Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnica między 6bolt a 7bolt 4G63 1G i 2G Kompedium wiedzy
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-16, 23:17   

DanKon, przeciez tloki turbo maja odnaczenie bodajze 63D T wiem ze w 7 Bolt tez tak maja bo kumpel z US ma 7Bolta i tez ma to oznaczenie.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-17, 11:17   

tak dok?adnie, t?oki od USA mo?na omylnie na oko nazwa? t?okami od turbo bo nie s? p?askie jak euro (st. spr??ania 10) tylko wkl?s?e jak turbo, z tym ?e turbo (1g) maj? st spr??. 7,5 a USA maj? 9, co do tych sworzni musz? przyzna? racj? bo ju? to s?ysza?em kiedy? tylko nie pomy?la?em ?eby wpisa? bo nie pami?ta?em dok?adnie na czym polega?a r??nica i wymiary, ale jak by si? znalaz? kto? z wymiarem 6 bolta NA Euro i 7 bolta z 1G... bo ja nie mam ju? starych t?ok?w z bloku euro 6bolta ani korb... wiem ?e 2G 7 bolt ma inne swo?nie

[ Dodano: 2010-09-17, 11:27 ]
aha, co do obudowy to jestem pewien co do tej rozbie?no?ci z tym ?e pewnie obudowy plastikowe mo?na jako? dopasowa?, a jest to pomocne bo ?atwiej wsadzi? i wyj?? t? dwu cz??ciow? ni? jednocz??ciow?, dwu cz??ciowa by?a w 90-91 a dwucz??ciowa 92-94 czyli te? na niekt?rych 6 boltach mog?a by?, a ?ruby s? w tych samych miejscach z tym ?e stosuje si? inne ich d?ugo?ci, wida? to ?adnie tutaj w punkcie 37 :)
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez zenek_bb 2010-09-17, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
DanKon 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 03 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-09-17, 17:07   

jagos, dok?adnie jak m?wisz t?oki moje mia?y oznaczenie 63DT, te co kupowa?em maj? 63DTF1 i klubowicz, kt?re mi je wysy?a? twierdzi? ?e s? to r?wnie? t?oki od turbo ale 7 bolt, dlatego te? wcze?niej tak napisa?em i dlatego te? by?a r??nica w ?rednicy sworznia. Chyba ?e s? to t?oki od 7 botl ale bez turbo.
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 30
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-09-17, 22:00   

to s? mo?e t?oki od 2G turbo, a F1 chyba znaczy ?e pierwszy nadwymiar...

[ Dodano: 2010-11-16, 11:53 ]
dodane drobne szczeg??y i wprowadzone drobne zmiany w li?cie

[ Dodano: 2010-11-17, 21:20 ]
Coodo napisał/a:
zenek_bb napisał/a:
w 7 bolt jest jednocz??ciowa a w 6 bolt dwucz??ciowa

U mnie w 7bolt, jest te? dwu cz??ciowa ,1cz??? ko?a rozrz?du i a druga d?? wa? itd.


jeszcze nie pr?bowa?em ich montowa? zamiennie, jednak s?dz?c po ostatnich ogl?dzinach r??nica w ?rubach zwi?zana jest z grubo?ci? tulei pod ?ruby w obudowach, a miejsca ich przykr?cania s? te same wi?c w teroii powinny pasowa? po zastosowaniu odpowiednich ?rub

Golo napisał/a:
Mo?e si? myl? :wtf: ale pompa wody od 7 bolt nie pasuje do 6 bolt, nie da si? dokr?ci? plastikowej obudowy na rozrz?d.


mylisz si? :) tydzie? temu mia?em obie pompy na stole, wyj?t? z fabrycznego 6bolta i drugiego silnika 7 bolt, obie pompy prawie idealne, r??nica polega?a na kszta?cie g?rnej kraw?dzi dolegaj?cej do bloku, wystarczy lekko przeszlifowa?, druga r??nica to to ?e w jednym jeszcze miejscu trzeba by?o by przeszlifowa? o 1mm kraw?d? wywini?t? w d?? (to co robi za os?onk? paska balansu) ale to by?y r??nice wynikaj?ce z kiepskiej jako?ci producenta a ni?eli r??nic w pompach
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2714
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-02-22, 18:38   

Natrysk na denka tłoków w 1G 7bolt N/A rocznik 93/94



_________________

 
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2012-02-24, 20:32   

Tofik napisał/a:
Natrysk na denka tłoków w 1G 7bolt N/A rocznik 93/94


w moim 1g n/a 92r 7 bolt też ten wynalazek jest:)
Natrysk występował chyba razem z chłodnica oleju.

[ Dodano: 2012-02-24, 20:33 ]
a tak btw...kotlet troche...
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1757
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-02-25, 00:23   

Tofik, to jest orginał ??? ciekawa sprawa.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T Lancer 2.0 4g63 NA
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Lancia Kappa 2.0T 20V
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8535
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2012-02-25, 00:30   

tak 7 bolt ma natrysk , już było o tym dawno dawno tematu jak był tutaj jeszcze SAMAEL
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1757
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-02-25, 01:34   

acha wiec 2g 7 bolt NA nie ma ??? Dobrze mysle??? :tuptup:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T Lancer 2.0 4g63 NA
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Lancia Kappa 2.0T 20V
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2012-02-25, 01:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8535
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2012-02-25, 05:24   

rosomak1983 napisał/a:
acha wiec 2g 7 bolt NA nie ma ??? Dobrze mysle??? :tuptup:

tego już nie wiem, ale ten natrysk w 1G 7 bolt GS występuje podobno tylko w wersji europejskiej, wersja usa podobno tego nie ma
Ostatnio zmieniony przez MATi 2012-02-25, 05:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2714
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-02-25, 08:29   

kotlet jak kotlet ale samczny :)
a swoją drogą ten temat tan naprawde nie przemija bo jest/ powinien byś na bierzącą auaktualniany jak ktoś coś znajdzie czy się dowie :)

rosomak1983, tak to oryginał, zdjęcie zrobiłem jakoś w kwietniu zeszłego roku jak zdejmowaem miskę żeby zrobić zwrot oleju ze sprężarki. a w 2g faktycznie z tego co wiem nie ma natrysku
_________________

 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1757
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-02-25, 13:27   

W 2g nie ma takze chłodnicy oleju nie ???
Moze cos w tym jest ze jak chłodnica to i natrysk.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T Lancer 2.0 4g63 NA
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Lancia Kappa 2.0T 20V
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8535
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2012-02-25, 14:57   

rosomak1983 napisał/a:
Moze cos w tym jest ze jak chłodnica to i natrysk.

Goldi kiedyś pisał że jak nie ma chłodnicy to wcale nie znaczy że nie ma natrysku
 
 
 
Junior 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 24 Lip 2009
Posty: 293
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-28, 22:41   

Panowie dół z 1g spasi do 2g ? chodzi o mocowanie skrzyni itp? jezeli tak to co potrzebuje z osprzetu z 1g a co zostanie w 2 g ? 4g63 ? Jak tam sprawa wygląda z tym czujnikiem wału?
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 12:07   

Trochę odgrzeje kotleta, ale w sumie po to jest ten temacik :P

A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 7bolt z 1gena?
JAk czesto występuje w 7boltach 1G Crank walk? Ktoś miał tego pecha?
Ile wytrzymuje wał, korby i tłoki? Jakie moce max wytrzyma? Czy jest sens zakuwać ten silnik z seryjnym wałem czy trzeba od razu wał kupić kuty?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2014-06-26, 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2009
Wysłany: 2014-06-26, 12:16   

jagos napisał/a:
A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 6bolt z 1gena?

6 bolt był tylko w 1g ;)

jagos napisał/a:

Ile wytrzymuje wał, korby i tłoki? Jakie moce max wytrzyma? Czy jest sens zakuwać ten silnik z seryjnym wałem czy trzeba od razu wał kupić kuty?


W 6 bolt były mocniejsze korby w 7 bolt mocniejsze tłoki ... Ja bym więcej niż ok. 450KM na seryjnym wale z 6 bolt nie robił :ksiadz: ale wszystko tak naprawdę zależy od Momentu i gdzie się on pojawia... Czy warto kuć? Zawsze warto :badcrack:
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8535
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-06-26, 12:28   

jagos napisał/a:
JAk czesto występuje w 7boltach 1G Crank walk?

ja nie słyszałem o takich przypadkach , to bardziej występowało w 2g
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 15:17   

Brian napisał/a:
jagos napisał/a:
A co powiecie o różnicach wytrzymałościowych 6 i 6bolt z 1gena?

6 bolt był tylko w 1g ;)


Chodziło mi o różnice w wytrzymałości podzespołów 6 a 7bolt. Już poprawiłem.

Kupiłem 7 bolta z 1G (nie wiem dlaczego-może cena mnie do tego skłoniła :jezyk: )
I tak rozmyślam co by tu z nim zrobić "by żyło się lepiej" :jezyk:
Wiem na co stać 6bolta. Ale nie wiem co w serii można wycisnąć z 7bolta z 1G.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2009
Wysłany: 2014-06-26, 15:49   

Pamiętaj żeby nie przekraczać 480Nm reszta w rękach Boga :ksiadz:
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-26, 22:44   

bez znaczenia czy to 6 czy 7 bolt?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14