Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Piotrekmm
2011-05-06, 16:12
czterołapa pantera
Autor Wiadomość
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
  Wysłany: 2010-11-20, 15:59   czterołapa pantera

Od niedawna jestem posiadaczem
MITSUBISHI ECLIPSE 1G silnik 2.0 DOHC czyli 4g63 (wolnoss?ce) z nap?dem 4x4 kolor czarny rok 1991 (grudzie?) :P czyli dosc unikatowa wersja (jak sie okaza?o from USA)


.
No wiec szuka?em auta zast?pczego dop?ki nie zrobie lanca i trafi?em na og?oszenie czarnego mitsubishi eclipse z napedem 4x4 jako ze by? odemnie 30km a w?asciciel zachwala? go bardzo, pojecha?em go obejrzec (min z kolega lakiernikiem) No i poszcz??ci?o mi sie :D dorwa?em autko w super stanie, mo?na powiedzie? kolekcjonerskim, wierzcie badz nie ale ma na 99% realny przebieg 106 ty? km oraz na 100% oryginalny lakier bez grama szpachli na ca?ym aucie (poza jednym b?otnikiem z przodu ale nie ma szpachli a jedynie malowane pewnie po obcierce albo rysie) Takie by?o rozpoznanie kolegi lakiernika potwierdzone przedwczoraj miernikiem grubosci lakieru :)
Stan ?rodka (fotele kierownica sk?rzana sk?rzana ga?ka zmiany bieg?w ga?ka recznego w idealnym stanie) oraz stan techniczny (wszystko dzia?a ?adnych najmniejszych luz?w!!! ) pozwala wierzy? w przebieg,
Historia auta wyglada tak, okaza?o sie ze to wersja ameryka?ska (unikat 4x4 bez turba co jest do?? niespotykane) sprowadzona od razu do Austrii gdzie mia?a jednego w?asiciela kt?ry poczatkowo robi? nia po 5-7 tys km rocznie (ksiazka serwisowa) a potem coraz to mniej. Ostatni wpis widnieje z konca 2004 roku gdzie auto ma przebieg 90 ty? km. Austriak ponoc w?a?ciciel 7 aut sprzeda? go nastepnie w 2008 roku. Jedyny w?asciciel w Polsce r?wniez ma w posiadaniu co najmniej pare aut (bogaty cz?owiek w?asciciel hotelu Nowy Dw?r w Rudnie widocznego w tle na zdjeciach) i takze niewiele nim jezdzi? (okaza?o sie ku zdziwieniu w?asciciela min ze auto nie ma ani ubezpieczania ani przegl?du :P )
Zbeszta pare fakt?w tez na to wskazuje;
opony z 1996 roku w bdb stanie :P
nigdy nie uzywana zapalniczka samochodowa
bezwypadkowa przesz?osc auta
idealne niemal orginalne felgi
silnik na pe?nym syntetyku chodzi przeslicznie 8)
Zreszta kto widzia? na w?asne oczy to wie ze przebieg jest bardzo prawdopodobny...
Co do rdzy to niestety tylna nadkola na dole sa deczko porudzia?e (ale jeszcze od nowosci nie ruszane!!!) oraz 3 rdzawe odpryski po kamyczkach na masce. Podwozie wyglada ?adnie ale pare plamek jest , do ogarniecia :D
Pozatym stan 100% orgina? (ciekawa niespotykana czarna-szara tapicerka)
poza wymienionym t?umikiem ko?cowym (orgina? tez mam) oraz dodanym alarmem i centralka na pilota. Co ciekawe klimatyzacja dzia?a i jest nape?niona czynnikiem :P
W rzeczywistosci wyglada ?adniej niz na zdjeciach. Cykne cos nied?ugo. :mrgreen:
No i wobec tego mam dwa mitsu, a ze szkoda by mi sprzedawac bia?ego (sentyment i kupa kasy w?ozona) czy czarnego (watpie ze uda mi sie znalesc 1g czy wogole auto z lat 90-tych w takim stanie a juz na pewno nie 4x4) bede utrzymywal dwa miski. To juz moje trzecie auto 4x4 i 5-te mitsubishi w mojej historii :wink:
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2012-01-03, 15:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Hołek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 16 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 862
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2010-11-20, 16:08   

?adne autko. Szkoda ?e bez suszarki :)
_________________
BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-11-20, 16:10   

Ho?ek napisał/a:
?adne autko.
to jest ?adna baza na auto :P w?asnie z powodu
Ho?ek napisał/a:
suszarki
a w?asciwie
Ho?ek napisał/a:
bez
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2010-11-21, 02:33   

doradzcie jaki olej wlac do skrzyni (4x4)

Czy mieszanka 1litr red line MTL (czy jako? tak) oraz dwa litry red line 75W90 GL-4 bedzie OK ????
Jaki olej wlac do silnika narazie zala?em 5W30 ale zastanawiam sie nad zmiana.
POZDRO

[ Dodano: 2010-11-21, 13:53 ]
moglby ktos przeniesc temat do odpowiedniego dzia?ku czyli prezentacje (tak mi sie wydaje ja tu nowy)
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
nezik 
KLUBOWICZ
zeto

Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 623
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-23, 15:03   

gratuluje autka

chcia?by zaznaczyc, ze tu rosomaka zrekrutowalem z mitsumaniakow :)

musimy zrobic jakis lokalny spocik i sie EKLAJPSAMI polansowac ;)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2010-11-27, 18:55   

nez napisał/a:
chcia?by zaznaczyc, ze tu rosomaka zrekrutowalem z mitsumaniakow :)

true

nez napisał/a:
musimy zrobic jakis lokalny spocik i sie EKLAJPSAMI polansowac ;)


bardzo chetnie!!! jakby co dawaj znac
POZDRO
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Kamil1G 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 50
Skąd: Sanok
Wysłany: 2010-11-28, 20:01   

Daj jakie? fotki ze ?rodka:)
_________________

 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2010-11-29, 23:46   


_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 08:51   

ciemne obicie :ok: masz fotele z regulowanym zag??wkiem?
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
Kamil1G 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 50
Skąd: Sanok
Wysłany: 2010-11-30, 09:35   

?adnie ?adnie :ok:
_________________

 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2010-11-30, 20:22   

wojtas napisał/a:
masz fotele z regulowanym zag??wkiem?

ma,takie same jak w turbo
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2010-12-03, 23:59   

MATi napisał/a:
ma,takie same jak w turbo

dok?adnie, z regulacja l?dzwiowa udowa oraz szerokosci podparcia.
Zderzaki tez z wersji GSX. Tak po prostu wyposarzali ta wersje.

PS zima na tym cztero?apie jezdzi sie bosko :lol2: :jupi:

[ Dodano: 2010-12-22, 02:22 ]

na poczatek rozp?rka przedniego zawieszenia.

do tego sporo czesci,
dwa komplety alufelg
zawieszenie gwintowane D2 racing z pe?na regulacja (twardosc, wysokosc , katy nachylenia
Tarcze EBC Turbo Grove plus klocki red stuff prz?d
tarcze brembro plus green stuff ty? (za?uje ze kupi?em juz nowe :P )
i reszte mocno donwestowanej eclipsy przydar?em ja wczoraj dla tych czesci.

[ Dodano: 2010-12-27, 00:28 ]
kupi?em olej do skrzyni oczywscie red line bo w przysz?ym roku ma podro?e? wiec za wczasu sie zaopatrzy?em
Bedze to sprawdzona mieszanka do skrzyni 4x4 szczeg?lnie eclipse
2;1 MT90 do MTL


[ Dodano: 2010-12-28, 15:05 ]

zakupi?em klocki EBC na prz?d

mam do tego tarcze EBC turbo gloves w bdb stanie (jakos gratis z eclipsa co przytargalem :P , po ma?ym przebieg i to nawet red stuff uzywany ale zielony sie trafi? w dobrej cenie to wzio?em na zapas.
Taki zestawik hebli kosztuje w granicach 1000z? i jestem ciekaw jak to bedzie hamowa? 8) )

[ Dodano: 2011-09-01, 08:44 ]
oka cos jest zrobione wiec mozna cos wrzucic...


Uploaded with ImageShack.us
Poczyściłem komore , zdjałem zderza i reszte, bo i tak trzeba intercooler upchac. ogólnie blacha budy jest bardzo dobra, na przodzie na samej karoserii budy nie ma zadnej powazniejszej rdzy jedynie rzadko spotykane kropki. Ogolnie w 1G eclipse blacha komory jest bardzo dobra gruba ocynkowana. Nigdy nie widziałem np zeby w eclipse gniły kielichy, jak zobaczyłem swój pas przedni byłem bardzo zadowolony.


Uploaded with
ImageShack.us
Sama buda wogolnie niemalze nie ma rdzy :shock: (z przodu bo z tyłu nadkola oczywiscie do roboty)
Rdzewieje jedynie to co do niej przykrecone;
osłony halogenów wspornik zamka maski , chlodnica wspomagania, to mam zamiar przeczyscic , czesc wypiaskowac,
Miałem kłasc konserwacje na przód ale nie jest to potrzebne zobaczcie np tutaj;


Uploaded with ImageShack.us
Jedynie w podłuznice dałem Bolla do profili zamknietych az sie zaczeła wylewac. :wink:
Obejrzałem podłuznice blachy 100% nie bity egzemplarz zreszta co do tego nie było watpliwosci od poczatku.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-02, 08:46   

Podbijam :)
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-04, 11:14   

nie wiedziec czemu po rozwierceniu babla na przednim błotniki na łaczeniu ze zderzakiem wypadła dziura... Juz szukam nowego blotnika tego szkoda bo nie miał na sobie nic szpachli ale juz go podgryzła ruda wiec wymiana bedzie.
Po zdjeciu błotnika potwierdziła sie teza o bardzo ładnej blasze w eclipsie z przodu ale nie wszedzie jest tak pieknie;


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us
Profile tam tez czyscoutkie ale dostana swieżutka pachnaca konserwacje :D

Poza małymi kropkami które wyłapuje i jednym ruchem szczotki eliminuje, bedzie zabawa z tylnymi nadkolami oraz gdzieniegdzie z progami... No niestety to główna bolaczka blacharska eclipsy 1G (2G juz niemal to samo co gal 92-96...)
Na łapach pod chłodnica nieco wiecej tych kropek było wiec wyszlifowałem całosc do czysciutkiej blachy , na to pare warstw Navola , i zaczałem czarnym Hameritem na to bo tworzy szczelna trwała powłoke.


Uploaded with ImageShack.us

Podobnie zrobie nieco na progach a nadkolami zajmie sie blacharz i lakiernik.
Generalnie zrobie generalny porzadek w aucie zbieram rzeczy do wypiaskowanie i chyba w proszek potem albo sam pomaluje, sie zobaczy.

Acha auto ma 20 LAT hehe wiec nalezy sie porzadny przeglad blacharski, czyszczenie i takie tam.

[ Dodano: 2011-09-04, 11:16 ]
Podczas sprzatania i ogladania pantery znalazłem taka oto niespodzianke;


Uploaded with ImageShack.us

Zestaw orginalnych kluczy Mitsubishi, w dodatku chyba wogóle nieuzywanych...



Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Z tyłu takze nie było kuku, orginalne uszczelnienia oraz naklejka DSM (fabryka produkujaca eclipse) blachy bagaznika w idealnym stanie (co sie dało zobaczyc wewnatrz bagaznika)


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Oraz nigdy nie uzywane orginalnie, osteplowane koło zapasowe;


Uploaded with ImageShack.us

[ Dodano: 2011-09-04, 11:30 ]
Klucze znalazłem dopiero teraz bo w bagazniku jest podwójne dno


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-09-04, 11:55   

moja dojazdówka tam samo wygląda ,też nigdy nie używana... klucze ori mam ,ale niestety nie wszystkie... :roll:
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-06, 01:06   

Jak pewnie wiecie pantera uzyczyła swojego serca polarnemu lancerowi...
Ale na pocieszenie czeka niespodzianka.

Na wstepie rozłożyłem silnik 4g63T 6 bolt na czesci; domyslacie sie chyba skad go wziałem


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Silnik nadawał sie do remontu o czym wiedziałem od poczatku i z pełna swiadomoscia wziałem :wink:
Ale spoko spoko wujo rosomak ogarnie temat :wink:

No wiec jedziemy z koksem,
Na poczatek głowica.
-nowe uszczelniacze ori Hunday
-planowanko
-dotarte zaworki
-nowe uszczelniacze wałków corteco


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Obok leza ostre wałki ponoc 2x 272 (wzniosy mierzone wieksze od serii) , łozyska chromowane po drobnych rysach, oszlifowane i osiowane razem z glowica w najlepszym podkarpackim zakładzie.


Uploaded with ImageShack.us

W miedzyczasie zabrałem sie za dół, blok został rozwiercony pod nadwymiarowe tłoki TOP LINE, mam tez kute ROSS ale wolałem zwykłe bo maja mniejsze pasowanie.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Wał poszedł na pierwszy szlif rózwniez podobnie jak cała reszta wykonana w zakładzie Lesława Kowala, o najlepszej renomie w regionie.


Uploaded with ImageShack.us
Panewki ACL race;


Uploaded with ImageShack.us
Sruby podstawy wału ARP


Uploaded with ImageShack.us

Wał i blok pomierzony po szlifierni, wszystko OK pasowanie tłoków 4 setki.


Uploaded with ImageShack.us

pierscienie top line były w zestawie.


Uploaded with ImageShack.us

Blok poszedł na czarno, pierscionki pomierzone dopasowane i juz tłoki w bloku...


Uploaded with ImageShack.us


W miedzyczasie musiałem zdobyc duzo wiedzy wydrukowac manuala no i jakos działam starannie i dokładnie. Raczej bez pospiechu.

[ Dodano: 2011-09-06, 01:06 ]
Dosyc mnie przyhamowała sprawa z pompa oleju, ta z silnika nie nadawała sie do niczego luzy na łozyskach i miedzy na kołach... masakra.
Miałem inna pompe do 6 bolta ktora wiedziałem ze na 100% daje cisnienie a tazke mierzyłem ja wg manuala i był poprawny luz...... ale niewiem co mi odbiło i zamówiłem nowa...


Uploaded with ImageShack.us
W sumie luz mierzony w reka (nie rozkrecałem jej tj tej nowej)
miała wiekszy niz ta co miałem w zapasie... No ale mysle w końcu nowa myale i przystapiłem do pracy,,, Jednakze cos nie grało, okazało sie ze to pompa do 7 bolta :roll: odesłałem z powrotem do Japaneze.
Troche z ta pompa mi odbijało wiem ale znalałzem dobrego fachure który zajmuje sie regeneracja pomp, Zrobił ja na cycys glancus za jedyne 120zł :D wyrownał kółka, splanował na mi minimalny luz i po zabawie z tuszem wyrównał wewnetrzna czesc pompy ktore splanowac sie nie da.
Ogólnie jeste megazadowolony z pracy tegoz fachury :D Olej w pompie az plaska jak sie nia kreci 8)

Oczywiscie trafił komplet nowych uszczelek na dół silnika , nowe uszelniacze wału itp itd.


Uploaded with ImageShack.us

co sie da i jak mi sie chce to czyszcze, maluje pieszcze :lol: :lol: :lol:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Pokrywe po długich namysłach dałem do malowaloania proszkowo na czarno na zywo ładniej wyglada :wink:


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-09-06, 08:37   

te literki na pokrywie daj może w jakiś kolor , bo tak to może być za czarno pod maską
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-09-06, 08:43   

MATi, zdecydowanie :ok:
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-09-06, 08:46   

Zeszlifuj z góry ładnie i niech zostaną srebrne :serduszka:
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-09-06, 09:26   

Literki nie moge sie zdecydowac czy beda białe czy czerwone...
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13