Eclipse gaśnie na niskich obrotach, nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
ash [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-08, 15:25 Eclipse gaśnie na niskich obrotach, nierówna praca silnika
|
|
|
Po roku czasu odpaliłem swojego miśka (3,0 v6) i zaczeły się kłopoty na wolnych obrotach gasł nie pracował równo, postanowiłem że wymienie świece i kable, ale dużo to nie pomogło, choć było lepiej, do tego wszystkiego rozwaliło mi się koło pasowe , udało się je znaleść używane i tutaj po wymianie samochód odpala i odrazu gaśnie , mechanik rozebrał rozrząd ustawił go raz jeszcze bo komputer wywalał błąd P3000 czyli coś z zapłonem ale to nic nie pomogło czy ktoś ma jakiś pomysł co dalej bo ręce już opadają a samochodu szkoda
Zedytowałem temat żeby w udało się go znaleźć przez szukajkę kiedyś/PiotrekKRK |
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-04-20, 08:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcin4g
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 332 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Yaro
KLUBOWICZ Yaro
Pomógł: 17 razy Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 595 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 2011-04-11, 11:15
|
|
|
Jak kupowalem 2.5 roku temu eclipsa takze w silniku 3 litrowym to okazalo sie ze takze stal prawie rok nie ruszany i obiawy wystapily te same. Pomoglo przeczyszczenie przepustnicy, przewodow na podcisnienie oraz wszystkiego z tym powiazanego. |
|
|
|
|
ash [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-18, 10:25
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi okazało się że przestawiła sie blaszka na dole rozrządu i zapłon błędnie działał, więc już okej. Został ostatni problem samochód nie pracuje równo wywala service engine soon a błąd z odczytu wskazuje na egr i tu moje pytanie gdzie on dokładnie się znajduje bo chce go przeczyścic i mam nadzieje że to pomoże w sumie trochę stał więc to pewnie przyczyniło sie do tego |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-18, 12:18
|
|
|
ash, EGR jest na tylnej stronie kolektora ssącego od strony kabiny. Dokładnie to jak spojrzysz od strony aku na przepustnicę to będzie on za nią. Ja tez mam ten bład ale u mnie nic się z obrotami nie działo. Ostatnio wszystko wyczyściłem i mam nadzieje ze u mnie tez to pomoże. EGR mocowany jest na dwie śrubki (klucz 12 chyba) i uważaj na uszczelkę pod nim bo jest ona jednorazowa i bardzo łatwo ją uszkodzic (cieniutkie aluminium) Słyszałem tez tutaj na forum że częstymi objawami błędu EGR jest nie tylko zasyfiony zawór ale czasem jego solenoid pada (nie wiem jak się go sprawdza) wiem tylko że po rurkach od EGR dojdziesz do niego.Jest w okolicach wtyczek od sond lambda(lewa str kolektora) powodzenia i daj znac czy coś pomogło
ash napisał/a: | okazało się że przestawiła sie blaszka |
Powiedz cos więcej na temat tej blaszki bo nie wiem o którą chodzi.Jak ona się sama przestawiła? Masz może jakieś foto czy coś ?
Ash jeśli chcesz moge wieczorem wrzucic tutaj kilka fotek, bo mam wszystko na wierzchu więc nie będzie problemem |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-04-18, 12:49, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
ash [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-19, 15:06
|
|
|
Jeżeli chodzi o blaszki to spytam mechanika bo one maja jakaś nazwę, a egr wyczyscilem sprawdziłem solenoid jest ok wystarcza 2 kabelki podpiac pod aku i jeżeli pyka to znaczy ze działa otwiera się i zamyka , jak narazie błąd nie wyskakuje silnik pracuje idealnie wiec chyba się udało ale dzięki za pomoc |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-19, 15:40
|
|
|
ash napisał/a: | sprawdziłem solenoid jest ok wystarcza 2 kabelki podpiac pod aku i jeżeli pyka to znaczy ze działa otwiera się i zamyka |
Ash mam prośbę mógłbyś zrobic mi dokładnie foto tego solenoidu,który to dokładnie jest i jak od niego puścic kabelki bo tez chciałbym to zrobić a nie wiem jak. Wrzucę ci stare foto rozebranego kolektora z lewej strony może tutaj coś zobaczysz i powiesz mi które to jest.sorry za jakość zdjęcia. Czy to w czerwonym kółku to ten solenoid ?
|
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-04-19, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ash [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-19, 16:59
|
|
|
Dokładnie ten z brązowa wtyczka od góry jeden przewód od dołu drugi jak nie bedzie ci pykal jak go na krótko podlaczysz to do wymiany w ASo 360zl |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-19, 17:10
|
|
|
ash, mam się wpiąć na krótko kabelkami do tej wtyczki tak ? Który do plusa a który do minusa aku ? No i głupie pytanie ale muszę to zrobić jak wszystko złoże(pozakładane wszystkie wężyki od podciśnienia), czy moge to zrobić na gołym kolektorze trzymając go w ręku bo zgłupiałem juz
Panowie mam do Was jedno bardzo ważne pytanie. Mianowicie wykręcająć śruby od czegoś zaznaczonego czerwoną strzałką jedna z nich ukręciła się i została w kolektorze ssącym i wystaje z niego 1cm. Chcę nakręcic nakrętkę na ten wystający gwint i lekko spawarką go załapać i wykręcic płaskim kluczem,powinno się udać. Ale pytanie:
1. Czy na aluminiowym kolektorze ssącym załapie mi masa i będe mógł wspawac nakrętkę?
2. Czy przed spawaniem będe musiał wykręcic czujniki zaznaczone żółtymi kółkami (EGR Solenoid,i ten na górze kolektora-nie wiem od czego on),spalą się, czy nie muszę ich wykręcac?
Z GÓRY DZIĘKI ZA SZYBKĄ ODPOWIEDZ BO JUTRO OD RANA CHCĘ ZACZĄĆ TO ROBIC i sorry Ash że Ci się wcisnąłem trochę do tematu,ale nie chiałem zakładac innego
|
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
Ostatnio zmieniony przez pornus69 2011-04-19, 22:07, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
ash [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-04-20, 12:09
|
|
|
1. wyjmij czujnik weź dwa kabelki dotkinj do aku i do pinów w czujniku możesz na przemian nie ma rozróżnienia czy to plus czy minus
2. nie powiem ci dokładnie ale mase powinieneś uzyskać skoro chcesz tak zrobić ja bym odpiął wszystkie czujki |
|
|
|
|
pornus69
KLUBOWICZ
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Gru 2009 Posty: 603 Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
|
Wysłany: 2011-04-20, 13:33
|
|
|
dzięki ash,pyka mi więc solenoid działa,mam nadzieje że samo wyczyszczenie EGR pomoże. Może dziś uda mi się złożyc auto i odpalić, jak nie to jutro na 100% A co do spawania to wyciągam wszystkie czujniki żeby ich nie spalic. 3 min roboty lepiej stracic niż potem 1000zł za jakieś pierdółki |
_________________ Life is 2 short to drive boring cars |
|
|
|
|
|