ecumaster (schematy i porady) |
Autor |
Wiadomość |
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-02, 11:05
|
|
|
Korekcja po CLT to rozumiem , ze korekcja po Cieczy, prawda
Ale fakt , pewnie korekcja po temperaturze powietrza b?dzie lepsza przy zmianie wtrysk?w.
Pytanie dodatkowe je?li chodzi o DET3 z wbudowanym mapsensorem.
Czy ten mapsensor jest tylko do konwesji na MAP czy mo?na go jako? wykorzysta? ?eby np pojawia? si? w logu ? Bo nie ma go logach , czy mo?na go jako? do??czy? ?eby si? tam pojawia? ? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 12:13
|
|
|
wbudowany mapo dziala tak samo jak zewnetrzny z tym ze jest wbudowany i nie trzeba sie bawic w podpcia etc a konfiguracja jest banalnie prosta |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-02, 15:20
|
|
|
Ale on b?dzie zczytywa? jakie? ci?nienie tak , zeby mozna by?o to zobaczy? na logu ?
Bo w DET2 ci?nienie chyba by?o wzkazywane w deflection i pokazywa? w barach ?adny wykres .A jak jest w DET3 ? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 16:50
|
|
|
przyznam sie ze dosc dziwnie sformu?owa?es pytanie i nie bardzo wiem jak na nie odpowiedziec det3 to jest tak jakby rozwiniecie det2... det3 ma wszystkie opcje z det2 i duzo duzo duzo wiecej |
|
|
|
|
kisielisodd [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 17:04
|
|
|
MAP sensor w det3 jest na sta?e podpi?ty pod analog in #2 default'owo det jest tak ustawiony a skala jest ustawiona pod wbudowany map sensor czyli MPX`a i w logu wida? to jako ci?nienie niestety tylko do 1.5 bara bo jest to czujnik 2.5 baryczny.
W decie znaj?c charakterystyk? czujnika mo?na sobie napisa? dowoln? skale i przypisa? do dowolnego wyj?cia analogowego. W DET2 wyj?cia by?y przypisane na stale (ma?a pojemno?? mapi?ci procesora wymusza?a takir rozwi?zanie ?eby kod si? zmie?ci?) w DET3 jest to rozwiazane inaczej. W setupie mo?esz przypisa? sobie dowolne wej?cie do dowolnego czujnika software'owo. Zeby by?o jasniej Deflection mo?e by? pod analog #1 #2 #3 #4 musisz to tylko potem ustawi? w setupie ?eby Det wiedzia? kt?ra skala odpowiada za obci?zenie silnika. |
Ostatnio zmieniony przez kisielisodd 2010-12-02, 17:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:23
|
|
|
Oki , czyli defaultowo jest pod analog In 2 . Oki. Bo my zgodnie z instrukcj? zmasowali?my niewykorzystane wej?cia Analog 1-4 i pewnie dlatego nie chcia? pokaza? ?adnego ci?nienia.
P.S. A w det3 trzeba masowa? niewykorzystane wej?cia czy tak jak w DET2 mog? by? poprostu niepod??czone ? Tak z ciekawo?ci. |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-02, 19:26
|
|
|
najlepiej i najbezpieczniej a poza tym zgodnie z instrukcj? |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
kisielisodd [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:17
|
|
|
Pablo1o napisał/a: | Oki , czyli defaultowo jest pod analog In 2 . Oki. Bo my zgodnie z instrukcj? zmasowali?my niewykorzystane wej?cia Analog 1-4 i pewnie dlatego nie chcia? pokaza? ?adnego ci?nienia.
P.S. A w det3 trzeba masowa? niewykorzystane wej?cia czy tak jak w DET2 mog? by? poprostu niepod??czone ? Tak z ciekawo?ci. |
W det3 nie trzeba nic masowa, wystarczy w setupie ustawi ZERO |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:41
|
|
|
nie wyjd? jakie? mylne/b??dne napi?cia na ko?c?wkach? wg instrukcji najlepiej tak zrobi?... |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-02, 20:49
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | nie wyjd? jakie? mylne/b??dne napi?cia na ko?c?wkach? | nie wyjda... ecu master jest w miare zabezpieczony smiem nawet twierdzic iz jest idiotoodporny |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-02, 22:12
|
|
|
Dzi?ki za porady. Narazie jestem pod wra?eniem mo?liwo?ci Det2. Naprawd? zmy?lne urz?dzenie:) Zobaczymy jak mi wyjdzie strojenie |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 15:19
|
|
|
wpadł mi w łapy gratisowy ecumaster det 2
wala mi sie tez gdzieś seryjny komp
i tak mysle, czy by nie skonczyc juz z grzebaniną przy evokomp i przepływce i nie pójść w strone det'a
w planach mam turbo z e9 i pytanie : jest sens zbierać kase i szukać det 3, czy porobić auto na decie 2 i tez bedize ok?
chodzi mi o to czy jest jakas przepasc miedzy nimi, która by powodowała że racjonalniejsze będzie wyłożenie kasy na coś nowszego/lepszego? |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-10-29, 15:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-10-29, 18:44
|
|
|
wojtas napisał/a: | w planach mam turbo z e9 i pytanie : jest sens zbierać kase i szukać det 3, czy porobić auto na decie 2 i tez bedize ok?
chodzi mi o to czy jest jakas przepasc miedzy nimi, która by powodowała że racjonalniejsze będzie wyłożenie kasy na coś nowszego/lepszego? |
oczywiscie najlepiej w tej kwestii powie Ci Goldi, ale z tego co pisał i sie pisało na forum, to duzo lepszy jest det 3 bo tam masz opcje fita, a fit ponoc najlepszy z swinskich rozwiazan. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-10-29, 18:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 20:12
|
|
|
A ja juz bym się nie pchał w DET3. Ecumaster zakonczył pracę z tym urządzeniem. Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 20:18
|
|
|
przypominam - mam juz det 2 za friko
planuje wsadzić e9 i dobic do 400km i 500-550nm (nie wiem do ilu starcza)
czy to da sie za pomocą det2 zrobic bezawaryjnie?
moze glupie pytania , ale w ogóle sie na tym nie znam |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2015-10-29, 20:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-29, 21:13
|
|
|
jagos napisał/a: | A ja juz bym się nie pchał w DET3. Ecumaster zakonczył pracę z tym urządzeniem. Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe | a kto Ci takich głupot naopowiadal ? cały czas prace trwają nad nowymi firmwarami
to że urzadzenie jest zamknięte technologicznie i nie wciśnie się już w niego wiecej funkcjonalności nie znaczy, że soft jeszcze trochę sie nie rozwinie
det2 a det3 to przepasc
problem ogolnie z kazda swinia to wieksze wtryski... nigdy nie wyprowadzisz tak korekcji w trybie swini na wiekszych wtryskach jak to ma miejsce w stand alonach paliwowych (det3 FIT - semistandalone paliwowy)
det2 zły nie jest... i tak lepszy od smt6 porownywalny do smt7 ale to wciaz nie to... i nie bedziesz zadowolony mozesz go sobie zostawic i zrobic na jego bazie bardzo precyzyjny EBC i do tego jeszcze jego pare funkcji wykorzystać... ale skoro chcesz swiniaka to jednak szukaj det3
Cytat: | Poszedł bym w EMU- mega rozwojowe | już za chwilę już za momencik premiera na targach SEMA
|
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2015-10-29, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 21:52
|
|
|
GOLDI napisał/a: | a kto Ci takich głupot naopowiadal |
O ile mnie pamięc nie myli sam jadźwin na ecumaster.com napisał, że już nie będa rozwijac det3. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-29, 22:29
|
|
|
jagos napisał/a: | GOLDI napisał/a: | a kto Ci takich głupot naopowiadal |
O ile mnie pamięc nie myli sam jadźwin na ecumaster.com napisał, że już nie będa rozwijac det3. |
Dyskusja tyczyła się Dashboarda do det3...
jadzwin dokladnie napisał:
"Problem jest ze projektujac DET3 nie przewidzielismy mozliwosci wspolpracy z Androidem.
Wiec w tym momencie zrobienie tego byloby bardzo skomplikowane jesli wogole mozliwe."
Kisiel dodał:
"Niestety, dascha do DET3 nie będzie. Software jak i hardware jest już zamknięty i nie ma planów rozwijania tego urządzenia w jakikolwiek sposób."
Hardware się nie zmieni, Soft również, co nie jest jednoznaczne że nie bedzie zmian w firmwarze już za kilka dni nowy firmware |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-29, 22:49
|
|
|
GOLDI, kuwa Ciebie zagiąć to trzeba dużo soli zjeść |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-10-30, 20:08
|
|
|
wojtas napisał/a: | planuje wsadzić e9 i dobic do 400km i 500-550nm (nie wiem do ilu starcza) |
a tłoki ? (u Ciebie seria popraw mnie jesli jestem w błedzie) a uszczelka (jak wczesniej) ? ja bym nie jezdził na granicy. Wiesz zawsze sa jakies piki jakies przeciazenia... Zostawiłbym rezerwe bezpieczenstwa... tym bardziej ze to eclipse
GOLDI napisał/a: | to że urzadzenie jest zamknięte technologicznie i nie wciśnie się już w niego wiecej funkcjonalności nie znaczy, że soft jeszcze trochę sie nie rozwinie |
Raz a dwa normalny uzytkownik nie bedzie co rusz za nowinkami podażał bo to sa niezauwazalne niuanse i niepotrzebne koszta. Ufam ze urzadzenie jest wystarczajaco dobre i da sobie rade. Opinie ma bdb. A moze jak na swinie jest tak dobre ze juz sie wiele ulepszyc nie da...
Cytat: | problem ogolnie z kazda swinia to wieksze wtryski... nigdy nie wyprowadzisz tak korekcji w trybie swini na wiekszych wtryskach jak to ma miejsce w stand alonach paliwowych (det3 FIT - semistandalone paliwowy) |
czy przy zmianie z serii tj 450cc na 550cc wiadomo z czego , bedzie jakis problem ?
Co z sterowaniem zapłonem bo w ecli (1G) chyba nie jest to mocna strona tak mi sie wydaje. Czy DET to dobrze ogarnie. Jak oceniasz zastosowanie DET3 (fit) w 1G turbo czy zaspokoi sredniowymagajacego uzytkownika i sredniowysilony (jak na tuning powiedzmy 1.3 bara z 16g) silnik ???? Moze podzielisz sie jakimis uwagami co w tej kwestii jeszcze zrobic. Przepływka z 2G turbo czy map sensor (wiem ze jestes zwolennikiem tego drugiego ale obiektywnie poza przepływem co lepiej nie chodzi mi o moc a o poprawnosc i niezawodnosc działania, wiekszosc dokładnosc i kompatybilnosc z DET3) a moze jedno i drugie ??? Mam DETa3 z mapsensorem. Acha EBC nie jest chyba potrzebne?, zawor mam MAC i powinno byc ok ?
[ Dodano: 2015-10-30, 20:09 ]
Cytat: |
GOLDI, kuwa Ciebie zagiąć to trzeba dużo soli zjeść |
w tym temacie chyba Goldiego nie było sensu probowac... raczej to nie było rozsadne z twej strony... |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-10-30, 20:15, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
|