To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - drgania kierownicy

Danuś - 2013-08-08, 09:14
Temat postu: drgania kierownicy
Witam, pojawił się problem typu drganie kierownicy, wystepuje po 110 km/h, da się też wyczuc delikatne drgania kierownicy w czasie hamowania i o ile tu mogą być winne tarcze to co z drganiami powyżej 110, pare dni temu zawieszenie zostało sprawdzone i wszystko ok, i drugie ile wytrzymuja tarcze hamulcowe? , moze czas na wymiane mam na nich zrobione kolo 70 tyś
wojtas - 2013-08-08, 09:44

Danuś napisał/a:
ile wytrzymuja tarcze hamulcowe

a na ile starczy mi paliwa jak zatankuje za 100zł? :>

Tiamat - 2013-08-08, 09:49

Danuś sprawdź/zmierz grubość tarcz. Jest wartość minimalna.

ps. ile wytrzymują? yyyy......sporo :jezyk:

MATi - 2013-08-08, 11:16

masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy
Largo - 2013-08-08, 11:29

MATi napisał/a:
masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy


W zdecydowanej większości tarcze, pozostają jeszcze drążki kierownicze i ich końcówki, ale to by chyba miało miejsce zawsze, a nie zależnie od prędkości. U mnie np. do 60km/h hamują normalnie, a od 160km/h hamować to boję się, że pękną i się zabije :wtf:

Sprawdź tak jak Ci radzą koledzy grubość tarczy, jej wygląd też wiele mówi o stanie. A jak nie, to jedź do serwisu i sprawdź czy nadają się do toczenia, choć osobiście wolałbym nowe, bezpieczeństwo to podstawa :badcrack:

Danuś - 2013-08-08, 12:06

No tez najbardziej wydaje mi ze to tarcze, i w sumie najlepiej jak by to był tarcze, wymiana i po kłopocie, a czy takie objawy może dawac uszkodzona maglownica?
wojtas - 2013-08-08, 12:16

Danuś napisał/a:
uszkodzona maglownica?

Danuś, sprawdz najpierw podstawowe "najtansze" rzeczy
ja bym zaczął od sprawdzenia wywazenia kół w jakims dobrym zakładzie
potem stan tarcz i klocków

mi ostatnio kierownica biła przy jezdzie 70-85km/h
okazalo sie ze wywazanie kół skopali

Danuś - 2013-08-08, 12:25

Napewno na pierwszy ogien idą tarcze i klocki, nastepnie sprawdze koła, tak apropo tarcz, zastanawiam sie nad mikoda mają dobra cenę, nawet wersje gt, tylko czy ta cena przekłada się na jakość?
MATi - 2013-08-08, 12:39

Ludzie na mikodzie jeżdża i sobie chwalą , na ulicę Ci wystarczą zdecydowanie , sam o nich kiedyś myślalem bo cena jest pasztetowa
Hot - 2013-08-08, 13:10

Felgi do wywazenia :) jeżeli był by to drażek lub cokolwiek z zawieszenia to drgania odczuwał byś cały czas. A skoro drga również przy hamowaniu to tarcze do wymiany. Ich stan możesz określić po rancie na zewnetrznym obwodzie tarczy :ok:
Danuś - 2013-08-08, 13:23

Ok, dzieki za wszystkie opowiedzi, zrobie pozadek z hamulcami i zobacze co to zmieni.
Szakal - 2013-08-08, 13:56

Danuś, ale ty się uparłeś na te hamulce. Więc po co chcesz porady skoro i tak zrobisz po swojemu? Najtaniej i najlepiej jako pierwszą rzecz jest sprawdzenie wyważenia kół ,mi kiedyś tak wyważyli że brakowało na trzech kołach po 30-40g... Efekt? tak trzepało kierownicą że wiecej jak 100-110km/h nie dało sie jechać.
Danuś - 2013-08-08, 14:07

Porady jak najbardziej wskazane :ok: , a dlatego uparłem sie na tarcze bo jak pisałem wczesniej powyzej 110 km bije kierownica, ale do tej predkosci dodatkowo odczuwam bicie kiery podczas hamowania, może nie jest tak mocne jak powyzej wspomnianej predkosci ale jednak jest, wiec tarcze pewnie tez do kitu, a koła jak najbardzie rownież zostana sprawdzone bo opony też juz nie pierwszej młodości :jezyk:
Szakal - 2013-08-08, 17:39

Danuś, sprawdź jeszcze czy ci tłoczek któryś z przodu się nie blokuje i nie grzeje tarczy. Ja tak też miałem i jak były hamulce zimne to wszystko pięknie było. Wystarczyło parę hamowań i szybsza jazda ,tarcza od temperatury się wichrowała i biła. Rozgrzej dobrze heble i sprawdź czy któres koło z przodu nie jest zdecydowanie za gorące tylko uważaj żeby się nie poparzyć ;)
darek181289 - 2013-08-08, 21:28

Danuś, j
jak sprawdzisz hamulce i zawias to przy okazji ściągniętego koła sprawdź otwór centrujący w feldze :P
u siebie miałem drgania powyżej 100 km\h, koła wyważone a dalej biło, a nie sprawdziłem tak banalnej rzeczy jak wymiary... felga była większa od piasty o 2mm :roll: :oops:

ronino - 2013-08-08, 22:25

u mnie był jeszcze delikatny szum i to było łożysko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group