Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
sekwencja w 4g
Autor Wiadomość
adalbert
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-17, 10:45   sekwencja w 4g

Jak sie sprawdza gaz w silnikach montowanych w 4g tzn 2,4 i 3,8 ? I jak wyglada spalanie tych jednostek. Osobiscie 4 lata jezdzilem 2g 420A i gdyby nie sekwencja to bym zwariowal wydajac na paliwo a przymierzam sie do 4g i chce zaplanowac te kwestie...
 
 
matim 
KLUBOWICZ


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 2010-05-17, 11:05   

niestety lpg i mivec nie za dobrze ze sob? wspolgraj?, gdyz gazik "nadmiernie" wypala gniazda zaworowe, wiec zdwecydowanie odradzamy...
_________________
BMW E91 320D happy :)
Pacifica 4.0
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-05-17, 11:13   

4G 2,4l spala w granicach 10-11l, czy jest sens gaz zak?a?? IMO nie.

p.s
Jak si? rozgl?dasz to ja w?a?nie swojego sprzedaje.
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
adalbert
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-17, 11:18   

Czyli ten system mivec tzn elektronicznie sterowany systemem zmiennych faz rozrz?du wystepuje w 2,4 i 3,8?

[ Dodano: 2010-05-17, 11:20 ]
...juz doczytalem, ze w 3,8 jest oparty na technologii mivec... W takim razie jak sie maja sprawy z 2,4?
 
 
matim 
KLUBOWICZ


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 2010-05-17, 11:24   

adalbert napisał/a:

...juz doczytalem, ze w 3,8 jest oparty na technologii mivec... W takim razie jak sie maja sprawy z 2,4?

chyba slabo czyta?e? :jezyk:
_________________
BMW E91 320D happy :)
Pacifica 4.0
 
 
adalbert
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-17, 11:33   

...a co do spalania w granicach 10-11litrow, to wydaje mi sie, ze realnie jeszcze ze 2-3 literki wiecej na miescie wezmie a to juz sie robi ok 60-70zl. Tyle kosztowalo mnie 100km na benzynie w 420a w automacie. Z gazem (i z usmiechem na twarzy) pokonywalem ten dystans za 35zl. Czy sie oplaca??? Mi sie oplacalo, i smialutko przyjmowalem uwagi sceptykow gazowni, bo to nie oni placili za moje paliwo na stacjach...

[ Dodano: 2010-05-17, 11:37 ]
...bazuje na wiadomosciach z pierwszego postu (wszystko o 4g) napisanego przez goldiego. O mivec jest mowa przy silniku 3,8
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-05-17, 11:53   

mi w cyklu mieszanym tyle pali?, poszukaj moich post?w to znajdziesz...
ok. nie b?d? polemizowa? z tym gazem, tyle opinii co ludzi.
To jest jak z dup?- ka?dy ma swoj? :jezyk:

p.s
w 2,4 te? jest MIVEC.
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
runo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 866
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-17, 12:23   

http://www.eclipse.net.pl...?t=2797&start=0
_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines" Enzo
 
 
Wujek 
gruba ryba
Sygnatura to skrypt



Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 344
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2010-05-17, 20:46   

songoku napisał/a:

p.s
w 2,4 te? jest MIVEC.


I to pe?n? g?b? :D
_________________
Gość 90% problemów można rozwiązać za pomocą google...
Na pozostałe 10% wystarczy wódka...
 
 
karolko
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-17, 22:37   

Ja tam ?migam na lpg ju? prawie 2 lata swoim 3,8 i wszystko dzia?a. A to co zaoszcz?dzi?em przez ten czas, wydam ja, a nie prezes orlenu lub innego koncernu :) . Kiedy? m?j znajomy mechanik mawia?, ?e gaz ma w kuchence i wystarczy. Par? lat temu zmieni? pogl?dy i tak mu zosta?o do dzi?:). Nie wiem jak wygl?da wn?trze silnika w moim 3,8, ale nic nie wskazuje na to, ?eby trzeba by?o tam zagl?da? w najbli?szym czasie:). Poza tym je?li wiem, ?e 100km kosztuje mnie w granicach 23-34 z? zamiast 45-70, ch?tniej korzystam z tego co daje motor 3,8. Oczywi?cie kazdy ma jakie? w?asne przekonania. Dla mnie ekonomia jest istotnym parametrem, dlatego mam lpg.
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 01:02   

karolko napisał/a:
ch?tniej korzystam z tego co daje motor 3,8
i to jest akurat zla polityka. Z tego co mozna wyszperac w necie to akurat glowica w tym silniku z mocnych stopow nie jest, wiec nie katowal bym jej na Twoim miejscu duzym obciazeniem. Jaka masz instalacje? Jeszcze pol biedy jakas porzadna co przynajmniej w miare dobry AFR utrzymuje, nie daj boze jakiegos STAG'a
 
 
karolko
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 19:55   

Finger, tak si? sk?ada, ?e mam tego "nie daj Bo?e, staga" :) (m?wimy oczywi?cie o sterowaniu). Instalacja jest obs?ugiwana dwoma parownikami, co rzekomo ma korzystniej wp?ywa? na zasilanie silnika - chocia? nie wszyscy s? tego zdania. Co do g?owicy, to nie mam poj?cia jak ona sobie z tym wszystkim radzi, ale je?d?? ju? prawie dwa lata na sekwencji i jedyne problemy jakie mia?em, to zamulone filtry gazu przez co instalacja odmawia?a pos?usze?stwa oraz przy s?abej jako?ci gazie potrafi?a zapala? si? kontrolka silnika. Od kiedy tankuj? prawie wy??cznie na shellu, te problemy znikn??y. Takie mam na ten moment spostrze?enia. Je?li chodzi o dynamik?, to mam tak ustawion? instalajc?, ?e osi?gi na gazie s? jakie? 10-15% gorsze, ale w baku zawsze znajdzie si? troch? vpower racing na wszelki wypadek:). No i jeszcze do wad mo?na zaliczy? z pewno?ci? zmniejszenie i tak niedu?ej przestrzeni baga?owej oraz wzrost nominalnie du?ej masy auta.
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 20:11   

10%-15% slabsze osiagi to pewnei gorzej wyregulowana mieszanka - biedne zawory. Dwa reduktory to rzezba....wystarczy jeden a porzadny.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 20:23   

finger napisał/a:
biedne zawory.
zawory to akurat sporo zniosa :) biedne gniazda zaworowe...
 
 
karolko
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 22:58   

GOLDI chodzi Ci o to, ?e silnik zasilany gazem jest nara?ony na wi?ksz? temperatur? spalania, czy chodzi Ci o to, ?e ta mniejsza moc na gazie (co w moim przekonaniu jest normalne) ma si? jako? do tego, ?e gniazda mog? si? szybciej zu?ywa? z powodu rzekomo (bo to wcale nie jest oczywiste) niew?a?ciwie ustawionej mieszanki?
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 23:22   

karolko, oba fragmenty Twojej wypowiedzi sa konsekwencja siebie. Uboga mieszanke - wyzsze temperatura spalania. Imo przy sekwencji spadek 10-15% mocy jest nie realny. Poprawka - przy dobrze zalozonej sekwencji...
 
 
karolko
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-18, 23:54   

finger, zgadzam si? z Tob? i to rozumiem. Mia?em na my?li fakt, ?e spalanie gazu zachodzi w wy?szej temperaturze - bo przecie? chyba tak jest? A co do mniejszej mocy na lpg, to jest to raczej powszechny pogl?d, ?e tak jest. Uwa?asz, ?e moc powinna by? identyczna na benzynie i gazie? Je?li tak, to poprzyj t? tez? czym? mocniejszym a wtedy ch?tnie wybior? si? do instalatora mojego lpg, kt?ry co ciekawe, ma hamowni? :) .
 
 
finger
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-19, 00:08   

Temperatura spalania gazu jest ciut wyzsza, ale nie az tak zeby grozilo to zwiekszonej eksploatacji materialow. Temperatura spalania zalezna jest tez od tego z jakim wspolczynnikiem nadmiaru powietrza spalana jest mieszanka - to zabija silnik
 
 
karolko
[Usunięty]

Wysłany: 2010-05-19, 00:16   

to ju? jaki? konkret, tylko jak sprawdzi? ten wsp??czynnik, jakie mog? by? objawy itp?
 
 
matim 
KLUBOWICZ


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 1265
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 2010-05-19, 00:21   

finger, czyli konkluzja taka, ze nawet w mivec'ach moze byc zainstalowana instalacja lpg, tylko koniecznie musi to dobrze dobrana i zestrojona, z wieksz? dba?osci? jesli chodzi o te silniki tak?
_________________
BMW E91 320D happy :)
Pacifica 4.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13