Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzona cewka?
Autor Wiadomość
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 72
Skąd: K-ce
Wysłany: 2016-10-16, 18:43   Uszkodzona cewka?

Witam wszystkich.
Od pewnego czasu nasila mi się pewien problem. Po nagrzaniu silnika, na postoju silnik trochę przyszarpuje. Zazwyczaj normalnie utrzymuje 800RPM, ale co jakiś czas zdarza się, że obroty spadną, auto się przydusi i nawet zgaśnie. Myślę, że nawet można tu powiedzieć o nierównych obrotach (coś jak +- 100?). Za każdym razem gdy to się dzieje to silnikowi towarzyszą strzały w wydechu. Na wysokich obrotach też nieraz słychać strzały w rurze ale mimo to, auto jedzie jak trzeba.

Co mam sprawdzone/zrobione:
- Uszczelniałem dolot i robiłem test szczelności - jest OK
(krokowy też jest sprawny, fiav usunięty)
- Przepływomierz wymieniałem, na palmtopie usterki pod tym względem też nie widać.
- Świece wymienione
- Paliwo w baku jest, nie jeżdżę na oparach :jezyk:
- Rewire pompy
- Zmiana filtra paliwa
- Sonda lambda (wymieniona na nową)

Myślę, że rzeczy sterujące dawką paliwa i powietrza można usunąć z listy podejrzanych. Więc teraz czas na moje pytanie:
Czy takie objawy są spowodowane uszkodzoną cewką zapłonową?
Ewentualnie, czymś innym? Na początku się tym nie przejmowałem bo zdarzało się rzadko, ale teraz się nasila, a nie chcę któregoś ranka zastać auta które nie odpala.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez liniji 2016-10-17, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peanuts23 
zielenina



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 18
Skąd: Sopot/Kwidzyn
Wysłany: 2016-10-19, 07:28   

Może przestawiony zapłon co by mogło wyjaśnić strzały z wydechu :p
 
 
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 72
Skąd: K-ce
Wysłany: 2016-10-19, 16:14   

To bardzo możliwe :o aczkolwiek nie mam jeszcze lampy do ustawiania zapłonu, a przestawianie na słuch daje niewiele bo autko przygasa coraz bardziej na wolnych obrotach. Z dnia na dzień jest coraz gorzej, więc coś czuję, że jak jeszcze chwilę poczekam to nawet nie odpalę i wtedy wam powiem co padło.
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 538
Skąd: Toruń / Sulejów
Wysłany: 2016-10-19, 16:34   

"Przepływomierz wymieniałem, na palmtopie usterki pod tym względem też nie widać." - skoro masz palmtopa to zobacz na MMCd, które parametry świrują gdy zaczyna przygasać.
Ustawianie zapołonu to przecież chyba jakieś grosze kosztuje, skoro lampę już za 100PLN można kupić. Podjedź do jakiegoś warsztatu, szybko sprawdzisz i będziesz wiedział.
 
 
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 72
Skąd: K-ce
Wysłany: 2016-10-19, 19:05   

Przeglądałem logi z palma wiele razy i tam jedyne co świruje to obroty - parametr RPM.
Nadal obstawiam cewkę bo przy wyłączeniu w palmie cylindra 1 lub 4 wielkiej różnicy w obrotach nie ma, ale gry wyłączę wtrysk 2 lub 3 to samochód gaśnie prawie odrazu.
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 538
Skąd: Toruń / Sulejów
Wysłany: 2016-10-19, 23:19   

Ja miałem takie objawy jak mi jeden wtryskiwacz przymierał ale wtedy ECU sypał błędem. Może faktycznie cewka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14