Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
INNOVATE LC-1
Autor Wiadomość
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
Wysłany: 2009-09-21, 17:23   INNOVATE LC-1

Instalacja wska?nika sondy szerokopasmowej AFR (air fuel ratio)

1.
znajdz dogodne miejsce na zamontowanie obudowy kontrolera LC1(w instrukcji jest napisane, zeby umiescic to pod samochodem,
ja natomiast zrobilem tak, ze umiescilem wszystko pod siedzeniem kierowcy i wypuscilem przez otwor w podlodze kabel do sondy)
2.
jezeli montujesz pod samochodem, uwazaj, zeby kontroler zamontowac w bezpiecznej odleglosci od ukladu wydechowego(co by go
szlag nie trafil od temperatury)
3.
przeci?gnij kable z kontrolera do wnetrza samochodu (wiadomo:))

4.
Przeznaczenie i kolory kabli:
a. Czerwony (red) Od zasilania(najlepiej podlaczyc sie pod Pin z ECU sluz?cy do zasilenia ECU po zalaczeniu zaplonu)
- kabel ten powoduje dostarczenie napi?cia do calego ukladu, rowniez do grzalki sondy
b. niebieski (blue) jest to masa grzalki sondy
c. bialy(white) masa kontrolera(calego urzadzenia)
d. Yellow (???ty) wyjscie analogowe 1 sluzace do bezposredniego podlaczenia kontrolera do wskaznika, lub np. ecumastera
e. brown(brazowy) wyjscie analogowe 2 sluzace do bezposredniego podlaczenia kontrolera do wskaznika, lub np. ecumastera
(czyli mozemy miec podlaczone oba divajsy jednoczesnie co jest bardzo przydatne:))
f. czarny (black) przewod sluzacy do kalibracji sondy przed pierwszym uruchomieniem, oraz co pewien okres czasu
(w zaleznosci od silnika i jego eksploatacji)
g.zielony (green) nie zawsze wystepuje, ale gdy jest nalezy go podlaczyc do masy(masa wyjsc analogowych)



monta?:


1.Podlacz czerwony kabel pod 12 V(jak juz pisalem najlepiej pod taki przewod, aby po zalaczeniu zaplony plynal do niego pr?d)
(kabel powinien byc podlaczony pod min. 5A bezpiecznik(z kabla plynie prad na grzalke, ktora pobiera troche wiecej pradu)
2. Bialy i niebieski powinny byc podlaczone do tej samej masy(moga byc spiete razem a najlepiej zlutowane ze soba i z masa)
3. zolty i brazowy sa podlaczane do wejscia analogowego w DET lub wskazniku np. DB (jezeli uzywasz tylko jednego wyjscia, drugie zaizoluj)
4. kabel z??ty(analog output 1) jest programowalny tzn. w chwili podlaczenia bez ustawien w setupie generuje normalny sygnal waskopasmowy
symulujac zwykla sonde, ktory mozna podpiac do ECU zamiast ori sondy. aby zmienic na zakres 5V trzeba zmienic ustawienia i bedzie pokazywal AFR od 7.35 do 22.39

Masa grzalki sondy i masa kontrolera powinny byc podlaczone do tego samego zr?dla.

dodatkowo mozna podlaczyc "Push-button" pomiedzy mase a czarny przewod. bedzie to przycisk kalibracyjny niepotrzebny jezeli uzywamy wskaznika XD-16

SCHEMAT (ktory w zasadzie mowi wszystko)



po podlaczeniu zgodnie ze schematem wszysko bedzie pracowac poprawnie.

teraz uwagi:

1. sonde w wydechu nalezy umiescic w niezbyt goracym miescu(najlepiej w okolicach srodka rury wydechowej, poniewaz temperatura pracy sondy nie powinna przekraczac 500 stopni celsjusza)

2. sonda powinna byc umieszczona w pozycji "na godz." od 10 do 14stej co jest zwiazane z gromadzeniem sie wody w ukladzie wydechowym, ktora moze uszkodzic sonde(najgorsza pozycja to oczywiscie na godz. 6 czyli sonda zamontowana od dolu)

podczas pierwszego uruchomienia:

1. nie podlaczaj sondy do kontrolera
2. zalacz zaplon aby prad poplynal do kontrolera i odczekaj 10 sek.
3. wylacz zaplon(zasilanie)
4.podlacz sonde(ale nie wkrecaj jej jeszcze w wydech). sonda powinna byc wystawiona na swieze powietrze podczas procesu kalibracji
5. zalacz zaplon(aby uruchomic kontroler sondy i sama sonde-juz podlaczona do kontrolera) i odczekaj 2 min. jesli jest podlaczona dioda swiecaca powinna zaczac sie powoli rownomiernie rozjasniac(u mnie migala az do momentu nieprzerwanego swiecenia, zreszta tak samo zachowuje sie wskaznik DB, po czym moge rozpoznac, ze grzalka sondy sie rozgrzala i nie musze patrzec na diode)
jest to kalibracja grzalki sondy przed pierwszym uzyciem.
po tym procesie wszystkie niezbedne dane dot. grzalki zapisane zostaja w kontrolerze.

nastepnym etapem jest kalibracja sondy(nie grzalki)

1 zalacz zaplon
2 poczekaj az grzalka sie nagrzeje (ok 30 sek.)
3 nacisnij przycisk kalibracyjny(lub podlacz czarny przewod do masy)
(sonda caly czas powinna byc wystawiona na swieze powietrze)

I to cala filozofia.

nalezy pamietac, zeby przed kazdym odpaleniem silnika poczekac jak sie nagrzeje grzalka sondy, aby niue uszkodzic sondy

sonda musi byc zamontowana PRZED KATALIZATOREM

a tu instrukcja PDF do sciagniecia:
http://www.innovatemotors...LC-1_Manual.pdf
pozdrawiam i zycze milego montazu:)
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez kawior1gturbo 2009-09-21, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13