4G63 Dziwny problem z chlodzeniem |
Autor |
Wiadomość |
riderx69
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 60 Skąd: Kalety (Śląsk)
|
Wysłany: 2015-08-10, 19:45 4G63 Dziwny problem z chlodzeniem
|
|
|
A wieć tak.
Eclipse zagrzany wybija wodę przez zbiorniczek wyrównawczy oraz się gotuje. (gorny wezyk gorcay dolny zimny. (obydwa miekkie)
Wyciaglem termostat poskładałem wszystko i woda nie gotuje się, nie wybija płynu (lecz podnosi jego stan) Obydwa węże sa gorące i miekkie.
Czyli termostat padniety? Czy jest możliwość ze uszczelka pod glowica? |
_________________
|
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-08-10, 19:58
|
|
|
A sprawdziłeś go po wyjęciu czy działa prawidłowo? |
|
|
|
|
riderx69
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 60 Skąd: Kalety (Śląsk)
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:02
|
|
|
Nie nie sprawdzałem. Jedyie na jego uszczelce w jednym miejscu jest taki t\nalot biały taki jakiś "syf" ale w wodzie go nie sprawdzałem.
[ Dodano: 2015-08-10, 20:03 ]
zapomniałem dodać. Przy odpalonym silniki. gdy autko jest gazowane było widać bardzo małe pecherzyki wody. Ale tak bardzo sporadycznie sie pokazaywaly |
_________________
|
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:05
|
|
|
Nagotuj wody i wrzuć żeby zobaczyć czy się otwiera jeśli silnik pracuje prawidłowo i nie ma oleju w układzie chłodzenia to uszczelka jest ok
[ Dodano: 2015-08-10, 20:08 ]
Cytat: | zapomniałem dodać. Przy odpalonym silniki. gdy autko jest gazowane było widać bardzo małe pecherzyki wody. Ale tak bardzo sporadycznie sie pokazaywaly |
Tzn bąbelki w zbiorniku? A śmierdzi spalinami? |
|
|
|
|
riderx69
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 60 Skąd: Kalety (Śląsk)
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:08
|
|
|
Dziękuję za onformacje do wody zagrzanej wrzucic termostat i zobaczyc jak sie zachowuje tak? |
_________________
|
|
|
|
|
Ithyphallic
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 70 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:13
|
|
|
Tak, powinien się otworzyć jak się nagrzeje |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-08-10, 20:50
|
|
|
a korek cisnieniowy byl sprawdzony? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
riderx69
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Lis 2013 Posty: 60 Skąd: Kalety (Śląsk)
|
Wysłany: 2015-08-10, 21:03
|
|
|
Ok termostat sprawdzałem. 5 razy zalewalem go na nowo wrzątkiem a ani drgnął.
Goldi. Korek cisnieniowy czyli ten na wezu z chlodnicy tak? |
_________________
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-08-10, 23:07
|
|
|
Skoro sie nie otworzyl tzn ze jest uszkodzony |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2015-10-18, 10:33
|
|
|
Hej mam do was pytanie i problem jechalem sobie wczoraj trasa i temperatura nie dochodzila mi do polowy wskaznika jak zawsze tylko tak 1/3 .
Natomiast z zbiorniczka znikl mi plyn i pojawil sie jakby na skrzyni musialo go wyrzucic i mam dwa pytanka do was
1. czy w Tym zbiorniczku wyrownawczym zawsze ma byc plyn ? czy dopiero on sie pojawia jak jest nadstan ?
2. zaczac od wymiany termostatu ktos by mi puscil link jaki ma byc dokladnie ? |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
Trzcina
KLUBOWICZ Ostoja spokoju...
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 2674 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 2015-10-18, 10:59
|
|
|
1. Tam zawsze musi być płyn, sama nazwa wskazuje "zbiorniczek wyrównawczy" czyli jak układ chłodzenia potrzebuje płynu to go sobie zasysa ze zbiorniczka, a jak jest nad stan to wywala go do niego... tylko ten nad stan z reguły powinien mieć powody..
2. Dlaczeo odrazu termostat? Korek ciśnieniowy ok? |
_________________ "Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-18, 12:58
|
|
|
albo jaks nieszczlosc... wezy od groma tam jest ktore spowodowaly by wylanie plynu na skrzynie... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-10-18, 12:59
|
|
|
GOLDI, Dlatego lepiej od razu wstawić silicony |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-18, 13:02
|
|
|
njapierw sie naprawia potem tjuninguje naprawa poprzez tjuning czesto jest błedna... jesli znajdzie przyczyne ze to ktorys wezyk to owszem wymiana na trwalszy zamiennik jest pozytywnym rozwoaniem... ale moze tam byc masa innych miesc z ktorych pojawi sie wyciek... housing termostatu, czy podstawa podgrzwania przepustnicy itd. wystaeczy ze jakas srubka sie poluzuje i pod cisnienie bedzie uciekac plyn.. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-10-18, 13:08
|
|
|
GOLDI, Ja tam wolę od razu wymienić i wiem że już nie będzie z tym problemu Ogólnie wiadomo że problem w tych silnikach zawsze był z chłodzeniem i temperaturą. I zamiast pytać i wróżyć z fusów na forum posprawdzać wszystko po kolei tym bardziej że te tematy były wielokrotnie wałkowane i wielkiej filozofii tam nie ma |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2015-10-18, 16:11
|
|
|
Na silniku przy korku full plynu natomiast w zbiorniczku na dnie bylo .
Dolalem i zobacze w robocie z kanalu moze bedzie widac cos , chociaz dziwi mnie ze skubaniec nie dogrzewal sie na trasie bo jakby temperatura rosla to sprawa prosta ze cisnienie go wywala .... ale ani razu wskowka polowy nie przekroczyla mi jeszcze a drugi raz od 4 miechow mam mokra skrzynie od plynu . |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-10-18, 16:16
|
|
|
KosteK, Może za mało płynu ew zapowietrzony gdzieś układ i mokra skrzynia by się zgadzało |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-18, 21:02
|
|
|
KosteK, Ja stawiam na korek na obudowie termostatu.
Prawa fizyki nie oszukasz. Ciecz po zagrzaniu zwiększa swoją objętość i żeby Ci węży nie rozyebało przy wysokiej temp. to korek upuszcza płyn do zbiorniczka. Gdy się schłodzi robi się jego mniej i zasysa z powrotem do obiegu ze zbiorniczka. Jeśli korek nie trzyma ciśnienia to wcześniej upuszcza, wtedy w zbiorniczku robi się za dużo płynu i wywala wężykiem , który wisi nad skrzynią. Miałem ten sam problem. Miałem korek jakiś tam NTk czy jakoś tak do 0,9bara i puszczał. Założyłem z Nyski 1,3bara i po temacie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
KosteK
KLUBOWICZ
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 424 Skąd: Wroc?aw
|
Wysłany: 2015-10-18, 21:13
|
|
|
Tylko ze mi sie nie grzeje temp. Ja rozumiem ze im wyzsza temperatura tym wieksze cisnienie a korki sa niby na 0,9bar tylko ze mi temperatura nie wzrasta wysoko a nawet wlasnie zdziwilo mnie to ze na trasie mi opadla za nisko ale sprawdze to gdzies od 1g mam korek dzieki za info |
_________________ ex 1g Targa
xedos 6
2g |
|
|
|
|
|