Co dzisiaj zrobiłeś dla swojego samochodu ? |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-16, 21:40
|
|
|
To ja sralem jak mialem 900° Wojtas... ty masz strojone w VTG a tam laske klada na egt przeca :-p Ciut by sie przydalo podlac paliwka to schlodzilo by motorownie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-04-17, 01:18
|
|
|
swinie nie maja korekcji po vss... mozna wystroic samochod pod mega obciazeniem dokrecajac go na drodze na ostatnim biegu do odciecia... ale ogolne clay zakres bedzie dolany... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-17, 08:19
|
|
|
Dlatego trzeba kupic sobie pol litra, usiasc spokojnie i sie zastaniwic...."do czego mi jest potrzebne auto" i wtedy pod swoje potrzeby je wystroic. Do jazdy na co dzien czy na tor wojtasku masz dobry program. Zeby zapyerdalac nad morze przez godzine 180-200km/h to nie da rady |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-17, 14:56
|
|
|
jagos napisał/a: | Dlatego trzeba kupic sobie pol litra, usiasc spokojnie i sie zastaniwic.... |
usiasc zawsze mozna/trzeba
mam nowy plan na to auto. tyle ile sie da "bezpiecznie" bez ruszania skrzyni +emu
To co jest teraz to przypadkowy projekt z gratów, które akurat wpadały mi w łapy |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2016-04-17, 15:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-17, 16:10
|
|
|
wojtas, To turbo z E8-9 albo FP Green + EMU, wtryski, pompa. Tak jak gadaliśmy... 400KM i 600Nm... to tak bezpiecznie 2 mapy: 300 i 400KM i masz zapierdalacza |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-04-17, 16:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-04-17, 16:39
|
|
|
jagos napisał/a: | 600Nm... to tak bezpiecznie | chcialbym to zobaczyc na seryjnym motorze i napedach bedzie spektakularnie,,, |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2016-04-17, 16:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-17, 17:06
|
|
|
GOLDI, no moze przesadzilem z tymi niutonami. Motorownia wytrzyma. Wojtas ma 6bolta a to prawie 2xgrubsze korby niz w evo. Napedy.... zgodze sie, moga miec ciezko |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-04-17, 22:33
|
|
|
jagos napisał/a: | GOLDI, no moze przesadzilem z tymi niutonami. Motorownia wytrzyma. Wojtas ma 6bolta a to prawie 2xgrubsze korby niz w evo. Napedy.... zgodze sie, moga miec ciezko | to ze korba jest grubsza nie znaczy ze bedize wytrzymalsza poza tym tutaj już głównie fizyka... nizszy CR, grubsza cieższa korba a wiec wieksze predkosci katowe etc..
motorownia moze i wytrzyma ale zeby uzyskac taki sam wynik jaki uzyskuje sie w evo musialby już po mesku dmuchac....
tam gdzie evo przyjmuje z seryjnej 9tkowej sprezarki 2bar i generuje circa 380-400km i 550-600nm to tu o taki wynik bedzie ciezko...
napedy beda mialy juz chłoste |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-20, 00:09
|
|
|
Nie mam się z kim pocieszyć więc napiszę tutaj: poskładałem dzisiaj do kupy peryferia silnikowe, założyłem czujnik ciśnienia oleju D1Spec i okaząło się, że mam dobre ciśnienie:) Cieszy mnie to niezmiernie, bo fabryczny wskaźnik świrował, ja mam samochodowego pecha i już podejrzewałem, że pompa jest do d***, a razem z nią panewki i cała reszta. A tu taka niespodzianka
95 psi - zimny start
10-12psi - ciepły na postoju
30-40psi - w czasie normalnej lekkiej jady między 2k a 3k obrotów
Ech... ulżyło mi |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-04-20, 09:32
|
|
|
jan, te wskaźniki seryjne to slabe są... podobnie jak wskaźnik doładowania. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-20, 10:27
|
|
|
No wiem, że są słabe, wiem... ale znając moje szczęście, gdy w grę wchodzi albo uszkodzony czujnik albo uszkodzona pompa to bałem się, że będzie pompa. Radość nadal mnie rozpiera, aż się chyba gdzieś jeszcze zaraz przejadę... |
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-04-20, 10:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-20, 12:14
|
|
|
|
|
|
|
|
dani.boss
KLUBOWICZ
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 517 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-20, 14:24
|
|
|
jan 10psi to ok 0.7 bara! to dosc mało! w serwisówce od ca18dead 0.8 to minimalne minimum na wolnych! przy 3 rpm 2.7 bara tez nie zachwyca! |
_________________ Przyczepności, szerokości!! Trzymajcie sie chopy... K*$^@ |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-20, 15:42
|
|
|
Ja mam dani.boss wskaźnik w barach. Za anglojęzycznych forach wszyscy się posługują PSI oczywiście więc przeliczyłem. Przeczytałem kilka wątków, większość osób donosi, że na wolnych obrotach na ciepłym mają 11PSI, czyli 0.75 bara. Ciężko odczytać z tej podziałki dokładnie czy ja mam 0,7 czy 0,8, coś pomiędzy więc tak zaokrągliłem. Na zimnym mam 6 barów z kawałkiem czyli jakieś 90PSI. To też by się pokrywało z tym co ludziska piszą. Wiekszość raportuje między 90 a 100.
Te 40PSI przy 3k obrotów to już tak w pamięci przeliczyłem. Wskaźnik pokazywał 3 bary z groszem, czyli to jest około 44PSI - też chyba OK.
Ponad 3k go nie deptałem póki co bo nadal mi cieknie płyn chłodniczy (kapie z węża, to już drugi wąż kurde, nie mogę namierzyć wycieku), dopiero co wyczyściłem gdzie sięgnąłem te okolice, nie chcę zapaprać znów silnika. Jak go depnę mocniej to jeszcze napiszę ile jest BARów przy większych obrotach. |
Ostatnio zmieniony przez jan 2016-04-20, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2016-04-20, 16:09
|
|
|
Moim zdaniem na ciepłym silniku minimu powinno być 0.9 na jałowych obrotach . |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-20, 17:25
|
|
|
Cóż, dobrze byłoby gdyby był jakiś doc techniczny na ten temat. Zdaje się, że nie ma bo na różnych olejach będą różne wyniki. Znalazłem kilkanaście postów w których ludzie piszą, że mają, że mają 11PSI.
Vide: http://www.dsmtuners.com/...#post-152994171 |
|
|
|
|
dani.boss
KLUBOWICZ
Wiek: 36 Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 517 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-04-20, 19:21
|
|
|
Stary, nie patrz na to co mają inni! Zastanów się nad tematem. Sprawdz manual! Być może to ja się myle bo podałem wartosci z ksiazki od zupelnie innego silnika!
[ Dodano: 2016-04-20, 21:00 ]
na wolnych obrotach
i przy 3 tysiach |
_________________ Przyczepności, szerokości!! Trzymajcie sie chopy... K*$^@ |
Ostatnio zmieniony przez dani.boss 2016-04-21, 07:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2016-04-21, 01:45
|
|
|
Szczerze nie spodziewałem się, że ta wartość będzie podana w manualu, bo spodziewałem się, że będzie się mocno różniła w zależności od użytego oleju ale manual jest manual, faktycznie podali:
Cytat: | pressure at curb idle speed kPa (psi) 80 (11.4) or more
Conditions: oil temperature is 75 to 90°C (67 to 194°F)
|
|
|
|
|
|
|