem go na czerwone pole i tak przez 6 lat i nie chciał się zepsuć Jeszcze jedna moja obserwacja, przez pierwsze 5kkm od wymiany oleju silnik go prawie w ogóle nie brał, dopiero przez kolejne 5k do wymiany trochę go ubywało. Ten silnik lubi mieć świerzy olej i najlepiej byłoby go zmieniać co max 7500km (tak zresztą jest w instrukcji). |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Conqeror
mniejsza zielenina
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 173 Skąd: OZW
|
Wysłany: 2016-05-11, 09:48
|
|
|
Tak z ciekawości jak je wymienić i nic potem nie trzeba będzie ustawiać jakiegoś luzu czy coś ? Jak ciągnie tak setkę na 1500 km to dobrze? |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2016-05-17, 00:14
|
|
|
Conqeror, wpadnij z Skupkami na browara |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
|