Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Eclipse 2g by Pehdesign
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 07:58   

Pehdesign napisał/a:
wpakował bym wszystko z evo 9

e...e... nie w tym samochodzie.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-10, 08:17   

jagos napisał/a:
e...e... nie w tym samochodzie.


czemu?? Do colta potrafią to wpakować i śmiga, Eclipse co prawda cięższy i pewnie koszt by był porównywalny z ceną evo, ale projekt w mojej głowie wygląda zacnie :jezyk:

Ale wracając na ziemie. Przespałem się z pomysłem v6 i jakoś mnie to nie rusza.
Silnik jest, turbo jest, jakieś pierdoły też są, chęci do zrobienia czegoś też są :twisted:
Pytanie tylko jak to będzie finalnie wyglądać
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 08:54   

Pehdesign, masz 4G63 seryjnie pod maską, które ma rozrząd po lewej stronie. Evo 4-9,10 maja rozrząd po prawej stronie. Tak. Pakuja w Colty, ale CJ0 i wersje CZ..., które maja juz seryjnie silniki z rozrządem po odpowiedniej stronie. W innym wypadku to rzeźba nie mała ;]
Kupujesz 6G72 np z Sigmy albo 3000GT, doprowadzasz go do stanu jak trzeba. Powiedzmy, że seryjna moc wróci 224KM i ~280NM. Robisz z głową dolot, wydech+program. Myslę, że do osiągnięcia jest zakres 250-260KM i 310NM w wolnossaku. Jeśli silnik masz dobrze poskładany to jeździsz 200Kkm bez problemu w między czasie wymieniając filtry, oleje i rozrząd. Czego przy 4G63T nie da się powiedzieć. W V-ce moment dostępny od praktycznie podłogi.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2015-04-10, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-10, 17:22   

jagos, Doskonale wiem po której stronie jest silnik w evo i w eclipse. Ludzie pchają te silniki przecież zamiast a420, choć parę lat temu widziałem projekt 2g euro z silnikiem evo z bodajże z Hiszpanii więc się da tylko kwestia $$$.

Robicie mi sieczkę z mózgu z tym v6.
Ja jebaju 6G72 chodzi po 1-2k dolarów, więc średnio licząc wyjdzie koło 10k za silnik.
Na allegro widziałem 1 za 1.5k pln, ale wydaje mi się to dość dziwną ceną...
Do tego remont, żeby wiedzieć co się ma pod maską, kolejne 5k jak nie lepiej, a gdzie reszta...

A ja już trochę gratów mam uzbieranych, kupie stojak na silnik i mogę się bawić w rozbieranie :twisted:
Polatam trochę, nacieszę się z dźwięku turbo i BOV i pewnie będę myśleć co dalej :jezyk:
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2015-04-10, 18:52   

tylko to v6 raczej waży trochę więcej niż 4g63T więc o prowadzeniu dobrym w zakręcie to już zapomnij , nie dość że fwd to jeszcze ciężka krowa z przodu i lecisz przodem w podsterowności...

dam przykład na rx8 z seryjnym wanklem i po swapie na k20 i inne cuda wianki , to już nie to samo prowadzenie , auto zamiast zamiatać dupskiem leci przodem , na torze notuje gorsze wyniki mimo że prowadził je ten sam kierowca , tak rozłożenie mas jest podobne ale środki ciężkości w innych miejscach


także ja bym sobie tą v6 odpuścił :)
Ostatnio zmieniony przez MATi 2015-04-10, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-04-10, 22:43   

MATi napisał/a:
tylko to v6 raczej waży trochę więcej niż 4g63T więc o prowadzeniu dobrym w zakręcie to już zapomnij , nie dość że fwd to jeszcze ciężka krowa z przodu i lecisz przodem w podsterowności...
nie powiedziałbym ;) osprzet turbo jest baaaaardzo ciezki...
MATi napisał/a:
dam przykład na rx8 z seryjnym wanklem i po swapie na k20 i inne cuda wianki , to już nie to samo prowadzenie , auto zamiast zamiatać dupskiem leci przodem , na torze notuje gorsze wyniki mimo że prowadził je ten sam kierowca , tak rozłożenie mas jest podobne ale środki ciężkości w innych miejscach
z rx8 problem po swapie jest jeszcze jeden ;) rusza sie magiel co jebie wszystko...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-11, 19:28   

GOLDI, ile zniosą tłoki z NA?? Może można by dmuchnąć więcej na korbach z EVO?? Do tego są lżejsze. Jest sens?

[ Dodano: 2015-04-11, 21:25 ]
I jeszcze zastanawia mnie czy jest sens stosowania głowicy z 1g przy turbinie 14b
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-04-11, 23:12   

Pehdesign napisał/a:
GOLDI, ile zniosą tłoki z NA?? Może można by dmuchnąć więcej na korbach z EVO?? Do tego są lżejsze. Jest sens?

[ Dodano: 2015-04-11, 21:25 ]
I jeszcze zastanawia mnie czy jest sens stosowania głowicy z 1g przy turbinie 14b

stary samochod, stary silnik, stare tłoki i jeszcze starsza sprezarka :) zle zle zle zle :) awarie za awarią to wrózy ;)

tłoki zniosa swoje, tylko po co ;) ? musialbys dobrze głowe skrecic na conajmniej L19 i minimum z 1,5mm mlsem i to na kleju ;) skoro juz korby ruszac to jak :) ? wyciagasz tloki i sadzasz je w ta sama dziure? jest sens :) ? nie jestem zwolennikiem takiego druciarstwa ;) ale to Twoje rybki i Twoje akwarium ;) co tanio to drogo...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-12, 09:19   

GOLDI, ja nie chce żeby było najtaniej :jezyk: Myślałem nad tłokami z NA bo będzie wyższa kompresja, a korby z Evo są wytrzymalsze niż te z gs'a. A skoro będę robił kapitalkę silnika to chciałbym zrobić to dobrze. Na razie się pytam, chciałbym zobaczyć jakie mam opcję. Zastanawiam się też żeby środek z evo 9 wpakować, głowicę z 1g i 16g z Evo. Dużo więcej mocy, ale soft chyba lepszy dół by miał.

Od zawsze chciałem mieć Eclipse turbo, zawsze mi się podobało twój były misiek. A do tego te 150koni w serii to trochę mało już :jezyk:
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-12, 16:27   

Korby z tłokami z E8 kupujesz za śmieszne pieniądze. Gdyby iść Twoim tokiem myslenia to padało by więcej silników niż i tak pada. Co z tego, że korbe wymienisz a tlok zostawisz seryjny. Dmuchniesz więcej i zawsze coś się wysra. Jest przetarta droga. Nie jeden już szedł twoją drogą i pewnie żałuje teraz tego. Pakujesz graty z E8-9 + 16G i masz te 350KM i niut podnad 450. Te korby i tloki biorą na klatę do 600NM i zapierdalalasz ;)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-12, 16:51   

jagos, jak wcześnie 16g na twin scroll wstaje przy takim setupie??
Ostatnio zmieniony przez Pehdesign 2015-04-12, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-04-12, 21:53   

teoria teorią , praktyka praktyką... 9 na 10 silników 4g63 które rozbierałem już nie nadawały się by pozostać w nominale... wiec zestaw używek z evo to ryzyko bo większość to właśnie nominał. oem pierścienie droższe niż pierdzionki np od wieseco ;)

Pehu Pehu... już pytasz o sprearke a motoru jeszcze nie poskladales;) rozbież pomierz i zobacz w jakim stanie jest ;) moze okazac się ze wymaga sporo inwestycji... szczegolnie zwroc uwage na te platelinowe wały ;)

najpierw rozbierz i pomierz a dopiero pozniej planuj i kalkuluj ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-12, 22:18   

GOLDI, ale ja się tylko zapytałem, chce wiedzieć jakie mogę mieć możliwości. Research nie jest złą sprawą, a ja z natury jestem ciekawski. W ostatnich dniach też nie miałem za dużo czasu żeby na dsm posiedzieć, bo miałem szkolenie z oracle sql. Nie szukam już turbiny po ebay'ach czy innych evo forum :jezyk: Zanim cokolwiek zacznę robić przy nim to muszę trochę sprzętu nakupować bo na kostce nie będę tego rozbierać :ok:
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-04-13, 00:32   

Pehdesign napisał/a:
tylko zapytałem, chce wiedzieć jakie mogę mieć możliwości.
widzisz... możliwości... pytasz o soft turbo e dyfinicja softu jest prosta... do pół bara na stockowy silnik n/a i tyle.. bez otwierania silnika zmiany korb i udziwnienien.. skoro juz zmieniasz korby to zmien tloki odprez i dmuchaj po mesku...

skoro chcesz wysoki CR i dobre wyniki włącznie z dobrym dołem to zapomnij o seryjnych tłokach i idz w kute doprezajace i od razu w e85.. jednak zapomnij o takim wynalazku co planujesz i dd zarazem ;)
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-04-13, 10:55   

GOLDI, Dzięki, tak jak pisałeś rozbiorę, zobaczę w jakim stanie i będę dalej myśleć :ok:
 
 
 
cichydawid 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 313
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2015-05-12, 21:00   

:twisted: :tuptup: :ok:
_________________
Saab 9-5 2.0T 300km private daily
Saab 9-3 OG 2.0t 250km
Saab 9-3 SS 2.0t daily 230km
Peugeot 106 1.6 16v rajdówka :D
 
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-05-12, 21:18   

Dzisiaj zabraliśmy się troszkę do roboty i zaczęliśmy z Dawidem rozkładać silnik.
Na razie udało nam się zrzucić głowicę. Zawory wyglądają ładnie, mają lekki nagar, niestety nie zrobiliśmy dzisiaj zdjęć im, ale to jutro się poprawi.
Dół silnika nie wygląda na razie najgorzej. Na cylindrach widać oznaki honowania, po zakręceniu wałem tłoki chodzą bardzo lekko i płynnie.


zastanawia nas natomiast czy ten górny pasek w cylindrze jest specjalnie nie honowany, czy coś jest jednak nie tak.

I zdradźcie czy jest jakiś patent jak łatwo zdjąć koło zamachowe. Bo polegliśmy dzisiaj na tym. Niestety nie mam klucza pneumatycznego, z którym pewnie było by prościej. Ale pewnie jakoś się da to cholerstwo odkręcić :ok:
Ostatnio zmieniony przez Pehdesign 2015-05-12, 21:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2015-05-12, 22:03   

Pehdesign, klockiem drewnianym blokujesz sobie wał albo dorabiasz taką blokadę przykręcaną do koła zamachowego i bloku
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-05-12, 22:20   

zerknij tutaj sa dwa sposoby jesli nie masz sciegnietej miski.

http://www.mekp.pl/viewto...r=asc&start=580
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2015-05-12, 22:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pehdesign 
KLUBOWICZ

Pomógł: 28 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 1235
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2015-05-13, 10:16   

Dzięki wielkie :ok:
Spróbuje na początek patentu w łomem :lol2:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16