Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zamontować centralny na pilota
Autor Wiadomość
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-09-08, 00:43   Jak zamontować centralny na pilota

Wiem ,że wielu z was nie ma sterowania centralnego zamka z pilocika (Co jest bardzo wygodne) więc przy okazji montażu porobiłem parę zdjęć. Może wam się przyda, może nie. Mało tu tutoriali więc do dzieła.

Oto nasz alarm ,na necie jest ich pełno. Został wybrany ponieważ jest tani ,kosztuje 90 zl.


W środku jest parę rzeczy jak piloty ,syrena i inne ważne bzdety którymi nie będziemy się tutaj zajmować. Nas interesuje tylko moduł alarmu który wygląda tak:



Ma dużo różnych przewodów nie bójcie się my do sterowania centralnym użyjemy tylko czterech z nich. Żeby zrozumieć jak to podłączyć wystarczy spojrzeć na schemat dołączony w instrukcji alarmu.



Żeby podłączyć tego pająka musimy dostać się do modułu sterowania centralnym który znajduje się po stronie pasażera za plasticzkiem na jedną śrubę o tutaj:



Sam moduł który nas interesuje wygląda tak:



To właśnie ta szara kostka "mówi" siłownikom drzwi kiedy mają otworzyć zamek a kiedy go zamknąć. Przylutujemy teraz do niego dwa przewody od alarmu które mają kolory ZIELONY i NIEBIESKI czyli "sygnał sterujący zamykania drzwi" i "sygnał sterujący otwierania drzwi" tutaj macie zdjęcie gdzie mają być dolutowane nasze przewody



Teraz musimy podpiąć żółty przewód wychodzący od modułu alarmu (to ta czarna kostka :P ) do niebieskiego przewodu ACC w naszej stacyjce. Bajecznie prosta sprawa najtrudniejszy w tym wszystkim jest chyba demontaż plastików za kierownicą. Reszta to juz tylko zdjecie izolacji z niebieskiego przewodu stacyjki i przylutowanie do tak odsłoniętego kabelka żółtego kabla od modułu alarmu.



Okej teraz zostało jeszcze tylko zasilić nasz moduł alarmu prądem z akumulatora w tym celu lutujemy CZERWONY przewód do grubego przewodu CZARNEGO idącego do stacyjki tak jak na zdjęciu poniżej



Na koniec CZARNY przewód wychodzący z modułu alarmu podpinamy gdziekolwiek pod obudowę auta.

Oczywiście pod alarm można podłączyć kierunkowskazy ,syrenę ,czujniki ruchu ,automatyczne wyłączanie pompy paliwa ale ja chciałem pokazać jak prosto można zrobić sobie centralny na pilota. Za wszelkie błędy i moją głupotę przepraszam.
_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
Ostatnio zmieniony przez kon 2014-09-08, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pawel667 
zielenina


Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-09, 15:07   

Właśnie zamontowałem sterownik centralnego na pilota w/g twoich zdjęć. Zajęło mi to godzinkę :lol2: . Wystarczy podłączyć brązowo-żółty pod otwieranie, brązowo-biały pod zamykanie i zasilanie (czarny i czerwony). Wszystkie cztery kabelki dostępne z fabrycznej centralki (zdj. nr 4 i 5). Nie podłączałem kierunkowskazów bo mój sterownik nie ma wyjść na nie. Dzięki za ten post.
Pozdrawiam.
_________________
Eclipse GS 92'
 
 
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-12, 16:26   

No w skrócie to dokładnie tyle roboty ile mówisz więc jest to prościzna :D
_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-12, 20:58   

Wczoraj zamowilem, jutro montuje. Gydbys mi mogl jeszcze powiedziec, co do podlaczenia migaczy, bylbym wdzieczny... :lol2:
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-13, 06:31   

Biały kabelek od modułu sterującego wlutowujesz w przewodziki od kierunków i gotowe kolego
_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-13, 22:51   

A w stacyjce, oznaczone sa kolorem :D ?

Z gory przepraszam za swoja amatorszczyzne i dzieki za odpowiedz... :D
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
square 
KLUBOWICZ

Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-14, 20:37   

moje amatorskie pytanie czemu żółty i czarny aż do stacyjki? Niema wiązki z kablami wcześniej żeby tak nie ciągnąć po szerokości auta tych kabli? Np na schematach lecą wiązki choćby do ...

Edit przeczytałem schemat kontrolera i już wiem :ok:
Ostatnio zmieniony przez square 2014-11-15, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-15, 17:40   

Niby wszystko, jak wyzej w instrukcji, a alarm ni hu hu...
Co jest grane... ?!





_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
square 
KLUBOWICZ

Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-17, 14:04   

http://allegro.pl/alarm-s...4804522749.html :ok:
to pojutrze montuję i ja heh inho nawet zamknąłem się w 50zł :P
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-11-17, 17:32   

square napisał/a:

http://allegro.pl/alarm-s...4804522749.html
to pojutrze montuję i ja heh inho nawet zamknąłem się w 50zł

coś tanie te alarmy teraz ja kilka lat temu płaciłem prawie 7 paczek za Exodus'a :roll:
 
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-19, 15:33   

Pomoze ktos :) ?
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
square 
KLUBOWICZ

Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-19, 20:26   

morenokuba napisał/a:
Pomoze ktos :) ?

- sprawdź masę i sprawdź czy działa kontroler. Włącz ten tryb bez alarmu gdzie dioda cały czas się świeci. Jak cyka a nie otwiera to źle przyłączyłeś drzwi. Jak nie cyka to źle zasilanie.

Stwierdziłem że w zasadzie wszystko można podpiąć w okolicy kontrolera gdyż idą tam także kostki na drzwi a tam przecież idzie sygnał do lusterek itp. ale ostatecznie wpiąłem się bezinwazyjnie w wiązkę do radia. Jest blisko, sporo miejsca i łatwo się wpiąć bez nadmiernego demontowania oraz pewna masa.
Ciekawa kolejność łączenia na kablach kostki bo: Czerwony-z-żółtym a Żółty-z-Czerwonym :) jednak wiadomo że zależy to od standardu kostki.



Cyka :ok:
Ostatnio zmieniony przez square 2014-11-19, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-23, 14:44   

Moge miec cos skopane w aucie z zamkami... ? Przekaznik cyka, raz zamknie zamki, raz nie, otowrzyc w ogole nie otwiera, mowa po zwieraniu masy. Gdy recznie probuje otworzyc, zamykaja sie drzwi i same otwieraja, no msakra jakas...
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-23, 17:26   

Zamykają się i otwierają bo siłowniki nie dają rady domknąć drzwi musisz przesmarować i rozruszać siłowniki w drzwiach -częsty problem.
_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-23, 19:34   

A powiedz mi jeszcze, jak masz wpieta zworke, robi ona jakas roznice... ?
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-11-23, 21:40   

Już służę wycinkiem z instrukcji. A i ty masz 0,5 sek silowniki

_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2014-11-24, 22:24   

Ogromne dzieki, biore sie za te silowniki i oby w trakcie juz nic nie wyskoczylo...
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
square 
KLUBOWICZ

Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-25, 16:52   

morenokuba napisał/a:
Ogromne dzieki, biore sie za te silowniki i oby w trakcie juz nic nie wyskoczylo...


Znaczy wsiądź do auta złap łapą za wajchę i zabezpiecz drzwi i odbezpiecz i zobacz czy centralny poprawnie zamknie oba i otworzy i tak samo na drugich jak zaskakuje to znaczy że siłownik trzyma ale i tak warto je podsmarować i podczyścić.

Przy przekaźniku pamiętaj ustaw sobie ten tryb testowy bez alarmu (dioda się świeci) Jak zamkniesz pilotem drzwi przekaźnik cyknie raz i centralny ma zamknąć drzwi.
- jeżeli nie zamknie zamknij drzwi ręcznie

Teraz spróbuj otworzyć drzwi pilotem przekaźnik cyknie dwa razy i otworzy centralnym drzwi
- jeżeli nie tworzy otwórz ręcznie.

Nigdy nie klikaj dwa razy otwierania albo dwa razy zamykania drzwi przekaźnik przynajmniej mój tak nie działa jak zamknąłeś drzwi to musisz je otworzyć pilotem aby znowu spróbować je zamknąć. Warto więć ustawiać centralny w aucie zgodnie z tym co kliknąłeś na pilocie.

Jeżeli cokolwiek zadziała otworzy albo zamknie drzwi podczas testów masz jeszcze 3 możliwe awarie związane z kanałem który nie działa
1. to źle podpięty kabel niedochodzący poluzowany etc. warto sprawdzić sygnał
2. obluzowany kabel na wtyczce. Pamiętaj że to chińszczyzna :) - znowu spróbuj na krótko wpiąć się w pin
3. Upaliłeś przewodnik na kanale - ja tak miałem :ok: Otwórz pudełko przekaźnika i zobacz na ścieżkach do pinu czy przekaźniki przy tych 2 pinach są całe czy może któregoś usmażyłeś. Możesz też na krótko się wpiąć za nie i zobaczyć czy przejdzie sygnał jak otworzysz / zamkniesz. Jak sygnał się pojawi będziesz widział że upalony jak był wcześniej to nie wina przekaźnika tylko kabla/centralnego.

Ogólnie magia i tyle moich pomysłów :P
 
 
kon 
mniejsza zielenina



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 173
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 2014-12-27, 22:52   

Morenokuba tak jak patrze na twoje zdjęcie to ta masa idzie nie na obudowę a na śrubę od kokpitu wiec jest zła. Przykręć masę do budy auta a nie kokpitu ok?
_________________
Szanujmy się co? Co nam szkodzi być wyrozumiałymi?
 
 
morenokuba 
zielenina


Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 74
Skąd: Krk/Myślenice
Wysłany: 2015-03-28, 15:18   

Witam, to znow ja, wiosna, wiec wzialem sie za dzialanie ;) Silowniki w drzwiach przesmarowane, prawie wszystko dziala, jak nalezy... :lol2: Centralny z pilota zamyka i otwiera drzwi poprawnie z tym, ze jesli podlaczylem dobrze kabel pod ACC on, dioda led powinna zgasnac. W ogole, co sie wiaze z zle wpietym ACC on ?
_________________
G1
Impreza 2.0 GT Turbo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13