Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
eclipse 3g - kilka pytań przed...
Autor Wiadomość
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-24, 11:41   eclipse 3g - kilka pytań przed...

Witam. Zainteresowałem się ostatnio tym autem ;)
Przejrzałem praktycznie cały dział i mam jeszcze klika pytań...

1. Jak wygląda sprawa z blachą (rdza)
2. Nie znalazłem nic o jakiś częstych usterkach, czy takie występują ?
3. Wyczytałem, że są 4 wersje - GT, GS, GTS, RS - czym one się od siebie różniły?
4. Jak sprawa wygląda z przeglądem aut, a konkretnie chodzi mi o oświetlenie...

Np. oglądałem na zdjęciach jednego, i zauważyłem, że z przodu w kloszach kierunków (które są przeźroczyste - a z tego co widzę to w większości przypadków są pomarańczowe :wtf: )
wraz ze światłami mijania palą się żarówki (właśnie w tych kierunkach)
Identycznie sprawa wygląda z tyłu gdzie wraz ze światłami mijania palą się żarówki w kloszach znajdujących się obok świateł cofania ( i tutaj również są białe, choć widziałem głównie czerwone)...Czy jest z tym jakiś problem ? (lub z ewentualną przeróbką)
A jak kierunkowskazy z tyłu (lampy są całe czerwone), czytałem temat, że mocne ledy zrobią co trzeba, ale czy nie da rady np. podłączyć kierunków w te obok świateł cofania ( o których już pisałem ?)?
Dodam, że auto od 4 lat jeździ w Polsce...
Trochę zamotałem, ale mam nadzieję, że się domyślicie... :badcrack:


edit : czyli, czy tak by się dało zrobić i czy jest z tym jakiś problem :
- w dwie pozycje obok świateł cofania zamontować kierunki z lamp ?
- zamiast jednego cofania zrobić przeciwmgielne ?




I jeszcze zapytam o skrzynie biegów : Automat, ale taki że dźwignia przemieszcza się tylko w jednym kierunku i ma jakby 6 trybów co tam jest oprócz (p, n, r i d )?


pozdrawiam i życzę wesołych świąt
Ostatnio zmieniony przez MARIO_ 2011-04-24, 14:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
franek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: Zamość
Wysłany: 2011-04-24, 14:48   

Cześć,

ad 1.
Ogólnie problemu nie ma, chyba że był klepany i malowany..... wszyscy wiemy jak to później wygląda...

ad 2.
Hmmm, główną i jedyną usterką jaką zaobserwowałem to dziura w baku... spali ile wlejesz :P
A tak serio to pilnujesz płynów, regularnie zmieniasz olej, nie naprawiasz w stodole u pana Ziutka, który oprócz młotka nie zna innych narzędzi, uważasz na polskie "drogi" i cieszysz się jazdą :)

ad 3.
szukajka nie boli: http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=18
SAMAEL podał wszystko na tacy :)

ad 4.
Temat dyskusyjny i zależy czy się ktoś czepi czy nie. Od 4 lat robię przeglądy i jakoś nikt nie zauważył że lampy "troszkę nie spełniają" polskich norm. Przeszukaj forum było już dużo o lampach.

Kierunki, przednie i tylne klosze - ogólnie całe oświetlenie można zmienić na takiej jak się komu podoba (seryjne masz pomarańczowe kierunki z przodu, z tyłu biało czerwone w zderzaku) - wszystko jest kwestią kasy i upodobań - poszukaj na ebay.com albo myhoteclipse.com
Przeróbka kierunków z tyłu (z czerwonych na pomarańczowe) - żaden problem - zmieniasz żarówkę zwykłą na diodową ŻÓŁTĄ (dobrze sprawia się z 12 diodami) i po problemie - żeby było ok to trzeba się jeszcze pobawić z oporami bo tak mruga jak oszalała :P (ale tu nie powiem Ci co i jak bo na elektryce się nie znam).
Przeciwmgielnego nie ma :lol2: można kombinować i wstawiać w zderzak zamiast pozycji :)

Jeśli autko jeździ tyle w kraju to:
- sprawdź czy nie należy do któregoś z forumowiczów - będziesz wtedy wszystko wiedział :)
- dokładnie sprawdź czy nie był składany z trzech innych :/
- podłącz pod kompa i sprawdź błędy
- sprawdź zawieszenie

Powodzenia w poszukiwaniach!
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 29
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-04-24, 14:53   

MARIO_, a więc tak:
1.Jeśli chodzi o rdzę nie widziałem jeszcze zadnego 3g z rdzą na blacharce więc wydaje mi się ze jest OK, gorzej z podwoziem-tutaj juz musisz konserwowac bo się pojawia tego więcej.
2.To juz kwestia auta jakie kupisz. Zależne przez kogo i w jakim stanie utrzymany, czy wymieniane wszystko na czas itp. Najlepiej zrobisz jak kupisz auto od jakiegoś klubowicza,wtedy napewno nikt Ci nie wkręci kitu żadnego.Jeśli chodzi o awaryjnośc to różnie z nimi bywa, ale napewno jeśli będziesz o niego dbał,to Ci się będzie odwdzięczał.
3.Tutaj najlepiej zrobisz jak sobie wejdziesz na www.wikipedia.org i wpiszesz w wyszukiwarce Mitsubishi Eclipse - poczytasz o wszystkim tam :ok: RS-najsłabsza wersja(150KM) GTS-najmocniejsza (213KM)
4.To zalezy na kogo trafisz,jak ktoś będzie upierdliwy to napewno Ci będzie marudził,najlepiej gdzieś w znajomych pukntach to robic albo po znajomości :jezyk:

Jeśli chodzi o kierunki przednie ori wychodziły pomarańczowe,jeśli są białe klosze to napewno ktoś je zmieniał.Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza :)
Fakt głównie lampy z tyłu są czerwone, ale jeśli kupisz GTS to tam seryjnie były montowane lampy z szarym wypełnieniem,pomarańczowym kierunkiem (wg mnie najładniejsze są takie lampy :ok: ) Jeszcze raz powtarzam- kup auto od klubowicza a napewno nie pożałujesz!
Jeśli chodzi o przecimgielne to są one tylko z przodu, a automat oprócz tego co napisałeś ma jeszcze opcję tiptronik czyli przesuwając w prawo ma jeszcze możliwośc manualnej zmiany na niższy lub wyższy bieg. To tyle,pozdrawiam :ok: i również Wesołych!!!
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-24, 15:06   

Dziekuję :)

pornus69 napisał/a:
Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza :)

Ale tam jest jedna żarówka ?

A co do automatu to właśnie chodziło mi o taki, który się nie przesuwa w prawo i ma 6 "trybów" i nie wiem co to są te dwa dodatkowe ? :)
pozdrawiam
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 1992
Wysłany: 2011-04-24, 16:21   

MARIO_ napisał/a:
Dziekuję :)

pornus69 napisał/a:
Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza :)

Ale tam jest jedna żarówka ?


Nie mam 3g :jezyk: ale pewnie jest tak jak wszędzie czyli jedna żarówka dwu włóknowa pomarańczowa ;)

MARIO_ napisał/a:
A co do automatu to właśnie chodziło mi o taki, który się nie przesuwa w prawo i ma 6 "trybów" i nie wiem co to są te dwa dodatkowe ? :)
pozdrawiam


Tutaj też nie wiem dokładnie ale domyślam się że oprócz p, n, r i d jest jeszcze L i 2 czyli blokowanie biegów L= 1 bieg , 2 blokowanie do drugiego biegu ;) pozdro
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-24, 16:30   

Brian napisał/a:
MARIO_ napisał/a:
Dziekuję :)

pornus69 napisał/a:
Ale białe zdecydowanie lepiej się prezentują. Masz rację swięcą się one wraz ze światłami ale w niczym to nie przeszkadza :)

Ale tam jest jedna żarówka ?


Nie mam 3g :jezyk: ale pewnie jest tak jak wszędzie czyli jedna żarówka dwu włóknowa pomarańczowa ;)


ok dzięki :ok:

I można z tym jeździć czy trzeba przerobić, żeby tam tylko kierunki były ?
 
 
D2
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-24, 16:31   

w rs jest prnd 2 i 3 - 2 i 3 to chyba tak, że nie przerzuca biegów na wyższy niż 2 lub 3.. nie wiem po co to :P
w gs, gt i gts jest tiptronic w automacie.

Jeśli chodzi o usterki to zauważyłem też, że spora część klubowiczów musiała wymienić sondę lambda (koszt ok. 100zł), a w 3,0l poduszkom silnika zdarza się padać.

żarówki każdy sobie rzeźbi na swój sposób.. ja miałem z tyłu kierunki w światłach cofania. W kierunku z przodu jest tylko jedna żarówka. Spełnia funkcję pozycyjnego/obrysówki (w USA pomarańczowe) i kierunku.. ja miałem odłączone pozycję i był tam tylko kierunek.
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-24, 16:50   

Czyli oglądałem na zdjęciach RS :)



A żarówkami to p&p ? Z przodu po prostu się odłącza kabelek od pozycji ?
a z tyłu zmienia z klosza lampy i montuje w innym miejscu? (jak u Ciebie w światłach cofania) Czy jest z tym więcej roboty.


A jak z mijania ? Działaliście coś czy tak jak było (symetryczne) zostawiliście i jest bez problemowo ?

Sporo pytań, ale wolę wiedzieć wszystko przed ;)
Ostatnio zmieniony przez MARIO_ 2011-04-24, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
D2
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-24, 18:57   

ja już kupiłem tak zrobione auto :P z przodu pewnie wystarczy odpiąć kabelek.. z tyłu pewnie trzeba przeciągnąć kable.. nie zaglądałem tam za dużo :P
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 29
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-04-24, 19:49   

D2 napisał/a:
spora część klubowiczów musiała wymienić sondę lambda (koszt ok. 100zł), a w 3,0l poduszkom silnika zdarza się padać.

No faktycznie to racja,te 2 rzeczy często padają. Ale niestety sonda uniwersalna do 3g kosztuje 100zł i trzeba przerabiac chyba kabelki itp,ale jeśli chcesz jakąś dobrą to musisz zapłacic ponad 400zł. Ja kupiłem DENSO z oryginalną wtyczką i do tej pory hula i nic nie musiałem przerabiac.Cena chyba 450 rok temu- teraz nie wiem :)
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-24, 21:31   

Cytat:
ja już kupiłem tak zrobione auto :P z przodu pewnie wystarczy odpiąć kabelek.. z tyłu pewnie trzeba przeciągnąć kable.. nie zaglądałem tam za dużo :P

A to szkoda :) Bo nigdy w takie rzeczy się nie bawiłem i nie mam pojęcia jak to należy dobrze zrobić...

pornus69 napisał/a:
Ja kupiłem DENSO z oryginalną wtyczką i do tej pory hula i nic nie musiałem przerabiac.Cena chyba 450 rok temu- teraz nie wiem :)

Dzięki, ale ogólnie to mam nadzieję, że jak na Japończyka przystało nie ma problemów z usterkowością :ksiadz:
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2381
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-24, 21:48   

MARIO_ napisał/a:
Dzięki, ale ogólnie to mam nadzieję, że jak na Japończyka przystało nie ma problemów z usterkowością :ksiadz:


Muszę Cię zmartwić (lub pocieszyć :jezyk: ) Eclipse to nie japoniec. To typowy amerykaniec.

Tu troszkę historii, zachęcam do zapoznania się:
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=5898
_________________
Stay hungry, Stay foolish!
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-25, 08:02   

PiotrekKRK napisał/a:
Muszę Cię zmartwić (lub pocieszyć :jezyk: )

A to powód do zmartwień ? :>

PiotrekKRK napisał/a:
Tu troszkę historii, zachęcam do zapoznania się:
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?t=5898

przeczytałem :ok:
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2381
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-25, 08:26   

Byłby to powód do zmartwień gdybyś liczył na to, że kupujesz japończyka :)
_________________
Stay hungry, Stay foolish!
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-04-25, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-26, 18:40   

To pytanie dot. kierunków, ale już bardziej szczegółowe... :)
Czytałem dwa tematy... i znalazłem, że najlepszym i najprostszym wyjściem będzie wstawienie mocnych żółtych ledów, ale całość będzie "mrugać" dużo za szybko.
I chyba Goldi, napisał o podłączeniu kostki i dodatkowej żarówki co doprowadzi do normalnego działania kierunków.
Niestety w tej dziedzinie kompletnie zielony jestem, więc byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi dokładnie wytłumaczył jak to zrobić i czego użyć :)
pozdrawiam
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-04-26, 18:44   

albo odpowieni rezystor
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-26, 18:48   

:ok:
Wyczytałem, że łatwiej będzie z tą żarówką i kostką...tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać w ogóle :oops:
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3050
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2011-04-26, 19:06   

MARIO_ napisał/a:
:ok:
Wyczytałem, że łatwiej będzie z tą żarówką i kostką...tylko nie mam pojęcia jak się za to zabrać w ogóle :oops:


Kolego jak dobrze patrze to nie kupiłes jeszcze Eclipsa a juz sie stresujesz i zagłębiasz w temat przerabiania oświetlenia z wersji USA na europe...ja sie pytam po co? a jak kupisz auto z oświetleniem przystosowanym do wymogów europejskich? strach pomyslec co bedzie jak trza bedzie wymienic olej...
 
 
 
MARIO_ 
zielenina


Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 86
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-04-26, 19:13   

Szakal napisał/a:
Kolego jak dobrze patrze to nie kupiłes jeszcze Eclipsa a juz sie stresujesz i zagłębiasz w temat przerabiania oświetlenia z wersji USA na europe...ja sie pytam po co? a jak kupisz auto z oświetleniem przystosowanym do wymogów europejskich? strach pomyslec co bedzie jak trza bedzie wymienic olej...

no to mylisz się kolego :roll:
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3050
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2011-04-26, 20:21   

MARIO_ napisał/a:
no to mylisz się kolego :roll:


Z czym?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12