Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :)
Autor Wiadomość
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-29, 22:37   Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :)

Potrzeba kilku narzedzi: klucz 19 i 14 do odkreecenia przewodu paliwowego, nasadowa 8 z przedlozka do odkrecenia dekla calej pompy, srubokret krzyzakowy do odkrecenia zaslepki zbiornika oraz sciagasz do opasek ewentualnie kleszcze... i kawalek mlota... bo bez mlota to nie robota :)




sciagnij kanape tylna (dwa zaczepy z przodu/spodu kanapy


krzyzak w lape i odkrecamy obudowe


nie zapomij o odkreceniu "trzymacza" wi?zki do pompy :)


naszym oczom ukazuje sie dekiel przy ktorym zamocowana jest pompa, odpinamy wiec wyczke


i jeszcze jedna


niepotrzebne kable upychamy gdzies miedzy karoseriie a zbiornik by nie przeszkadzaly


czas na dziewietnache i czternache, by sprobowac poluzowac przewod (jesli sie nie uda to nic na sile bo obrobicie przewod i bedzie zle


kolejny etap to sciagacz do opasek lub kleszcze i sciagamy zacisk


sciagamy przewod powrotu


Kolejny etap to próba odkręcenia przewodu paliowego pod bakiem paliwa, do tego kroku potrzeba kanału, bądź podnośnika. Niezbędny do tej czynności będzie klucz 6-kątny o rozmiarze 14 do przewodów paliwowych. Jednak z racji wieku już starego samochodu niejednokrotnie ten przewód "scala się" z resztą stanowiąc element nie do odkręcenia...
Odciąć przewód w takim przypadku nie bardzo się da ponieważ uszkodzimy gwint na złączach przy próbie ich nacięcia i będzie nieszczelność pod wysokim ciśnieniem paliwa. Inna opcja to wymiana całej lini paliowej aż do szyny paliwa (kosztowna operacja). Opcja ostateczna, prostsza często praktykowana na dsm tuner to delikatne nacięcie fragmentu karoserii i wyciągnięcie koszyka pompy bez rozkręcania przewodu. W moim przypadku nastąpił ten czarny scenariusz... cóż...

odkręcając około 6 śrub na klucz 8 i wyciągamy kosz pompy z mocowaniem... teraz przydaje sie wyciecie by mozna bylo manewnrowac calym koszykiem by spokojnie zdemontować pompe paliwa

odkrecajac calosc mozna to zabrac na stol i spokojnie sie nad tym dalej doktoryzowac :)

pompa paliwa denso gst :)


i znow krzyzak w lape i odkrecamy trzmyanie pompy od dolu,


i ukazuje nam sie pompa z wtyczka


rozpinamy wtyczke...


uwaga! o to elementy uszczlenienia pompy! bardzo istotne elementu:


zakladamy w takiej kolejnosci




skladanie nastepuje w sposob odwrotny do rozkrecania :)
u mnie niestety przewodu odkręcić się nie dało odprowadzającego paliwo z baku wiec wszystko robilem w samochodzie...
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-03, 01:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-30, 11:39   

No panie Doktor ... Brawo :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-30, 12:29   

lepszy taki tutorail :) niz jak ktos ostatnio mnie na forum prosil bym zrobil jak przerobic lampy tylne by swiecily, blyskaly, mrugaly czy cos tam :hahaha:
 
 
Sonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-21, 10:01   

Goldi nie masz może fotek z tego tutoriala gdzieś na dysku? Może mógłbyś w wolnej chwili podmienić bo zdaje się że te już dawno wygasły :)
_________________
 
 
cebem 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 891
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2011-07-21, 10:18   

Sonek, u mnie wszystkie działają :ok:
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-07-21, 12:06   

kurde Goldi zmieniłeś telefon :jezyk: super zdjęcia są wreszcie :lol2:

Dobra robota :ok:
 
 
 
Sonek 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-21, 16:29   

U mnie też nagle działają :) dzięki Goldi :ok:
_________________
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-21, 17:35   

mimo wszystko polecam jednak zakup klucza 6 katnego 14stki na małą grzechotkę do układów paliwowych i próbę odkręcenia tego przewodu pod bakiem.. z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu... jednak tak jak napisałem wcześniej sa samochody w ktorych predzej mozna ukrecic przewod niz to odkrecic wtedy czeka wymiana calej lini paliwowej pod samochodem
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-07-22, 01:19   

GOLDI napisał/a:
z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu...

dokladnie to pomyslałem przed chwila jak czytąłem....

Pozatym bez urazy ale ciecie auta zeby wyjac pompe to MEGA drut!!!! :roll: :roll: :roll:
To do Ciebie niepodobne panie Goldi :?
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-07-22, 05:50   

Stety/niestety Panie Rosomak to patenty powszechne stosnowane na DSM Tuners... ten typ tak ma z tym przewodem paliwowym...

Raz już zrzucałem bak paliwa nie chcac nic uszkadzać
i raz już wymianiałem linię Paliwową...

stwierdzam jedno :) Nigdy więcej :)

Nawet w Mr2 sciągnięcie/założenie baku trwa krócej bo tylko 7h, a tam do wymiany pompy trzeba go ściągnąc
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-07-22, 06:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-22, 13:31   

Niestety to fakt co Goldi pisze. W JSS też tak robią w obawie o uszkodzenie przewodu.
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-07-22, 15:11   

GOLDI napisał/a:
baku trwa krócej bo tylko 7h,

??? serio tak długo. Mi ostatnio w lancerze wyjeli , uszczelnili i założyli bak w ok 30min.
(w dwie osoby)

Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ???
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-07-22, 16:10   

rosomak1983 napisał/a:
Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ???
_________________


też.
Problem jest w tym że łączenia są stosunkowo na wierzchu i narażone na wodę, błoto,śnieg, sól i reszte syfu co wpływa na to ze po kilku latach nieryszania są..... nie do ruszenia.
Jedyny pocieszający fakt że w 1G (GS/GST bo nie wiem jak 4x4) nie trzeba odkręcać przewodów do wyjęcia pompy.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13