Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwiżdże powyżej 3 tys obrotów
Autor Wiadomość
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-02, 17:31   Gwiżdże powyżej 3 tys obrotów

3/4 forum przejrzałem, nie znalazłem...
Auto gwiżdże powyżej 3tys obrotów, ale tylko kiedy dodaję gazu, odpuszczam i jest cisza.
Sprzęgło? Gwizdanie jak startujący samolot :) , sprawdzałem, turbiny mi nikt w nocy nie wsadził, nadal zwykłe 4g63 :)

Podpowiedzcie, bo już nie wiem w która stronę strumień finansów kierować w to auto :)
Ostatnio zmieniony przez misza116 2017-04-02, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
liniji 
zielenina


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: K-ce
Wysłany: 2017-04-03, 10:45   

Mój też miał takie objawy, źle się to skończyło.
Sprawdź od spodu czy nie wyrzeźbiło Ci dziury w skrzyni biegów.
Wszystkie skrzynie Mitsubishi z tego okresu miały tą wadę.
Mi się to przytrafiło i jeździłem tylko lub aż tydzień bez oleju w przekładni.
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-03, 13:30   

Biegi wchodzą mi ciężko od zawsze, zgrzyt na 2,3..
Poza tym mam wrażenie, że zaczyna gwizdać coraz niżej, już 2500 obr. dzisiaj dawało efekt jak na lotnisku :(
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-03, 14:04   

Może jakieś łożysko? Alternatora, albo któreś kółko rozrządu?
_________________
GST 1991
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-03, 15:04   

Dzisiaj pomęczę go jeszcze na jałowym.
Wydaje mi się, że jak na jałowym nie będzie gwizdało, to celował bym w skrzynię/sprzęgło :(
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-03, 15:12   

Chyba możesz ściągnąć paski i wtedy posłuchać. Kilkanaście sekund bez pompy wody chyba mu nie zaszkodzi. W sumie to gdyby ktoś potwierdził, że tak można to bym się nie obraził bo mi coś z lewej strony kwiczy i nie wiem czy to alternator, pompa wody czy wspomagania i chciałem zdjąć paski i eliminować.
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-03, 19:47   

jan, jest tak jak piszesz, nie zaszkodzi mu
:ok:
_________________
GST 1991
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-03, 19:55   

Jan dobrze kombinujesz :ok: najprostsze rozwiązania są najlepsze :lol2: na logikę: jeśli w trasie pasek pęknie to też silnik od razu życia nie kończy, a jest rozgrzany. Zapali się tylko kontrolka. Przynajmniej nikt kitu nie wcisnie przy naprawie. Alternator bym obstawil na starcie. A co do wycia na 3000 u miszy to sprawdź na jałowym. Jeśli jest cisza to może naprawdę w tej skrzyni nie masz oleju.
_________________
Kruk42
 
 
jan 
KLUBOWICZ


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 540
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2017-04-03, 21:27   

Dzięki chłopaki! :ok:
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-04, 20:52   

I co pokazał na jałowym? I jak olej? Pusto?
_________________
Kruk42
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-10, 13:05   

Na jałowym cisza..nic nie gwiżdże...to chyba nie jest dobra wiadomość.
Da się sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-10, 15:15   

Na jałowym biegu niezależnie od obrotów? Czy na jałowych obrotach silnika, czyli wolnych?
_________________
GST 1991
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-10, 15:26   

Poziom oleju w skrzyni sprawdzisz wykrecajac śrubę z boku skrzyni. Dolewasz też olej tym otworem aż zacznie wyplywac. Śruba jest w połowie wysokości skrzyni od strony chłodnicy.
_________________
Kruk42
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-11, 22:17   

Nie gwiżdże kiedy gazuje na luzie.
Olej sprawdziłem, poziom chyba ok, bo olej był na końcówce śruby, ale...
do tej pory wymieniałem tylko w automacie, ale tutaj mam olej koloru ciemnoszarego, takie prawie błoto :) Jak sądzę do manuala olej też powinien być klarowny:)
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-11, 22:43   

misza116 napisał/a:
Jak sądzę do manuala olej też powinien być klarowny

raczej tak...
misza116 napisał/a:
Na jałowym cisza..nic nie gwiżdże...to chyba nie jest dobra wiadomość.

Czyli gwiżdże w trakcie jazdy tylko?
Czyli moze być skrzynia...
_________________
GST 1991
 
 
misza116 
zielenina


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-04-12, 01:27   

Tak, tylko w czasie jazdy.
Wymienilbym ten olej, ale obawiam sie, ze teraz to juz jak umarlemu kadzidlo :(
Moze lepiej rozejrzec sie za skrzynia..
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-12, 05:53   

Na szukajce znajdziesz jaki olej do skrzyni. Czerwony kolor. Na śrubę i tak zarzuci w czasie pracy. Powinno się delikatnie przelać w czasie wymiany. Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik. Dolej nawet ten olej który lales do stanu i wtedy zobacz czy nadal gwizdze. Jeśli nie to zalejesz właściwym. Sądząc po tym co pisałeś o kolorze oleju zbiera już coś z obudowy i kolor i konsystencja oleju na to wskazuje. Powinienem być klarowny tak jak pisałeś. Jeśli dolejesz do stanu i dalej trze, szukaj skrzyni i zmień olej w niej od razu. Taniej wyjdzie niż naprawa.
_________________
Kruk42
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-04-12, 07:56   

Cytat:
Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik


Czyli chcesz mi powiedzieć ze na biegu jalowym sprzeglo rozpina skrzynie z silnikiem ??? A to dopiero technika :P
_________________

 
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2017-04-12, 07:56   

kruk42 napisał/a:
Skrzynia wiruje tylko na biegu. Inaczej stoi, a pracuje sam silnik


Nie do końca. Skrzynia nie pracuje tylko wtedy, gdy wciśniemy sprzęgło a to i tak tylko na postoju.
W trakcie jazdy nawet z wciśniętym sprzęgłem też jest wałek, który się kręci, nawet na luzie.

Może to nie skrzynia, a łożysko na wałku?
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2017-04-12, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kruk42 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 238
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2017-04-12, 09:07   

Tonik sorry. Muszę chyba to lepiej ubierać w słowa. :lol2:

[ Dodano: 2017-04-12, 16:44 ]
Tofik miało być :jezyk:

[ Dodano: 2017-04-12, 17:10 ]
Może lepiej napisał bym tak. Jeśli są luzy, a skrzynia jest na biegu to wypchnie ją do obudowy i przyciera. Jeżeli nie jest na biegu pracuje swobodnie. Wytarlem 4 lata temu tak dziurę w obudowie. Nie wierzyłem. Poprawcie mnie jak źle to opisałem :jezyk: jezyk polski jest trudny :lol2: wymianę na nową robiłem z lewarkiem i wpychalem trzymając ją na kolanach :jezyk: wszyscy mówili, że bez kanału nie ma szans :jezyk: można :jezyk:
_________________
Kruk42
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14