Zrobione na moim 3G GS-ie i uwielbiam jakosc hamowania. Jest SUPER. Lepszy wyglad i wiele wiecej
Jestem pewien ze nie ma problemu zeby to zrobic na 2G GS skoro zawieszenie jest z identycznym ukladem. Sadze ze kiepuczi moze to potwierdzic lub nie.
Moge miec male problemy ze znalezieniem wlasciwych nazw polskich. Jesli ktos chce pozniej dodac to pozniej - chetnie to uzyje.
Samochody z ktorych mozna uzyc czesci zeby to zrealizowac.
1. Mitsubishi GT 00-05
2. Mitsubishi GSX GST 95-99
3. Dodge Avenger V6 95-00
4. Chrysler Sebring V6 95-00
Dodam jeszcze ze w przypadku 3G RS/GS mozna to uzyc przy wymianie na uklad BREMBO z EVO bo wymiary sa takie same. Wtedy potrzeba wymienic tarcze i zaciski z EVO.
Ja zlozylem to korzystajac z nastepujacych czesci:
a) 95 Dodge Avenger V6 (backing plate) uchwyty zaciskow. Ktore posiadaja czesc pod uklad zaciskow do hamulca recznego. Cala blacha znajduje ja za piasta.
b) 00 Mitsubishi GT nowe zaciski z okladzinami
c) 00 Mitsubishi GT tarcze
Pisze ze uzylem to z podanych samochodow ale jak wczesniej wspomnialem - sa takie same.
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Jesli uda Ci sie dorwac caly zestaw tylnej oslony z zamontowanymi okladzinami i sprezynami - !! Nie rozkladaj ich na czesci !! - mozna to zrobic bez rozkladania.
2. Nie jest potrzebny nowy kabel do "postojowego". Mozna uzyc ten sam co jest na samochodzie.
3. Nie ma potrzeby wymiany przewodow hamulcowych. Chyba ze chcesz je wymienic w tym samym czasie na nowe albo mocniejsze.
4. Jesli masz problem z dostosowaniem hamulca recznego i jego regulacja mozna go "dociagnac" przy dzwigni hamulca pod oslona na kubek. Wystarczy tylko klucz 10 mm.
Potrzebne narzedzia:
14mm nasadka lub klucz
10mm klucz do odpowietrzenia ukladu
12mm nasadka lub klucz
plyn hamulcowy DOT-3
8mm klucz (tylko jesli odpowietrznik jest tej samej wielkosci)
mlotek
plaski srubokret
opcjonalne narzedzia:
nasadki w rozmiarze od 15-19mm
"zabka"
I co dalej....
Pomijam opis sciagania kola bo to chyba wszyscy wiedza....
1. Chwyc za mlotek i poudezaj solidnie w beben az w koncu zacznie odchodzic. Mozliwe ze jest potrzeba pomocy srubokretem zeby sie beben zsunal jesli stworzyl sie za duzy "rowek" na krawedzi.
2. Teraz potrzebujesz nasadke 14mm zeby odkrecic 4 tylne sruby ktore trzymaja calosc wraz z piasta. Mozliwe ze potrzeba uzyc mlotka zeby piasta odpadla.
3. Teraz moment gdzie warto uzyc opcjonalne narzedzia z gniazdami i "zabka". Jak to uzyc jest na obrazku #8. Dzieki temu sa mniejsze straty plynu hamulcowego.
4. Uzyj klucza 10mm zeby odkrecic przewod hamulcowy, ale odkrec go przy tloczku a nie przy przewodzie gumowym.
5. Odczep kabel od hamulca recznego. Wystarczy ze podwazysz dzwignie i odczepisz kabel. Nie ma potrzeby rozkladac wszystkiego na czesci. Potem potrzeba odczepic zawleczke ktora trzyma kabel a potem to juz sie lekko sie wysuwa.
6. Teraz czas na zalozenie wszystkiego z 'nowego ukladu".
7. Dopasuj tylna oslone i zamontuj piaste pamietajac o wczesniejszym podpieciu kabla recznego.
8. Dostosuj reczny za pomoca zebatki.
9. Jesli juz wszystko ustawione to czas na zamontowanie tarczy, zacisku i odpowietrzenie ukladu.
Caly czas to okolo 2 godzin. U mnie troche zeszlo bo dodatkowo malowalem wszystkie czesci
Pic 1 - To jest wszystko co potrzebujesz.
Pic 2. - Nowy tylna oslona na ktora bedzie monotwany zacisk.
Pic 3. - Zaciski z okladzinami
Pic 4-5. - Rozlozone na czesci w celu pomalowania.
Pic 6. - Adapter do przewodu hamulcowego zeby zastapic metalowy odcinek przewodu. Ja w sumie tego nie uzylem bo kupilem zly wymiar.
Pic 7. - Dobrze ze mialem dodatkowe narzedzia zeby zrobic maly adapter z rurki przewodu.
Pic 8. - Tu widac jak zakleszczylem przewod zeby nie miec wyciekow plynu.
Pic 9-10. - Stare czesci.
Pic 11-13. - Super resultat Niebieski kolor to efekt poprzedniej roboty
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-05-25, 16:51, w całości zmieniany 2 razy
jesli wchodzimy w swap hamulcow warto wejsc odrazu w instalacje tylnego stabilizatora . nie wiem jak jest w 3g ale 2g RS nie maja stabilizatora a to bardzo poprawia sterownosc samochodu na zakretach .
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More . http://www.topendpower.pl/ http://www.klockihamulcowehawk.pl/
allias [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-10, 21:21
kiepuczi napisał/a:
jesli wchodzimy w swap hamulcow warto wejsc odrazu w instalacje tylnego stabilizatora . nie wiem jak jest w 3g ale 2g RS nie maja stabilizatora a to bardzo poprawia sterownosc samochodu na zakretach .
W 3G tylko RS nie ma stabilizatora. To wymaga zmiany wachaczy. Ale to inna historia.
tak potrzeba nam dolny wachacz wymienic , stabilizator z lacznikami. wiem bo w usa jak sprzedawalem czesci z rozbiorek GS`ow to te zestawy do swapu schodzily od reki, kazdy chcial miec stabilizator.
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More . http://www.topendpower.pl/ http://www.klockihamulcowehawk.pl/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach