Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały remont silnika?
Autor Wiadomość
10swi.stak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa Włocławek
Wysłany: 2016-05-10, 10:50   Mały remont silnika?

Witam.

Przymierzam się do tzw, "małego remontu" silnika. Tzn chce go uszczelnić, bo pojawia się przy obciążeniu niebieski dymek z wydechu i powoli zjada oliwę. Czuć również trochę olej w aucie. Dodatkowo jak go przejąłem był już zalany mineralnym olejem, więc już od dawna zastanawiałem się nad uszczelnieniem go na nowo i zalaniem czymś normalnym. Teraz wymieniałem ten mineralny co ok 5 tyś, żeby zachować kondycję silnika.

Teraz prosiłbym o pomoc. Co kupić i jakiej firmy? Top end Power oferuje praktycznie wszystko co potrzeba, ale posiadam 1G GS 7 bolt i na chwilę obecną ich oferta jest chyba dla bardziej wyczynowych graczy :)

Oczywiście chce wymienić uszczelki silnika, uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, planowanie głowicy, rozrząd, no i zalanie silnika dobrym olejem.

Co jeszcze wypadałoby zrobić? Auto ma przejechane 305 000 (według licznika), wiem że można by wymienić wszystko, ale chyba mnie nie stać. Chce kupować części po kolei, żeby po wakacjach zrobić remont.

Pozdrawiam
_________________
Eclipse 1G; 4G63 2.0
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-10, 15:37   

A cieknie Ci gdzieś olej na zewnątrz? Ja ostatnio wytarłem na ile dałem radę silnik od dołu, bo był strasznie zapaprany ale chyba głównie przez potop płynu chłodniczego. Niemniej podłączam się trochę pod pytanie, bo widzę ślady oleju cieknące spod osłony rozrządu. Również chciałbym się tam uszczelnić i zalać lepszy olej.
 
 
yama 
zielenina


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 71
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2016-05-10, 15:38   

po kiego minerał- zawsze mnie ludzie denerwują moj ma 320 kkm i jedzie na 10w40 !!! Jka ci zaczyna walić dymem to nie minerał tylko remont
pierwsze zobacz co poszło trzeba zmierzyć kompresję później zobacz czy dół się kiwa czy głowica.
Z PRLu sposób odwracasz głowice zalewasz benzynka i patrzysz czy nie ubywa.
Moja rada jak bierzesz mały remont to zrób kapitalkę - oszczędzisz czas i kasę.
PO ciul 2 razy rozbierać jak i tak masz go przepołowionego a jak ci panewka pójdzie to co od nowa ???
popychacze z dużymi dziurami z TopT
mniej wiecej ceny
uszczelniacze ori Hundaja plus uszczelki na góre ok 110zł
-planowanie głowicy plus ewentulanie dotarcie zaworów 80-150zł
-nowe panweki 200-300zł
-szlif wału ew. 280zł max
-komplet uszczelek na dół silnika ok 150zł
-pod głowice 100zł
-rozwiert plus honowanie -200zł
-nowe tłoki nadwymiar ok 600zł
-nowe pierscienie ok 200zł
-nowy rozrzad plus pompa ok 600 zł
do tego uszczelniacz wału !!! bo osobiście zapomniałem :ass:
rozrząd można później ale czy warto
pompa wodu koniecznie chyba ze masz nową
to max co wydasz więcej nie pamiętam
aaa robocizna ???? z 1200 ??? nie mam pojęcią bo sam zrobiłem

[ Dodano: 2016-05-10, 15:43 ]
jan, sprawdź czy nie cieknie uszczelniacz wału lub nie pękła pokrywa zaworów tylko "rysę" miałem a wycieki były
_________________
W moich ?y?ach p?ynie olej nie benzyna :D
Ostatnio zmieniony przez yama 2016-05-10, 15:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
10swi.stak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa Włocławek
Wysłany: 2016-05-10, 16:21   

Mineralnym był zalany jak tylko go przejąłem . Sam bym nigdy nie zalewał czymś takim, ale jako że nie mam "na już" żeby zrobić kompletny remont, to wymieniałem częściej ten nieszczęsny mineralny. Tłoki to rozumiem konieczność?
_________________
Eclipse 1G; 4G63 2.0
 
 
wolf 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 124
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2016-05-11, 03:33   

Tłoki i korby do szlifierni do sprawdzenia a blok do tulejowania.
_________________
wolf
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 09:13   

Zacznij od wymiany uszczelniaczy zaworowych, da się to zrobić bez zdejmowania głowicy. Potem dobra płukanka do silnika i olej syntetyczny i obserwacja. Pojeździj zmierz kompresje, może remont nie będzie konieczny. Mój silnik wcinał 1,5l oleju na 1000km, czyli na 10 tyś km wcinał 15l oleju!!! Po wymianie uszczelniaczy zaworowych, płukance i zalaniu syntetyka spalanie oleju mieściło się między 1-1,5l na 10 tyś km a silnik nie miał lekko bo codziennie kręciłem go na czerwone pole i tak przez 6 lat i nie chciał się zepsuć ;) Jeszcze jedna moja obserwacja, przez pierwsze 5kkm od wymiany oleju silnik go prawie w ogóle nie brał, dopiero przez kolejne 5k do wymiany trochę go ubywało. Ten silnik lubi mieć świerzy olej i najlepiej byłoby go zmieniać co max 7500km (tak zresztą jest w instrukcji).
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2016-05-11, 09:48   

Tak z ciekawości jak je wymienić i nic potem nie trzeba będzie ustawiać jakiegoś luzu czy coś ? Jak ciągnie tak setkę na 1500 km to dobrze? :roll:
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2016-05-17, 00:14   

Conqeror, wpadnij z Skupkami na browara :lol2:
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1,95 sekundy. Zapytań do SQL: 14