Nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
mieczyslaww_ch [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-30, 14:07 Nie odpala
|
|
|
Mam problem z odpaleniem eclipas na zimnym silniku, jakby brak ssania. Kiedy silnik zostanie uruchomiony i chwile popracuje (nagrzeje si?) nie ma problemu z ponownym uruchomieniem. Jest to m?j pierwszy eclipse wi?c prosze o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-13, 18:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2009-01-30, 14:41
|
|
|
mozliwe ze padl czujnik temperatury silnika , albo masz wielka nieszczelnosc w dolocie. On nie odpala , czy poprostu gasnie??
A pali jak przytrzymasz noge na gazie?? |
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2009-01-30, 14:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mieczyslaww_ch [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-30, 15:11
|
|
|
problem jest taki ?e jak silnik jest zimny rozrusznik kr?ci, pr?buje odpali? z wci?ni?tym gazem i nic tak jest ca?y czas a? jakby wko?cu co? za?apa? paliwo wtedy te? trzeba jeszcze kilka razy kr?ci? z gazem a? zapali i trzyma? przez chwil? na obrotach jakie? 15sek wtedy silnik dzia?a r?wno i ju? juz nie ma problemu z ponownym odpaleniem do momentu wystudzenia. Jak silnik si? nagrzeje nie ma ?adnych problem?w z odpaleniem silnik dzia?a r?wno. Wydaje mi si? ?e to moze by? ssanie a raczej brak. ale nie wiem jak si? za to zabra? lub te? sprawdzi |
|
|
|
|
eXTrim
mniejsza zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Sie 2007 Posty: 154 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-30, 16:15
|
|
|
sprawdz ta rure gumowa co idzie od przeplywomierza czy nie jest peknieta, najlepiej ja zdejmij i dokladnie obejrzyj |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2009-01-30, 18:06
|
|
|
kiepuczi, Czyjnik temperatury silnika jest odpowiedzialny za ssanie? Tylko ten czujnik czy jeszcze jakie? albo co? jeszcze? Mo?esz opisa? gdzie si? znajduje?
Pytam bo u mnie chyba w?asnie nie ma ssania bo czy to lato czy to zima i tak zaraz po zapaleniu ma 800-900rpm a tu ch?opaki pisali ?e na ssaniu ma ko?o 1,5tysia |
_________________
|
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-30, 18:13
|
|
|
Czujnik znajduj? si? ko?o termostatu, jest przy??czona do niego wtyczka, mo?esz spr?bowa? przeczy?ci? styki. Jakby? nie mia? ssania to by? nie m?g? ruszy? auta w te mrozy co by?y. |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-01-30, 18:22
|
|
|
Timonek21 napisał/a: | Jakby? nie mia? ssania to by? nie m?g? ruszy? auta w te mrozy co by?y. | farmazon... to nie maluch |
|
|
|
|
zycho
KLUBOWICZ
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-01-31, 10:00
|
|
|
czy za ssanie odpowiada termostat w przepustnicy? tak by wynikalo z dokumentacji. |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2009-01-31, 10:20
|
|
|
zycho napisał/a: | czy za ssanie odpowiada termostat w przepustnicy? |
ke? |
|
|
|
|
zycho
KLUBOWICZ
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 19 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-01-31, 11:25
|
|
|
?le si? wyrazi?em, w przepustnicy jest zaw?r termostatyczny zamykaj?cy dop?yw powietrza gdy p?yn ch?odniczy osi?gnie temp. powy?ej 50 st. C |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2009-01-31, 14:51
|
|
|
Timonek21, Ko?o termostatu? na termostacie? z przodu? z Ty?u? jedna tam jest ta wtyka w tej okolicy? ?atwo b?dzie znale??? wida? odrazu?
Co do ssania na mrozie to odpali? odpali nie ma ploblema tylko ba niskie obroty< znaczy takie jakie powinien mie? przy rozgrzanym. |
_________________
|
|
|
|
|
Coodo
KLUBOWICZ
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 967 Skąd: Bydgoszcz-Teresin
|
Wysłany: 2009-01-31, 16:02
|
|
|
jezeli silnik na zimnym kreci, a nie chce odpalic, a na ciep?ym zapala ok - mozliwe uszkodzenie czujnika temp
a je?eli na zimnym odpala, ale obroty s? niskie - silniczek krokowy do przejrzenia |
_________________ 1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
. |
|
|
|
|
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2009-01-31, 17:36
|
|
|
zycho napisał/a: | ?le si? wyrazi?em, w przepustnicy jest zaw?r termostatyczny zamykaj?cy dop?yw powietrza gdy p?yn ch?odniczy osi?gnie temp. powy?ej 50 st. C |
nie, chyba nie ma czegos takiego w Eclipse...
mieczyslaw_ch, a czy sprawdziles wskaznik temperatury po zagrzaniu silnika, pokazuje cos wogole?
a nie kreciles nic przy czujniku polozenia walkow?? byc moze czujnik temp. jest dobry,tylko nie ma styku na pinach, przeczysc sobie dobrze, posmaruj wazelina techniczna...
reszta tak jak chlopaki pisza. |
|
|
|
|
Timonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 674 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-01-31, 21:22
|
|
|
Czujnik widac jest wkr?cony po stronie prawej od korka ch?odniczego.
[ Dodano: 2009-01-31, 22:46 ]
Zlokalizuj wtyczke od sondy lambdy, obok niej po stronie lewej s? jeszcze dwie. Pierwszy przy wtyczce lambdy to kabelek odpowiadaj?cy za wsja?nik temp silnika na desce rozdzielczej, drugi to w?a?nie czujnik temp silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
westman [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 17:32
|
|
|
No w?a?nie ja ostatnio te? co? takiego z?apa?em. Za niskie obroty na zimnym ok 900rpm, odpala normalnie, tyle ze to zaniskie obroty dla zimnego i nie?adnie wtedy pracuje. Krokowy jes ok wyjo?em go nawet i wyczy?ci?em (zap?on ON chowa si?, na OFF wy?azi). Podejrzewam czujnik temp tyle ?e s? 3 - ma?y z jednym pinem od zegara (dzia?a), - no i pozosta?e dwa jeden od zwi?kszania dawki paliwa a drugi pewnie od wiatrak?w. Tylko kt?ry jest kt?ry - jeden ma piny odkryte a drugi zabudowane. Kt?ry mam sobie zam?wi |
|
|
|
|
MB [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 22:35
|
|
|
mieczyslaww_ch napisał/a: | problem jest taki ?e jak silnik jest zimny rozrusznik kr?ci, pr?buje odpali? z wci?ni?tym gazem i nic tak jest ca?y czas a? jakby wko?cu co? za?apa? paliwo wtedy te? trzeba jeszcze kilka razy kr?ci? z gazem a? zapali i trzyma? przez chwil? na obrotach jakie? 15sek wtedy silnik dzia?a r?wno i ju? juz nie ma problemu z ponownym odpaleniem do momentu wystudzenia. Jak silnik si? nagrzeje nie ma ?adnych problem?w z odpaleniem silnik dzia?a r?wno. Wydaje mi si? ?e to moze by? ssanie a raczej brak. ale nie wiem jak si? za to zabra? lub te? sprawdzi?. |
Ja u siebie w eclipsie tez mia?em identyczny problem, gdy by?y du?e mrozy auto nie odpala?o pr?bowa?em ju? wszystkiego a? w ko?cu pomog?a wymiana ECU wtedy dopiero pojawi?o si? ssanie i wszystko wr?ci?o do normalnego stanu... |
|
|
|
|
westman [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 23:00
|
|
|
MB napisał/a: | Ja u siebie w eclipsie tez mia?em identyczny problem, gdy by?y du?e mrozy auto nie odpala?o pr?bowa?em ju? wszystkiego a? w ko?cu pomog?a wymiana ECU wtedy dopiero pojawi?o si? ssanie i wszystko wr?ci?o do normalnego stanu... |
Te? biore ECU pod uwag? zm?wi?em ju? kondensatory, lutownic? i pare innych detali ale zanim si? do tego wezm? wola?bym wykluczy? inne mo?liwo?ci a?eby w razie problem?w nie mie? dw?ch niewiadomych usterek zamiast jednej. Dlatego ponawiam pytanie kt?ry czujnik jest od ssania? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 23:03
|
|
|
westman napisał/a: | zm?wi?em ju? kondensatory, | ecu to nie tylko kondensatory ale sie uparliscie od wieki wikow jeden wymienil i pomoglo to zaraz 99% malpuje i nic to nie daje
westman napisał/a: | kt?ry czujnik jest od ssania? | z dwoma pinami w ksztalcie litery T |
|
|
|
|
MB [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 23:04
|
|
|
NIe inwestuj?c w kompa podepnij jakiego? od sprawnego auta i bedziesz wiedzia? wszystko... |
|
|
|
|
catx [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-02-06, 23:43
|
|
|
I tu GOLDI ma 100% racji. Wymiana kondensator?w jak zauwa?y?em na forum jest bardzo modna
Tylko czasem bywa gorzej. |
|
|
|
|
|