Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: WodzuSE
2008-02-12, 17:23
INFORMACJE TECHNICZNE I PORADY DOTYCZACE CAR AUDIO

Jakie marki sprzetu CAR AUDIO uwazacie za najlepsze na rynku? (3 opcje)
SONY
2%
 2%  [ 4 ]
JBL
13%
 13%  [ 19 ]
PIONEER
9%
 9%  [ 14 ]
CLARION
8%
 8%  [ 13 ]
JVC
1%
 1%  [ 2 ]
ALPINE
20%
 20%  [ 30 ]
BLAUPUNKT
4%
 4%  [ 7 ]
KENWOOD
2%
 2%  [ 3 ]
PANASONIC
0%
 0%  [ 1 ]
KICKER
2%
 2%  [ 3 ]
ROCKFORD
4%
 4%  [ 6 ]
MAGNAT
2%
 2%  [ 4 ]
BOSCHMANN
0%
 0%  [ 0 ]
INFINITY
15%
 15%  [ 23 ]
FOCAL
4%
 4%  [ 6 ]
HERTZ
3%
 3%  [ 5 ]
INNI PRODUCENCI
3%
 3%  [ 5 ]
Głosowań: 57
Wszystkich Głosów: 145

Autor Wiadomość
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-08-02, 13:28   INFORMACJE TECHNICZNE I PORADY DOTYCZACE CAR AUDIO

Tutaj mozecie zadwac pytania dotyczace car audio i multimediow w aucie :)
Bede probowal w miare mozliwosci odpowiedziec na wszytskie pytania ale zachecam wszystkich klubowiczow na branie czynnego udzialu w tym temacie.

Poza 4UM jestem dostepny na GG i MSN przewaznie wieczorami ale i w ciagu dnia mozna mnie zlapac :>
Ostatnio zmieniony przez WodzuSE 2007-08-03, 01:27, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-02, 23:08   Czy RMS to moc ci?g?a? I jaka jest zasada doboru g?o?nik?w?

WodzuSE, duuuu?a pochwa?a za wyk?ad :amen:
Czy RSM to moc ci?g?a? I jaka jest zasada doboru g?o?nik?w? G?o?nik ma by? dwa razy wi?kszy od mocy sinusoidalnej czy ci?g?ej?
Jak dopasowywa? g?o?nik, tzn. jego impedancja im mniejsza tym lepsza czy na odwr?t?
Aha no i chcia?em zauwa?y? ?e przyj??e? warto?? 4 ohm jako rezystancj?. 4 ohm to jest impedancja g?o?nika. W sumie jest to najprostszy uk?ad RL no i na upartego C tez tam sie zmie?ci ;) a jak ka?da impedancja jej warto?? jest zmienna z f itd :) . Ale to tak na marginesie.
Generalnie to co przedstawi?e? trzyma si? kupy :ok:
Ostatnio zmieniony przez WodzuSE 2007-08-03, 00:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-08-02, 23:21   

conti, RMS to moc ciagla taka ktora np glosnik wytrzymac dostajac ja przez dlozszy czas albo dla wzmacniacza moc rms to moc ktora wzmacniacz potrafi wytworzyc przez dlozszy czas.
Glosniki trzeba dopasowac do wzmacniacza albo na odwrot zalezy co juz mamy :)
Dobry wzmacniacz przy mniejszym obciazeniu (np glosnikami 2ohm) daje wieksza moc. Dobre wzmacniacze sta stabilne przy niskiej rezystancji i daja duza moc.
Np jesli pod nasz wzmacniacz mozna podpiac glosniki o rezystancji 2ohm to powinnismy patrzec na moce rms coby glosnik wytrzymywal wiekszac moc niz dany wzmacniacz moze dostarczyc.
Dzieki za pochwale i wszelkie porady beda udzielane w dziale INFORMACJE TECHNICZNE I PORADY DOTYCZACE CAR AUDIO
 
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-02, 23:37   

WodzuSE, wracaj?c do tematu doboru g?o?nik?w to je?eli Ciebie dobrze zrozumia?em to (pozw?l ?e zrobi? to na liczbach) zasada jest taka?
Wzm 100W - g?o?nik 100W 4Ω?
Wzm 100w - g?o?nik 150W 2Ω czy np. 200W 2Ω?
Dobrze kumam ;)
 
 
OrBiTaL 
gruba ryba
GaBBerMafia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 406
Skąd: Krakow
Wysłany: 2007-08-03, 00:02   

wg mnie zasada jest taka ze glosniki powinny byc troche mocniejsze ale raczej 2 ohmow bym do tego nie mieszal bo nie kazdy wzmak uciagnie glosniki na 2 ohmach i nie da Ci takiego brzmienia jak wzmacniacz na 2 ohmy . poprostu glosniki 2 ohm potrzebuja wiecej pradu .. :>
 
 
 
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-08-03, 00:33   

conti,
Pierwsze co to musisz zapoznac sie ze wzmacniaczem i sprawdzic w danych technicznych jaka moc rms daje przy danym obciazeniu na kanal.
Jesli wzmacniacz ma moc ciagla rms 100W przy obciazeniu go 2ohmowym glosnikiem to glosnik powinien wytrzymac moc niemniejsza niz 100W rms.
Przy danych glosnika jest podawana czesto jego skutecznosc w dB im wieksza tym latwiej jest taki glosnik zasilic i wtedy np. gdy glosnik wytrzymuje moc 100W rms i ma ponad 90dB skutecznosci bedzie juz nam ladnie i glosno gral przy wzmacniaczu o mocy nawet o polowe mniejszej niz dany glosnik toleruje.
Przy doborze glosnikow nie jest najwazniejsza rzecza jego moc tylko wlasnie te inne parametry jak czestotliwosc jaka moze wytwarac Hz czy wlasnie skutecznosc dB.

OrBiTaL, tak masz racje co do mocy glosnikow ale co do opornosci niezabardzo. Duzo dostepnych na rynku wzmacniaczy mozna obciazac glosnikami 2 ohmowymi i czesto jest tak ze taki wzmacniacz daje nawet dwa razy wieksza moc niz gdy podpniemy do niego glosnizek 4 ohmowy. CO do pradu to wiadomo, wiecej mocy = wiecej pradu P=UxI
 
 
 
Kuba
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-13, 18:09   

Witam potrzebuje wymiary baga?nika z eclipse 1995 - 1999r b?de robi? skrzynie basowa pod te auto i musze to wiedzie? ?eby ta skrzynia nie by?a za du?a,pozdro.



zapytanie nei jest moje tylko ch?opaka ktory sie podlaczyl do mnie na gg i mowi ze nie moze nic napisac a chcialby taka rzecz wiedziec.
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-16, 05:31   

ok a co jest grane z klasami wzmacniaczow
nieras sa podawane klasy ja to nie bardzo kumam o co chodzi ktora jest lepsza a ktora gorsza ??????? :roll: :roll: :roll:
 
 
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-08-16, 14:25   

Kuba, jak ci juz wiadomo to bagarznikiki a 2G sa troche niewymiarowe i ciezko jest cos dopasowac co by ladnie sie prezentowalo, podloga jest 2 stopniowa pozatym bagarznik jest gleboki. Proponuje robic cos bezposrednio w bagarzniku co by ladnie sie prezentowalo.

X APOX, TUTAJ http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=267 MASZ TROCHE O KLASACH WZMACNIACZY. Ogolnie najlepszy wybor to klasa AB, daj mi konkretny przyklad wzmacniacza i podaj do czego cchesz go urzyc a ja ci powiem czy on sie do tego nadaje, jakie beda wady i zalety :)
 
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-26, 23:58   

a co myslicie odnosnie alternatora przy wielu wzmacniaczach czy jest sens wymienic bo na 140 czy nie ma sensu ?????? pytam bo dzisiaj muj padl i mysle nad kupnem nowego ceny bardzo sie nie roznia i jak mam zmieniac to odrazu bym kupil ten HI....????
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 00:03   

HMMM nie ma sensu... kup lepszy acu. np optima yelow top 55ah.. ;)
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 01:38   

mowisz o akumulatorze goldi tak ?????
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 09:48   

tak tak... seria alternator i lepszy acu :> bo nie ejstem pewiem czy wiekszy alternator nie ebdzie powodowac wiekszego obciazenia :> choc tu moge sie mylic
 
 
zaxdamian 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 212
Skąd: Wyszk?w
Wysłany: 2007-11-27, 12:50   

Nie wiem jaki masz sprz?t ale jak jest go mocno du?o i g?o?no s?uchasz to standardowy moze ci nie do?adowa? (ale w?tpi? ?eby? a? tyle tam tego w?o?y?). Z drugiej strony jak masz du?o tego i walniesz du?y alternator to b?dzie ci pasek piszcza? jak b?dzie mia? ci??ko i wtedy te? b?dziesz mia? du?e obci??enie silnika. Tak czy siak du?y alternator jest bez sensu. Jak kupisz drugi zapal samoch?d w??cz wszystko co si? da (?wiat?a dmuchawe muzyke na max) i zmierz napi?cie na akumulatorze. Jak b?dzie oko?o 14.4 to jest ok. Jak nie to ciszej muzyki s?uchaj:P
_________________
Twoje auto Tw?j ?wiat

wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie...
 
 
 
kuba1982
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 13:28   

u mnie odk?d zamontowa?em wzmacniacz,jak napiera?em muz? a? mi w uszach ?wiszcza?o,?rednio raz w tygodniu acu dostawa? agonii i kable by?y grane...wina acu czy mo?e by? co? innego?
 
 
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-11-27, 21:57   

kuba1982, pewnie masz zacienkie kabelki, slby aku i pewnei ci brakuje kondensatora.
Jakie masz kabelki i jaki aku?
 
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 23:23   

To z tego wynika ze aku to podztawa ?????

[ Dodano: 2007-11-27, 16:19 ]
a moze to muj aku jest do bani i dla tego swieci mi sie kontrolka ladowanie ?????
 
 
zaxdamian 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 212
Skąd: Wyszk?w
Wysłany: 2007-11-28, 09:59   

X APOX napisał/a:

a moze to muj aku jest do bani i dla tego swieci mi sie kontrolka ladowanie ?????

No takiej opcji to nie ma. Umiesz sprawdzic alternator?
_________________
Twoje auto Tw?j ?wiat

wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie...
 
 
 
WodzuSE 
mniejsza zielenina
MODERATOR-CAR AUDIO


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 221
Skąd: Szwecja/Szczecin
Wysłany: 2007-11-28, 11:19   

Wszystko jest wazne, jak akumulator padniety to wtedy zlternator prubuje go doladowac i dziala pelna para i moze pasc.
Jak mamy slaby alternator to wtedy nawet nowego akumulatora niebedzie wstanie doladowac.
X APOX sprawdz napiecie na akumulatorze przy wylacoznym silniku i przy wlaczonym, prawdopodobnie pada ci alternator (szczzotki do wymiany) mozliwe ze regulator napiecia tez poszedl.
Pozdr
 
 
 
kuba1982
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-28, 17:35   

kabelki faktycznie cieniusie...a po co ten kond? bo nie bardz sie orientuje w car audio?
;(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16