Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 3G 2.4 Problem z silnikiem
Autor Wiadomość
gigus61 
zielenina


Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 4
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2017-05-31, 11:32   Eclipse 3G 2.4 Problem z silnikiem

Witam parę dni temu kupiłem Eclipse z tym silnikiem po około 2 dniach pojawił się problem z migająca kontrolka oleju na wolnych obrotach (800 rpm) po zagrzaniu silnika. Na warsztacie zmierzyliśmy cisnienie oleju okazało sie ze na ciepłym silniku ma ok. 0,4 bara. Stary olej okazał sie bardzo rzadki był zmieszany z benzyna. Po wymianie oleju na zimnym bylo ok 3 bar ciśnienia a po zagrzaniu 1 bar. Zrobiłem trasę ok 50 km i i problem znowu sie pojawił z żarzącą kontrolką. Jutro jadę znowu o mechanika ściągniemy miskę olejową jeśli okaże sie że panewki są wyrobione to mam pytanie czy opłaca się ten silnik remontować czy lepiej znaleźć nowy słupek na allegro i czy podejdzie np. z galanta 2.4 gdi. Dodam że jak mierzyliśmy komprejsje na cylindrach to było ok. 13,5 bara. pozdrawiam.
 
 
Ranger 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-05-31, 15:34   

Kolego, panewki to koszt ok 150zł.
 
 
gigus61 
zielenina


Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 4
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2017-06-02, 01:57   

Tak tylko ze do tego dochodzi szlif walu i czy on po regeneracji wytrzyma, bo slyszalem rozne opinie ze jest duze ryzyko pekniecia takiego walu.
 
 
mlynarskitomasz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 17 Sty 2016
Posty: 88
Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2017-06-05, 21:36   

jak go nie zarysowało i nie ma jajek to po co? rysy widać na pierwszy rzut oka i o ile nie są głębokie to spoko a jak są to mam wał. ps. wały są twarde i o ile silnik nie stanął to jest szansa. poza tym często padają pompy oleju po zarysowaniu dekla aluminiowego lub wytłuczeniu zembów przez źle ustawiony balans. minimalne ciśnienie to 0,78kpa 11,4psi. a jajka na wale można sprawdzić testerem luzu panewek nawet w service manualu jest to podane nakładasz paski na panewki na sucho, skręcasz na moment, rozkręcasz i patrzysz obracasz o 90 stopni powtarzasz i jak nie ma różnicy to wał igła o ile nie ma rys szczególnie wyczuwalnych paznokciem

[ Dodano: 2017-06-05, 21:37 ]
a wały pękają ale tylko zarysowane szlifowane lub przegrzane
 
 
gigus61 
zielenina


Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 4
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2017-06-12, 19:42   

Dzisiaj sciągneliśmy miskę olejową i po odkręceniu panewek widać było duże rysy na nich i na wale, niestety wymiana silnika nieunikniona. Dzięki za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9