Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Intercooler jednostronny
Autor Wiadomość
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-14, 13:17   Intercooler jednostronny

Hej.
Przymierzam się do założenia intercoolera. Chciałbym to wyrzeźbić sam. Po wstępnych oględzinach tego co się kryje pod zderzakiem, stwierdzam, że łatwiutko będzie mi założyć IC jednostronny. Chciałbym tylko spytać, czy są jakieś różnice w wydajności w stosunku do dwustronnych. Nie wydaje mi się, aby jakieś były ale wolę dopytać. Z tego co sobie pomierzyłem, wejdzie mi bez problemu wysoki na 20-25cm. Autko poza tym to właściwie jest OEM, warto pchać od razu coś większego czy taki wystarczy? Chyba każdy większy od fabrycznego powinien być lepszy z definicji...

Rozważałem też ewentualność chłodzenia wodą. Czytałem kiedyś jakiś wątek na naszym forum i pamiętam, że ktoś wychwalał takie rozwiązanie. Wywaliłem akumulator do bagażnika, obok przepustnicy zrobiło się sporo miejsca, wydaje mi się, że wcisnąłbym tam wymiennik.
Zastanawiam się tylko jakie w tych rozwiązaniach są pompy wody. Elektryczne (łatwiejszy chyba byłby montaż)? Czy z napędem mechanicznym (trzeba rzeźbić napęd z paska)?

Z góry dzięki za wsparcie.
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-05-14, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-15, 01:18   

http://www.racingforum.pl...er+jednostronny
jesli jednostronny to tylko taki

_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2016-05-15, 01:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-15, 12:52   

A widzisz... googlując temat trafiłem na ten, który podałeś ale chyba mieli wtedy jakieś problemy techniczne, bo nie mogłem się wbić na tą stronkę.

Kumam o co chodzi, nie taki:
http://allegro.pl/interco...5626912460.html
tylko taki:
http://allegro.pl/interco...5995915119.html

A jak wygląda sprawa z chłodzeniem cieczą? Głównie chodzi mi o to jaka jest pompa w takich rozwiązaniach.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-15, 13:44   

charge cooler fajna rzecz... ale w ukladach w ktorych nie ma miejsca na FMIC... wada to na pewno zwiekszenie masy calego ukladu... zeby charge cooler mial sens wypadaloby miec z 10 litrow w ukladzie, sama pompa jest ciezka, dodatkowy zbiornik wyrownawczy, dodatkowa chlodnica cieczy, przydalby sie jakis uklad sterujacy..

bardzo dobra tania i sprawdzona pompa to pompy z st205 lub ST185CS/RC gdzie te uklady wystepowaly seryjnie i pompa ma bardzo fajny wydatek i jest relatywnie cicha..
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-24, 09:24   

GOLDI, ale czy jest sens w serii ?? jak dla mnie to się sprawdza w 2 przypadkach. Po 1 jak już pisałeś jeśli nie masz miejsca na fmic. po 2 jeśli Nie masz miejsca na jeszcze większy fmic a ten co już go masz nie wyrabia :> . Plus do tego masa. Eclipse i tak ma ciężki przód więc lepiej redukować tą masę niż dokładać bo auto już całkiem będzie pod sterowne.
jan napisał/a:
Autko poza tym to właściwie jest OEM, warto pchać od razu coś większego czy taki wystarczy? Chyba każdy większy od fabrycznego powinien być lepszy z definicji...

Nie zawsze większy znaczy lepszy... Montując dużego fmica dobierasz rozmiar jak i wydajność do danego turbo, ciśnienia, mocy. W serii na pewno odczujesz większego lagga bo co idzie za wymianą icka na większy to powiększenie pojemności układu dolotowego, czyli wydłużasz czas napompowania ciśnienia w układzie ;) . Wiadomo że bzdurom by była wymiana icka non stop pod dany setup auta. Musisz zastanowić się jak setup chcesz osiągnąć i pod to dobierać graty :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-24, 12:59   

Ha... a żebym to ja wiedział co ja chcę...
Póki co chcę wymienić fabrycznego malca i wizualnie 'zapchać' dziurę w zderzaku (miałem dość sponiewierany, wywaliłem kratkę, trochę go poprzycinałem, teraz zionie tam otchłań spod niego).
O tym nie pomyślałem, że wzrośnie objętość dolotu. Na prawdę to będzie odczuwalne przy fabrycznej konfiguracji? Z resztą, sam się przekonam niebawem :)

Ostatecznie to chciałbym dociągnąć mechanikę do sensownie najwyższego poziomu, a potem ewentualnie trochę mocy dodać. Z drugiej strony już teraz śmiga fajnie. Chyba jednak ważniejsze jest dla mnie cieszyć się nim jak najdłużej niż wyciskać ostatnie kilowaty.

A tak sobie myślę... skoro wzrasta objętość dolotu, to może turbina powinna wstawać wcześniej aby to skompensować? Od czego zależy jak ona się rozkręca? Flapper jest domyślnie otwarty, a turbina kręci się tak jak ciśnienie spalin pozwala, a zamyka się on dopiero po przekroczeniu zadanego ciśnienia czy jest domyślnie zamknięty i otwiera dopiero w jakimś momencie?
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-05-24, 13:52   

flapera masz zamkniętego, dopiero jak dojdzie doładowanie do poziomu ustalonego przez np aktuator, aktuator się otwiera i otwiera flapera, wtedy spaliny nie lecą pełną k... na łopatki turbiny tylko w wydech, przez co nie wzrasta doładowanie na samym turbo
_________________

 
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-24, 15:52   

Widzisz, pomyliłem stany, myślałem, że 'zamknięty' to dmucha prosto w wydech.
Chodziło mi o to, czy (mówiąc po chłopsku) spaliny trafiają od samego dołu obrotów na turbinę, czy dopiero w jakichś warunkach? Bo, że powyżej zadanego ciśnienia lecą 'w rurę' to wiedziałem, ale właśnie jak to jest na początku.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-05-25, 02:23   

wieksze ic to nic zlego w konfrontacji z duzym... zastanawiam sie jak duzy musialby byc ic zebyscie odczuli laga ;) wiekszy ic to z reguly mniejsa na nim restrykcja to w niektorych przypadkach nawet poprawi przeplyw i lag sie zmniejszy ;) no chyba ze ktos byle chinola wsadzi to sobie tylko laga zwiekszy ...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2016-05-25, 10:01   

Dzięki wszystkim za wkład w dyskusję. Trochę wiedzy posiadłem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15