Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Diamond-Star Motors
Autor Wiadomość
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2009-09-20, 17:18   Diamond-Star Motors

Diamond Stars Motors

Diamond Stars Motors znany pod skrótem ''DSM'' jest efektem połączenia Takich marek samochodów jak Chrysler Corporation i Mitsubishi Motors Corporation.
Nazwa ta wywodzi sieęz loga obu firm:
Diamond - trzy diamenty Mitsubishi
Stars - gwiazda Chryslera

W latach 70 w firmie Mitsubishi nastąpił gwałtowny rozruch produkcji, w tym czasie Chrysler nabył część akcji Mitsubishi(15%), korzystając z tego w USA zaczęły być sprzedawane auta japońskiej marki pod znakiem Chryslera.
Mitsubishi koncentrowało sie głównie na produkcji małych i średnich aut (poza wyjątkiem kilku większych).
Z czasem japońska marka zaczęła dostarczać silniki do aut produkowanych w USA. Współpraca obu firm zacieśnia?a sie w efekcie czego postanowili stworzyć taką właśnie markę jak Diamond Stars Motors.
Zjednoczenie owych firm nastąpiło w latach 80, (z niepewnych źródeł akcje firm zostały podzielona na 50%).
Pierwsza wspólna fabryka powstała w USA w stanie Illinois. Kumulując doświadczenie obu firm, skupienie zostało skierowanie na auta sportowe i w wyniku tego powstało .......................(uzupełnijcie).................
Po długiej współpracy Chlysler nie wytrzymał recesji w Stanach Zjednoczonych i był zmuszony sprzeda? swoje udziały.
W 1991 Mitsubishi wykupiła udziały swojego wcześniejszego partnera i tak oto japońska firma nabyła kolejną fabrykę na terenie USA.




znalaz?em to na polskiej stronie ale cenne info tez jest tylko strasznie t?umaczone i nie mozna posk?ada? tego do jednej kupy.To tylko taki og?? ale mam nadzieje ze sie przyda.
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-04-24, 21:54, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2009-09-25, 15:20   

Pierwsza czesc tekstu zarzuconego przez SAMAEL'a:
reszte wrzuce, jak bede mial chwile czasu.

Mitsubishi Motors z nazwy jak i historii jest pochodzenia japo?skiego.
W 1870 Yataro Iwasaki niezale?nie my?l?cy, m?ody przedsiebiorca, ktory pracowal dla klanu Tosa postanowil wziac
swoja przyszlosc we wlasne rece i odnalazl Tsakumo Shokai - firme spedycyjna ktora miala pomoc Japonii po ponad 200 letniej izolacji
powrocic na swiatowy poziom.


Gdy w 1871 japonski system feudalny zostal calkowicie obalony, Tsakumo Shokai nabyl statki aby firma mogla sie rozwijac. w roku
1987 zmienil jej nazwe. Wybral logo(herb) i nazwe spolki bazujaca na logo Iwasaki podobne do trzech nachodzacych na siebie diamentow,
oraz logo Tosa Clan skladajace sie z trzech skupionych lisci d?bu. Nada? jej nazwe "MITSUBISHI" znacz?ca oczywiscie 3 diamenty.

Nowe logo evoluowalo w logo Mitsubishi. Trzy diamenty ulozone w sposob, ktory widzimy obecnie i jest w ciaglym uzytku.
firma Mitsubishi bardzo dobrze sobie radzila i w latach 1870 i 1880 rozszerzy?a swoja dzialalnosc na inne galezie gospodarki tj.
gornictwo, kolej i handel zagraniczny. Firmie wiodlo sie tak dobrze, ze konkurenci skarzyli sie rzadowi japonskiemu, ze Mitsubishi
ma niesprawiedliwa przewage i w roku 1882 firma dostala rozkaz pozbycia sie wszystkich galezi biznesu niezwiazanego z zegluga.
Pojawily sie jednak pewne zmiany.

Mitsubishi jednak rozszezalo swoj rozwoj i wkrotce zostalo wciagniete w przemysl-produkcje oleju i stali, oraz badania chemiczne.
nieuniknione bylo wejscie na swiatowy rynek motoryzacyjny,gdy amerykanie i europejczycy zajeci byli wojn? w 1917.
Mocny przemysl Mitsubishi wprowadzil w tym roku Model-A, ktory byl pierwszym samochodem osobowym(wlasciwie pojazdem).
Ca?kowicie reczna produkcja, siedmiomiejscowy sedan zostal stworzony na wzor Fiata Tipo 3.
niestety model A nie mogl byc wyprodukowany w cenie masowo produkowanych samochodow w Ameryce, czy Europie. Tylko 22 egzemplarze
zostaly wyprodukowane zanim Mitsubishi dalo sobie spokoj.
pierwsza ciezarowka Mitsu pojawila sie w 1918 i pomyslnie przeszla 1000km test wytrzymalosci sponsorowany przez rzad.

w nastepnych latach Mitsu kontynuowalo prace nad motoryzacja i w roku 1931 wprowadzilo pierwszy silnik diesla - 450 AR,
ktory mozna bylo zastosowac w samochodzie.

Nastepstwem byl pierwszy komercyjny bus B46, najwiekszy swojego czasu ufundowany przez Fuso Bus Line.
Lata trzydzieste byly latami, w ktorych wiele wynalazkow Mitsubishi ujzalo swiatlo dzienne:
pierwszy samochod z napedem na cztery lapki, autobusy z silnikami diesla, a w 1936 ciezar?wka diesla TD45.
w poznych latach 30'tych Japonia zblizala sie do wojny, wiec wiekszosc przemyslu mitsubishi byla ukierunkowana
na budowe statkow i samolotow. Po czasie wojna sie skonczyla, a baza przemyslowa w Japonii byla prawie doszczetnie zniszczona, a
wygrani nakazali, by "Mitsubishi Heavy Industries" rozdzielono na trzy mniejsze spolki.

wszystki trzy spolki powstale w wyniku rozlamu firmy kontynuowaly program rozwoju motoryzacji, zapoczatkowany przez Mitsubishi.
Niewiele wczesniej Mitsu wprowadzilo nowy bardzo potrzebny trojkolowy pojazd "MIZUSHIMA", idealny do przewozu na krotkie dystanse.Prawierownoczesnie
pojawil sie "Silver Pigeon", skuter odpowiadajacy wymogom wydajnego transportu ludzi.
z powodu niedoboru paliwa w Japonii w latach 50'tych Mitsubishi ukierunkowalo swoj wysilek na budowe srodkow transportu komercyjnego.
Dzieki swojej zapobiegliwosci firma stworzyla busa "B1 Bus" napedzanego i benzyna i paliwem alternatywnym i byl w roku 1947
pierwszym samochodem elektrycznym Mitsubishi.


W 1950 Mitsu wprowadzilo pierwsza ciezarowke z zawieszeniem pneumatycznym oraz amortyzacja kabiny..

w latach 60'tych Japonia przestala zmagac sie z powojennymi niedogodnosciami i jej sila robocza miala sie tak dobrze, ze zaczeli domagac sie swojego wlasnego
rodzinnego samochodu. Mitsubishi nie zawiodlo:) W latach 60'tych grupa Macau Grand Prix wygrala w Mitsubishi 500, ktopre weszlo na rynek.
w 1962 wyszedl mini compact "MINICA" ekonomiczny i niezawodny, czteromiejscowy i napedzany chlodzonym powietrzem dwusuwowym silnikiem.
nastepny byl troche wiekszy Colt 600 a w 1965 wyszla jego sportowa wersja Colt 800 fastback:)
w 1969 Mitsubishi wyszlo poza klase malych ekonomicznych rodzinnych samochodow swoim coltem i galantem sedanem.

dodanie do Japonskiego rynku motoryzacyjnego galanta zaprojektowaqnego na ksztalt klina i posiadajacego silnik saturna,
oraz kontynouwanie rozwoju komercyjnych busow i zast?p?w ciezarowek wprowadzily firme z powrotem na rynek.

w 1970 "Mitsubishi Heavy Industries" przeksztalcilo swoja nazwe w "MITSUBISHI MOTOR CORPORATION"
w 1972 gdy Galant wygral " Australia’s long-distance Southern Cross rally", czemu przygladala sie swiatowa prasa motoryzacyjna,

a przez nastepne dwa lata z rzedu wygrywal je mitsubishi lancer, ktory byl dopiero co wprowadzonym modelem, swiatowa reputacja firmy wzros?a.
Firma kozystajac z okazji ustanoiwila miedzynarodowa siec dystrybucyjna, akurat w czasie, gdy konsumenci potrzebowali
samochodu o wysokich osiagach i w miare oszczednego, zwazywszy na to ze w 1973 byl kryzys paliwowy.


Mitsubishi odnosilo wiele sukcesow w budowaniu innowacyjnych samochodow, aczkolwiek dochody firmy byly zupelnie inna sprawa.
w 1971 Chrysler nabyl czesc udzialow spolki.

w latach 80'tych MMC budowalo swoja reputacje sponsorujac miedzynarodowe zawody.
MITSUBISHI PAJERO unikatowy samochod terenowy zostal pokazany swiatowej widowni na Sarajevo Olimpics w 1984r,
a gdy wygralo rajd Paris-Dalkar w 1985 stalo sie swiatowym bestsellerem:)

Chrysler sprzedal udzialy w DSM Mitsubishi w 1991.
w 1995 DSM zmienilo nazwe w "Mitsubishi Motor Manufacturing of America".
w czasie, gdy Pajero bardzo dobrze sprzedawalo sie w Japonii, kryzys ekonomiczny w Azji w roku 1997 zmusil Mitsubishi do
zamkniecia tam fabryki, w tym czasie gospodarka Japonii takze zaczela spadac.
_________________
GST 1991
 
 
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2009-09-26, 13:11   

Diamond-Star Motors

Chrysler Corporation pomimo powszechnych wierzen, byla calkiem dobrze poinformowana o deficycie malych samochodow
na przelomie lat 70'tych i 80'tych, ktory firma probowala uzupelnic poprzez zciaganiae samochodow z filii Europejskich (Rootes Group and SIMCA)
ale najpopularniejszy francuski samochow odniosl fiasko przy probie powielania go w USA, czy Kanadzie.

w 1971 wciaz dobze prosperujacy Chrysler zakupil 15% udzialow Mitsubishi Motors Company i zaczal sciagac niektore z ich modeli do USA>
sprzedawanych tam jako Playmouthi Dodge COLT i Dodge Ram 50 pickup.
Zamiarem Chryslera byl calkowity wykup Mitsubishi, lecz seria nieszczesliwych zdarzen i decyzji przez te lata, wlaczajac kryzys paliwowy w latach 73-78
poskutkowal spadkiem produktywnosci firmy Chrysler.
Przy znikajacek gotowce, nie udalo sie przejac firmy Mitsubishi.

kryzys paliwowy poskutkowal czyms wiecej-sprawil, ze japonscy producenci samochodow zarobili majatek w Stanach Zjednoczonych.
Japonczycy sprzedawali bardzo ograniczona ilosc samochodow w ciagu wielu lat. Np. Toyota pojawila sie na rynku w latach 50'tych i
do roku 1973 byla niezbyt liczacym sie graczem, dopoki nie przyszla odpowiedz Chryslera dotyczaca importu.
Importowane byly glownie Horizon w 1979 i Reliant w 1981.

Japonscy producenci zaczeli budowac swoje wyroby w fabrykach znajdujacych sie w USA, aby uniknac zbednych kosztow transportu.
Honda, Toyota, Nissan i Mazda nabyly fabryki w USA zarzadzane przez japonczykow. Z czasem Mitsubishi, niepewne, czy Chrysler dlugo bedzie w stanie
sprzedawac ich samochody, wprowadzilo swoja wlasna marke wspolkonkurujaca wlasnie z logo Dodge i Plymouth.
Chociaz wykupienioe Mitsubishi przez Chryslera nie powiodlo sie, gdyz Chrysler byl wtedy na krawedzi bankructwa
obie spolki byly wciaz skore do wzajemnych negocjacji. Polaczyly sie w Diamond Star Motors co zaskutkowalo pojawieniem sie
niebanalnych produktow.

Ma??enstwo obu firm, ktore mialo miejsce 7 pazdziernika 1985r. Plac budowy fabryki zastal przypieczetowany blogoslawienstwem
ksiedza Shinto, oraz zmieszaniem japonskiej ziemi razem z ziemia z prerii Illinois.

DSM uzywajac japonskiej technologi i metod produkcji w polaczeniu z amerykanska ekspertyza rynku byl skazany na sukces.

Chryslel wylozyl polowe kasy z 650 milionow $ na budowe fabryki DSM, chetny do konkurowania z innymi producentami aut japonskich
postanawiajac oddac zarzadzanie w amerykanskich fabrykach firmie Mitsubishi.

Po wczesniejszym zdecydowaniu sie na inwestycje w DSM, chrysler przeanalizowal wszystkie powody, dzieki ktorym Honda odniosla sukces.

Skupili sie na Zwiazku Hondy z dostawcami czesci. Honda zlozyla zespol zajmujacy sie rozwojem pojazdow, a ten zespol
skladal sie z inzynierow, ktory kazdy zajmowal sie rozwijaniem innych czesci. inzynierowie wzieli na siebie cala odpowiedzialnosc
za projektowanie i produkcje poszczegolnych czesci pojazdu.

To bylo zupelna nowoscia dla Chryslera, ktory kazda czesc samochodow produkowal metoda tradycyjna, a nastepnie szukal firm, ktore mogly by te czesci wytwarzac.
Sposob Hondy dzialal, poniewaz firma byla w stanie okreslic mozliwosci prosukcji dostawcow czesci, ktore beda niezawodne i dobrze wykonane, oraz ekonomiczne.
Chrysler utknal targujac sie z ostatnimi trzenma dostawcami(wytworcami), zanim mogli dokonac zamowienia, a cena wziela przewage
nad jako?cia. Partnerstwo Chryslera z dostawcami bylo nienaturalne i sztuczne...

Chrysler wzial przyklad z Japonczykow i ich zespolowego zarzadzania.
Spolka zatrudnila managerow fabryk z calego kraju, by zmienic system zarzadzania.

Podpatrzyli System adaptacyjny Mitsubishi, w czasie gdy ich samochody byly projektowane, produkcje maszyn przemyslowych by przypasowac to do wlasnych potrzeb.
Zrozumienie i zastosowanie technik produkcji Mitsubishi bylo kluczem do sukcesu Chryslera.


W fabryce Diamond-Star wszyscy pracownicy zostali pogrupowani w komorki od 4 do 8 czlonkow,
a kazdy musial sie nauczyc wszystkich zadan przypisanych danej komorce.
Ta praktyka pozwolila uniknac nudy i pracowac fabryce bez zaklocen, nawet w przypadku nieobecnosci czesci pracownikow.

fabryka DSM w chwili otwarcia posiadala 1250 pracownikow, 420 maszyn skladajacych do kupy jej pojazdy,
az w koncu liczba pracownikow wzrosla do 2900.
Najbardziej zaawansowana technologicznie fabryka w swoim rodzaju byla w stanie wypuscic 240k samochodow rocznie.


Pierwszy model DSM pojawil sie w 1989r. Byl to ten sam bazowy model,
tylko pod innymi nazwami tj. Mitsubishi Eclipse, Plymouth Laser, and Eagle Talon, oraz rozniacym sie nadwoziem.
Samochody te okazaly sie takim sukcesem firmy, ze Chrysler ledwo co dawal rade produkowac wystarczajaca ilosc samochodow na ktore byl bardzo duzy popyt.
DSM zostalo wtedy zauwazone.(Chrysler zakupil AMC w 1987r)

w 1991 DSM zaczelo produkcje, a Chrysler ponownie znalazl sie w ogromnych klopotach finansowych.
Mitsubishi zostalo powiadomione przez Time, aby pozyczylo na gieldzie by zapewnic sobie wieksza kontrole nad DSM.
Po zawarciu umowy, Mitsubishi kontynuowalo produkcjie samochodow Chryslera, ale spolka DSM stala sie calkowicie wlasnoscia Mitsubishi.


w 1993 Chrysler sprzedal reszte akcji Mitsubishi, odcinajac wiezy laczace obie kompanie i oglosil, ze juz nie bedzie sprzedawal
samochodow mitsubishi, ani samochodow z silnikami Mitsubishi. W?asciwie juz po wypuszczeniu na rynek Neona, mitsubishi zastosowalo jego silnik jako bazowy w Eclipse
(Bmw rowniez myslalo nad wprowadzeniem go do swojej 3-ki, lecz zrezygnowalo po sprzeciwie wlascicieli Amerykanskich)
Experyment DSM oficjalnie zakonczyl sie 1 lipca 1995r, gdy mitsubishi zmienilo oficjalna nazwe na "Mitsubishi Motor Manufacturing of America"

wciaz budowalo Eclipse wliczajac Spydera, Endeavor Suv i galanta sedana.

END:)

[ Dodano: 2009-09-26, 14:14 ]
ps. tlumaczylem jak umialem, prosze sie nie czepiac :>
_________________
GST 1991
 
 
D2
[Usunięty]

Wysłany: 2009-09-26, 19:59   

Artyku? na Wikipedii przet?umaczony z wersji angielskiej :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Diamond-Star_Motors
Ostatnio zmieniony przez D2 2009-10-25, 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13