Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Balans
Autor Wiadomość
tedi509 
zielenina



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 82
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2009-06-09, 06:40   Balans

jak w temacie jak wywalic balans z silnika 4g37?? czy wszystko robi samo tak samo jak w 4g63?? i jeszcze jedno pytanko blaszka zabezpieczajaca dziure po wa?ku tym gornym(tzn. ten pod kol. wydechowym) ma byc tylko wklejona zeby zatkac dziure czy ona tez odgrywa jakas role jesli chodzi o cisnienie oleju?? z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 07:04   

Pr?bowa?em robi? takie przer?bki i od razu m?wi? ?e jest to raczej kiepska sprawa bo w samej pokrywie oleju jest za ma?e podparcie a jak zauwa?y?e? jeden wa?ek musi si? kr?ci? (mo?na go obcia? ) bo napedza pomp? oleju. Zbyt du?o kombinacji. Mnie osobi?cie nie uda?o si? tego zrobi? i jak mia?em problem z tulejk? od wa?ka balansowego to w ko?cu kupi?em drugi silnik (mo?na sam blok z wa?kami i pokryw? oleju). Poza tym widzia?em jak pracuje silnik 2.0 bez wa?k?w i z wa?kami i uwierz mi ?e te wa?ki jednak po cos s? i jest ogromna r??nica w pracy silnika.
 
 
tedi509 
zielenina



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 82
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2009-06-09, 07:11   

no wiec wa?ek uszkodzil mi gniazdo panewki i nie da sie jej zalozyc. jednym s?owem pasowa? by nowy blok ale z drugiej strony zawsze mozna sprobowac i zobaczymy co sie bedzie dzialo :ok: . jezeli z tego kicha to pozostaje szukac bloku ;( dlatego prosil bym kogos kto wie cos na ten temat o pomoc jak to dobrze zrobic :amen:
Ostatnio zmieniony przez tedi509 2009-06-09, 07:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 09:43   

Wiem co m?wi? bo m?czy?em si? z tym problemem ponad rok. M.in:
+ dorobi?em tulejki przerabiajac aluminiowe tulejki z mercedesa i robi?c szlif wa?ka - wszystko wg ksi?zkowych wskaza? luz?w - efekt z?apa?o wa?ek w tulejce i zerwa?o pasek rozrz?du
+ zrobi?em wi?kszy luz na tych samych tulejkach - efekt z?apa?o wa?ek w tulejce i zerwa?o pasek rozrz?du po 400km
+ dorobi?em tulejki z materia?u na tulejki (stop br?zu) - efekt z?apa?o wa?ek i tym razem zerwa?o pasek balansowy :)
+ dorobi?em tulejki z aluminium specjalnego na panewki - efekt wyplu?o tulejk? do misy olejowej i w efekcie rozwali?o gniazdo na tulejk? i pocharata?o wa?ek balansowy
+ przetoczy?em blok dorobi?em jeszcze raz tulejki z aluminium - efekt z?apa?o wa?ek i porwa?o pasek balansowy :)

Wszelkie pr?by wyrzucenia wa?k?w spe?z?y na niczym bo o ile jeden wa?ek mo?na po prostu wyrzuci? a kana?y olejowe zaspawa? to drugi napedza pomp? olejow? poprzez tryb i jest lipa bo musi si? kr?ci? a sama pokrywa olejowa jest kiepskim podparciem - zbyt mi?kka dlatego pasek balansowy jest na wa?ku kt?ry ma podparcie w pokrywie olejowej i w bloku. A juz ca?kiem da?em sobie spok?j jak mog?em zobaczyc jak pracuje silnik bez jednego i bez dw?ch wa?k?w. Spadek mocy drgawki silnika kt?re na prawd? czu? :) wolniejsze wkr?canie si? na obroty itd. Te wa?ki po cos jednak s? i nawet z tego co rozmawia?em z Japanezem niedopuszczalne jest nawet szlifowanie wa?k?w.

Ja zmieni?em silnik bo znalaz?em tanio i okazyjnie :)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 10:21   

soko napisał/a:
a kana?y olejowe zaspawa?
padlem...

soko, widze ze ty mega druciarz jestes :)

soko napisał/a:
Poza tym widzia?em jak pracuje silnik 2.0 bez wa?k?w i z wa?kami i uwierz mi ?e te wa?ki jednak po cos s?
tak zbedna masa wirujaca nic poza tym :D nie wiem kto skaldal Ci to 2,0 bez walkow :D ale znacznej roznicy w pracy z walkami i bez nie ma... pokazalbym ci silnik bez walkow siedzacy na poliurethanach i normlany z walkami na seryjnych poduszkach... roznica znikoma...
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 12:43   

Kurcze Goldi jak wyrzucasz balans to kana?y olejowe kt?re doprowadzaj? olej do smarowania wa?ka musisz zaspawa? bo korka ?adnego nie w?o?ysz przecie? a jak tego nie zrobisz to zero ci?nienia oleju i nie musz? tego ju? chyba t?umaczy? :) Z tym ?e nie wiem jak pokrywa olejowa ale wiem ?e zak?ady spawalnicze narzekaj? na stop aluminium u?yty w 4g37 bo ciezko spawa?.

Co do silnika 2.0 mo?e m?wimy o 2 r??nych silnikach ja testowa?em to na starym silniku z Mitsubishi Space stara a tam chyba jest 4g92 ale m?wi? ?e niejestem pewny no i r??nica by?a kolosalna.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 14:45   

soko napisał/a:
Kurcze Goldi jak wyrzucasz balans to kana?y olejowe kt?re doprowadzaj? olej do smarowania wa?ka musisz zaspawa? bo korka ?adnego nie w?o?ysz przecie? a jak tego nie zrobisz to zero ci?nienia oleju i nie musz? tego ju? chyba t?umaczy? Z tym ?e nie wiem jak pokrywa olejowa ale wiem ?e zak?ady spawalnicze narzekaj? na stop aluminium u?yty w 4g37 bo ciezko spawa?.
ale dtrut :) wystarczy panewke walka balnasowego obrocic o 180* i masz zalepione... nic nie trzeba spawac...

p.s. o rzeczach oczywistych nie wypada pisac... chocby o braku cieniania po nie zaslepionym kanale...

soko napisał/a:
Co do silnika 2.0 mo?e m?wimy o 2 r??nych silnikach ja testowa?em to na starym silniku z Mitsubishi Space stara a tam chyba jest 4g92 ale m?wi? ?e niejestem pewny no i r??nica by?a kolosalna
to forum eclipse czy space stara? :ksiadz:
 
 
tedi509 
zielenina



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 82
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2009-06-09, 15:21   

no to jak panowie pomozecie czy macie dalej zamiar sie klocic :protest: :wtf: mianowicie chodzi mi o ta blaszke ktos mowil ze mozna wkleic ja na poxipol tylko w ktore miejsce?? czy ona odgrywa duza role w cisnieniu oleju czy tylko jest po to by zatkac dziure??
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 15:27   

tedi509 napisał/a:
no to jak panowie pomozecie czy macie dalej zamiar sie klocic
a kto tu sie kloci :D ? ja sobie dyskutuje z soko :) prawda soko ;) ?
 
 
tedi509 
zielenina



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 82
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2009-06-09, 15:31   

no ok mniejsza :jezyk: wiec jaka role wkoncu odgrywa ta blaszka??? :ok:
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 15:54   

nie wiem czy dobrze cie zrozumialem ale ta widniejaca w bloku? zaslpiajaca tylko? jesli dobrze cie rozumiem to tuaj nie ma zandych kanalow olejowych
 
 
tedi509 
zielenina



Pomógł: 4 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 82
Skąd: Rzesz?w
Wysłany: 2009-06-09, 16:09   

http://img5.imageshack.us/img5/7274/dsc00097n.jpg

chodzi mi o ta dziure pozostala po wyjetym balansie czy wystarczy wkleic blaszke zeby dziury nie bylo?? bo wydaje mi sie ze na dole jest jakis kanal :wtf: i nie wiem jak to zaslepic :jezyk:
prosil bym o pomoc z gory dziekuje
Ostatnio zmieniony przez tedi509 2009-06-09, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-09, 20:41   

GOLDI napisał/a:
soko napisał/a:
Kurcze Goldi jak wyrzucasz balans to kana?y olejowe kt?re doprowadzaj? olej do smarowania wa?ka musisz zaspawa? bo korka ?adnego nie w?o?ysz przecie? a jak tego nie zrobisz to zero ci?nienia oleju i nie musz? tego ju? chyba t?umaczy? Z tym ?e nie wiem jak pokrywa olejowa ale wiem ?e zak?ady spawalnicze narzekaj? na stop aluminium u?yty w 4g37 bo ciezko spawa?.
ale dtrut :) wystarczy panewke walka balnasowego obrocic o 180* i masz zalepione... nic nie trzeba spawac...


hmm tak zatkasz jeden z 4 kana??w smaruj?cych wa?ki balansowe - patrz poni?ej :)

to jest ten wa?ek nap?dzany paskiem balansowym czy ten nap?dzany rozrz?dem ? Je?li to ten nap?dzany paskiem balansowym to masz dwa kana?y jeden smaruje wa?ek przy pokrywie oleju i ten kana? masz na tym zdj?ciu. W ten spos?b jak Ty to zrobi?es to tak jak m?wi?em najlepiej jest da? ten kana? do zaspawania i przeto?zy? otw?r po spawaniu. drugi knana? od tego wa?ka idzie w blok i smaruje tulejk? w bloku i tam rzeczywi?cie mo?esz odwr?cic tulejk? i w ten spos?b zatka? kana?.

Najprostsza metoda by pozby? sie tego balansa to po prostu zostawi? wa?ek i zdj?c pasek balansowy :)

Trudniejsza sprawa jest z drugim wa?kiem tym kt?ry jest nap?dzany przez rozrz?d.
Tam opr?cz kana?u przy pokrywie oleju kt?ry tez trzeba zatka? jest kana? wewn?trz wa?ka (doprowadza smarowanie do tulejki w bloku). poza tym ten balans musi zostac bo raz ?e jest na nim rozrz?d dwa nap?dza pomp? olejow?. Jest metoda nawet ju? stosowana by uci?? wa?ek i zaspawa? kana? w wa?ku. Ale szczerze m?wi?c nie zrobi?em tego bo jako? nie mam zaufania do takiego jednopunktowego podparcia dla tryb?w zak?adanych na wa?ek zw?aszcza patrz?c na materia? z jakiego zrobiona jest pokrywa olejowa.

GOLDI napisał/a:

soko napisał/a:
Co do silnika 2.0 mo?e m?wimy o 2 r??nych silnikach ja testowa?em to na starym silniku z Mitsubishi Space stara a tam chyba jest 4g92 ale m?wi? ?e niejestem pewny no i r??nica by?a kolosalna
to forum eclipse czy space stara? :ksiadz:


Co do silnika bez i z dla sprostowania - widzia?em silnik od spacestara i na jego podstawie mog? powiedzie? tyle na obroty wkr?ca si? szybciej ale na zimnym silniku telepa?o jak diabli :) W 2.0 4g63 to podstawa wyrzucanie balansu przy podnoszeniu mocy (za pomoc? kitu dost?pnego w usa) Co silnik to inna bajka wi?c czekam na efekty w 1.8 :)
Ostatnio zmieniony przez soko 2009-06-09, 20:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-10, 06:12   

soko jak chcesz to podjed? do Lbn oblukasz jak chodzi m?j silnik bez balansu do tego wezm? jeszcze 1g z balansem dla mnie nie ma r??nicy a wa?ek od pompy wystarczy uci??, zaspawa? i nic si? nie dzieje
_________________

IS 220
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-10, 06:33   

no ok ale masz go uci?tego zaraz za pokryw? olejow?? a jak po np 10 000km nie wyrabia Ci gniazda w pokrywie olejowej?
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-10, 07:05   

dok?adnie tak go uchlasta?em nic nie zaobserwowa?em takiego, ta pokrywa aluminiowa to tak do ko?ca nie jest aluminiowa, tylko to jest jaki? stop wi?c jak b?dzie olej w silniku to nic si? nie stanie poza tym co z tego ?e wa?ek jest podparty na ko?cu jak na niego dzia?aj? jeszcze si?y boczne na pocz?tku, ?eby pokrywa nie dzia?a?a jako tulejka (?lizgaj?ca, prowadz?ca) musia? by mie? jeszcze jeden punkt podparcia czyli jeszcze jedna panewka w bloku a tak nie jest wi?c mo?esz ?mia?o uchlasta? wa?ek :ok:
_________________

IS 220
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-10, 08:28   

hmm w ko?cu mam drugi silnik z rozbitym gniazdem w bloku wiec mo?e go sklec? w warsztatcie tak jak m?wisz i wrzuc? do siebie na pr?b? co si? b?dzie dzia?o :) tylko to ze 3 godzinypotrzeba ?eby wyj?c i w?o?y? silnik ale :) od czego s? nocki i weekendy :)
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2009-06-10, 09:13   

soko napisał/a:
GOLDI napisał/a:
soko napisał/a:
Kurcze Goldi jak wyrzucasz balans to kana?y olejowe kt?re doprowadzaj? olej do smarowania wa?ka musisz zaspawa? bo korka ?adnego nie w?o?ysz przecie? a jak tego nie zrobisz to zero ci?nienia oleju i nie musz? tego ju? chyba t?umaczy? Z tym ?e nie wiem jak pokrywa olejowa ale wiem ?e zak?ady spawalnicze narzekaj? na stop aluminium u?yty w 4g37 bo ciezko spawa?.
ale dtrut :) wystarczy panewke walka balnasowego obrocic o 180* i masz zalepione... nic nie trzeba spawac...


hmm tak zatkasz jeden z 4 kana??w smaruj?cych wa?ki balansowe - patrz poni?ej :)

to jest ten wa?ek nap?dzany paskiem balansowym czy ten nap?dzany rozrz?dem ? Je?li to ten nap?dzany paskiem balansowym to masz dwa kana?y jeden smaruje wa?ek przy pokrywie oleju i ten kana? masz na tym zdj?ciu. W ten spos?b jak Ty to zrobi?es to tak jak m?wi?em najlepiej jest da? ten kana? do zaspawania i przeto?zy? otw?r po spawaniu. drugi knana? od tego wa?ka idzie w blok i smaruje tulejk? w bloku i tam rzeczywi?cie mo?esz odwr?cic tulejk? i w ten spos?b zatka? kana?.

Najprostsza metoda by pozby? sie tego balansa to po prostu zostawi? wa?ek i zdj?c pasek balansowy :)

Trudniejsza sprawa jest z drugim wa?kiem tym kt?ry jest nap?dzany przez rozrz?d.
Tam opr?cz kana?u przy pokrywie oleju kt?ry tez trzeba zatka? jest kana? wewn?trz wa?ka (doprowadza smarowanie do tulejki w bloku). poza tym ten balans musi zostac bo raz ?e jest na nim rozrz?d dwa nap?dza pomp? olejow?. Jest metoda nawet ju? stosowana by uci?? wa?ek i zaspawa? kana? w wa?ku. Ale szczerze m?wi?c nie zrobi?em tego bo jako? nie mam zaufania do takiego jednopunktowego podparcia dla tryb?w zak?adanych na wa?ek zw?aszcza patrz?c na materia? z jakiego zrobiona jest pokrywa olejowa.

GOLDI napisał/a:

soko napisał/a:
Co do silnika 2.0 mo?e m?wimy o 2 r??nych silnikach ja testowa?em to na starym silniku z Mitsubishi Space stara a tam chyba jest 4g92 ale m?wi? ?e niejestem pewny no i r??nica by?a kolosalna
to forum eclipse czy space stara? :ksiadz:


Co do silnika bez i z dla sprostowania - widzia?em silnik od spacestara i na jego podstawie mog? powiedzie? tyle na obroty wkr?ca si? szybciej ale na zimnym silniku telepa?o jak diabli :) W 2.0 4g63 to podstawa wyrzucanie balansu przy podnoszeniu mocy (za pomoc? kitu dost?pnego w usa) Co silnik to inna bajka wi?c czekam na efekty w 1.8 :)


soko.... co ty za pierdo?y wypisujesz....

po pierwsze, wa?ek balansowy nap?dzany paskiem osobnym, jest jeden kana? zasilaj?cy wa?ek balansowy w olej, na pierwszej panewce, tej bli?ej rozrz?du, drug? panewk? smaruje.... wa?ek... kt?ry na w sobie kana? olejowy... mi si? kiedy? nudzi?o i taki wa?eczek poplastrowa?em, smieszna sprawa... wbijasz now? panewk? 180* odwr?con?, za?lepiasz po nim dziur? i tyle.


rozumiem ?e chcesz zdj?? pasek z jednego a drugi zostawi? nietkni?ty... to? to b?dzie balans belt eliminator kit...... wtedy to dopiero silnik b?dzie nie wywa?ony....

wiesz jak wygl?da pompa oleju w ?rodku ? pewnie nie..... profesjonalnie robi?c rozkr?casz pomp? i wymieniasz ten wa?eczek na kr?tki odpowiednik z miejscem na klucz, drutuj?c s?ysza?em ?e tnie si? wa?ek zaraz za pomp? i jako? za?lepia....


tylko co kiego wuja ? przeszkadza w czym? ten balans ? 5pkt do lansu czy co... ?eby w seryjnym silniku drutowa? usuwaj?c wa?ki jak kit do ich usuni?cia kosztuje par? $ ...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-10, 10:53   

SAMAEL napisał/a:


soko.... co ty za pierdo?y wypisujesz....

po pierwsze, wa?ek balansowy nap?dzany paskiem osobnym, jest jeden kana? zasilaj?cy wa?ek balansowy w olej, na pierwszej panewce, tej bli?ej rozrz?du, drug? panewk? smaruje.... wa?ek... kt?ry na w sobie kana? olejowy... mi si? kiedy? nudzi?o i taki wa?eczek poplastrowa?em, smieszna sprawa... wbijasz now? panewk? 180* odwr?con?, za?lepiasz po nim dziur? i tyle.


rozumiem ?e chcesz zdj?? pasek z jednego a drugi zostawi? nietkni?ty... to? to b?dzie balans belt eliminator kit...... wtedy to dopiero silnik b?dzie nie wywa?ony....

wiesz jak wygl?da pompa oleju w ?rodku ? pewnie nie..... profesjonalnie robi?c rozkr?casz pomp? i wymieniasz ten wa?eczek na kr?tki odpowiednik z miejscem na klucz, drutuj?c s?ysza?em ?e tnie si? wa?ek zaraz za pomp? i jako? za?lepia....


tylko co kiego wuja ? przeszkadza w czym? ten balans ? 5pkt do lansu czy co... ?eby w seryjnym silniku drutowa? usuwaj?c wa?ki jak kit do ich usuni?cia kosztuje par? $ ...


Po pierwsze wa?ek b?d?cy na pasku balansowym bo juz nie wiem jak to pro?ciej napisa? nie ma w sobie dziury a tulejka w bloku jest smarowana kana?em w bloku. Mo?na tu zastosowa? dwie metody:
- zaspawa? kana? w pokrywie oleju i obr?ci? panewk? w bloku
- zdj?c pasek i zopstawi? wa?ek obracja?c panewk? w bloku

Drugi wa?ek b?d?cy na pasku rozrz?du nap?dze pomp? olejow? wi?c co? musi zosta? ?eby pozosta?y tryby to chyba jasne. ?le mnie zrozumia?e? SAMAEL nie chc? zostawi? drugiego wa?ka tylko zaznaczy?em ?e co? musi by? np ten kit z usa lub uci?ty i zaspawany wa?ek bo to w?a?nie tutaj wa?ek ma w sobie kana? olejowy ?eby by?a jasno??.

I tak WIEM jak wygl?da pompa oleju i WIEM jak wygl?da ka?da cholerna cz??? tego ustrojstwa jakim jest 4g37 bo mia?em okazj? je trozbiera? i sk?adac kilkana?cie razy w ci?gu ostatniego roku i krew mnie zalewa jak czytam co niekt?re wypowiedzi. Nie chce mi sie ale chyba to zrobi? i p?jd? do garazu i rozbior? sw?j stary silnik i zrobie zdj?cia chyba na mikrozbli?eniu.

Koniec moich wypowiedzi w tym temacie bo to co potrzebne powiedzia?em a bez sensu dyskutowa? nie mam zamiaru.

Co do balansu wg mnie nie ma po co go wywala?

PS. Wypowiadam sie na temat wa?k?w w 4g37 Jak nie mam poj?cia o 4g63 to si? nie WYPOWIADAM

finito
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2009-06-11, 00:10   

po co si? unosi?....

oba wa?ki maj? dr??one kana?y.... tak dla jasno?ci.... wa?ek nap?dzany paskiem osobnym te?, osadzony jest na dw?ch panewkach, przedniej i tylniej, do przedniej jest kana? olejowy kt?ry trzeba za?lepi?, do drugiej nie ma ?adnego kana?u.... prucz tego w wa?ku...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14