hardcore z hamulcem |
Autor |
Wiadomość |
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-09-28, 12:09 hardcore z hamulcem
|
|
|
Jezdzilem jakis czas na zapieczonym zacisku (naprawde glupi pomysl bo teraz klocki i tarcze sa do wymiany), ale takiego hardcore zeby mi "klocek" (pozosta?o?? metalowa po nim) przy ruszaniu z parkingu wypadl na droge jeszcze nie mia?em. Dobrze, ?e na prakingu bo inaczej bym tu z wami ju? nie pisa?:P Po tym jka klocek wypad? peda? zrobi? sie miekki i w og?le nie ma hamulc?w, naciskasz i jedziesz dalej... Jest tez ca?a opona po stronie wew. i felga mokra w p?ynie hamulcowym. Sk?d ten wyciek i czemu hamulec zupe?nie nie dzia?a. Klocki sobie wymienie tarcze te?, zacisk oddam do regeneracji, lub kupie nowy, a co mo?e byc powodem wycieku? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 12:14
|
|
|
uszkodzeone uszczelnienie tloczka stad wyciek plynu poprzez to uszkozone uszczelnie... dlatego pedal jest miekki bo zapowietrzyles tym uklad... lub cos z przewodem hamulcowym przy tej stronie kola... i masz racje... glupi pomysl jezdzic z takimi hamulcami |
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-09-28, 12:16
|
|
|
nie polecam na przysz?o??, a czy odpowietrzenie uk?adu to du?o roboty? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 12:24
|
|
|
jesli zapowietrzy Ci sie ABS to bedziesz sie z tym meczyl pare dni... jesli sie abs nie zapowietrzyl to pol godziny roboty w 2 osoby... zapopatrz sie w 1litr plynu hamulcowego... |
|
|
|
|
Bosiek20 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 13:59
|
|
|
Orientujecie si? mo?e gdzie mo?na przetoczy? tarcze?? |
|
|
|
|
Adaho_krak [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 14:11
|
|
|
Bosiek20 napisał/a: | Orientujecie si? mo?e gdzie mo?na przetoczy? tarcze?? |
U tokarza, ale tarcz sie nie przetacza, kupuje si? nowe. |
|
|
|
|
Cysiek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 17:31
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | ale tarcz sie nie przetacza, kupuje si? nowe. |
Mo?na toczy? na tokarkach numerycznych, je?li jest jeszcze odpowiednio du?o materia?u.W przeciwnym wypadku trzeba wymieni? na nowe. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 17:39
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | ale tarcz sie nie przetacza, kupuje si? nowe. | potwierdzam |
|
|
|
|
lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 18:59
|
|
|
Cysiek napisał/a: |
Mo?na toczy? na tokarkach numerycznych |
A na r?cznie sterowanych ju? nie??? Ciekaw jestem, jaka jest Twoim zdaniem r??nica mi?dzy jedn? a drug? w kontek?cie toczenia tarcz.
Adaho_krak napisał/a: | arcz sie nie przetacza, kupuje si? nowe. |
Je?li minimalna grubo?? tarczy nie jest jeszcze osi?gni?ta, to wydawanie kasy na nowe jest zupe?nie niecelowe, tarcze spokojnie mo?na wyr?wna? na tokarce i niczym to nie grozi. Inna sprawa, ?e musi to robi? tokarz a nie pan Mietek co to raz w ?yciu sta? ko?o tokarki i uwa?a, ?e wszystko ju? umie. Chodzi o to, ?eby przetoczona tarcza nie mia?a bicia. |
|
|
|
|
Serek [Usunięty]
|
|
|
|
|
seba
KLUBOWICZ
Pomógł: 32 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 823 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2008-09-28, 19:17
|
|
|
tarcz nie toczy sie na tokarce, tylko na samochodzie i do tego jest potrzebne specjalne urz?dzenie jakie sie montuje zamiast ko?a do piasty i cylinderka jest ono w pe?ni mechaniczne kiedy? mieli w serwisach hondy |
_________________
IS 220
|
|
|
|
|
lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 19:26
|
|
|
seba napisał/a: | tarcz nie toczy sie na tokarce |
Bo? Urz?dzenia specjalne istniej? - potwierdzam, ale nie ma przeciwwskaza? do toczenia na tokarce, je?li posiada si? odpowiedni? wiedz?.
Co do miejsca, w kt?rym mo?na to zrobi? to obstawia?bym warsztaty przy PKS-ach. Tam zazwyczaj maj? w?asn? tokarni? i cz?owieka z odpowiedni? wiedz?, aczkolwiek pks pks-owi nier?wny. |
|
|
|
|
Cysiek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 19:44
|
|
|
lothar napisał/a: | A na r?cznie sterowanych ju? nie??? Ciekaw jestem, jaka jest Twoim zdaniem r??nica mi?dzy jedn? a drug? w kontek?cie toczenia tarcz. |
Na tokarkach numerycznych jest ta r??nica ?e maj? wi?ksza dok?adno??, s? sterowane komputerowo i obrabiany materia? jest ch?odzony specialnym p?ynem(CIMCOOL) odbywa si? to tak jak na "monta??wce " w fabryce. Na r?cznej te? mo?na ale zbierzesz wi?cej materia?u z minimalnej granicy i potrzeba wi?cej czasu na dotarcie kosztem ?cierniwa klock?w.
Zaznaczam ?e je?li tarcza b?dzie zbyt mocno zwichrowana lub b?dzie mia?a zbyt g??bokie w?ery ?adne tocznie nie przyniesie rezultatu. |
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2008-09-28, 19:53
|
|
|
z tym wyciekiem to zacisk nie musi by? uszkodzony
je?eli ci klocek wylecia?
to t?oczek si? wysun?? za daleko i dlatego wycieka
a tak poza tym to spory czas musia?e? je?dzi? na piszcz?cych hamulcach
nie s?ysza?e? ?e co? zgrzyta - obciera |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 20:04
|
|
|
Cysiek napisał/a: | s? sterowane komputerowo |
Cysiek napisał/a: | ?e maj? wi?ksza dok?adno?? |
Nie potrzebujesz dok?adno?ci do mikron?w. +/- dycha nie robi. Na r?cznej tokarce wprawny tokarz osi?ga dok?adno?? do setki, wi?c nie wiem, w czym problem.
Cysiek napisał/a: | zbierzesz wi?cej materia?u z minimalnej granicy |
Jak dobrze ustawisz, to nie zbierzesz za wiele.
Cysiek napisał/a: | materia? jest ch?odzony specialnym p?ynem |
A w r?cznej nie jest ch?odzony? Poza tym tarcze s? ?eliwne, a ?eliwa si? nie ch?odzi przy toczeniu. ?eliwo przy skrawaniu wydziela syf w postaci py?u, i polewanie tego ch?odziwem powoduje tylko oklejanie p?ytki i tarczy syfem.
Cysiek napisał/a: | Zaznaczam ?e je?li tarcza b?dzie zbyt mocno zwichrowana lub b?dzie mia?a zbyt g??bokie w?ery ?adne tocznie nie przyniesie rezultatu. |
Tu si? w pe?ni zgadzam. Swoj? drog? wi?kszo?? tarcz, kt?re ludzie przynosz? do przetoczenia jest w takim stanie, ?e po wyr?wnaniu mia?yby grubo?? przys?owiowego papieru. Zgroza po prostu... Porz?dny zak?ad tego nie przetoczy, ale jest wielu "zawodowc?w", kt?rzy to zrobi? bez chwili wahania. |
|
|
|
|
Cysiek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 20:44
|
|
|
lothar napisał/a: | Poza tym tarcze s? ?eliwne |
Tak ale nie wszystkie s? z ?eliwa, nie wiem z jakiego dok?adnie materia?u s? w eclipsie bo istnieja pewne normy odno?nie aut usportowionych a zwyk?ych dupowoz?w.
Nie b?d? si? sprzecza? bo ka?dy ma inne podej?cie do tego typu problemu. Jeden kupi nowy komplet inny b?dzie toczy?, a na czym i u kogo to jego prywatna sprawa.
Przed podj?ciem decyzji o toczeniu tarcz warto si? dowiedzie? ile kosztuj? nowe tarcze. Mo?e si? okaza?, ?e za t? sam? cen?, albo niewiele dro?ej mo?na kupi? nowy komplet. A nowa tarcza jest zdecydowanie lepsza od przetoczonej... |
|
|
|
|
lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-09-28, 21:11
|
|
|
Cysiek napisał/a: | niewiele dro?ej mo?na kupi? nowy komplet |
Optymista Porz?dne przetoczenie w Bytowie to ~35z?.
Cysiek napisał/a: | Tak ale nie wszystkie s? z ?eliwa |
S? te? ceramiczne i w?glowe, tych si? nie toczy Stalowe tarcze s? praktycznie tylko w motocyklach, bo tarcze motocyklowe s? zazwyczaj zbyt cienkie - ?eliwne by pop?ka?y. W samochodach tarcze s? ?eliwne bo ?eliwo ma wi?ksz? odporno?? na ?cieranie ni? stal. Wsp??czynnik tarcia ?eliwa jest wy?szy ni? stali - m?wi?c prosto lepiej hamuj?. Stal jest bardziej podatna na deformacje (wyginanie) wskutek temperatury ni? ?eliwo. Poza tym za odlewaniem tarcz z ?eliwa przemawiaj? koszty. Mo?na by wykonywa? je np. ze staliwa, kt?re ma lepsze w?a?ciwo?ci, ale w?wczas koszty by znacznie wzros?y.
Mo?liwe jednak, ?e s? tarcze stalowe albo z jakich? stop?w do samochod?w. Ja w ?adnym z aut z takimi si? nie spotka?em.
Cysiek napisał/a: | A nowa tarcza jest zdecydowanie lepsza od przetoczonej... |
Dop?ki nie jest poni?ej minimalnej grubo?ci zadeklarowanej przez producenta i nie ma bicia, to praktycznie r??nicy nie ma. Musi by? te? dobrze za?o?ona, bo by?y przypadki ?e ludzie zak?adali toczone tarcze na zasyfion? piast? i st?d bra?y si? bicia. Przy zak?adaniu tarcz trzeba pami?ta?, aby dok?adnie oczy?ci? ich wn?trze i piast?.
Ale dobra, starczy tematu toczenia. Topic by? o wyciekach a my tu spamujemy z obr?bk? skrawaniem Zaraz pewnie dostan? redbara za ot...
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez lothar 2008-09-28, 21:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-09-30, 12:12
|
|
|
Chc? kupi? zestaw naprawczy przedniego zacisku i m?wi? mi, ?e to tego auta s? dwa rodzaje:
54mm kosztuje 15zl
60mm kosztuje 17zl
nie mam poj?cia, kt?ry kupi???
Eclipse Gs n/a 1992 4g63 |
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2008-10-01, 16:34
|
|
|
ja u siebie mam 60mm
ale u mnie taki zestaw na dwa ko?a kosztuje troche wiecej |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-10-01, 18:23
|
|
|
To zestaw na jeden zacisk. |
|
|
|
|
|