Wysłany: 2008-12-31, 17:03 ecumaster (schematy i porady)
Witam!
zak?adam temat, gdy? zakupi?em ecumaster a na forum jest kilku u?ytkownik?w tego urz?dzenia.
prosi?bym o wklejanie schemat?w pod??cze? do 4g63t
oraz jakie? wnioski i spostrze?enia na temat u?ytkowania(og?lnie wszystkie przydatne info)
ja swojego ecumastera jeszcze nie dosta?em...
du?o czyta?em o tym u?adzeniu na tym forum i na innych, jednak?e mi konkretnie chodzi o ecli 4g63t1991r1g
PZDR!!
ps. SZCZ?LIWEGO NOWEGO ROKU!!!
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2008-12-31, 17:10, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-31, 17:25
poszukaj bo ktos tu to montowal i dawal foto co i jak
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-31, 17:28
kawior1gturbo, ale w czym tkwi problem nie zartuje ze chcesz schemat ktory kabelek w co wpiac ? bierzesz rozpisana wtryczne z http://www.vfaq.com/ i podpinasz w zaleznosci od tego co chcesz uzyskac
http://www.ecumaster.com/..._eclipse_1g.pdf
tu jest schemat do ECLIPSE 4G63T, tylko trzeba odwrotnie kable zaplonu pod??czy?,
bo na schemacie wkrad? si? b??d(czyli wyjscie z CAS do IGN IN a nie OUT)
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2009-01-30, 17:45, w całości zmieniany 3 razy
robczes [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-17, 19:54
kawior1gturbo napisał/a:
http://www.ecumaster.com/download/mitsubishi_eclipse_1g.pdf
tu jest schemat do ECLIPSE 4G63T, tylko trzeba odwrotnie kable zaplonu pod??czy?,
bo na schemacie wkrad? si? b??d(czyli wyjscie z CAS do IGN IN a nie OUT)
Hehe szkoda, ?e te? musia?em sam na to wpa?? zanim przeczyta?em tego posta, ale uda?o si? w ko?cu to wpi??. Mam pytanko, czy MAF sensor masz wpi?ty tak jak na schemacie?
Bo ja jak tak mia?em wpi?tego to niestety nie pozwala? mi przekroczy? 1500 rpm, podejrzewam, ?e musz? mie? gotow? map? by m?c zrealizowa? pe?ne pod??czenie DET2, czyli tego MAF sensora? Obecnie podpi??em go tak, by tylko czyta? to co idzie z przep?ywki.
kisielisodd [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-18, 11:07
Je?eli dobrze wszystko zosta?o podpi?te, to ?winka (ecumaster) dzia?a poprawie bez ingerowania w mapy. Na schematach jest b??d i rzeczywi?cie pomylone zosta?y wyj?cia z czujnika po?o?enia wa?ka. Mapy ustawione na 0, powoduj? przep?yw sygna??w bez zmian.
Sprawd? ustawienia w setupie, bo objawy s? takie jak by sterownik nie otrzymywa? sygna??w z przep?ywomierza. W setupie, trzeba zaznaczy? ?e obs?ugiwana jest przep?ywka typu karman-vortex czyli cz?stotliwo?ciowa.
W oknie map (paliwo, zap?on, boost) pod map? 3D s? okienka "freq in" "freq out" W tych okienkach musi pojawia? si? cz?stotliwo?? z kt?r? dzia?a przep?ywka, inaczej autko nie bedzie je?dzi?o.
Trzeba pami?ta? te? o pull up`ie na wej?cie sygna?u z prep?ywomierza.
http://www.ecumaster.com/download/mitsubishi_eclipse_1g.pdf
tu jest schemat do ECLIPSE 4G63T, tylko trzeba odwrotnie kable zaplonu pod??czy?,
bo na schemacie wkrad? si? b??d(czyli wyjscie z CAS do IGN IN a nie OUT)
Hehe szkoda, ?e te? musia?em sam na to wpa?? zanim przeczyta?em tego posta, ale uda?o si? w ko?cu to wpi??. Mam pytanko, czy MAF sensor masz wpi?ty tak jak na schemacie?
Bo ja jak tak mia?em wpi?tego to niestety nie pozwala? mi przekroczy? 1500 rpm, podejrzewam, ?e musz? mie? gotow? map? by m?c zrealizowa? pe?ne pod??czenie DET2, czyli tego MAF sensora? Obecnie podpi??em go tak, by tylko czyta? to co idzie z przep?ywki.
dzi? dokladnie mia?em te same objawy,
ale ja zrobi?em map? r?cznie, (za bogat? mieszank? dla bezpieczenstwa..)
i wywali?em przep?ywke.
te? bym potrzebowa? mapy gotowej po konwersji z 4g63t.
kisielisodd [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-10, 19:05
je?eli auto nie jedzie powy?ej 1500 obr, to jest ?le pod??czony DET do przep?ywomierza, lub z?e sa ustawienia w setupie.
1) sprawd? schemat pod??czenia do prze?ywomierza. Sprawdz pullup`a !!!!!!!!! bez tego nie zadzia?a.
2) Sprawd? wersje firmware`u w ?wini
3) sprawd? ustawienia w setupie, czy s? w??czone zgodnie z instrukcj? i zapami?tane.
Ostatnio zmieniony przez kisielisodd 2009-04-10, 19:08, w całości zmieniany 1 raz
siema, mam u siebie zalozony det II, zrobiona konwersja, wywalona przeplywka.
problem polega na tym, ze juz przy seryjnym doladowaniu na ~ 0,8bar przy ~ 5500 i w gore obr/min mieszanka paliwowo powietrzna jes za uboga. w granicach 1:15,5 mimo iz na mapie w det II wartosci poustawiane na 126-127. czy bez zwiekszonego doladowania nie powinno byc wystarczajaco? filterek paliwa nowiutki, przewody szczelne...
mam zamiar podniesc cisnienie na listwie i pewnie po problemie, ale zastanawia mnie, dlaczego na seryjnych ustawieniach uklad paliwowy nie wyrabia sie na wyzszych obrotach...
jakies pomysly?
_________________ GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2009-06-26, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-26, 20:51
jakie cisnienie na listwie ? jakie masz wtryski ? jaka masz pompe? jaka sprezarka ?
heh, no m?wiem, ze seria narazie... wtryski 450ccm, pompa seria, spr?zarka raczej 14b z jakims wielkim wastegatem.
moze pompa siada, albo slabe napiecie na niej??
cisnienie na listwie powinno byc seria dla 4g63t 6bolt 1991r, po od?aczeniu podcisnienia z regulatora cisnienia paliwa chyba ciut lepiej z afr... to tak w skrocie.
jeszcze nie miezylem cisnienia na listwie. jak ogarne jakis dobry regulator z manometrem to sie z tym pobawie.
_________________ GST 1991
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2009-06-26, 21:19
kup regulator z rpmotorsport autogauge... i walbro 255 ... potem dmuchaj bara:)
prawdopodobnie juz pompa niewydala;)
[ Dodano: 2009-07-14, 12:54 ]
wymieni?em FPR, ustawi?em paliwo na 4 bary pobawi?em si? strojeniem, ustawi?em zap?on(by?o mniej ni? 0 stopni!! ) teraz jakie? 5-6 stopni.
koniec problem?w!:)
po sprawdzeniu na hamowni DET II:
moc na kolach: 188hp
moment: 288Nm
no i wrazenia z jazdy zajebi*te:) na drugim biegu podczas przyspieszania przy ok 80km/h czesto zdarza sie utrata przyczepnosci ktoregos z k?? (fakt, opony nie sa nowki ale jeszcze daja rade)
wszystko to przy cisnieniu jakies0.8~0.9 bar i na 95 oktanowej benzynie.
teraz musze porobic korekty na 98 oktanowej i zobacze efekty.
ciekawe na ile dalo usuniecie przeplywki...
niestety nie robilem pomiar?w przed usunieciem
aha, wszystko mierzone na 3 biegu, nie wiem czy to nie na czw?rce powinno byc??
_________________ GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2009-07-14, 13:21, w całości zmieniany 2 razy
no i wrazenia z jazdy zajebi*te:) na drugim biegu podczas przyspieszania przy ok 80km/h czesto zdarza sie utrata przyczepnosci ktoregos z k?? (fakt, opony nie sa nowki ale jeszcze daja rade)
wszystko to przy cisnieniu jakies0.8~0.9 bar i na 95 oktanowej benzynie.
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 11:50
Cze??
Mam dwa pytania odno?nie DET2. Wiem , ze jestem laikiem w tych sprawach i nadal si? ucz?
1. Czy mog? pod??czy? AEMA szerokopaskowego tylko ?eby pokaza? logi na wykresie pod ANALOG 1 ( tego do modyfikacji ). Bo dwa podosta?e ANALOG 2 i ANALOG 3 chcia?bym pod??czy? do korekcji cieczy ch?odz?cej i temperatury w dolocie.
Pewnie spokojnie mo?na ale wol? si? upewni?.
I je?li tak to z kt?rego pliku w scales configuration najlepiej wybra? ? S? 3 ale pewnie ju? kto? to pod??czy? wcze?niej to poprosz? od razu o ma?? podpowied?
2. Czy kto? sterowa? tym standardowym solenoidem od wastegate'a w celu sterowania ci?nienia do?adowania ? Chc? si? pobawi? troch? strojeniem na razie na ma?ym ci?nieniu ( p?ki nie wyspawa si? kolektora ), czy lepiej od razu zapakowa? tam elektrozaw?r MACA i si? nie m?czy? ?
3. Czy mo?na by by?o poprosi? o jakie? przyk?adowe mapy strojenia w Eclipse. Tylko pogl?dowo na pablo1o@poczta.onet.pl ? Chc? zobaczy? jakie s? zakresy zmian w kom?rkach w praktyce przy Eclipsach.
4. I ostatnie teoretyczne. Co z ustawieniem wolnych obrot?w? Na razie m?j komputer sam sobie ?adnie ustawi? wolne obroty bo mam na wolnych AFR wzorcowo 14,7. Ale co w chwili gdyby po zmianie kolektora nagle zg?upia? i gdybym chcia? jednak dola? lub odj?? troch? paliwa to czy przypadkiem po korekcji w DET2 , komputer ECU (tego w samochodzie) sam po jakim? czasie nie b?dzie chcia? tego skorygowa? spowrotem ? Co wtedy ? Korygowa? go do p?ki w ECU sko?czy si? skala i wtedy mo?e uda si? to jako? ustawi? czy jest jakie? inne wyj?cie? Czy mo?e po tej korekcji w DET2 , Ecu samochodu nie b?dzie si? sam korygowa? i b?dzie dobrze?
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2010-12-01, 11:56, w całości zmieniany 2 razy
kisielisodd [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-01, 12:54
Pablo1o napisał/a:
Cze??
Mam dwa pytania odno?nie DET2. Wiem , ze jestem laikiem w tych sprawach i nadal si? ucz?
1. Czy mog? pod??czy? AEMA szerokopaskowego tylko ?eby pokaza? logi na wykresie pod ANALOG 1 ( tego do modyfikacji ). Bo dwa podosta?e ANALOG 2 i ANALOG 3 chcia?bym pod??czy? do korekcji cieczy ch?odz?cej i temperatury w dolocie.
Pewnie spokojnie mo?na ale wol? si? upewni?.
I je?li tak to z kt?rego pliku w scales configuration najlepiej wybra? ? S? 3 ale pewnie ju? kto? to pod??czy? wcze?niej to poprosz? od razu o ma?? podpowied?
Bez problemu sie to podpina, Musisz wykorzysta? wyj?cie z zegara 0 - 5 volt. Podpinasz to po wolnego analoga (nie ma znaczenia jakiego ustawisz to sobie w konfiguracji) W scales cofiguration wybierz albo WBO Linera 10 - 20 sprawdz czy odczyty si? zgadzaj? z zegarem AEM`a je?eli nie to spr?buj innovate 7 to 22 jezeli nie zadzia?a to sprubuje napisa? Ci skale pod wska?nik AEM
Cytat:
2. Czy kto? sterowa? tym standardowym solenoidem od wastegate'a w celu sterowania ci?nienia do?adowania ? Chc? si? pobawi? troch? strojeniem na razie na ma?ym ci?nieniu ( p?ki nie wyspawa si? kolektora ), czy lepiej od razu zapakowa? tam elektrozaw?r MACA i si? nie m?czy? ?
Generalnie dzia?a to z seryjnym elektrozaworem (skoro ECU daje rade) problem jest ze eryjny system jest dziwny, potrzeba odpowiedniej srednicy rurek, zw??ek, ale dzia?a. Przerabia?em temat i mo?na tylko pytanie czy jest sens si? meczy?. MAC jest drogi ale daje 100% pewno?ci ?e zadzia?a i dzia?a wybornie.
Cytat:
3. Czy mo?na by by?o poprosi? o jakie? przyk?adowe mapy strojenia w Eclipse. Tylko pogl?dowo na pablo1o@poczta.onet.pl ? Chc? zobaczy? jakie s? zakresy zmian w kom?rkach w praktyce przy Eclipsach.
Mog? Ci wys?a?, ale wszystko mam skonwertowane z MAF na MAP wi?c do p?ki tego nie zrobisz, do p?ty nie bedzie si? to pokrywa?o z rzeczywistoscia, ale Ci wy?le jak co? znajd? pewnie chcesz turbo ? I jeszcze jedna sprawa, znaczenie ma te? rozmiar wtrysk?w wi?c bedziesz koniecznie musia? poprzerabia? mapy p.s. jakiej wielko?ci masz wtryski ?
Cytat:
4. I ostatnie teoretyczne. Co z ustawieniem wolnych obrot?w? Na razie m?j komputer sam sobie ?adnie ustawi? wolne obroty bo mam na wolnych AFR wzorcowo 14,7. Ale co w chwili gdyby po zmianie kolektora nagle zg?upia? i gdybym chcia? jednak dola? lub odj?? troch? paliwa to czy przypadkiem po korekcji w DET2 , komputer ECU (tego w samochodzie) sam po jakim? czasie nie b?dzie chcia? tego skorygowa? spowrotem ? Co wtedy ? Korygowa? go do p?ki w ECU sko?czy si? skala i wtedy mo?e uda si? to jako? ustawi? czy jest jakie? inne wyj?cie? Czy mo?e po tej korekcji w DET2 , Ecu samochodu nie b?dzie si? sam korygowa? i b?dzie dobrze?
Auto brdzie korygowa?o obroty samo, niestety do pewnej warto?ci long term 12% ? i niestety nic z tym si? nei da zrobi?, chyba ?e za?o?ysz det3 i odpalisz samoch?d w trybie stand alone wtedy komputer mo?e sobie korygowa? ile chce, i tak wtryskami sterujesz Ty. Problem jest taki ze po zmianie kolektora, raczej nic si? nie zmieni, inna sprawa nast?pi gdy za?ozy si? du?e wtryski, bo to zawsze jest problem. Komputer maj?c wtryski 50% wi?ksze nie wie o tym i czas otwarcia wtrysku jest taki sam jak dla mniejszych. Wolne obroty i odpalanie na zimnym zawsze stanowi powa?ny problem przy modyfikacjach samochod?w w trybie piggy-back. Ja wolone obroty ustawiam nie na AFR tylko na "jako??" i czasami super dzia?aj? przy 15 AFR a czasami przy 11.5 AFR na o nie mam niestety reg??y.
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 15:14
Dzieki wielkie za odpowied?.
Ad1.Spr?buj? to dzisiaj odpali? i zobaczy? czy AEM dobrze skaluje
Ad2.Mo?e fakt. Szkoda czasu a lepiej uczy? si? ju? na docelowym elektrozaworze. W sumie nie jest a? taki drogi
Ad3.Odno?nie map to chc? tylko lookn?? jak to wygl?da. Pogl?dowo bo nie mam bladego poj?cia jakiego rz?du warto?ci si? koryguje. Wtryski mam 450-tki , seria wi?c mo?e nie b?dzie problemu z wolnymi obrotami.
kisielisodd napisał/a:
Ja wolone obroty ustawiam nie na AFR tylko na "jako??" i czasami super dzia?aj? przy 15 AFR a czasami przy 11.5 AFR na o nie mam niestety reg??y.
Podejrzewam, ?e to tajemnica zawodowa ale czy m?g?by? przybli?y? ten spos?b strojenia ? Bo rozumiem, ?e po zmianie wtrysk?w auto zaczyna zalewa? na niskich. Robi si? jak?? mega korekcj? po temperaturze cieczy ?eby to zadzia?a?o ?
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2010-12-01, 15:45, w całości zmieniany 1 raz
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2010-12-02, 00:37
tak, korekcja po clt po zmianie wtryskow na wieksze jest dosc istotna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach