To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Falujące obroty

Anonymous - 2008-02-05, 22:59
Temat postu: Falujące obroty
Problem z obrotami... temat wertowany ju? wiele razy, ale jako? nie bardzo mog? znale?? w innych tematach odpowied? :?

Anyway, pewnego pi?knego dnia odpalam samoch?d i... s?ysz? dziwn? prac? silnika. Co prawda na zimnym silniku obroty nie faluj?, ale gdy ju? robi si? cieplej, to obroty spadaj? poni?ej 1000 i ko?ysz? si? mi?dzy 800-1000 RPM. Na domiar tego s?ycha? do?? dziwn? prac? silnika... zrobi?em kr?tki filmik, kt?ry fachowcom mo?e co? powie:

http://pl.youtube.com/watch?v=2NUUenIg6K8

Na starych dw?ch ?wiecach zauwa?y?em ?e s? lekko okopcone (br?zowe), tak jakby mia?y przebicie - wymieni?em wszystkie 4 ?wiece. Opr?cz tego wymieni?em uszczelk? od pokrywy zawor?w, bo nieszczelna by?a. Uradowany ?e problem z g?owy odpalam samoch?d i... i ch*j. Dalej to samo :/

Kable wygl?daj? OK, przepustnica i krokowy tak?e... dolot sprawdzany i te? nie wida? nic podejrzanego... generalnie obroty mo?e nie skacz? jako? strasznie, tylko dziwnie pracuje silnik - czy mo?e to by? wina rozrz?du?

I jeszcze jedna sprawa - pr?bowali?my pod??czy? pod kompa aby odczyta? b??dy (bo ca?y czas pali si? CHECK ENGINE - ju? na zlocie w Kielcach pali? si? :/ ) ale komputer nie chce si? po??czy?... ;/ Mo?e wi?c ECU?

Ca?y problem wygl?da tak, jakby auto dostawa?o za du?o paliwa a za ma?o powietrza...

...jakie? sugestie?

kiepuczi - 2008-02-05, 23:20

no slabo na tym filmie sie czegos dosluchac ale wyglada to na za uboga mieszanke paliwa. Moze uszczelki pod wtryskami puszczaja albo uszczelka kolektora dolotu. czy temu zjawisu towarzyszy jakis dziwny smrod, zapach z wydechu?? moze to pomoze rozwiazac zagadke.
Anonymous - 2008-02-05, 23:35

Czy bylo tak samo przed wymiana swiec?? Jesli tak to nastepna rzecza jaka bym zrobil to sprawdzil ciesnieie na cylindrach. Pracuje bardzo nie rowno ale jest to regularne a falowanie obrotow z ktorymi tak wielu walczy jest czesciej bardziej przypadkowe.

Mozliwe ze ECU pada bo skoro w CLOSED LOOP (na zimnym silniku) dziala oki a potem jakby ktorys z garow nie palil to mozliwe ze czesc ECU odpowiedzialana za strowanie iskra w OPEN LOOP (silniik rozgrzany) nie dziala jak nalezy....

Brian - 2008-02-05, 23:40

Dokladnie uboga mieszanke paliwa ....Mi sie wydaje ze po pierwsze trzeba zaczac od tego ze Angelo nie ma calkowitej seri auto jest na small 16 nie jest sterowane zadna swinka podejrzewam ze wtryski tak jak pompa sa seryjne wiec obstawiam ze juz wtryski moga miec dosyc :roll:
Anonymous - 2008-02-05, 23:44

ooooo o tym nic nie wspomnial.... Jesli tak to nawet wyjanialoby powod problemow. Podaj wiecej szczegolow co zostalo zrobione (jakie modyfikacje) i czy byl przeprowadzony jakis tuning....
Anonymous - 2008-02-05, 23:45

Nie Kiepuczi, nie ma dziwnego smrodu z wydechu, opr?cz dziwnie pracuj?cego silnika, w wyniku kt?rego wydech pracuje jak pracuje (s?ycha? na filmiku)...

allias, by?o tak samo jak przed wymian? ?wiec, wi?c nie s?dze aby to mia?o jakie? znaczenie. Ci?nienie w cylindrach by?o sprawdzane i jest w normie... Co do zimnego silnika to silnik ca?y czas tak dziwnie pracuje, przez co z wydechu wydobywaj? si? te dziwne d?wi?ku, na zimnym silniku po prostu obroty nie skacz?. A je?eli chodzi o jakikolwiek modyfikacje to z tego co mi wiadomo, jest tylko wi?ksza turbina, o kt?rej wspomnia? Brian (ja osobi?cie od kupna jeszcze nic nie majstrowa?em, dopiero mam zamiar).

Aaa.. i wa?na sprawa do odnotowania - przy wy?szych obrotach (jako? powy?ej 2500) auto zachowuje si? ju? normalnie...

kiepuczi - 2008-02-05, 23:51

wiec moze rozzrad przestawiony, czasmai z pzrestawionym rozrzadem samochody maja nawet wiecej mocy niz seria. poza tymz e na wolnych chodza jak traktor. nie wiem ciezko tak zgadywac co sie dzieje. skoro mowisz ze masz CE palace sie to musisz odczytac te bledy.
Anonymous - 2008-02-05, 23:59

Odczytaj bledy i od tego zacznij ale mam wrazenie ze pompowane powietrze nie jest takie jak by sobie tego ECU zyczyl i tu moze sie pojawiac problem. Zasada jest ze wszelkiego rodzaju zmiany z turbo powinny byc odpowiednio dostosowane bo moze sie zmieniac mieszanka paliwa a co za tym idzie praca silnika w odpowiednich zakresach.

Zabierz sie za robote i sprawdz to bo glupio by bylo uszkodzic ten silnik z tak mile widzianym 16G. Zadbaj o niego jak nalezy.... masz potencjal to go wykorzystaj zanim jest czas.

Anonymous - 2008-02-05, 23:59

Te? przeszed? mi przez my?l rozrz?d, mo?e przeskoczy?... a CE pr?bowa?em odczyta?, ale nie chce po??czy? si? z kompem :(

A co do Twoich s??w allias to 16g jest ju? od roku czasu w aucie - dopiero teraz pojawi?y by si? problemy...?

Brian - 2008-02-06, 00:47

tak bo moze poprostu padaja juz wtryski bo sa seryjne a ciagle pracuja na 110% swojej wydajnosci przy small 16 powinnienes miec te 550 cc :jezyk:
Anonymous - 2008-02-06, 12:04

Angelo kiepuczi tutaj poda? jedn? rzecz uszczelka kolektora dolotu ....u mnie tez chodzi? jak traktor tylko ze 1G i po wymianie tej uszczelki problem znikn?? ....sprawdz moze lepiej t? uszczelke ?? :>
kiepuczi - 2008-02-06, 12:29

problem chyba rozwiazany, rozrzad. A jeszcze nie tak dawno Angelo sie zaklinal ze narazie rozrzadu nie bedzie robil :) prosze o ( + ) w funkcji : Pomogl !!!!!!
SAMAEL - 2008-02-06, 13:28

hehe tylko angelo mo?e ci plusa da?. U mnie jak ?rubk? rozrz?d zmieli? to te? przeskoczy? na wale z?bek i samoch?d si? dusi? i przygasa? i obroty skaka?y...
Brian - 2008-02-06, 17:19

co Wy robicie z tymi autami :jezyk: ze Wam rozrzad przeskakuje :ksiadz:
SAMAEL - 2008-02-06, 17:43

Brian napisał/a:
co Wy robicie z tymi autami :jezyk: ze Wam rozrzad przeskakuje :ksiadz:


ja ? wrzucam ?rubki pod os?on? i patrz? co b?dzie si? dzia?o :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Brian - 2008-02-06, 17:51

a pod ktora oslone :jezyk: ?? Moze tez bym zobaczyl :jezyk:
Anonymous - 2008-02-06, 23:33

Wszystko CHYBA si? wyja?ni?o... chyba, bo nie wiem czy po zmianie rozrz?du dalej auto nie b?dzie si? tak zachowywa?o... W ka?dym razie, doszli?my z mechanikiem do wnioski, ?e czas sprawdzi? rozrz?d, a tam co...? Sami zobaczcie...

Na zimnym silniku:

http://www.youtube.com/watch?v=7ed11z1HPSI

http://www.youtube.com/watch?v=1zg4I6QnifA

Po rozkr?ceniu...

http://www.youtube.com/watch?v=NX71gWsTnL0

http://www.youtube.com/watch?v=k1hzxSaT4gs


Wg mechanika powsta?y luzy przez s?abo dokr?cony jeden z napinaczy (mo?e nie by?o kleju na ?rubie?)... zdrowo przeskoczy?o, o 2-3 z?bki... Nie wiem jakim cudem dojecha?em do mechanika, notabene jad?c dosy? ostro... :roll:

Anonymous - 2008-02-07, 08:16

Masz farta ze silnik ci nie poszedl....
zaxdamian - 2008-02-07, 09:07

no ma farta. a u mnie by? dobrze napiety itd a przeskoczy? na pompie o 2 lub 3 z?by.Czemu?poj?cia nie mam:/
Anonymous - 2008-02-07, 17:20

Mo?e napinacz powoli popuszcza... pasek si? zu?y? i w jaki? stopniu sta? si? mikro-elastyczny... albo tak jak w moim przypadku - jaka? ?ruba zbyt s?abo dokr?cona, w wyniku czego powolutku robi?y si? malutkie luzy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group