Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BLOS...
Autor Wiadomość
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-03-25, 20:58   

w sumie nie wiem czy bedzie co tu opisywac
u mnie instalacja blosa ogranicza sie jedynie do wymiany go z mikserem (oczywiscie nie w tym samym miejscu) i do jego regulacji.

a wszystko jak podlaczyc i wyregulowac to chlopaki w sumie juz wyzej opisali :)
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
OLO
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-25, 22:17   

Tam nie ma zadnej filozofi z montazem BLOS-a.Przecinasz rure dolotu ,w miejsce przeciecia wkladasz BLOS-a ,sciskasz opaskami.Z reduktora podprowadzasz waz wprost do BLOS-a i to wszystko
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-25, 23:09   

Czaje sie i czaje ale chyba w reszcie to zrobie. Interesuje mnie totalne uproszczenie instalacji drugiej generacji tzn:
-Oczywiscie wyrzucenie krokowca
-Pr?ba skr?cenia dr?g pomiedzy parownikiem a blosem, blosem a przepustnic?.
-I teraz zagadka: W jaki spos?b przerobi? prze??cznik 2 generacji tak by mo?na bylo manualnie prze??cza? z Pb na gaz i z gazu na Pb, podobnie jak w pierwszej generacji, ewentualnie jaki? zast?pczy prze??cznik (z elektronicznego) zeby tylko mia? funkcj? przesterowywania zaworu.
- kolejna zagadka: co mo?na pood??cza? i weliminowa?, zeby instalacja gazowa w jak najmniejszym stopniu wplywala na uklad paliwowy.

Moje trzy grosze: Nie ma sensu zak?adania blosa je?li sie nie wywali bum klapki bo ona jeszcze bardziej niz mikser ogranicza "oddech" silnika, bum klapka to najwieksze z?o gazu.
 
 
maciejka 
gruba ryba



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 392
Skąd: to nie tak daleko
Wysłany: 2008-03-25, 23:37   

mam pytanie do tych ktorzy maja blosa w 4g63 ...jak macie go wyregulowany ?? na ile obrotow macie ustawione sruby ? bo ja ma ustawione wedlug instrukcji blosa...i ma tendencje do strza?u i szarpania podczas ruszania jak sie zagrzeje czasem ... hm??
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-26, 17:16   

mitutoyo centralka prze??cznik to koszt oko?o 30 - 40z? ka?dy gazownik to ma i pod??czy.
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-28, 17:47   

ja mia?em taki prze?acznik jak w pierwszej gen mog?em prze?acza? r?cznie i automatem po 2500obr
jak masz krok?wke i za?o?ysz blosa to bedzie kicha blos nie bedzi? pe?nych swoich mo?liwo?ci
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-03-28, 20:49   

Dzis zrobilem pierwsza przymiarke. Sciagnelem mikser, w miejscu bum klapki ktora byla na srodku dolotu wstawilem blosa. Z przewodu ktory szedl od parownika do miksera sciagnelem takie ustrojstwo (chyba ten krokowy) i podlaczylem bezposrednio do blosa. Ustawilem te dwa pokretla jak w instr. 1,5 i 2,5 obr w prawo czy tam lewo i odpalilem silnik, jako ze byl wczesniej rozgrzany nie smialym ruchem przelaczylem z pb na lpg. Jako ze pisze ten post znaczy ze nic nie wybuchlo :twisted:
Wolne obr trzymaly 900 wiec nic nie regulowalem, ale po wlaczeniu klimy obr spadaly :wtf: (na mikserze na 1s spadaly ale wracalo z powrotem)
Zamknelem maske i jazda. I tu problem, do 4 tys obr wkreca sie bez problemu, az milo, zadnego mula, strzalow czy czegokolwiek, ale powyzej zaczyna sie jakas "turbo dziura" i tak juz do konca :?
Jest takie wrazenie jak by gazu bylo malo, tak sie jakos dusi, ogolnie prawie nie jedzie, gorzej niz na mikserze na ktorym wiadomo na wyzszych obr nie ma jazdy.
W instr jest napisane ze za pomoca analizatora spalin przy 3,5 obr trzeba wyregulowac min wartosc CO a max CO2. Tego nie zrobilem bo wiadomo i napisano (soko tez o tym wspomnial) ze trzeba odkrecic na maxa parownik. Ja tam znalazlem jedno niby pokretlo ale nie szlo w obie strony krecic, wiec tez zostawilem bez zmian.
Dodam jeszcze ze musialem kupic nowa rurke miedzy parownik a blos, bo stara od miksera byla za krotka. Ale chyba co wazne ta nowa jest wezsza o dobre 2mm, ledwo wcisnelem na kolanko przy blosie i parowniku. Moze to tez miec jakis wplyw?
Zbiornik mam na full wiec jeden problem z glowy. Sam blos jest narazie w normalnej pozycji, tj. kolankiem do gory i troche pochylony w lewo gdzies 30-40 stopni byle sie maska zamknela. Wroce po wekeendzie to w rzuce fotki jak co gdzie.
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
soko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-29, 05:40   

Panowie samo wyrregulowanie blosa radze zostawic gazownikom i zrobic to na analizatorze spalin a nie tak jak mowi instrukcja pare obrot?w w ta par? w ta. Co to za ustawianie na chybil trafil. Ja polecam analizator przynajmniej wiadomo jaki sklad mieszanki jest podawany do silnika.
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-03-29, 09:01   

ja ustawi?em samemu i nie by?o problemu zadnego
parownik mia?em rozkr?cony do ko?ca aby czasem przy wy?szych obrotach nie brakowa?o gazu
t? ?rub? od sk?adu w blosie te? mia?em wykrecona wi?cej niz 2 obr a przepustnica by?a lekko podniesiona by nie dusi? sie od do?u
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-03, 19:23   

Nie wiem, moze ja za duzo oczekuje od tego blosa :?
Pojechalem do gazownika, po radzie szakiego wymienilem filterek i sprawdzilem czy parownik jest czysty, podlaczylismy analizator, parownik na maxa rozkrecony i jazda z regulacja. 3500obr, CO na min, a CO2 na max i poprawka na wolnych. Jazda testowa i dalej ten sam problem, przekraczam 4-4.5tys obr i znow sie cos dusi. Srube od mieszanki przekrecalem co pare stopni, CO z 0.20 pomalu sie zwiekszalo, jazda testowa, tym razem jechal do 4.6 tys, potem bylo jeszcze pare regulacji, ze skonczylo sie tym ze CO masz 5.xx a silnik kreci sie bez problemow do 5 tys. Dalsze zmiany mieszanki nic nie daja. Wiec zaczelem sie bawic, ustawieniem samego blosa. Najpierw kolankiem do gory i pod roznymi katami, nawet do 90 stopni w prawo i lewo. Bez zmian. Potem blos do gory nogami (gdzie instrukcja stanowczo odradza) i tez pod roznymi katami, ale tez bez zadnych zmian. Blos jest mniej wiecej na srodu dolotu, tuz przed wysciem na wezyk odpowietrzenia.

Czy ma to jakis wplyw ze parownik jest duzo nizej niz blos? (przy zbiorniczku wyrownawczym)



Srednica wezyka parownik/blos jest mniejsza od tego co mialem na mikserze, czy mogla sie zmiejszyc ilosc podowanego lpg? Bo przez mniejsza srednice to napewno cisnienie sie zwiekszylo, ale jak z iloscia :roll:

Sama instalacja ma dopiero 2 lata i 25 tys km, wiec chyba parownik nie skonczyl juz swojej zywotnosci. Poradzcie koledzy bo juz mi rece opadaja, mialo byc tak fajnie a jest...
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-03, 19:35   

Tak si? zapytam - jak? ?rednic? ma ten blos? W sensie ?rednic? przelotow?, przez kt?r? leci sobie powietrze?
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-03, 19:52   

Nie mierzylem ile ma, napewno duzo wiekszy niz mikser, ale tez troche mniej niz 70mm. Z reszta z blosem na PB jezdzi tak samo jak bez blosa, wiec srednica raczej nie ogranicza tak jak mikser i klapka
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-04-04, 19:38   

blos ma srednice 70 a w srodku przepustnice podcisnieniow? kt?ra lekko jednak hamuje przep?yw powietrza
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
maciejka 
gruba ryba



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 392
Skąd: to nie tak daleko
Wysłany: 2008-04-19, 20:50   

mam pytanie...podjechalem do mechanikow od gazu i powiedzialem ze blos mi strzela i szarpie przy ruszaniu...zapytalem czy to wina blosa i czy moga go wyregulowac...powiedzieli ze to na pewno nie blos i mieszanka gazu czy powietrza nie ma z tym nic wspolnego...gosc stwierdzil ze to przebicie na kablach i nic innego..kazal kupic mi nowe kable...jak myslicie hmm ??
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-19, 22:21   

ja na mikserze nie mialem strzalow, na blosie jezdze od 3 tyg jak narazie tez jest ok.
mozliwe ze maja racje ze to kable, bo budowa i zasada dzialania blosa jest taka ze ciezko o strzal.

[ Dodano: 2008-04-20, 02:04 ]
Instalacja blosa w eclipse 1G 2.0

I Co nam potrzeba?
- blos BRC, dostepny na allegro za 300,00zl
- gumowy w?? lpg o ?rednicy 19mm, cena oko?o 10zl/1m ( u mnie 60cm)
- ?rubokr?t krzy?akowy
II Standartowa instalacja lpg II gen sk?ada si?:


1. Parownik
2. W?? doprowadzajacy gaz z parownika do miksera


3. "Krokowy"


4. Klapka zabezpieczaj?ca


5. Mikser


III Je?li ju? wiemy co jest co, to zaczynamy:
1. Odkr?camy dwie opaski

i ?ci?gamy dolot.

2. (W moim przypadku ma?ym imbusem) odkr?camy mikser i ?ciagamy go z przepustnicy.
Maj?c dobry dost?p, odrazu ladnie pucujemy.


3. Odkr?camy ma?? opask? na parowniku


i ?ciagamy ca?y w?? z krokowym i mikserem.


4. Wracamy do ?ci?gni?tego dolotu. Poprzez odkr?cenie dw?ch opasek demontujemy klapk? z dolotu
UWAGA! Blos nie zabezpiecza przed wystrza?ami spowodowanymi przez z?y stan ?wiec, instalacji wysokiego napi?cia, czy te? ca?kowite wypalenie gazu ze zbiornika-zubo?enie mieszanki. Klapk? ?ci?gasz na w?asn? odpowiedzilalno??.


5. W miejsce klapki(z godnie ze strza?k? przep?ywu powietrza!) montujemy blos.
Skr?camy opaskami, do kolanka za pomoc? opaski mocujemy nowy w??, ktory bezposrednio (zadnych "krokowc?w" i innych emulator?w) p??niej podepniemy do parownika.
Dolot montujemy gdzie jego miejsce i sk?camy opaskami


6. Gdy mamy juz dolot z blosem, bierzemy drugi koniec w??a lpg i tak go dopasowujemy do parownika, aby jego ca?kowita d?ugo?? by?a w miare najkr?trza. Skr?camy opask? na parowniku i na tym koniec monta?u. Z 5 element?w zrobi?o nam si? tylko 3.


7. Dla pewno?ci sprawdzi? czy wszystkie opaski s? dokr?cone.

IV Regulacja
1. Na pocz?tek rozkr?camy parownik na max.
2. Wed?ug instrukcji do blosa, mo?emy wst?pnie wyregulowa? sk?ad mieszanki i wolne obr.
3. Uruchamiamy silnik na pb, czekamy a? sie troch? nagrzeje i prze??czamy na lpg. Jesli nic nie wybuchnie to mo?na uzna? ze jest w miar? poprawnie pod??czone.
4. Pojecha? do gazownika gdzie maj? analizator spalin, wyregulowa? i ?miga?.

V Moje spostrzezenia.
W instrukcji jest napisane ?e blos musi by? najlepiej w pionie (kolankiem do g?ry) ewentualnie ma?e odchy?y w prawo/lewo. U mnie nie istotne jak jest, nawet do g?ry "nogami" czy pod k?tem 90 stopni, to chodzi tak samo. Nie wiem jak si? ma sama odleg?o?? blosa od przepustnicy, ja mam mniej wi?cej na ?rodku dolotu. Czy zamontowanie go bli?ej, albo dalej ma istotne znaczenie?
Na pocz?tku mia?em problem, bo ci??ko mu by?o si? wkr?ca? powy?ej 4 ty? obr. Parownik na max, nawet ?rub? na blosie od mieszanki da?em na max i dalej bez wi?kszej poprawy. Wymieni?em filtr do gazu - nic.
Nawet stwierdzi?em ?e mo?e parownik nie wyrabia, bo widnieje na nim oznaczenie 110 Kw (136 Km), ale facet od BRC mi powiedzial ?e spokojnie 150 Km powinien wyrabia?, wi?c zn?w by?em w punkcie wyjscia. W koncu doszed?em to tego ?e zmienie w?? parownik/blos ze ?rednicy 14mm na 19mm. I potwierdzi?y si? s?owa "rozmiar ma znaczenie".
Do 6 tys obr. wkr?ca si? du?o lepiej, a po wy?ej to faktycznie go chyba parownik ogranicza, ale na lpg nie ma co wy?ej kr?ci? skoro w zbiorniku jest zawsze V-power95.
Co do spalania to narazie jest wi?ksze o 4l/100km, ale brak zw??ki w postaci misksera o ?rednicy 32mm i klapki 45mm robi swoje.

Dziekuj? za uwag?, mo?e si? to komu? przyda.
Pozdrawiam gazownik?w, szczeg?lnie blosowc?w :)
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-04-20, 08:39   

?adnie to wszystko uj??e?
pytanie mam tylko dlaczego pocz?tkowo mia?e? za?o?ony taki cienki w?? skoro z parownika wychodzi ju? grubszy :?
takie cienkie w??e montuje si? do ga?nik?w dwu przepustnicowych (np 125p) I gen
od tr?jnika regulacyjnego do mixera
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-04-20, 09:39   

Jak wzielem sie za montaz, okazalo sie ze stary bedzie z a krotki. Poszedlem do najblizszego zakladu gdzie montuja instalacje, poprosilem o waz. Mialem ze soba stary 17mm, widze ze facet daje mi wezszy i sie pytam czy bedzie dobry, a on mowi ze srednica nie ma znaczenia, ze wezszy to nawet lepiej bo cisnienie sie zwiekszy. Kupilem wiec ten 14mm i zalozylem. Gdy pojechalem do drugiego gazownika na regulacje to tez powiedzial ze srednca nie ma znaczenia, ale jak widac ma :)

PS. Panowie jakie macie u siebie parowniki? tzn do jakich mocy.
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-04-20, 15:47   

ja mam niby dedykowany do dwu litr?wki kiedy? jakis gazownik mi to stwierdzi?...
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
maciejka 
gruba ryba



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 392
Skąd: to nie tak daleko
Wysłany: 2008-05-13, 22:58   

problem ze strzelaniem rozwiazany...blos byl zamontowany niby do gory nogami co powodowalo strzaly :roll: pokr?tla mialem na gorze do regulacji w pionie...znajomy przyjechal i dzis mi ustawil blosa zajelo mu to 15 min. obrocil blosa pod k?tem...zmniejszyl na swiecach przerwe i chodzi juz dobrze,bez zarzutu jak narazie... :-) takze kable i swiece mam OK
wiec nie byla to wina mieszanki...Coodo mial zalozony jak Ja do gory nogami i jemu gaz chodzil dobrze...mi jednak nie :| ale kto by na to wpadl ;-)szkoda ze z was nikt na to nie wpadl bo zdjecia sa do dyspozycji i widac jak byl zalozony blos jednak od nikogo z uzytkownikow nie wyszla taka sugestia...
Ostatnio zmieniony przez maciejka 2008-05-13, 23:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2008-05-14, 16:47   

nadal twierdze ze jest to wina mieszanki (zbyt uboga)
a co do ustawienia blosa to by? m?j pomys? zeby go odwr?ci? do g?ry nogami bo mi sie silnik lepiej wkr?ca?-sprzedawca zaleci? aby by? tylko lekko przechylony
mo?e w twoim przypadku odwr?cenie go we w?a?ciwy spos?b spowodowa?o lepsze dostarczanie gazu
ale najwa?niejsze jest ?e masz problem opanowany
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9