Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzanie silnika
Autor Wiadomość
mlody321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 17:01   Grzanie silnika

Witam!!! Mam pytanko odno?nie temperatury silnika... Odebra?em auto z warsztatu po 3 miesi?cznej przerwie wtedy jeszcze nie by?o takich upa??w. Moje pytanie... Do jakiego momentu moze dojsc wskazowka temperatury?? Bo u mnie dochodzi maxymalnie do ostatniej kreski , nie wchodzi na ostatnie pole gdzie zaraz jest czerwone ale duzo nie brakuje i wtedy zawsze w?anczam ogrzewanie zeby sie troszke wystudzi?. dodam ?e wymieni?em termostat i pompe wody!!! Czy to normalne?? Czy moze cfzujnik temperatury oszukuje?? Bo boje si? ?eby go nie przegza? bo wpakowa?em naprawd? duzo kasy po zerwaniu paska rozrz?du??
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-12, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 17:10   

wskazowka temp powinna stac nie ruchomo po srodku skali i nic nie ma prawa wyprowadzic jej z rownowagi...

przyczyn grzania silnika moze byc mnustwo... zbyt uboga mieszanka... ,termostat, pompa wody, brak plynu w ukladzie chlodzenia... itd itd...
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-09, 18:44   

U mnie nawet przy najwi?kszych upa?ach po godzinie stania w korku wskaz?wka temperatury nie wychodzi ponad po?owe skali, coprawda cz?sto si? za??cza wentylator ale taka jego rola.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 18:54   

mlody321 powiedz mi jeszcze jedno... amsz gaz lub grzebales cos w dolocie?
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-09, 19:49   

Wskaz?wka powinna nie dochodzi? do ?rodka skali powinna by? ciut wstecz wtedy jest optymalna temperatura.....mo?e masz to samo co OLO i nie wiadomo czemu ma gor?czke .... zapalaj? Ci sie jakie? kontrolki jak jedziesz ???
 
 
 
mlody321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 21:00   

?adne kontrolki si? nie zapalaj?. Gaz mam zamontowany... dzisiaj by?em na diagnostyce i okaza?o si? ?e sonda nie dzia?a, pare dni temu za?o?y?em zw??k? wenturiego zamiast kata. Ja to auto pare dni temu odebra?em z naprawy bo strzeli? pasek, przy okazji obrobili mi g?owic? mam sportowe wa?ki rozrz?du i wk?adk? filtra k&n, ale przed tymi zmianami tez temperatura skaka?a ale nie a? tak tylko ?e wtedy nie by?o tak gor?co.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-09, 21:04   

lambde zmien... i ustaw gaz od zera... masz teraz zbyt uboga mieszanke... i nawet jak przezucisz na paliwo tez Ci bedize grzac... uspokoi sie po przejechaniu kilku kilku nastu km na paliwie...
 
 
Many
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-14, 01:46   

mlody321 napisał/a:
obrobili mi g?owic?


je?li wszystko dzia?a (termostat, pompa wody ch?odnica, wentylatory) i silnik dalej sie zagrzewa to mo?e by? uszczelka pod g?owic? a to s? juz koszta chociaz w R4 nie tak mocno odczuwalne gorzej w widlastych silnikach.

Oby nie :(
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-14, 13:40   

Hehe Many m?wisz teraz o tych kosztach (czy o sobie czyli 3000 GT) Pewnie za kliperkiem nie p?aczesz skoro masz takiego potwora ;(

i co to niby do tematu wnosi ? to jest temat techniczny a nie ot... zadaj to pytanie w temacie o 3kgt
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2007-08-14, 14:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mlody321
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-14, 14:56   

Uszcelka pod g?owic? jest nowa z reszt? jak ca?a reszta... napisa?em ?e mi si? zerwa? pasek wi? trzebaby?o wymienia? wszystko po koleii , a po za tym to on si? nie gotuje tylko ma troch? wi?ksz? temperature ni? powinna by?, wi?c to chyba nie uszczelka pod g?owic? . W tym tygodniu wraca diagnosta z warsztatu gdzie mi naprawiali silnik i on si? tym zajmie.
 
 
Many
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-14, 15:11   

Skoro masz now? to raczej nie. Z tego co wiem jak uszczelka jest walni?ta to do uk?adu ch?odzenia dostaje sie powietrze dlatego silnik ?apie wi?ksze temperatury.
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-08-14, 15:15   

termostat, kupiles nowy ale mozliwe ze zly jakis zamennik ktory nie otwiera sie tak jak tzreba, mialem tak dwukrotnie juz w swoim GST jeszcze mieszkajac w usa. nie moglem dojsc przyczyny , mimo iz nowke termostat wsadzilem a objawy byly dalej charakterystyczne dla termostatu, by sie dowiedziec tego wyjm calkiem termostat albo w starym jesli jeszce go masz zrob dziure 1-2 cm. jesli silnik sie przegrzewa a wina jest uszczelka glowicy to wyjety termostat nic nie pomoze.

Po wymianie uszcelki pod glowica zalewali ci ukl. chlodzenia plynem ale nie odpwoierzyli go prawidlowo, jesli wogole to zrobili. czasami w obiegu moze byc uwiezione do pol litra powietrza.

dalej sparwdz szczelnosc korka od ukl. chlodzenia, jesli nie trzyma cisnienia , powinno byc minimum 1.0 bara to bedzie ci sie grzal. dotknij weza czy jest twardy.

dalej , zakamieniona chlodnica !!! sparwdz czy dolny waz jest cieply czy zupelnie zimny, szukaj zimnych plam na chlodnicy.

zobacz czy wentylatory zalaczaja sie prawidlowo, czyli wlaczaja i wylaczaja cyklicznie.

zakladam ze kompresje sprawdziles i wyeliminowales uszczelke.

jesli powyzsze testy nic nie pomoga odezwij sie jeszcze raz na forum cos bedziemy myslec.
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2007-08-14, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-14, 15:32   

dok?adnie. ja ostatnio zak??da?em termostat, spu?ci?em ca?? wod?, w?o?y?em, skr?ci?em, nala?em wody do pe?na, pod korek, w termostacie mam malute?k? dziurk? 1mm. wi?c wydawa?o mi si? ?e nape?ni?em ca?y uk?ad, odpali?em samoch?d na zimnym silniku, i jakie? by?o moje zdziwienie jak siorpn??o i wci?zn??o ca?? wod? ?e tylko troch? p?yn??o ..... i tak jeszcze z 0.5litra dola?em .... o ile nie wiecej tak ?eby woda p?yn??a pod korkiem... zakr?ci?em i jest full. inna sprawa ?e jeszcze nie doszed?em dlaczego nie za??czaj? mi si? wentyle ale to w swoim czasie.


przypominam tak?e o opcji "pom?g?" dost?pnej dla za?o?yciela tematu.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-14, 17:00   

hmmm z tego co mi wiadomo samaelu robiles mostek na wentylatorach... cos wspominales... a ponoc w 2g jest cos takiego ze przy eksremalnych warunkach do 1 wentylatora dopina sie drugi od klimy... a ostatnio Ci plyn spiepszal i Ci grzalo... sprawdz bezpiecznik... nwiec jesli miales mostek a sie probowal dopiac drugi to zrobilo zwarcie... tak mysle... wiec mysle ze bezpiecznik
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-14, 17:31   

od pocz?tku jak mam chodzi?y dwa naraz .... rze?ba poprzedniego w?a?ciciela.... mam za to za??czanie r?czne, przez przeka?nik, jak prze??cze przycisk lub za??cze klim? to przez przeka?nik idzie plus z acu i za?acza wentyle. jak mi si? zacz?? grza? to za??czy?em przyciskiem na sta?e. mo?e przeka?nik nie wytrzyma? albo co... narazie mamy tyle roboty przy innych samochodach ?e odechciewa mi si? przy moim grzeba? .... grzebi? co weekend zreszt?. jutro ?wi?to odpoczynek od mechaniki id? na parad? wojsk do wawy :P
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-15, 21:37   

GOLDI napisał/a:
ponoc w 2g jest cos takiego ze przy eksremalnych warunkach do 1 wentylatora dopina sie drugi od klimy

Ze schematu wynika ?e nie "pono?" tylko tak pewnikiem jest jak piszesz.
Masz ca?kowit? racj? GOLDI o tych dw?ch wentylatorach, ja natomiast ?a?uj? ?e w 1G niestety tak nie ma ;)
SAMAEL, schematy sie przyda?y?
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-08-16, 07:21   

jeszcze do talona nie zagl?da?em... mamy tyle roboty ?e nie mam czasu :?
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2007-08-16, 15:11   

conti przy 1G na (extrim) to mozna pod??czy? osobnym w??cznikiem ?eby chodzi?y dwa na kr?tko : przy normalnej je?dzie miejskiej w zupe?no?ci wystarcza jeden nawet przy za?o?onym gazie :ok:
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
HouseM
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-23, 20:26   

Mnie si? tak autko troch? grza?o. Co? za cz?sto w??cza? si? wentylator, a? pare dni temu po wycieczce do Katowic "pseudostrad?" A4 jak podjecha?em pod dom to si? ca?kiem autko zagotowa?o i wywali?o spor? ilo?? p?ynu ze zbiorniczka wyr?wnawczego.
Postanowi?em opr?cz wymiany p?ynu na nowy zala? preparat do p?ukania ch?odnic !!
Wyla?o si? takie bagno po tym zabiegu ?e 5 razy przep?ukiwa?em wod? zanim zrobi?a si? czysta .
O dziwo teraz Klips ma do?o ni?sz? temperatur? a wentylator ch?odnicy prawie si? nie w??cza.
 
 
ralph
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-23, 20:31   

ma pytanie jaki preparat lales do oczyszczania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15