Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej na pokrywie zaworów
Autor Wiadomość
dabrosjlb 
zielenina


Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 84
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-03-12, 19:29   Olej na pokrywie zaworów

Witam. Mam mały (?) problem, mianowicie na pokrywie zaworów zbiera mi się olej silnikowy, wymieniłem korek na nowy z uszczelką a problem dalej jest, skąd może leciec ten olej, miał ktoś podobnie? Jak sobie z tym poradzic. I dodatkowo zapala sie pomarańczowa kontrolka oleju, chociaz olej był wymieniany, czytałem ze dużo użytkowników ma problem z czujnikiem, co radzicie?
 
 
Brzytwa 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2017-03-12, 19:42   

Sprawdz dokładnie dekiel umyj go go suchego odpal i obserwuj albo przejedz się kawalek bo jak masz uszczelki wszystkie nowe wraz korkiem to tylko pekniecie pozostaje. A wymieniałeś też te cztery okrągłe wkoło świec?
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-12, 19:57   

pokrywy pekaja jak sie je dokreca na siłę
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Brzytwa 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 27 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Głuchołazy
Wysłany: 2017-03-12, 20:01   

jagos napisał/a:
pokrywy pekaja jak sie je dokreca na siłę
True story
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-03-12, 21:53   

jeśli Ci się zbiera na pokrywie to przypuszczam że w okolicach rozrządu. Sprawdź tam dokładnie pokrywę bo tam najcześciej pękają jak się je za mocno dokręci, szukaj w okolicach świecy na 1 cylindrze ( od rozrządu)
_________________

 
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-03-13, 08:32   

A jak zmieniałeś uszczelkę pod pokrywą to dałeś jakiś uszczelniacz? W sensie silikon?
_________________
GST 1991
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2017-03-13, 09:13   

Mi regularnie ciekło i puszczało, aż doprowadziłem przez dokręcanie do pęknięcia. Przeważnie puszczało przednia centralna śruba, przy kołach rozrządu i korkiem, zresztą jak mocno się kręciło to można było odnieść wrażenie że wszędzie. Nic nie pomagało, czy to nowa uszczelka, dobry silikon czy planowanie pokrywy. Uszczelniałem to chyba z 5 razy i efektu żadnego.

Wkońcu szlak mnie trafił i zacząłem myśleć jak pomoc w odprężeniu silnikowi. Wpierw chciałem zastosować większy kruciec z grubszym wężem, ale dorobiłem dwa dodatkowe otwory od spodu w pokrywie. Są to takie osłonowe z cienkiej blachy. Po tym zabiegu jeżdżę już rok i nic się nie dzieje, a silnik jest dalej suchy. Trochę szkoda bo chciałem tą pokrywę pomalować ale nie odważę się jej odkręcić :-)
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-03-13, 09:48   

Cytat:
dorobiłem dwa dodatkowe otwory od spodu w pokrywie.

Wydaje mi się, ze tej osłony nie powinno sie jednak dziurawić. Ja zrobilem tak jak manual mowi, użyłem dobrego silikonu i nic nie cieknie. Wczesniej oczywiście trzeba dobrze odtłuścić miejsce uszczelnienia. Lepsza wentylacja góry silnika to właśnie dodatkowe otwory, ale na zewnątrz pokrywy. Puszcza się to do oil catch tanka i tyle. Samą pokrywę przykręca się dość delikatnie.
_________________
GST 1991
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-03-13, 10:16   

Czytałem sporo o notorycznie pękających i cieknących pokrywach, miałem pietra gdy przykręcałem swoją, ostatecznie wszystko gra. Nie wiem czy to szczęście (bo na pewno nie umiejętności :D ) ale nic nie cieknie. Dałem grubo silikonu nad i pod uszczelką - jest miodzio. Silikon Twoim przyjacielem. Miskę też ostatnio dałem tylko na silikon i jest suchutko. Aż nie mogłem uwierzyć bo kołnierz miała srodze sfatygowany.
 
 
dabrosjlb 
zielenina


Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 84
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-03-14, 00:51   

Wytarłem dziś do sucha i póki co nie ma nic. Ale ten zasrany czujnik dalej wariuje..
 
 
Conqeror 
mniejsza zielenina


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 173
Skąd: OZW
Wysłany: 2017-03-15, 09:31   

Ją już używałem wszystkiego, Reinza , driko , nowych uszczelek, planowanie, szpilki zamiast śrub. Byłem bardzo zmotywowany bo przy każdym takim puszczeniu i małym wycieku, popychacze zawórów notorycznie waliły na zimnym starcie i nie chciały przestać. Pomagało tylko zgaszenie silnika i ponowne go uruchomienie. Taka patologia, zimą to była wręcz udręka. Teraz wcale nie klepią, ewentualnie jakaś chwilę i wszystko się uspokaja.
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-03-15, 10:34   

Co to jest za czujnik? Rozumiem, że ten podstawowy od ciśnienia, tak? Jeśli jest taki sam jak w 1G to Ci mogę taki sprezentować (prawie nówka, wymieniłem niedawno, ostatecznie w ogóle go wywaliłem bo w jego miejsce poszedł czujnik temperatury, a ciśnienie i tak mam na zegarze).
 
 
dabrosjlb 
zielenina


Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 84
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-03-15, 16:37   

Ten od poziomu oleju, pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej :/
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-03-15, 19:25   

Kurde, to nie wiem co to, może jakiś inny posiadasz 2G się wypowie. W 1G nie ma czujnika poziomu oleju, są tylko od ciśnienia: jeden tak zwany idiot-light który zapala się jeśli ciśnienie spadnie poniżej 4PSI (czyli tragedia) jeśli się nie mylę, a drugi to ten od wskaźnika ciśnienia. Ja w razie czego mogę Cię uraczyć tym od idiot-light bo jest duża szansa, że to o nim mowa (gniazda filtra teoretycznie chyba pasują między 2G, a 1G więc i sam czujnik powinien).
 
 
dabrosjlb 
zielenina


Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 84
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-03-15, 21:50   

To nie od ciśnienia, ciśnienie mam w porzadku ;p
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-03-16, 00:42   

Pokaż mi jak wyglada ta kontrolka bo wlasnie przestudiowalem schemat lampek na desce rozdzielczej w 2g i nie ma tam kontrolki od poziomu oleju.
_________________

 
 
 
Witek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 125
Skąd: Włocławek/Lipno
Wysłany: 2017-03-16, 04:07   

W gsie 4g63 jest czujnik poziomu oleju w misce, a na desce po prawej stronie zapala sie pomaranczowa kontrolka w razie niskiego stanu. Wiem bo strasznie leciał mi olej uszczelką przy tym czujniku :D
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2017-03-16, 06:42   

Gdzie dokładnie zbiera się ten olej, tam gdzie są świece?

U mnie przestało lecieć dopiero jak za trzecim razem wymieniłem wszystko na uszczelki topline
 
 
 
dabrosjlb 
zielenina


Dołączył: 03 Lut 2017
Posty: 84
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2017-03-16, 21:15   

Dokładnie tak Witek, po prawej stronie pomarańczowa kontrolka "lampka alladyna" i fale haha

[ Dodano: 2017-03-17, 14:42 ]
Żeby nie zakładać drugiego tematu bez sensu, ta dokładka spasuje do przedlifta? Koleś odpisał że niby tak https://www.olx.pl/i2/ofe...ethod%5D=answer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9