Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
6 czy 7 BOLT
Autor Wiadomość
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2007-11-27, 20:53   

z tego co Samael pisze
zrozumia?em ?e
do mod?w
lepiej kupi? 6 bolta n/a
ni? gotowca 7bolt turbo

ps czy 6bolt ma mocniejsze bebechy niz 7bolt gst
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-11-27, 22:19   

tzn ?e 7 bolt jest z zasady s?abszy od 6 bolt ? mniej wytrzyma je?li ma blok z tej dobrej serii ? nie czaje ? je?dzi mn?stwo 7 bolt?w z astronomicznymi mocami :jezyk:
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-11-27, 22:29   

tak , odbiegajac od tematu crankwalk, 7 bolt jest slabszy juz z samej konstrukcji, ma slabsze i cieniutki korbowody, ktore gna sie jak zapalki, wal korbowy lzejszy o 3-4 kg, ale za to slabszy, wykonany tez podobno jest z miekszego materialu. Mysle ze max. moc jak moze wytrzymac zdrowy seryjny silnik 2g to 380-400 HP. Wiecej bym nie ryzkowal i tak na wlosku zycie korbowodow bedzie wisialo. W 6 bolt 400 HP to pikus. Ludzie na seryjnych silnikach zakladaja 20g, czy trim 50 pompowane do 30 PSI. Ktos kiedys podal linka do samochodu z seryjnym silnikiem 6 bolt i 500 HP pod maska.
Dodac mozna ze sruby glowicy 6 bolt maja 12 mm , a 7 bolt 11 mm.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-11-27, 22:45   

to znaczy ?e je?li uzboj? 7 bolta ze zdrowym blokiem w kute t?oki i korby oraz wa? korbowy kuty i ?r?bki arp to te? mo?na czesa? ile wlezie ? :>
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-27, 23:14   

no tak z tym sie zgodze ale silnik silnikowi nie rowny i jak kiepuczi powiedzial jak myslicie o duzej mocy zakupy rozpocznijcie od kupna 6-bolta hihihi

[ Dodano: 2007-11-27, 14:41 ]
czy ktos znalazl roznice w filtrach olejowych 6/7bolt bo ja nie moge znalesc nic ciekawego a wiem ze sie roznia ................
 
 
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-28, 00:42   

Coodo napisał/a:
ps czy 6bolt ma mocniejsze bebechy niz 7bolt gst


tak, nie ma znaczenia czy to gs-t, czy gsx, czy tsi awd, 6 bolt to 6 bolt a 7 bolt to 7 bolt. Kiepuczi je wymienil wyzej

P.S. KIEPUCZI-> Nie do konca bylbym tak hardy ze slowami ze 400 koni dla 1g ( 6 bolt ) to pikus, owszem, maja mocniejsze korby, waly, kolektor i pare innych zapewne, ale to mimo wszystko przelatane silniki to raz, a dwa, generalnie pozostajac przy w pelni zdrowych zmyslach nie ma setek ludzi, ktorzy cisna ten silnik powyzej 4 setek, bo to wg ogromu koncowa granica bezpiecznego "pa?owania" auta, druga sprawa jest ze skrzynia seryjna juz nie lubi takiej mocy i szalenstw.

MikeR napisał/a:
to znaczy ?e je?li uzboj? 7 bolta ze zdrowym blokiem w kute t?oki i korby oraz wa? korbowy kuty i ?r?bki arp to te? mo?na czesa? ile wlezie ? :>


A skad bedziesz wiedzial ze jest dobry? ;) tak, nie zapomnij jeszcze o panewkach, wymianie skrzyni i mostu, bo w 2g jest montowany na 3 a nie jak w 1g na 4 sruby, przy +-500 koniach moze strzelic :)
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-28, 01:17   

adamek jeszeli probowales odpowiedziec na moje pytanie to chyba go nie zrozumiales ....wiec wyjasnie jeszcze ras ze 6-bolt ma wiekszy filter olrju niz 7-bolt pytanie czy aby napewno mozna po tym powiedziec ze to 6 czy 7 bolt o misce olejowej to wiem ale chodzi o ten nieszczesny filter a moze to tylko roznica miedzy 1G a 2G ...????
 
 
Shotgun 
zielenina



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-11-28, 02:38   

Z tego co ameryka?cy pisz? o efekcie crankwalk, to nie zale?y to od "fabrycznej niedor?by" silnika 2G, a przyczyna jest inna.
Ot?? w 1G idzie magistrala olejowa do ch?odzenia denka t?oka, a w 2G olej jest zabierany z panewek, gdzie zmniejsza si? ci?nienie i wtedy mo?e wyst?pi? wspomniany efekt.

M?j misiek dlatego po wysraniu rozrz?du dosta? par? mod?w przeciw crankwalkowi:
1. bardzo dobry olej (super trzyma ci?nienie -> oczywi?cie motul)
2. odpalanie bez sprz?g?a (brak niepotrzebnych opor?w gdy nie ma ci?nienia oleju)
3. wywalenie wa?k?w balansowych (wzrost ci?nienia oleju)
4. bardzo mocny docisk sprz?g?a (ACT 2600)
5. Nowiute?kie paneweczki oczywi?cie :-)

Troch? nie zgodz? si? z przedm?wcami odno?nie wa?u i korb, bo 2G maj?c l?ejszy wa? i l?ejsze korby lepiej wkr?ca si? na obroty i wygeneruje wi?ksz? moc.
Je?eli ma kto? zdrowy silnik 2G, kupi kuty wa?, korby, t?oki + g?owica i dolot od 1G, to najlepsza kombinacja.
Nie zgodz? si? r?wnie? z tym, ?e 1G ma lepszy kolektor wydechowy, bo ma gorszy, a w?a?ciciele 1G zak?adaj? kolektor od 2G.

Za to silnik 1G ma ju? 16 lat i bez rozbi?rki mo?e si? te? roz?o?y? na kawa?ki, wystarczy pompa olejowa zrobi ma?ego psikusa i problem gotowy.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2289116
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-11-28, 09:00   

Adamek napisał/a:
A skad bedziesz wiedzial ze jest dobry?


Adamek mam tylko taka nadzieje, puki co mam prawie 90000mil i pracuje jak nale?y, oczywi?cie nie ma gwarancji ?e zawsze ju? b?dzie ok.

Trzeba r?wnie? rozr??ni? o jakich mocach m?wimy. I do czego autko ma by? budowane. Mnie w ca?o?ci zadowoli max 300whp czyli jakie? 370hp na silniku, mniej wi?cej. Mam nadzieje tego dokona? na po??dnych gratach. Nie interesuje mnie drag tylko ulica i czasem zawody dla zabawy.

Shotgun napisał/a:
Je?eli ma kto? zdrowy silnik 2G, kupi kuty wa?, korby, t?oki + g?owica i dolot od 1G, to najlepsza kombinacja.


W?a?nie to mia?em na my?li :jezyk:

Adamek napisał/a:
tak, nie zapomnij jeszcze o panewkach, wymianie skrzyni i mostu, bo w 2g jest montowany na 3 a nie jak w 1g na 4 sruby, przy +-500 koniach moze strzelic


Je?li kiedykolwiek zmiele skrzynie to pozostanie tylko kupi? TRE lub Shepsa, mam nadzieje ?e szybko to nie nast?pi :roll: Jak napisa?em wy?ej, celuj? w poni?ej 400 koni?w wi?c mostu chyba szybko r?wnie? nie ukr?ce :?

Ma?y ot, Shotgun jaki ty masz spool w swoim mi?ku, masz evo 3 16g tak ? i jak si? zachowuje wspomniane act 2600 ? odpisz na pw jak co? :jezyk:

Adamek chce sie wybrac do Projectu z Goldim zobaczy? Twojego Rdzalona zanim na dobre opu?ci Krak?w, gratuluj? projektu :amen: :beer:
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-11-28, 11:21   

shot pisz tutaj. przy ilu masz 1 bar ? jestem ciekaw czy czyje? evo3 wkr?ca si? lepiej od mojego :twisted:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-28, 15:34   

MikeR napisał/a:
jak si? zachowuje wspomniane act 2600 ?

Adamek chce sie wybrac do Projectu z Goldim zobaczy? Twojego Rdzalona zanim na dobre opu?ci Krak?w, gratuluj? projektu :amen: :beer:


ja u siebie tez mam 2600, poki co bylem(jestem) zadowolony, kompletnie zero uslizgu, przenosil to co wtedy mial bez najmniejszych problemow, w korkach jest troszeczke irytujacy, ale poza tym ja moge polecic. ALE, sa DWA ( przynajmniej ) rodzaje 2600, u mnie jest bodajze tarcza 4 albo i wiecej ramienna sprzegla a u mojego znajomego jest chyba 3, max 4 ramiona ( tu nie podam dokladnie bo po prostu zapomnialem ) w 2g i... poszla skrzynia przy praktycznie prawie seryjnym aucie ( mowie tu o mocy, bo cala reszta oprocz turbo jest holendarnie mocna ) jest po prostu inne i zupelnie inaczej sie zachowuje, ale problemow z przeniesieniem mocy tez nie ma.

AD.2. MikeR, spiesz sie, podobno jutro jedzie do trojmiasta ;) ... i to NIE jest koniec projektu, tylko pauza ;) Ja swojego auta tez nie buduje na stricte 1/4 mili, tylko na ulice, najbardziej wydajnie jak sie da :) Moja t3/t4 ma 0.2 bar przy 2000 rpm, przy 3000 ma 0.5-0.6 bar przy ok 3500 ma 1.2* co generalnie wprawia i mnie i Projekt(antow) w podziw :)

*- dane podane przez tunera (Kisiela)

Odnosnie jeszcze Act, jak ktos zakupi caly kit, to nie zapomniec o tzw extended clutch rod, taki smieszny precik odpowiedzialny za dociskanie, przy seryjnym ( bynajmniej w moim 1g ) biegi potrafily wchodzic ze zgrzytem bo sprzeglo przy wcisnietym pedale nie bylo na max docisniete, po zakupie i montazu tegoz malutkiego szczegoliku problem znikl.
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2007-11-29, 16:51   

Adamek napisał/a:
Coodo napisał/a:
ps czy 6bolt ma mocniejsze bebechy niz 7bolt gst


tak, nie ma znaczenia czy to gs-t, czy gsx, czy tsi awd, 6 bolt to 6 bolt a 7 bolt to 7 bolt. Kiepuczi je wymienil wyzej



adamek chodzi?o mi 6b n/a i 7b turbo
przecie? 6bolt turbo ma mocniejsze bebechy niz 6 bolt n/a
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-11-29, 17:45   

jak mocniejsze jak takie same, tylko tloki sa o innej kompresji sprezania. dlatego pisze przeciez na okraglo to samo ze mozna dorwac blok N/A 6 bolt i wpuscic tlki turbo do niego i mamy 6 bolt.
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2007-11-29, 18:27   

pisz?c bebechy chodzi?o mi o t?oki
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
 
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-29, 22:35   

jezeli silnik jest 4G63 to turbo rozni sie tylko tym ze ma T na koncu nic po zatym
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2007-11-30, 00:28   

nie do konca :D ....
 
 
Shotgun 
zielenina



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-11-30, 17:14   

Samael ja 1 bar mam przy oko?o 3200 obr/min.
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2289116
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-11-30, 18:04   

kurna to co ja zrobi?em ?e mam 1 bar przy 2800 nawet czasem :roll:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
X APOX
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-01, 01:55   

nic samaelu tak powinno byc przy 3000 powinien byc full boost a nawet 2900 to znaczy ze turbo jest ok i nie masz zadnych nieszczelnosci w w ukladzie intercoolera a ty shotgun powinienes zrobic boost leak test moze to ci pomoze .........
 
 
Shotgun 
zielenina



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-12-02, 23:37   

U mnie ze szczelno?ci? wszystko w porz?dku 2 bary bez problemu turbo pompuje. Ja u siebie nie mam seryjnych wa?k?w jak Samael dlatego troszk? p??niej pompuje, za to co si? dzieje powy?ej 4000 obr/min, to istne piek?o :twisted:
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2289116
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12