Dziwne szarpanie i odgłos silnika |
Autor |
Wiadomość |
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-04, 22:15 Dziwne szarpanie i odgłos silnika
|
|
|
Witam wszystkich gdyż jestem nowy na forum .
Może ktoś z was miał podobny przypadek autko mam na lpg ( 2 miesiące temu nowe świece kable ngk , olej zmieniany dzisiaj. Problem mam od 2 tygodni kliper przy przyspieszaniu zaczyna przerywać dławić sie itp. Jak przejdzie 2tyś obrotów wszystko ustaje i jest ok.
Obroty ma na jałowym stałe ok 850 ale też dziwna sprawa jeżeli włączam światła , wentylator , lub otwieram szybe spadają na ok 650 potem wyrównuje. ( dwóch elektryków powiedziało że ładowanie ok.) Silnik krokowy wyciągałem i ku mojemu zdumieniu czysty jak nowy.
Najdziwniejsze jest to że jeżeli auto jest zimne i wskazówka temperatury nie dotrze do pionu ( rozumien że to ok 90st. ) auto chodzi wmiare ok .
Prosze o pomoc bo nie mam pomysłów a poczytałem troche postów !!!
(Mam wrażenie że na benzynie i na gazie za mocno czuć spaliny a nie odczułem znacznego zwiększenia poboru paliwa ) |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-07-04, 22:56
|
|
|
podejrzewam nieszczelnosc |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-08, 13:03
|
|
|
Też tak myślałem na początku ale:
z tego co czytałem na forum gdyby był nieszczelny gdzieś w okolicach kolektora ssącego to raczej obroty szły by w górę a nie w dół ,
a on idzie w dół, a potem wyrównuje ale sprawdzę go dokładnie jutro.
Kupiłem zmywacz do hamulców żeby ewentualnie jak będzie nieszczelność zaciągnął ( słyszałem że to dobry sposób bo ma dużo butanolu ; chyba że ktoś zna lepszy ) |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-07-08, 16:42
|
|
|
goro napisał/a: | Kupiłem zmywacz do hamulców żeby ewentualnie jak będzie nieszczelność zaciągnął ( słyszałem że to dobry sposób bo ma dużo butanolu ; chyba że ktoś zna lepszy ) | jest lepszy. dynamiczny test szczelnosci kompresorem |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2012-07-08, 17:32
|
|
|
Do budowy takiego zestawu polecam wentyl samochodowy oraz zakretke z duzej kawy pedros- niemal idelanie do otworu gumy eclipse. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:13
|
|
|
Goldi tak jak sugerowałeś sprawdziłem szczelność kompresorem i wszystko wydaje sie jak najbardziej ok .
Dla pewności obizolowałem całą rurę dolotową gdyż stwierdziłem że oczy czasem zawodzą
Sprawdziłem jeszcze nastawy paska rozrządu bo na forum wyczytałem że jeżeli przeskoczy o ząb lub 2 to będą podobne objawy gdyż zmienia się kąt wyprzedzenie ale wszystko idealnie ustawione jak w manualu.
sprawdziłem też po raz kolejny świece i zacząłem sprawdzać wszystkie wtyczki i przeleciałem je dla pewności elektrosolem ( lub czymś podobnym nie pamietam nazwy w każdym razie do połączeń elektrycznych) i odkryłem że mam ułamany pin od czujnika przepustnicy ( czujnik jednopinowy).
Nie kupiłem go niestety bo nie występuje nawet w katalogu mojej hurtowni motoryzacyjnej ale udało mi się go przylutować .
Myślałem że koniec problemów ale NIC Z TEGO.
Kliper chodzi troche lepiej ale dalej jest problem przy wychodzeniu na obroty między 1300a 2000 dławi go a jak przejdzie 2000 jest ok ( na benzynie jest to dużo bardziej delikatniejsze niż na gazie ) i dalej śmierdzi paliwem jakby była za duża dawka ( zapomniałem dodać że sonde wymieniłem 2tyg temu i działa ok )
Zastanawiam się czy może to być wina czujnika temperatury ( nie wiem jak jest w kliperze ale miałem kiedyś tak w renault master że oszukiwał ecu ) ale nie wiem jak sprawdzić czy jest dobry.
Może macie panowie propozycje co może być jeszcze uwalone.
Z góry dziękuje za sugestie |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:18
|
|
|
problemy z czujnikiem temperatury silnika pojawiają sie raczej na zimnym silniku...na ciepłym powinno być ok... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:42
|
|
|
Zastanawiałem się wcześniej czy może to być wina krokowca ale wygląd "NA OKO" na sprawnego (czysty jakby nowy ).
Chciałem go przemierzyć ale nie wiem jakie wartości powinny być i na których pinach ( ale krokowiec raczej dawałby w d... przy całym zakresie obrotów ; tak przynajmniej miałem kiedyś w fiescie.)
Nie dają mi jeszcze spokoju kable które są wprawdzie prawnie nowe ( 3miesące kable NGK )
ale nie chce wydawać na marne kasy na nowe, a nie mam na co na chwile podmienić.
kolejną sprawą są popychacze które czasem sie tłuką ale nie przypuszczam żeby one miały wpływ na takie objawy |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:50
|
|
|
goro napisał/a: | ale krokowiec raczej dawałby w d... przy całym zakresie obrotów | silniczek krokowy jest zwany zaworem wolnych obrotow wiec raczej nie w pelnym zakresie |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:51
|
|
|
goro, masz cztery piny
1-3 i 2-4 sprawdzasz powinno być coś około 30 omów . |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2012-07-09, 22:59
|
|
|
franko napisał/a: | masz cztery piny |
pinów jest 6...opór powinien być 3po 30 omów przy pinach sąsiednich,i 60 przy skrajnych... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-09, 23:06
|
|
|
Zobaczymy jutro jak to u mnie wygląda
Goldi wiesz może w jakim zakresie obrotów pracuje krokowiec ( bu u mnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i przy spadku obrotów spada do ok 650 a później wyrównuje do 850 czasem 900 |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
isker
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 340 Skąd: Małocin
|
Wysłany: 2012-07-10, 18:02
|
|
|
goro napisał/a: | bu u mnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i przy spadku obrotów spada do ok 650 a później wyrównuje do 850 czasem 900 |
typowa dolegliwość Eclipse...dziura w dolocie,krokówka,albo kondensatory ECU... |
_________________ e36-150km
126p-24km
1g-150km:) |
|
|
|
|
goro
zielenina
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-07-14, 00:36
|
|
|
Witam wszystkich udało mi się zlokalizować usterkę .
Po sprawdzeniu krokowca i jeszcze raz czy nie ma nieszczleności w dolocie zacząłem grzebać dalej
Jak się okazało co nowe nie znaczy dobre.
Jeden z kabli NGK miał przebicie .
Takie banalne i oczywiste ale nie spodziewałem sie tego że kabel sie wywali po 2 miesiącach
Założyłem stary ( po wielkim grzebaniu udało się znaleść ) i kliper znów śmiga jak zły
Dziękuje wszystkich którzy próbowali pomóc.
Prosze o zamknięcie tematu. |
_________________ Eclipse 2.0 1992 (non turbo) diamond 4G63
Galant 2.0 2000 EA2W avance 150km |
|
|
|
|
|