Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne szarpanie i odgłos silnika
Autor Wiadomość
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-04, 22:15   Dziwne szarpanie i odgłos silnika

Witam wszystkich gdyż jestem nowy na forum .
Może ktoś z was miał podobny przypadek autko mam na lpg ( 2 miesiące temu nowe świece kable ngk , olej zmieniany dzisiaj. Problem mam od 2 tygodni kliper przy przyspieszaniu zaczyna przerywać dławić sie itp. Jak przejdzie 2tyś obrotów wszystko ustaje i jest ok.
Obroty ma na jałowym stałe ok 850 ale też dziwna sprawa jeżeli włączam światła , wentylator , lub otwieram szybe spadają na ok 650 potem wyrównuje. ( dwóch elektryków powiedziało że ładowanie ok.) Silnik krokowy wyciągałem i ku mojemu zdumieniu czysty jak nowy.
Najdziwniejsze jest to że jeżeli auto jest zimne i wskazówka temperatury nie dotrze do pionu ( rozumien że to ok 90st. ) auto chodzi wmiare ok .

Prosze o pomoc bo nie mam pomysłów a poczytałem troche postów !!!

(Mam wrażenie że na benzynie i na gazie za mocno czuć spaliny a nie odczułem znacznego zwiększenia poboru paliwa )
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-07-04, 22:56   

podejrzewam nieszczelnosc
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-08, 13:03   

Też tak myślałem na początku ale:
z tego co czytałem na forum gdyby był nieszczelny gdzieś w okolicach kolektora ssącego to raczej obroty szły by w górę a nie w dół ,
a on idzie w dół, a potem wyrównuje ale sprawdzę go dokładnie jutro.

Kupiłem zmywacz do hamulców żeby ewentualnie jak będzie nieszczelność zaciągnął ( słyszałem że to dobry sposób bo ma dużo butanolu ; chyba że ktoś zna lepszy )
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-07-08, 16:42   

goro napisał/a:
Kupiłem zmywacz do hamulców żeby ewentualnie jak będzie nieszczelność zaciągnął ( słyszałem że to dobry sposób bo ma dużo butanolu ; chyba że ktoś zna lepszy )
jest lepszy. dynamiczny test szczelnosci kompresorem
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-07-08, 17:32   

Do budowy takiego zestawu polecam wentyl samochodowy oraz zakretke z duzej kawy pedros- niemal idelanie do otworu gumy eclipse.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-09, 22:13   

Goldi tak jak sugerowałeś sprawdziłem szczelność kompresorem i wszystko wydaje sie jak najbardziej ok .
Dla pewności obizolowałem całą rurę dolotową gdyż stwierdziłem że oczy czasem zawodzą :)

Sprawdziłem jeszcze nastawy paska rozrządu bo na forum wyczytałem że jeżeli przeskoczy o ząb lub 2 to będą podobne objawy gdyż zmienia się kąt wyprzedzenie ale wszystko idealnie ustawione jak w manualu.

sprawdziłem też po raz kolejny świece i zacząłem sprawdzać wszystkie wtyczki i przeleciałem je dla pewności elektrosolem ( lub czymś podobnym nie pamietam nazwy w każdym razie do połączeń elektrycznych) i odkryłem że mam ułamany pin od czujnika przepustnicy ( czujnik jednopinowy).

Nie kupiłem go niestety bo nie występuje nawet w katalogu mojej hurtowni motoryzacyjnej ale udało mi się go przylutować .

Myślałem że koniec problemów ale NIC Z TEGO.

Kliper chodzi troche lepiej ale dalej jest problem przy wychodzeniu na obroty między 1300a 2000 dławi go a jak przejdzie 2000 jest ok ( na benzynie jest to dużo bardziej delikatniejsze niż na gazie ) i dalej śmierdzi paliwem jakby była za duża dawka ( zapomniałem dodać że sonde wymieniłem 2tyg temu i działa ok )

Zastanawiam się czy może to być wina czujnika temperatury ( nie wiem jak jest w kliperze ale miałem kiedyś tak w renault master że oszukiwał ecu ) ale nie wiem jak sprawdzić czy jest dobry.

Może macie panowie propozycje co może być jeszcze uwalone.
Z góry dziękuje za sugestie
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2012-07-09, 22:18   

problemy z czujnikiem temperatury silnika pojawiają sie raczej na zimnym silniku...na ciepłym powinno być ok...
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-09, 22:42   

Zastanawiałem się wcześniej czy może to być wina krokowca ale wygląd "NA OKO" na sprawnego (czysty jakby nowy ).


Chciałem go przemierzyć ale nie wiem jakie wartości powinny być i na których pinach ( ale krokowiec raczej dawałby w d... przy całym zakresie obrotów ; tak przynajmniej miałem kiedyś w fiescie.)

Nie dają mi jeszcze spokoju kable które są wprawdzie prawnie nowe ( 3miesące kable NGK )
ale nie chce wydawać na marne kasy na nowe, a nie mam na co na chwile podmienić.

kolejną sprawą są popychacze które czasem sie tłuką ale nie przypuszczam żeby one miały wpływ na takie objawy
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-07-09, 22:50   

goro napisał/a:
ale krokowiec raczej dawałby w d... przy całym zakresie obrotów
silniczek krokowy jest zwany zaworem wolnych obrotow :) wiec raczej nie w pelnym zakresie
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2012-07-09, 22:51   

goro, masz cztery piny
1-3 i 2-4 sprawdzasz powinno być coś około 30 omów .
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2012-07-09, 22:59   

franko napisał/a:
masz cztery piny


pinów jest 6...opór powinien być 3po 30 omów przy pinach sąsiednich,i 60 przy skrajnych...
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-09, 23:06   

Zobaczymy jutro jak to u mnie wygląda

Goldi wiesz może w jakim zakresie obrotów pracuje krokowiec ( bu u mnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i przy spadku obrotów spada do ok 650 a później wyrównuje do 850 czasem 900
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2012-07-10, 18:02   

goro napisał/a:
bu u mnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i przy spadku obrotów spada do ok 650 a później wyrównuje do 850 czasem 900


typowa dolegliwość Eclipse...dziura w dolocie,krokówka,albo kondensatory ECU...
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
goro 
zielenina


Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-07-14, 00:36   

Witam wszystkich udało mi się zlokalizować usterkę .

Po sprawdzeniu krokowca i jeszcze raz czy nie ma nieszczleności w dolocie zacząłem grzebać dalej

Jak się okazało co nowe nie znaczy dobre.

Jeden z kabli NGK miał przebicie .

Takie banalne i oczywiste ale nie spodziewałem sie tego że kabel sie wywali po 2 miesiącach

Założyłem stary ( po wielkim grzebaniu udało się znaleść ) i kliper znów śmiga jak zły

Dziękuje wszystkich którzy próbowali pomóc.

Prosze o zamknięcie tematu.
_________________
Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10