Olej do skrzyni automatycznej 420a |
Autor |
Wiadomość |
elinwar
KLUBOWICZ
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 912 Skąd: D?bica
|
Wysłany: 2007-07-19, 12:22 Olej do skrzyni automatycznej 420a
|
|
|
A co my?licie o oleju do skrzy? automatycznych Motul Dextron III ? za 2l chc? 79 z?. |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-19, 20:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-07-19, 13:22
|
|
|
ej kurcze zostawic was samych, i juz bzdury piszecie, Goldki texaco MTX FMto nie jest to samo co dextron II i ATF, texaco jest do skrzynek manualnch ( jest czerwony to prawda i przypomina konsystencje oleju 10W30 ale do manuali go sie leje).
Do automatow leje sie Diamond ATF SP albo ekwiwalent czyli w Polsce dostepny ATF +3
UWAGA wlanie oleju Dextron II/III do skrzynki w eclipse powoduje jej uszkodzenie i szybsze zuzywanie. lejcie co chcecie !!!! Mozliwe ze DACO wlal co chcial i sa tego skutki. tylko texaco MTX SP do manuali. oleje te sprzedaja niektore sklepy internetowe w Polsce ktore prowadza sprzedaz produktow MOPAR ( szukac wsrod maniakow amerykancow ) . |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
DACO [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-19, 13:55
|
|
|
Wlalem mobila ATF 220 wiec tu napewno nie byl problem w oleju. Goldi teraz jezdzi na tym oleju rowniez.
Pozdr. |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-07-19, 13:56
|
|
|
texaco taki w pl raczej nie dost?pny, chyba ?eby do samego rpzedstawicielstwa texaco pisa? ..... kiepuczi a co? od redline'a nie podejcie ? np redline atf do automat?w ? |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2007-07-19, 15:09
|
|
|
czyli do manuala spokojnie mozna tez wlac tego ATF 220 ? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-19, 19:00
|
|
|
DACO napisał/a: | Wlalem mobila ATF 220 wiec tu napewno nie byl problem w oleju. Goldi teraz jezdzi na tym oleju rowniez.
Pozdr. | nie tylko ja jeszcze pare osob z 420a manual i sobie chwalimy tak zaleca serwis chryslera w pl jak i klika zaufanych zakaldaow zajmujacych sie m.in. tymi skrzyniami
ale wiadomo kazdy leje to co chce |
|
|
|
|
DACO [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-24, 14:17
|
|
|
A ja musze stwierdzic jedno. Moc i moment nie byl problemem zblokowania skrzyni. Prawdopodobnie wina byl olej. Po spuszczeniu starego oleju zostal zalany ATF220 Mobil.
I niestety te dwa oleje czyli stary i nowy nie zmieszaly sie ze soba pozostawiajac ma?, ktora byla powodem zatkania kanalikow a co za tym idzie zeby 4 i 5 biegu spotkaly sie ze soba.
Skrzynka sie robi sprzeglo idzie do Radzikowskiego i od nowa zaczynamy zabawe z moca:) |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-07-24, 17:51
|
|
|
to prawda ze fachowcy z braku laku zalecaja lanie ATF, bo lepije juz do tej skrzynki zalac oleju silnikowego niz dexron II/III a tym bardziej tradycyjny oielj do skrzynek manualnych o klasyfikacji GL-4. Ale czy przypadkiem ATF220 Mobil nie jest dexton II, typ GM mercon.czy jak go zwia. ATF to chyba 200 Mobil. |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
DACO [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-24, 18:27
|
|
|
Z tego co sie dowiedzialem ATF220 MOBIL zwany jest rowniez jako dexton II.
POzdr. |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-07-25, 00:21
|
|
|
no co ja moge napisac, sugeruje sie tym co zaleca serwisowka i co pisza fora amerykanskie. A tam wyraznie mowia ze dexron II/III nie jest do skrzynek 2g GS. wszyscy zgodnie pisza zeby lac orginalny olej od dilera o numerze dlugim zaczynajacym sie na 485.......... a jesli tego nie bedzie to ATF +3 , czyli automatic transmission fluid designed specyfically for automatic transmission and transaxlesused in chrysler vehicles . i nie mam tu na mysli dexron II uzywany w GM. dexron II skroci zywot skrzynki poprostu , nie wiem w jaki sposob przyczynia sie do jej zniszzcenia ale nie lejcie dexron II. CALY CZAS MOWA O MANUALNYCH SKRZYNKACH . tak do manulanych skrzynek w 2g GS/RS leje sie plyn do automator ATF +3 z braku laku, ostatecznie olej silnikowy 5W30. Pennzoil produkuje takie plyny , 2 tyg temu widzialem to na allegro > penzoil ATF +3. teraz tego nie ma. czyzby w Polsce tylko dexron II byl, bez sensu.
PS. dexron to ja leje jako plyn d wspomagania
zobaczcie w sklepie www.asu.pl. tam maja troche olejow MOTIP |
|
|
|
|
DACO [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-07-25, 02:07
|
|
|
No to ja tez juz nie wiem czym mam zalac moja skrzynke w 420A ????
Oglupialem |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2007-09-10, 09:14
|
|
|
mam dokladnie taki problem ze skrzyni? jak opisa? GOLDI w innym temacie:
GOLDI napisał/a: | "charakteryzuje sie to takim "tarciem" na zimnym silniku na biegu jalowym ktore ustaje po wcisnieciu sprzegla... olej za gesty stad te dziwne dzwieki prowadzace w konsekwenji do agoni..." |
czy po wymianie oleju te tarcia znikn?? no i jakiego oleju uzyc, skoro GOLDI pisze o
GOLDI napisał/a: | idac za ciosem to skrzynia zarowno w 420a(usa) jak i w 4g63(euro) jest to watly element jesli jest zle eksploatowana.... najczestszym problemem jest zalanie zlego oleju... do 420a powinien byc tylko ATF!! |
a kiepuczi o:
kiepuczi napisał/a: | tylko texaco MTX SP do manuali. oleje te sprzedaja niektore sklepy internetowe w Polsce ktore prowadza sprzedaz produktow MOPAR ( szukac wsrod maniakow amerykancow ) . |
moja skrzynia to manual 420a |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-09-10, 14:00
|
|
|
przerabialismy to ostatnio na forum i ATF+3 zarowno do manuali jak i do automatow ... zaminny na dzisiejsze czasy jest ATF+4... musze posprzatac to info bo zamotalem trochu...
wchodzi 2,2-2,3 litra
to tarcie moze byc rowniez spowodowane lozyskiem oporowym... ale zmien olej i zobacz co i jak... |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2007-09-10, 14:37
|
|
|
GOLDI napisał/a: | przerabialismy to ostatnio na forum i ATF+3 zarowno do manuali jak i do automatow ... zaminny na dzisiejsze czasy jest ATF+4... musze posprzatac to info bo zamotalem trochu...
wchodzi 2,2-2,3 litra
to tarcie moze byc rowniez spowodowane lozyskiem oporowym... ale zmien olej i zobacz co i jak... |
w serwise gosc mi powiedzia? ze ATF jest tylko do automatow... i oni wlewaja Mobil lub chyba lotos, tylko nie wiem jaki dokaldnie... wiec co teraz? hm |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-09-10, 14:41
|
|
|
w serwisie Ci wezmie ksiazke i popatrzy mitsubishi eclipse a tam only 4g63 hehe 420a nie ma w zadnych ksiazkach serwisowych... nie sluchaj serwisow... mi za tlumik koncowy krzykneli 3200 zlotych a za wymiane rpzednich amotyzatorow 5000... a za tylny drozej reakcyjny 1100 zl plus wymiana... a stukala tuleja gumowo-metalowa w wachaczu... yebani zdziercy
ATF+3... lub ATF+4 |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2007-09-10, 14:57
|
|
|
GOLDI napisał/a: | w serwisie Ci wezmie ksiazke i popatrzy mitsubishi eclipse a tam only 4g63 hehe 420a nie ma w zadnych ksiazkach serwisowych... nie sluchaj serwisow... mi za tlumik koncowy krzykneli 3200 zlotych a za wymiane rpzednich amotyzatorow 5000... a za tylny drozej reakcyjny 1100 zl plus wymiana... a stukala tuleja gumowo-metalowa w wachaczu... yebani zdziercy
ATF+3... lub ATF+4 |
ten serwisant w sumie jak mu podnioslem maske to od razu powiedzia? ze to 420a, wiec cos tam wie... no ale ok, tylko jak nie wypali, to... wtedy Cie znajde
te oleje to gdzie mozna dostac i jaki rodziaj dok?adnie? Bo ja nie jestem jeszcze w tym obcykany.. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-09-10, 15:04
|
|
|
Tom napisał/a: | no ale ok, tylko jak nie wypali, to... wtedy Cie znajde | hmmm no zapraszam.... sprawa z olejami jest taka ze mozesz wybrac to co doradzamy lub posluchac serwisanta... ostateczna decyzje podejmujesz ty wiec w razie czego spojrz w lustro... kazdy leje do silnika skrzyni itd co chce... tyle moge dodac od siebie... pozdr |
|
|
|
|
Tom
mniejsza zielenina
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 115 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2007-09-10, 15:28
|
|
|
Spr?bowa?em nagra? te "tarcie" na filmik avi. Prosz? si? skupi? na d?wi?ku, a nie na obrazie s?ycha? gazowanie i po krotkim czasie te tarcie, kt?re brzmi jak r?ni?cie drzewa... wr?cz okropnie. Mo?e Ci to GOLDI pomo?e w ocenie co to jest, lub kto? inny mia? ten problem...
Jak si? autko zagrzeje to d?wi?ki cichn? prawie do minimum, ale przechodz?c z "jedynki" na "dw?jk?" puszczaj?c sprz?g?o r?wnie? cos tam pocharcza...
link do filmiku:
(najpierw mam aparat przed kierownica, potem wyciagam go przez okno blizej maski)
Eclipse - skrzynia - 4,28 mb |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-09-10, 15:35
|
|
|
o.O .... u mnie az tak bardzo nie "tarlo" u mnie bylo to delikatne...
tj kiedys cos tez mi wspominal o "sloneczkach" w skrzyni ze to moze byc rowniez to... wydaje mi sie ze jednak to bedzie lozysko... lecz ono jednak nie przestaje sie odzywac jak sie slink rozgrzeje... |
|
|
|
|
|