Dolot & wylot w 3,8 |
Autor |
Wiadomość |
karolko [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-20, 00:49 Dolot & wylot w 3,8
|
|
|
Czy ma kto? jak?? wiedz? co do mo?liwo?ci jakie daje wymiana dolotu na sto?ek + rur? w w 3,8? Na stronie K&N podaj? chyba wzrost w o kilkana?cie hp i nm. Macie jak?? wiedz? praktyczn? na ten temat? Ciekawi mnie r?wnie?, co mo?na uzyska? przez zmian? kolektora i podzia? wydechu na 2. Piszcie co wiecie, r?wnie? ceny mnie interesuj?, bo kupi? mo?na wszystko, ale zawsze trzeba rozwa?y? czy warto. |
|
|
|
|
elinwar
KLUBOWICZ
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 912 Skąd: D?bica
|
Wysłany: 2009-12-20, 08:06
|
|
|
karolko wylot na 2 robi?em u siebie. Polecam firme Ulter, zrobi? naprawd? fajnie i za rozs?dne pieni?dze. |
_________________ Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r |
|
|
|
|
karolko [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-20, 10:58
|
|
|
elinwar a jaki koszt kolektora i jakie wra?enia po zmianie? |
|
|
|
|
MikeR
KLUBOWICZ go your own way
Pomógł: 9 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 725 Skąd: SLU
|
Wysłany: 2009-12-20, 11:01
|
|
|
karolko, dolot to fajny bajer nie znam wynik?w z hamowni ale d?wi?k dolotu dedykowanego AEM w 3.8 po prostu robi sza? |
|
|
|
|
elinwar
KLUBOWICZ
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 912 Skąd: D?bica
|
Wysłany: 2009-12-20, 11:11
|
|
|
karolko nie bede ?ciemnia?, ?e poczu?em milion koni (jak niekt?ry po zmianie t?umika ko?cowego). Nie mam ?adnych pomiar?w. Mog? oceni? jako?? wykonania i jest naprawd? super. Rury gi?te, spawy tylko tam gdzie trzeba.
Cena.... ko?o 1500 PLN za cat-back i wyj?ciem na dwie strony i 4 ko?c?wki. Gwarancja - chyba 3 lata. |
_________________ Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r |
|
|
|
|
Adam
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 171 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-12-20, 11:35
|
|
|
Ja mam w swoim 3.8 taki za?o?ony (dolot AEM sto?ek+rura i wydech Greddy).Nie wiem jakie s? tego koszty u nas bo jak kupi?em auto to ju? mia? to za?o?one wszystko robili w USA.Co do mocy silnika to sam jestem ciekaw co by wysz?o na hamowni i kiedy? to sprawdz?.W dowodzie rej. jest podana moc 205KW to by wychodzi?o jakie? 280KM.Dzwi?k z tego zestawu jest naprawd? pi?kny.Polecam. |
|
|
|
|
runo
KLUBOWICZ
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 866 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-20, 12:28
|
|
|
Adam czy masz mo?e takiego szarego z body kitem ?
Sory za OT |
_________________ "Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
|
|
|
|
|
Adam
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 171 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-12-20, 16:47
|
|
|
Trafi?e? w dziesi?tke.Znasz mo?e ten samoch?d? |
|
|
|
|
runo
KLUBOWICZ
Pomógł: 12 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 866 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-20, 20:25
|
|
|
Nie, ale wiem ?e dolot pochodzi nie z USA a z rozbitego 4G kolegi Fresh69.
Ko?czymy ten OT, jak co? to priv |
_________________ "Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
|
|
|
|
|
hammer
KLUBOWICZ SKARBNICA KLUBU
Pomógł: 15 razy Wiek: 49 Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 1761 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-12-21, 07:58
|
|
|
runo napisał/a: | Nie, ale wiem ?e dolot pochodzi nie z USA a z rozbitego 4G kolegi Fresh69. |
A Fresha silnik chodzi? miodzio. |
_________________ Hammer 667 - faster than Satan |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-21, 13:41
|
|
|
Jesli chcesz dowiedziec sie jak to brzmi to zajrzyj do topicu o 3G i tak wklepalem przyklady wydechu do 3G. Nie wiele bedzie sie roznic. A co do mozliwosci to jest ich pare.
Jesli pytasz o moc to nie spodziewaj sie cudow. Dolot to max 10KM w srodkowym przedziale. Wydech (cat-back) to jakies 5-10KM w gornych RPM. Kolektor to nawet do 25KM z efektem raczej w dolnym zakresie.
Pamietaj ze mocy sie nie sumuje. Dodasz wszystkie naraz to moze uzyskasz przyrost 20-30KM max.
Co do firm to INJEN, AEM, GREEDY MAGNAFLOW, RIPP, INVIDIA i pare innych. |
|
|
|
|
bizonv8
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 153 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-12-21, 21:37
|
|
|
Adam widz? Twoje autko prawie codziennie jak wracam z roboty przez zalesie Bardzo ?adnie si? prezentuje ale widz?, ?e co? ma?o nim ?migasz chyba.
Pozdro.
Sorki za ot. |
_________________ Mitsubishi Eclipse 1G GS 7-bolt
Subaru Impreza WRX My02
Subaru Forester S-Turbo My98
|
|
|
|
|
karolko [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-22, 12:06
|
|
|
Dzi?ki za informacje. Cokolwiek ju? wiadomo. A co do kolektora, to proponujecie zakup gotowego z USA (bo chyba tylko tam robi?) , czy mo?e warto wykona? u jakiego? lokalnego kowala - artysty:)?
Mo?ecie mi wyja?ni? co oznacza wydech cat-back? |
|
|
|
|
MikeR
KLUBOWICZ go your own way
Pomógł: 9 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 725 Skąd: SLU
|
Wysłany: 2009-12-22, 12:16
|
|
|
Proponuje wydech z USA, HKS, Apexi, Greddy, sporo tego.
Cat-back to inaczej uk?ad wydechowy zaczynaj?cy si? tuz za katalizatorem a ko?cz?cy na t?umikach w??cznie. Mo?esz potem dozbroi? kolektror wydechowy kt?ry sko?czy si? w?a?nie na katlizatorze. Sam katalizator te? mo?esz wymieni? na model o wi?kszym przep?ywie spalin. |
|
|
|
|
Radamanthys [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-22, 12:34
|
|
|
karolko napisał/a: | Dzi?ki za informacje. Cokolwiek ju? wiadomo. A co do kolektora, to proponujecie zakup gotowego z USA (bo chyba tylko tam robi?) , czy mo?e warto wykona? u jakiego? lokalnego kowala - artysty:)?
Mo?ecie mi wyja?ni? co oznacza wydech cat-back? |
Teraz to az strach pisa? ale co tam Odpowied? na Twoje pytanie :
http://www.el-tec.pl/pl/index.html
Katalizatory -> S? dostawc? sportowych katalizator?w do takich aut jak Subaru Impreza WRX, Mitsubishi Lancer EVO IX, Mitsubishi Eclipse itp. aut nierzadko przekraczaj?cych moce 400 KM.
Pozdr. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-22, 13:34
|
|
|
Warto dlunac caly wydech w 4g od kolektorow wlacznie... nie rzezbi?ym kolektor?w a kupil gotowe... sa lepiej wyliczone niz kowalstwo polskie... calosc z wydechem max 10-15 km i tylez samo niutow po zestrojeniu
dlaczego warto? 4g ma bardzo restrykcyjny uklad wydechowy |
|
|
|
|
karolko [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-24, 10:47
|
|
|
Z tego co piszecie, to wydaj?c 4-5 tys. z? mo?na zrobi? wydech i dolot, co da 15 hp i mniej wi?cej tyle nm. W takim razie, czy nie lepiej zosta? przy starych gratach i wrzuci? instalacj? nitro, kt?ra kosztuje mniej a daje wi?cej mocy? |
|
|
|
|
MikeR
KLUBOWICZ go your own way
Pomógł: 9 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 725 Skąd: SLU
|
Wysłany: 2009-12-24, 11:15
|
|
|
karolko, warto dolot, wydech i instalacje NITRO |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-26, 20:09
|
|
|
Ogolna zastada jest taka ze tyle ile silnik wiecej wdycha to powiniec tyle wydychac. Co za tym idzie - jesli usprawinasz dolot ladujac wiecej (np. NITRO) to pamietaj ze wydech ma tez znaczenia.
To nie jest tak ze zaladujesz NITRO i bedzie OKI. To nie jest takie proste. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-12-26, 20:12
|
|
|
allias, pamietaj jeszcze ze wydech nie jest w 100% restrykcyjny... i ma pewien zapas. nitro... mysle ze ten silnik nie zniesie wiecej niz 100km strzalu do tylu nie ma sensu ruszac wydechu |
|
|
|
|
|