Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Palił i przestał, strzela itp. 4g63
Autor Wiadomość
SALWA 
KLUBOWICZ

Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-21, 10:59   Palił i przestał, strzela itp. 4g63

Więc po kolei. Jak już wiecie auto miało problem z wtyczką do czujnika pod przepustnicą. Wtyczka zmontowana na nowo na kablach bezpośrednio w piny i auto zagadało.

Zagadało niestety tylko raz. Postawiłem pod blokiem, aku umarło więc odpiąłem, naładowałem, podpiąłem (niesetety nie pamiętam czy miałem przy tym kluczyk w stacyjce)

Nie zagadał, pierwsza decyzja...targamy do garażu (złudna nadzieja że coś przymarzło-paliwa pół baku) stoi już 3 dzień bo słabo mam czas żeby mocno sprawdzać ale..

Skoro już go targałem to stwiedziłem że odpalę z 2-jki...czy decyzja dobra czy zła to już inny temat. Auto tak jakby zagadało na 2 gary z półgazem ale okrutnie strzelało w wydech, nie ryzykowałem...zawiozłem do garażu.

Na nowym aku samochód grzecznie kręci, przy przekręceniu kluczyka przekaźniki sobie chodzą, nawet wiatrak się włącza (podejrzewam inwencję poprzednich właścicieli albo zwarcie) ale tak jakbym nie miał paliwa. Czasami złapie na ostatnim przekręceniu ale myślę że to zapłon sobie strzela. Wszystko było normalnie, żadnych specjalnych objawów, po prostu sobie umarł i nie żyje. Płyny w normie, żadnych przelewów, znaki na rozrządzie się zgadzają,paliwo jest...w baku.

Dodam że forum chyba przeczytałem już całe ...a jeśli nie to chętnie uderzę się w pierś :D
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2017-01-21, 14:42   

SALWA napisał/a:
Na nowym aku samochód grzecznie kręci, przy przekręceniu kluczyka przekaźniki sobie chodzą, nawet wiatrak się włącza.
Czasami złapie na ostatnim przekręceniu ale myślę że to zapłon sobie strzela. Wszystko było normalnie, żadnych specjalnych objawów, po prostu sobie umarł i nie żyje. Płyny w normie, żadnych przelewów, znaki na rozrządzie się zgadzają,paliwo jest...w baku.


miałem tak, jak uszkodziłem ecu...
ewentualnie spróbuj na innym kluczyku, może immo się popierdzieliło
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
SALWA 
KLUBOWICZ

Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-21, 15:19   

darek181289 napisał/a:
SALWA napisał/a:
Na nowym aku samochód grzecznie kręci, przy przekręceniu kluczyka przekaźniki sobie chodzą, nawet wiatrak się włącza.
Czasami złapie na ostatnim przekręceniu ale myślę że to zapłon sobie strzela. Wszystko było normalnie, żadnych specjalnych objawów, po prostu sobie umarł i nie żyje. Płyny w normie, żadnych przelewów, znaki na rozrządzie się zgadzają,paliwo jest...w baku.


miałem tak, jak uszkodziłem ecu...
ewentualnie spróbuj na innym kluczyku, może immo się popierdzieliło


W sensie czeka mnie rozbieranie dechy i lutowanie kondensatorów ?? :D ... mam jeszcze drugi kluczyk i matkę... zobaczę te najprostsze rzeczy a jak nie to będę targał, aż tak mocny nie jestem z elektroniki to trzeba to będzie do kogoś zanieść

Ps. Drogo było ?? :D
Ostatnio zmieniony przez SALWA 2017-01-21, 15:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2017-01-21, 17:42   

za naprawę ecu zapłaciłem poand 300zł...
jak kupisz ecu z tymi samymi numerami i podmienisz to powinno zabanglać, ale pierw dojdź do ładu z tą wtyczką od czujnika, żeby znowu ecu nie zabić
ecu masz za radiem, wystarczy boczki konsoli środkowej pościągać.
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
SALWA 
KLUBOWICZ

Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-21, 18:21   

darek181289 napisał/a:
za naprawę ecu zapłaciłem poand 300zł...
jak kupisz ecu z tymi samymi numerami i podmienisz to powinno zabanglać, ale pierw dojdź do ładu z tą wtyczką od czujnika, żeby znowu ecu nie zabić
ecu masz za radiem, wystarczy boczki konsoli środkowej pościągać.


Wiem wiem... to był pierwszy podejrzany :) zaraz po filtrze paliwa który jak się okazało jest tam od 97 roku :| ... wiem że cięzko się wymienia ale na Boga :|

Wtyczka jedna ogarnięta, brakuje mi jeszcze schematu do drugiej idącej za listwą paliwową ale to też ogarnę, puki tego nie zrobię to nawet nie podpinam akumlatora.
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2017-01-22, 13:24   

wykrec swiece i sprawdz czy sa mokre w paliwie/nagarze. wyczysc je lub podmien, sciagnij oubdowe rozrzadu i sprawdz czy rozrzad nie przeskoczyl, sprawdz czujniki polozenia walu i walka na oscyloskipie, oraz sprawdz czy jest iskra na kazdym cylindrze.

odpalanie na pych silnika kolizyjnego to spore ryzyko... szczegolnie jesli nie odpala z akumulatora(sytuacja znaladowanych aku) to z pychu przeciez tez nie odpali :/
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
SALWA 
KLUBOWICZ

Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-22, 19:40   

GOLDI napisał/a:
wykrec swiece i sprawdz czy sa mokre w paliwie/nagarze. wyczysc je lub podmien, sciagnij oubdowe rozrzadu i sprawdz czy rozrzad nie przeskoczyl, sprawdz czujniki polozenia walu i walka na oscyloskipie, oraz sprawdz czy jest iskra na kazdym cylindrze.

odpalanie na pych silnika kolizyjnego to spore ryzyko... szczegolnie jesli nie odpala z akumulatora(sytuacja znaladowanych aku) to z pychu przeciez tez nie odpali :/


Iskrę mam, świece są nowe, rozrząd po znakach wygląda ok, muszę jeszcze skołować oscyloskop. 2 kondensatory na Ecu wyglądają na wylane, jutro zawożę do sprawdzenia całą płytkę i być może naprawy.

Odpalałem na pych z rozładowanym akumlatorem, kliper normalnie przyjechał pod blok i do wyciągnięcia aku palił.

Ps. Miałem nadzieję że się odezwiesz :D ... jeden z niewielu których pamiętam ze starego forum eclipse. Wreszcie po 10 latach spełniłem marzenie i mam swojego, nawet jak stoi to go kocham :D

Ps2. Czy ktoś wie czy strona krzyżaka jeszcze istnieje pod innym adresem tudzież czy te materiały gdzieś są ?
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 12:00   

A ja bym sprawdził PT (power transistor)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
SALWA 
KLUBOWICZ

Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 37
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-01-28, 00:49   

Walczę cały czas :D ... kondensatory przelutowane (2x wylane + dwie ścieżki + 4 zimne luty) , skasowano mnie 50 po znajomości więc w sumie przy innych kosztach to jak za darmo :D

Cewki podpięte, wtryski mają mgiełkę i teraz uwaga... nie spróbowałem już bo siedzę tam 2 dzień od 7-24 ... padam na ryj :D ... dam znać mam nadzieję jutro :D

Jeśli to nie pomoże to szukam dalej :D

[ Dodano: 2017-02-14, 18:59 ]
No to tak... Jako że wczoraj Misiek wyjechał na drogę a dzisiaj wreszcie został przegoniony oświadczam co następuje.

Komputer przelutowany
Świece i kable zmienione
wtryski sprawdzwone
Power transistor w moim wypadku okazał się częściowo winny ze względu na źle polutowane przewody przez poprzednika (poprawione ale szukam wtyczki do PT żeby zrobić to jak należy bo moją przyjaciel majster hobbysta przytopił)

I teraz uwaga... będzie petarda... łacznik wydechu był nieszczelny, jak wlazłem pod auto to okazało się że strzelał ogniem idealnie w kabel do czujnika z tyłu silnika (nie wiem od czego, jeśli będę miał okazję wejść pod auto to postaram się zrobić zdjęcie) i kabelek od tego czujnika się ułamał :| ... przelutowałem i wczoraj samochód zagadał :serduszka:

Ps. Muszę jeszcze powalczyć z wolnymi obrotami bo oczekiwanie na wentylator w celu samoadaptacji się nie powiodło. Auto nie gaśnie ale trzyma 1900 obrotów na biegu jałowym do czego dopuścić nie mogę bo będę tankował 100 codziennie :D sprawdzę jeszcze tą śrubkę przy przepustnicy i szczelność dolotu chociaż wygląda że jest ok.

Generalnie jestem z siebie dumny, z lutownicy też... i jestem mądrzejszy o jakieś 2-3 manuale i pół forum DSM :D ... Wszystkim zainteresowanym w temacie dziękuję za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10