Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany pasek klinowy i krzywe kolo od paska
Autor Wiadomość
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-07-08, 03:20   Zerwany pasek klinowy i krzywe kolo od paska

Witam, jestem tutaj swiezy, czytam to forum od kilku dni. Dzisiaj kupilem mojego wymarzonego Eclipsa 2.0 wersja raczej europejska, rocznik data produkcji grudzie? '95.


Przed zakupem pasek od alternatora byl zalozony na lewa strone, nie dzialala klimatyzacja, poprzedni wlasciciel na moja prosbe pojechal dzisiaj rano wymienic ten pasek. Przyjechalem ponownie ogladac auto, zauwazylem ze jest zalozony nowy pasek i dziala klima. Pasek piszcza?, ale uwierzylem gdy mi powiedzial ze ?w pasek musi sie ulozyc. Kupilem auto, pojezdzilem troche po miescie, zobaczylem co autko potrafi. W koncu zabralem sie za podroz do domu, do Wrocka (160km), jechalem spokojnie, raz mi sie zapalila na minute kontrolka od oleju, ta zolta i zobaczylem ze temperatura oleju (ten wskaznik kolo wskaznika paliwa) wzrosla nieznacznie powyzej polowy.... ale po chwili wszystko sie unormowalo, kontrolka zgasla... pasek w ogole mi nie piszczal, piszczal tylko wtedy przy zakupie, potem juz nigdy. W??czylem klime zeby sprawdzic czy dziala ale nie dzialala, wiec wylaczylem j?. No i jechalem dalej i w 1/3 drogi do wrocka zapalila mi sie ta sama kontrolka oleju i czerwona kontrolka ?adowania. Zatrzymalem sie, spostrzeglem ze pasek alternatora poszed?. Podjechalem jeszcze kilometr do najblizszej stacji benzynowej, gdy do niej dojechalem zaskoczyla mnie wysoka temperatura silnika, otworzylem mache i woda bulgota?a.... dalem mu ostygnac..... potem na holu dojechalem do mechanika, wpolnie z nim probowalismy zalozyc nowy pasek ktory dlugoscia raczej pasowalby.... gdy udalo nam sie go zalozyc, zauwazylismy ze jedna z tych rolek co pasek sie na nia zaklada jest wygieta... dokladnie to ta ktora jest nisko z tylu, ona z silnika wychodzi... pasek po zakreceniu silnikiem spada. Ta rolka jest krzywa, ale srodek tej rolki, taki jakby rdze? jest prosty.

I teraz najwazniejsze: czy ta rolka to sie nazywa "ko?o pasowe"? czy to sie naprawia, czy wymienia? ile takie cos kosztuje, czy wymiana jest trudna?


PS.
Przepraszam ze tak sie rozpisalem ale chcialem dokladnie napisac co sie dzialo zeby uniknac zbednych pytan, bo nie wiem czy w ciagu 2 najblizszych dni bede na necie.

Prosze o pomoc

Aha, mieszkam we wrocku ale auto stoi teraz u mechanika w Wilkowicach kolo Leszna.
Ostatnio zmieniony przez Slavex 2008-07-08, 03:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-08, 08:04   

Jesli chodzi o podniesiona temp po zerwanym pasku to norma bo na pasku klinowym masz swoja pompe wody wiec nie chlodzil jak sie zerwal.

Ktroa to rolka? Czy to jest od napinacza? Czy moze od "luzniej"? Upewnij sie ktory element jest wygiety i pewnie bedziesz musial go wymienic bo wszystko musi byc w linii zeby pasek chodzil jak nalezy i nie zrywal go.
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-07-08, 13:58   

tak z tego co piszesz to kolo pasowe dlatego jest krzywe a rdzen prosty bo pewnie wykrzywilo sie na tlumiku drgan :? wymiana takiego kola to banal bo dostep jest bardzo dobry .... ;) pytanie tylko dlaczego to kolo bylo krzywe :wtf: czy dlatego ze sie jakos uszkodzilo ...czy cos je uszkodzilo np. podluznica ... :roll: temperatura to normalka bo jak pisal allias pompa wody nie byla napedzana ;)
 
 
baku
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-08, 19:37   

mia?em niedawno ten sam problem, to jest ko?o dwupasowe i wyrobi?a sie w nim guma przez co pasek spada po zakr?ceniu silnikiem. Kupi?em nowe od Kiepucziego ca?e stalowe bez tej gumy i jest gitara ;)
 
 
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-07-08, 22:55   

Poprosz? o jaki? kontakt do tego u?ytkownika.
Faktycznie, to jest ko?o dwupasowe, ale prawie na pewno byl na nim zolozony tylko jeden pasek, ten co sie zerwal. no chyba ze zerwaly sie 2 na raz. ale patrz?c z gory do komory silnika stajac na wprost auta to ten pasek po lewej mam nieruszony. Czy dobrze mysle ze ten pasek po lewej jest zly i powienien on rowniez byc zalozony na kole dwupasowym?

czy jezeli zaloze kolo dwupasowe bez tlumika drgan to bedzie to mialo jakis wplyw na prace silnika i jego ?ywotnosc?
_________________
ZAPRASZAM http://www.eclipse.net.pl...p=122150#122150
 
 
 
dariosss
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-08, 23:01   

Slavex napisał/a:
Poprosz? o jaki? kontakt do tego u?ytkownika.


http://www.eclipse.net.pl...iewprofile&u=11
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-07-08, 23:10   

Slavex napisał/a:

czy jezeli zaloze kolo dwupasowe bez tlumika drgan to bedzie to mialo jakis wplyw na prace silnika i jego ?ywotnosc?


tak ma przechodza drganaia na wal i szkoda panewek ;) :ksiadz:
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-07-09, 08:21   

Baku: nie mogles kupic odemnie calego stalowego bez gumy bo takich nigdy nie sprzedawalem, nie wprowadzaj ludzi w blad. Watpie tez czy ktos takie kupuje cale stalowe z gumy. U mnie kupiles orginalne kolo pasowe z guma tak jak ma byc. A jak nie dowidzisz gumy to ja juz nie wiem co ci powiedziec.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-07-09, 17:04   

A czy to ko?o pasowe ma nap?dza? jeden pasek czy dwa?
_________________
ZAPRASZAM http://www.eclipse.net.pl...p=122150#122150
 
 
 
baku
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-09, 17:40   

kiepuczi napisał/a:
Baku: nie mogles kupic odemnie calego stalowego bez gumy bo takich nigdy nie sprzedawalem, nie wprowadzaj ludzi w blad. Watpie tez czy ktos takie kupuje cale stalowe z gumy. U mnie kupiles orginalne kolo pasowe z guma tak jak ma byc. A jak nie dowidzisz gumy to ja juz nie wiem co ci powiedziec.


nie wprowadzam bo te kt?re od Ciebie kupi?em troche si? r??ni?o. Szczerze m?wi?c to dobrze go nie widzia?em bo paczka przysz?a od razu do mojego mechanika i m?wi? to co on m?wi? mi :roll:

Slavex napisał/a:
A czy to ko?o pasowe ma nap?dza? jeden pasek czy dwa?


te ko?o nap?dza dwa paski drugi od spr??arki klimy z tego co pami?tam ;)
Ostatnio zmieniony przez baku 2008-07-09, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Slavex 
mniejsza zielenina



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 173
Skąd: Wroc?aw / Wolsztyn
Wysłany: 2008-07-09, 19:21   

Edit:

Ko?o pasowe wymienione, nowe paski... narazie wszystko chodzi
_________________
ZAPRASZAM http://www.eclipse.net.pl...p=122150#122150
Ostatnio zmieniony przez Slavex 2008-07-11, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Angelo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-07-17, 01:20   

Slavex, zajrzyj w temat Regionalne Spoty - Wroc?aw, obserwuj temat, trzeba powita? nowego cz?onka klubu na spocie:)

Sorry za OT.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9