Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
4G63 Dziwny problem z chlodzeniem
Autor Wiadomość
riderx69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Kalety (Śląsk)
Wysłany: 2015-08-10, 19:45   4G63 Dziwny problem z chlodzeniem

A wieć tak.
Eclipse zagrzany wybija wodę przez zbiorniczek wyrównawczy oraz się gotuje. (gorny wezyk gorcay dolny zimny. (obydwa miekkie)

Wyciaglem termostat poskładałem wszystko i woda nie gotuje się, nie wybija płynu (lecz podnosi jego stan) Obydwa węże sa gorące i miekkie.

Czyli termostat padniety? Czy jest możliwość ze uszczelka pod glowica?
_________________

 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 19:58   

A sprawdziłeś go po wyjęciu czy działa prawidłowo?
 
 
 
riderx69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Kalety (Śląsk)
Wysłany: 2015-08-10, 20:02   

Nie nie sprawdzałem. Jedyie na jego uszczelce w jednym miejscu jest taki t\nalot biały taki jakiś "syf" ale w wodzie go nie sprawdzałem.

[ Dodano: 2015-08-10, 20:03 ]
zapomniałem dodać. Przy odpalonym silniki. gdy autko jest gazowane było widać bardzo małe pecherzyki wody. Ale tak bardzo sporadycznie sie pokazaywaly
_________________

 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 20:05   

Nagotuj wody i wrzuć żeby zobaczyć czy się otwiera :ok: jeśli silnik pracuje prawidłowo i nie ma oleju w układzie chłodzenia to uszczelka jest ok

[ Dodano: 2015-08-10, 20:08 ]
Cytat:
zapomniałem dodać. Przy odpalonym silniki. gdy autko jest gazowane było widać bardzo małe pecherzyki wody. Ale tak bardzo sporadycznie sie pokazaywaly


Tzn bąbelki w zbiorniku? A śmierdzi spalinami?
 
 
 
riderx69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Kalety (Śląsk)
Wysłany: 2015-08-10, 20:08   

Dziękuję za onformacje :) do wody zagrzanej wrzucic termostat i zobaczyc jak sie zachowuje tak?
_________________

 
 
Ithyphallic 
KLUBOWICZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 20:13   

Tak, powinien się otworzyć jak się nagrzeje
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-08-10, 20:50   

a korek cisnieniowy byl sprawdzony?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
riderx69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lis 2013
Posty: 60
Skąd: Kalety (Śląsk)
Wysłany: 2015-08-10, 21:03   

Ok termostat sprawdzałem. 5 razy zalewalem go na nowo wrzątkiem a ani drgnął.

Goldi. Korek cisnieniowy czyli ten na wezu z chlodnicy tak?
_________________

 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 23:07   

Skoro sie nie otworzyl tzn ze jest uszkodzony
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
KosteK 
KLUBOWICZ


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 424
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-10-18, 10:33   

Hej mam do was pytanie i problem jechalem sobie wczoraj trasa i temperatura nie dochodzila mi do polowy wskaznika jak zawsze tylko tak 1/3 .
Natomiast z zbiorniczka znikl mi plyn i pojawil sie jakby na skrzyni musialo go wyrzucic i mam dwa pytanka do was

1. czy w Tym zbiorniczku wyrownawczym zawsze ma byc plyn ? czy dopiero on sie pojawia jak jest nadstan ?
2. zaczac od wymiany termostatu ktos by mi puscil link jaki ma byc dokladnie ?
_________________
ex 1g Targa :)
xedos 6 :)
2g :(
 
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2015-10-18, 10:59   

1. Tam zawsze musi być płyn, sama nazwa wskazuje "zbiorniczek wyrównawczy" czyli jak układ chłodzenia potrzebuje płynu to go sobie zasysa ze zbiorniczka, a jak jest nad stan to wywala go do niego... tylko ten nad stan z reguły powinien mieć powody..

2. Dlaczeo odrazu termostat? Korek ciśnieniowy ok?
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-18, 12:58   

albo jaks nieszczlosc... wezy od groma tam jest ktore spowodowaly by wylanie plynu na skrzynie...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-10-18, 12:59   

GOLDI, Dlatego lepiej od razu wstawić silicony :lol2:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2015-10-18, 13:02   

njapierw sie naprawia potem tjuninguje ;) naprawa poprzez tjuning czesto jest błedna... jesli znajdzie przyczyne ze to ktorys wezyk to owszem wymiana na trwalszy zamiennik jest pozytywnym rozwoaniem... ale moze tam byc masa innych miesc z ktorych pojawi sie wyciek... housing termostatu, czy podstawa podgrzwania przepustnicy itd. wystaeczy ze jakas srubka sie poluzuje i pod cisnienie bedzie uciekac plyn..
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-10-18, 13:08   

GOLDI, Ja tam wolę od razu wymienić i wiem że już nie będzie z tym problemu :ok: Ogólnie wiadomo że problem w tych silnikach zawsze był z chłodzeniem i temperaturą. I zamiast pytać i wróżyć z fusów na forum posprawdzać wszystko po kolei tym bardziej że te tematy były wielokrotnie wałkowane i wielkiej filozofii tam nie ma :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
KosteK 
KLUBOWICZ


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 424
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-10-18, 16:11   

Na silniku przy korku full plynu natomiast w zbiorniczku na dnie bylo .
Dolalem i zobacze w robocie z kanalu moze bedzie widac cos , chociaz dziwi mnie ze skubaniec nie dogrzewal sie na trasie bo jakby temperatura rosla to sprawa prosta ze cisnienie go wywala .... ale ani razu wskowka polowy nie przekroczyla mi jeszcze a drugi raz od 4 miechow mam mokra skrzynie od plynu .
_________________
ex 1g Targa :)
xedos 6 :)
2g :(
 
 
 
Horacjusz 
KLUBOWICZ

Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 649
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-10-18, 16:16   

KosteK, Może za mało płynu ew zapowietrzony gdzieś układ i mokra skrzynia by się zgadzało :ok:
_________________
Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-18, 21:02   

KosteK, Ja stawiam na korek na obudowie termostatu.

Prawa fizyki nie oszukasz. Ciecz po zagrzaniu zwiększa swoją objętość i żeby Ci węży nie rozyebało przy wysokiej temp. to korek upuszcza płyn do zbiorniczka. Gdy się schłodzi robi się jego mniej i zasysa z powrotem do obiegu ze zbiorniczka. Jeśli korek nie trzyma ciśnienia to wcześniej upuszcza, wtedy w zbiorniczku robi się za dużo płynu i wywala wężykiem , który wisi nad skrzynią. Miałem ten sam problem. Miałem korek jakiś tam NTk czy jakoś tak do 0,9bara i puszczał. Założyłem z Nyski 1,3bara i po temacie :ok:
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
KosteK 
KLUBOWICZ


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 424
Skąd: Wroc?aw
Wysłany: 2015-10-18, 21:13   

Tylko ze mi sie nie grzeje temp. Ja rozumiem ze im wyzsza temperatura tym wieksze cisnienie a korki sa niby na 0,9bar tylko ze mi temperatura nie wzrasta wysoko a nawet wlasnie zdziwilo mnie to ze na trasie mi opadla za nisko :) ale sprawdze to gdzies od 1g mam korek dzieki za info :D
_________________
ex 1g Targa :)
xedos 6 :)
2g :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9