Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje ,moc, osiągi - poprawa
Autor Wiadomość
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-18, 23:18   

allias napisał/a:
Fabryczny silnik z V6 wytrzyma do 8PSI gdzie I4 da rade nawet do 15 PSI.
do ilu silnikow allias dmuchales takie doladowanie? ze piszesz takie rzeczy? bo chyba nie powiesz mi ze wszystko wycyztales tylko na forach w stanach? bo to tak jak z 2g... ze 350-400 koni kazdy wytryzma na serii ze w stanach wieksozsc tak jezdzi... filmiki z youtuba z hamowni itd... z tym ze nikt np nie pisze ze po 15 minutach silnik wybuchl i poszli na szrot i kupili drugi na kilka baksow... smieszy mnie to... teraz przezucamy sie z kuni na bary i psi tak :> niezle :>
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 08:34   

Goldi ty znowu swoje... co z drugiej strony jest dobre bo daje ludziom do myslenia ze nie wszystko wyglda czarno-biale i jest takie proste ale powiem ci tyle ze z tuningiem i przerobkami 3G siedzialem prawie 3 lata. Nie zrobilem tego nigdy na swoim ale czesciwo bralem udzial w tym co inni zrobili (bo klub 3G byl wiekszy niz tutaj caly MEKP).

Na koniec tego wszystkiego powiem ci ze jest to na bazie okolo 20-30 ludzi ktorzy zdecydowali sie zrobic turbo na ich 3G i nie sa to podworkowi modelarze bo konczyli swoje projekty na turbinach GTR z DOHC przy mocach 380-420 koni na kolach (wiem wiem FWD - ale to osiagali).

Jesli kilku z nich ktorzy zrobili turbo na fabrycznych bebechach i po otwarciu silnika po 20-40tys kiedy decydowali sie na zmany silnik wygladal w stanie idealnym to jestem w stanie w to uwierzyc (sa na to zdjecia). Byl jeden ktory nazywa sie xull z Kanady (jak chcesz to poszukaj). Gosc zrobil turbo przy 80tys mil i dmuchal 15 PSI. Po przejechanych kolejnych 120tys mil (czyli przy 200tys na zegarze) postanowil zakuc silnik. Jak rozebral silnik wygladal lepiej niz silniki w Elipsach niejednego z nas.

Goldi Jesli masz zamiar powatpiewac... powiedz dlaczego zeby wszyscy wiedziali. Nie sztuka zalozyc turbo ale sztuka jest je wysterowac i szkoly tuningu jest wiele i bede dalej mowil ze jesli chcesz miec turbo na 3G to mozesz bezpiecznie dmuchac:
8.5 PSI na V6-ce
15 PSI na I4.

Przykladow jest az nadto... bylo i jest kilku ktorzy przy przejsciu powyzej tych liczb przekraczali bezpieczny prog i silniki sypaly sie jak muchy ale to byla wina mieszanki i temperatury. (czyli zbyt ubogi tuning i zaoszczedzone pieniadze na prawdziwe rozwiazania).

To co najbardziej mnie drazni to fakt ze tutaj mowisz o tym ze mam to z dupy wyssane gdzie i ty sam masz problem poprzec to liczbami i wykresami (przynajmniej do tej pory tego nie widze). Gdzie jednak koledzy w USA maja wystarczajaco kasy na to zeby bawic sie w pomiary kiedy jest koniecznosc. Dowodow na to jest wiecej niz ci sie wydaje.

Potrzebujesz potwierdzenia? Prosze bardzo wejdz na www.club3g.com i poszukaj takich gosci jak xull, napalm, icemarland, chino, tearstone i jeszcze paru rewelacyjnych magikow ktorych nickow nie jestem w stanie zpamietac. Zapytaj ich... oni ci odpowiedza a tam znajdziesz kilku co prowadzi renomowane garaze gdzie ich chlebem sa takie wozy jak i u Ciebie. Z ta tylko roznica ze w USA maja na to pieniadze i mozliwosci i lepszy dostep do czesci.

Pozdro.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 10:52   

allias napisał/a:
mowisz o tym ze mam to z dupy wyssane gdzie i ty sam masz problem poprzec to liczbami i wykresami (przynajmniej do tej pory tego nie widze)
wieczorem pokaze Ci drobne mozliwosci z wykresami i liczbami :D skoro tak sie tego domagasz... na kilkugodzinnych testach ukladu dolotwego w 420a ok :> non problemo
allias napisał/a:
powiem ci tyle ze z tuningiem i przerobkami 3G siedzialem prawie 3 lata. Nie zrobilem tego nigdy na swoim ale czesciwo bralem udzial w tym co inni zrobili (bo klub 3G byl wiekszy niz tutaj caly MEKP).
siedze w klubie ponad 4lata , eclipsa mam popnad 4,5

i co? do tej pory wszyscy rzucaja konmi na lewo i prawo... kazdy jara sie wynikami po 350 koni i przychodzi co do czego to co? "mam zdrowy silnik to tez musze tyle miec" jaaaaaasssnneee... przychodzi co do czego to rzeczywistosc jest smutna.... nie oppierraj allias na tym co pisza w stanach, co pisza na forach... doswiadczenie jest zupelnie inne... chcesz wykresow z uturbiania silnikow wolnossacych :D ? powiedz jakiego :) cos sie zjadzie? 2,0? 1,6? 1,4? zaraz Ci cos wrzuce.... jest drobra roznica:> ja nie czytam tego co pisza... albo inaczejk czytam i sie smieje w duchu...

wezmy na przyklad ostatni przypadek na forum czyli mysza :> wszyscy obstaiwali grube moce ponad 300 - 320 koni, a wyszlo sporo mniej co moim zdaniem bylo mega dobrym wynikiem.... wiekszosc z tego forum robi stozek i wali "dostalem 30" koni :> gdzie poparcie... pokaze wieczorem (zrobie artykul o stozkach i dolotach) na przykladzie 420a jak ciezko wykrzesac nawet z 2 konie...

edit:
masz mistrzu chcia??s jakies wyniki? masz wyniki... cyferki wykresiki http://www.eclipse.net.pl...p?p=56913#56913
teraz pokaz mi Swoje cyferki i wykresiki... a nie to "cos gdzie napisal i zrobil"
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2008-11-19, 15:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 20:32   

Goldi wszystko co piszesz to prawda i nie zaprzecze temu. Rzeczywiscie oczekiwania co do przykladu myszy byly wieksze nic w rzeczywistosci... a wynika to z bardzo wielu czynnikow o ktorych wielu nie zdaje sobie sprawy - stan silnika, rodzaj chamowni, wykonany tuning (ECU czy tez piggyback) albo tez uzyte czesci i ich konfiguracja.

Wszystko to prawda. Do czego ja bije to cos o czym calkowicie zapomniales... kazdy samochod jest inny i fakt tego ze inaczej bedzie sie zachowywal 2G, 3G czy tez inne silniki... Jedno co pisales to turbo a potem probujesz mi "nawrzucac" z ukladami dolotowymi. I nie przecze... kawal dobrej roboty i nigdy nie mowilem ze z dolotu mozesz osiagnac wiecej niz 15 KM (czy tez inna liczba w tych rozmiarach).

Od czego to wszystko sie zaczelo to od tego ze wspomnialem ze jest pewien poziom bezpiecznego doladowania na silnikach 3G (bazujac na przykladach wielu innych) i ze bezpieczniej bedzie podawac w cisnieniu niz w mocy. A co do wykresow... niech znajde i podam swoje.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 20:43   

allias napisał/a:
kazdy samochod jest inny i fakt tego ze inaczej bedzie sie zachowywal 2G, 3G czy tez inne silniki...
tak, ale nie zapomnij tez o tym ze silnik silnikowi nie rowny... to ze ktos dmucha bara do nie zakutego silnika to dla mnie idiotyzm :>

potem przychodzi jeden z drugim , albo pisze maila do pxs ze chce dmuchac bara do 2,4 bo tak w stanach robia:) jak nie dmuchniemy to on nie chce... bo kupe kasy pakuje w samochod... a jak wybuchnie to cala odpowiedzialnosc ponosi kto? tuner.... heh

wiesz jak bede mial troche kasy to chetnie wysadze swoj silnik dla testow... podobnie jak zrobilem z filtrafi... napisze rzy jakim doladowaniu tloki lub korby powiedzialy dowidzenia... a dlaczego? bo zrobie to sobie sam i na nikogo tego nie zwale... to tak abstrachujac od temu...


na tym forum panuja mity ktore bede tepil... wszyscy wierza ze kazdy 4g63T bez kucia ogarnie 350koni :) powiem tak... 4g63T to pancerny silnik!! ale pod warunkiem ze jest po remoncie... czy to na kutych czy to na seryjnych elementach... powtarzam... remoncie a nie wymiennie popychaczy... co czesci forumowiczow uwaza za remont


do tematu.... allias pokaz mi prosze swoje a nie wyniki w innych "z doladowanie" w roli glownej... odpuszcze i zwroce honor.. :> tak bede sie klocil ze 4g64 nie zniesie 1bara...
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-19, 21:00   

[quote="GOLDI"]
allias napisał/a:

na tym forum panuja mity ktore bede tepil... wszyscy wierza ze kazdy 4g63T bez kucia ogarnie 350koni :) powiem tak... 4g63T to pancerny silnik!! ale pod warunkiem ze jest po remoncie... czy to na kutych czy to na seryjnych elementach... powtarzam... remoncie a nie wymiennie popychaczy... co czesci forumowiczow uwaza za remont


zgadzam si?, znam dwa przypadki kt?r? na 1.5 bara ?migaj? i jest ok, nic si? nie dziej?. jeden dok?adnie 360km ale to na wa?kach reszta seria, i te? smiga, wojtkowi przy 1.7 wysz?a korba bokiem.... a mi przy 1.3 wywali?o panewk?... nie znasz dnia ani godziny, tuning to ryzyko.

dla potwierdzenia wykres 1.5 bara i hks 272 ...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 22:13   

GOLDI napisał/a:

do tematu.... allias pokaz mi prosze swoje a nie wyniki w innych "z doladowanie" w roli glownej... odpuszcze i zwroce honor.. :> tak bede sie klocil ze 4g64 nie zniesie 1bara...


Jestes nudny... mnie naciskasz na wykresy z doladowaniem (skoro wiesz ze tego nigdy na swoim nie zrobilem) a sam pokazujesz wykresy z filtrami. Albo probujesz pokazac ze jestes lepszy albo poprostu nie potrafisz nawiazac dyskusji co mi szczerze bardzo nie odpowiada.

Chcesz przykladow doladowania 4g64. Nie ma sprawy... daj mi troche czasu to ci zaprezentuje.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 22:21   

allias napisał/a:
Chcesz przykladow doladowania 4g64. Nie ma sprawy... daj mi troche czasu to ci zaprezentuje.
nie oto chodzi :> przestan rzucac koniami i barami niepopartymi swoimi doswiadczeniami... to co ludize pisza w stana a rzeczywistosc to dwa rozne swiaty... nie probuje pokazac ze jestem lepszy... nie mam takiego celu... probuje pokazac cos na tym forum ze kazdy wali cyframi nie popierajac tego zadnym dosiwaczeniem... zrobilem test i poparlem cokolwiek dosiwadczniem... a w zanadrzu jeszcze troche jest...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-19, 22:40   

GOLDI napisał/a:
przestan rzucac koniami i barami niepopartymi swoimi doswiadczeniami


Tego nigdy nie zrobilem poza zabawa z myszy oczekiwaniami a co do barami to jest inna historia... bo lepiej barami niz moca... a co do wlasnych to proponuje ci zebys uturbil swoj i wtedy zobaczymy jak ty bedziesz rzucalo koniami.

Realia jakie sa kazdy wie i jesli jedna osoba z zainterowanych uturbieniem 3G zdecyduje sie na to zeby to zrealizowac to nie sadze zeby doszla do tego etapu zeby sie tym martwic. Bo i tak wiekszosci albo na to nie stac, albo tata nie pozwoli, albo zabraknie jaj zeby sie tego podjac... a puki co popieranie bardzo dobitnymi przykladami nie jest zla rzecza...

Druga sprawa... ile Eclips 3G mieliscie w swoim garazu? Ile z nich przeszlo tuning a ile z nich posiada turbo? Bo tego tez jestem ciekaw...

Wiesz Goldi... w sumie nie odpowiadaj bo mnie to juz gowno interesuje... zaczynam odczuwac ze marnuje swoj czas bo i tak PXS bedzie wiedziac najlepiej.

Bez odzewu.
 
 
OZET
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-21, 16:45   

wczoraj odbiera?em swojego klipera 2.4 od mechanika

kole? robi tylko wynalazki, jak dla mnie myszczu w BOAT

generalnie lubi auta z duza moca z duzym motorem z turbami i innymi wynalazkami

znawca nr jeden

sam dlubal swojego 3000 gt na biturbo, robil motor od podstaw

jego 3000 GT bujal sie w ??dzkim street legalu

ok koniec reklamy :lol2:

kole? m?wi do mnie panie ten motorek to ?wietna sprawa bez zakuwania za oko?o 10 tysi my?le ?e doszliby?my co? do oko?o 300 kucy .....

tyle w temacie

pozdr
Ostatnio zmieniony przez OZET 2008-11-21, 16:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-21, 16:59   

OZET napisał/a:
bez zakuwania za oko?o 10 tysi my?le ?e doszliby?my co? do oko?o 300 kucy .....

tyle w temacie
zrob to bedzie tyle w temacie
 
 
OZET
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-21, 17:09   

GOLDI, ja napisa?em TYLKO to co powiedzia? mechanik

nie ura?aj?c CIEBIE i twojej wiedzy, ale patrz?c po wieku tego mechanika i po furach jakie sta?y na jego placu (ECLIPSE,PROBE,TRANS AM) my?l? ?e kole? zjad? z?by na motorach i nie mia? sensu k?ama?

info napisa?em tak tylko w temacie i tyle

ja nie b?d? nic d?uba? w kliperze bo s? inne ciekawsze auta do d?ubania, a 10 tysi w moim przypadku to nie ma?a kasa

pozdr
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-25, 22:15   

Niechce rozgrzewac atmosfery ale podaje ten link tylko po to zeby pokazac jak to wyglada w dziale 3G i jego mozliwosci. Lista jest baaaaaaaardzo dluga i nawet nie kompletna ale powinna dac jakis poglad na to co i jak kiedy mowa o 3G i FI (Force Induction - Turbo/SDS)

http://www.club3g.com/for...-pics-only.html

Przyjemnej lektury dla zainteresowanych. :ok:
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-11-25, 22:19   

OZET napisał/a:
wczoraj odbiera?em swojego klipera 2.4 od mechanika

kole? robi tylko wynalazki, jak dla mnie myszczu w BOAT

generalnie lubi auta z duza moca z duzym motorem z turbami i innymi wynalazkami

znawca nr jeden

sam dlubal swojego 3000 gt na biturbo, robil motor od podstaw

jego 3000 GT bujal sie w ??dzkim street legalu

ok koniec reklamy :lol2:

M?wisz o emilu zwanego robalem? :D Kt?ry macza palce w ?odzkich projektach? :D To w?a?nie u niego by?em w sprawie skrzyni :jezyk: Na marynarskiej sie mie?ci jego warsztat :ksiadz:
 
 
 
OZET
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-26, 09:49   

Szakal napisał/a:
OZET napisał/a:
wczoraj odbiera?em swojego klipera 2.4 od mechanika

kole? robi tylko wynalazki, jak dla mnie myszczu w BOAT

generalnie lubi auta z duza moca z duzym motorem z turbami i innymi wynalazkami

znawca nr jeden

sam dlubal swojego 3000 gt na biturbo, robil motor od podstaw

jego 3000 GT bujal sie w ??dzkim street legalu

ok koniec reklamy :lol2:

M?wisz o emilu zwanego robalem? :D Kt?ry macza palce w ?odzkich projektach? :D To w?a?nie u niego by?em w sprawie skrzyni :jezyk: Na marynarskiej sie mie?ci jego warsztat :ksiadz:



Yep :ok:
 
 
hammer 
KLUBOWICZ
SKARBNICA KLUBU


Pomógł: 15 razy
Wiek: 49
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 1761
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2008-11-26, 12:45   

allias napisał/a:
Niechce rozgrzewac atmosfery ale podaje ten link tylko po to zeby pokazac jak to wyglada w dziale 3G i jego mozliwosci. Lista jest baaaaaaaardzo dluga i nawet nie kompletna ale powinna dac jakis poglad na to co i jak kiedy mowa o 3G i FI (Force Induction - Turbo/SDS)

http://www.club3g.com/for...-pics-only.html

Przyjemnej lektury dla zainteresowanych. :ok:



Spa? przez Ciebie nie mog? !! Cuda cude?ka, dojrza?em tam setup na 14 PSI bez kucia :P
_________________
Hammer 667 - faster than Satan
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-27, 08:59   

Tam wiecej takich jest. :>
 
 
koolas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 22:03   

Zastanawia mnie jedno. Skoro V6 nie da sie uturbic, to po kiego ch.. to robic?
W 3G jest silnik 6g72...hmm dziwne w 3000GT tez jest 6g72 w wersji DOHC Twin Turbo. W glupim Diamante jest 6g72 z MIVEC. To czym tamte 6g72 sa inne od 6g72 w Spyderze? A moze nie sa? Moze mozna np przelozyc glowice z Diamante do Spydera i miec MIVECa? Albo moze mozna wypier.. caly silnik i wsadzic z 3000GT? Tam jest Twin Turbo prawi 300hp.. Nie pasowalby?

Ja tam sie ciesze ze swoich 200 kucykow, i na prawde nie potrzeba mi wiecej...
Ale jakbym mial cos z tym autem robic, to pewnie bym sprawdzil czy silnik od 3000GT czasem nie pasuje..bo to ten sam silnik...
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 22:10   

koolas napisał/a:
Skoro V6 nie da sie uturbic

Kto tak powiedzial? :wtf:

koolas napisał/a:
To czym tamte 6g72 sa inne od 6g72 w Spyderze?


Wielkoscia glowic i rodzajem wnetrznosci... oczywiscie inny jest tez dolot i kolektor. Plus SOHC vs. DOHC.

koolas napisał/a:
Tam jest Twin Turbo prawi 300hp.. Nie pasowalby?


Jest troche za duzy. Jest jeden koles w Dubaju co zrobil taki swap ale wpakowal ogromna ilosc $$$ zeby zmienic ksztalt komory silnika.
 
 
koolas
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-08, 22:14   

A te $$$ to ile tak z ciekawosci zapytam?

[ Dodano: 2008-12-08, 22:14 ]
Moze taniej kupic 3000GT? Po ch.. tuningowac eclipsa...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8