Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ceck Engine Soon
Autor Wiadomość
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-07, 12:43   Ceck Engine Soon

jezeli pali mi sie caly czas check engine soon i nie gasnie no chyba ze zgasze samochod to cos powaznego jechac odrazu na stacje diagnostyczna czy obejdzie sie bez jakos nie pasuje mi ta kontrolka i wolalbym to sprawdzic odrazu w silniku nie czuje zadnych zmian nic nie trzeszczy nie piszczy pomoze ktos??
 
 
hammer 
KLUBOWICZ
SKARBNICA KLUBU


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1761
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2008-11-07, 13:24   

Pojed? i odczytaj sobie kody b??d?w... Jak nie wiesz jak i gdzie to jed? do ASO.
Tylko dopilnuj ?eby dali ci kody a nie sam opis usterki.

Dasz je tutaj i jako? b?dziemy dalej dzia?a?....
_________________
Hammer 667 - faster than Satan
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-07, 18:39   

Jak bedziesz mial kody to bedzie to dobry poczatek... potem: http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=1353

Osobiscie obstawiam na jedna z tych kilku mozliwosci.
PO171, PO300, PO30x, POxxx O2 Sensor....

Tak czy inaczej jak widzisz mozemy sobie gdybac i do niczego nie dojdziemy. Jedno moge ci tylko poraczic. Popros o jak najdokladniejszy wydruk i nie pozwol im na kasowanie bledow (bo sam mozesz to zrobic) wiec lepiej zeby ciebie za to nie kasowali a czasem jesli zachowasz to w systemie moze sie to okazac przydatne.

Wykombinuj wydruk (koniecznie kod bledu) i nie daj sie wyrolowac. :ok:
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 02:47   

bylem na stacji diagnostycznej zapomialem wziazc tych kodow powiedzial mi ze to problem z odprowadzaniem spalin ze jakis czujnik ERS czy jakos tak szkoda teraz ze nie wzialem tego kodu mowil ze mozna to przeczyscic lub wymienic na nowy ale droga sprawa i nie trzeba wymieniac wystarczy przeczyscic teraz bede wiedzial na przyszlosc zeby brac kod a za podlaczenie i wyksowanie zaplacilem 60 zl
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 07:15   

:ksiadz:
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 10:19   

zle zrobilem ??
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 11:09   

To juz troche za pozno ale nie ma nad czym plakac.

Po pierwsze pierwszy raz slysze o czujniku ERS... :wtf:
Po drugie kasowanie mozesz zrobic sam poprzez odlaczenie klem aku (uwazaj na kod od orginalnego raida jak to robisz). Wiec przeplaciles za kasowanie.
Jesli powroci (a wcale bym sie nie zdziwil skoro nic nie zostalo zrobione) to wtedy bedziesz mial do siebie pretensje ze wyrzuciles kase w bloto.

Ale spoko... uczymy sie na bledach. 60PLN to nie 2500PLN albo cos podobnego. :ok:
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 11:11   

nie no pewnie nie jest to majatek ale na przyszlosc bede wiedzial i wleje to do baku :P wiesz niewiem czy dokladnie ers czy jakos tak niepamietam juz ale zwiazany z tym odprowadzaniem spalin
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 12:01   

To pewnie masz na mysli EGR - Exhaust Gas Reculation (czy jakos tak) i rzeczywiscie jesli go wyczyscisz (byle dobrze) to powinno byc oki. W przeciwnym wypadku stawiam ze za jakies 100-200 mil SES zapali sie ponownie. :ok:
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 15:24   

Tak wlasnie tak mi powiedzial chodzilo o EGR hmm...a czy trzeba to przeczyscic jak myslisz to moze sie cos zepsuc ??
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 20:57   

To kwasii emisje spalin. Niektorzy (jak Goldi) blokuja EGR zeby probowac uzyskac wiecej mocy (jako ze nie spalasz czesci spalin).

Czy wplywa na inne elementy? Nie dokonca. Tyle ze bedzie powodowac wyswietlanie SES. I jesli nauczysz sie z tym zyc to nie bedziesz wiedzial jesli pojawi sie cos nowego (a taki jest tego cel).

Do nieczego nie bede namawial bo ostatnie slowo nalezy do Ciebie. :ok:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-08, 21:03   

allias napisał/a:
Niektorzy (jak Goldi) blokuja EGR zeby probowac uzyskac wiecej mocy (jako ze nie spalasz czesci spalin).
nie zupelnie wiecej mocy :> EGR dopala nie spalone spaliny tylko przy niskim obciazeniu ... przy spokojnej ejzdzi... przy wiekszym obciazeniu jest on po prostu odcinany... EGR usuwa/bloku sie z innego powodu... by obnizyc temperature w kolektorze ssacym... i by nie brudzic
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-11, 21:22   

tak jak mowiles po 400 milach znow zapalila sie kontrolka strasznie mnie ona razi w oczy :P mowiles zeby odlaczyc klemy od akumulatora to sie jej pozbede ?? bo narazie nie po drodze mam do mechanika jezeli to nie jest konieczne skoro misiek bedzie zyl z tego co doszlismy ze jest to EGR ??
 
 
virus2999 
mniejsza zielenina


Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 205
Skąd: XxXxXx
Wysłany: 2008-11-12, 19:07   

jak zresetowa? kod b??du? s?ysza?em ?e od??czenie akumulatora nei wystarczy...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-12, 22:09   

Wystarczy jesli to jest SES. Jesli to jest SRS to niestety potrzebujesz do tego urzadzenia diagnostycznego...
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-12, 23:28   

Allias podpowiesz mi cos albo Goldi bo jestem w kropce :(
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-13, 00:28   

mecenas, ok.. zacznijmy od tego iz jeszcze raz na zczytanie bledu.. bo tak naprawde do konca nie jestes pewien co to za blad... 60zl to nie az tak duzo... ewentualnie zakup skaner do obd... lub kabel do lapka... zaplacisz drozej ale bedziesz mogl sobie sam skany robic...

jesli... podkresmy slowo jesli (poniewaz to wciaz wszystko przypuszczenia) to EGR to... zapewne albo sie on nie otwiera i jest no stop zamkniety albo non stop otwarty lub sie zacina raz nie zamyka itd... zalozmy opcje nr 1 nie otwiera... wtedy nic sie nie dzieje.. pali Ci pol litra wiecej... opcja nr2 nie zamyka.. jest non stop otwarty stad Twoje probemy na reakcje na gaz... masz bardziej bogato.... zauwazyles moze koncowek rury okopcona na czarna? to by sugerowalo opcje nr 2... ale tutaj rowniez moze byc sonda (bo bledu pewni nie jestesmy)

jesli za bogato... eclipse bedzie slabszy na krotka mete nic sie nie stanie... na dluuuuuuzsza moga wyjsc kwiatki

opcja nr3 to pomieszanie 1 i2

jak to naprawic... jest kilka drog

a) wymienic
b) sprobowac przeczyscic i moze pomoze... ale moze problem powrocic
c) zaslepic EGR na stale i troche przekablowac by SES nie wywalalo
d) kazda z powzyszch rad bledka bo b?ad jest inny lub jest ich kilka
 
 
mecenas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-13, 22:00   

jak bylem u mechanika jak mi podlaczyl powiedzial ze jest to wlasnie przyczyna ta EGR ale jedna z sond jest slabsza dluzej sie nagrzewa czy cos ale mowil ze to nie jest do wymiany i ze niepowinno byc z tym problemu chyba pojade jeszcze raz do niego i niech mi przeczysci bo slyszalem ze droga sprawa jest zeby to wymienic na nowe a jak przeczysci dobrze powinno byc po sprawie bo odczuwam mniejsza moc tak wiec dac do przeczyszczenia??
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-13, 22:14   

Zdecydowanie do przeczyszczenia bo nowy to nie dosc ze ciezko dostac to jest dosc kosztowny. Zajmij sie tym i upewnij sie ze twoj silnik jest oki. Uwierz mi ze nie chceszmiec klopotow z V6-tka... :>
 
 
slawek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-17, 18:29   

panowie mam podobny problem caly czas mi sie swieci a zaczelo sie od tego ze niemoglem odpalic klipera klopoty z rozrusznikiem zalanu od oleju chyba znow moze to byc to samo co u kolezki?na wydechu dosc czarnawo do tego jakby stracil na mocy z gory dziex za rady pozdrawiam zaloge Mitsu ;(

[ Dodano: 2008-11-17, 18:43 ]
zna ktos jakis warsztat dobry w bydzi czy jechac do Aso mitsu na szulca slyszalem ze lipa tam jest
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12