To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Skrzynia biegów

Anonymous - 2008-07-19, 15:30

oks,zrobi? tak Szakal,mo?esz mi jeszcze powiedzie? ile musze kupi? go??
No i jesli b?dzie stary olej takiego koloru to znaczy?o by ?e skrzynka jest do wymiany,tak?

Coodo - 2008-07-19, 15:48

nie koniecznie zaraz do wymiany
srebrno-szary nie zawsze musi oznacza? sypi?ce sie ?o?yska w skrzyni bieg?w
od zbierania opi?k?w metalu jest tam taki magnesik
taki olej tez mo?e oznacza? skrzynk? mocno exploatowan? lub d?ugo nie zmieniany olej

Anonymous - 2008-07-19, 17:06

no oks,tez pewnie tak mo?e by?,ale teraz drugie pytanie-w jakim czasie powinienem odczu? zmiany w zmianie bieg?w po zalaniu skrzyni nowym olejem?? Czy mo?e od razu b?dzie czu? r??nic
Anonymous - 2008-07-19, 17:47

nowy olej moze dobic umierajaca skrzynie :P
Anonymous - 2008-07-19, 18:50

GOLDI jesli mo?esz to rozwi? swojego posta,chcial bym si? dowiedzie? czemu mial by j? dobi?,nie pytam z?o?liwie. I eszcze jaka ilo?? oleju wchodzi do skrzyni 1G i czy da rade go samemu wymieni
kaleos - 2008-07-19, 18:54

Ja w marcu jak odkrylem ze mam pekniata skrzynie (obudowa dyfra), zlaniu zaledwie 0,5l nawet nie oleju ale plynnego aluminium to na poczatku sie dziwilem ze ta skrzynia w ogole dziala. Nie wiedzialem czy kupic nowa czy ryzykowac, skleic, spawac i zalac nowym olejem?
Skleilem, zalalem i od tej pory bez problemow. Nawet biegi 1 i R na 100 prob w bicia jest 100% skuteznosci, wczesniej bylo cos kolo 80% (a bylo tylko 0,5l i nie zgrzytalo :twisted: )

Hołek - 2008-07-29, 08:07

Jeszcze jedno pytanko mam. Czy do eclipse 1g z silnikiem 6blot pasuje skrzynia od jakiego? innego mi?ka jeszcze?
viader - 2008-07-29, 08:59

Prawdopodobnie galant 2.0 Gti z lat 1988-92, ten sam silnik to i pewnie skrzynia.
seba - 2008-07-29, 21:38

Ho?ek poczytaj troche by?o ju? nie raz na tym forum a poza tym jak chcesz skrzynie to w krasniku kolesie rozbieraja misiaki na czesci a jak chce ci sie wpasc do lbn to poka?e ci ko?o zamach od gst i sprzeg?o to sobie obadasz
Malutki010 - 2014-08-12, 18:40

Cześć,. Mam pytanie ile wytrzyma skrzynia seryjna z G2 GST 7BOLT ??? A dokładnie ile wytrzyma Nm??? dzięki za odpowiedz
marcin388-1988 - 2014-08-12, 23:49

To zależy od stanu i stylu jazdy. Mi przy serii się rozsypala :lol2:
jagos - 2014-08-16, 09:25

A ktos mi powie co to za ustrojstwo przykrecone do skrzyni. Ma cylindryczny ksztalt i przez to przeplywa plyn od pompy sprzegla do wysprzeglika. Pacjent to poliftowy 2G GST . Druga sprawa. Mam sprzeglo ACT MAXX. Przez pierwsze wcisniecia sprzegla lapie od polowy (czuc, ze wysprzeglik nie pracuje od samego poczatku pracy pedalu sprzegla)Po jezdzie i wielokrotnym wciskaniu sprzegla- lapie u samej gory, ale czuc, ze od samego poczatku pracy pedalu sprzegla pracuje tez wysprzeglik(sprawdzone). Czy odpowietrza sie podczas jazdy, czy plyn sie gotuje, ale wtedy sprzeglo by zniklo. Dzis chce wymienic plyn na jakus o podwyzszonej temp. wrzenia i obadam.
marcin388-1988 - 2014-08-16, 17:12

Może masz bardzo stary płyn i dlatego tak ci się robi. A co do tego ustrojstwa to wydaje mi się ze masz skrzynie z galanta.
GOLDI - 2014-08-16, 19:08

marcin388-1988 napisał/a:
wydaje mi się
masz w 100% racje ;) wydaje Ci sie

mowa zapewne o


czyli standardowym w 4g63T w 2g : " fluid reservoir" , "Clutch Accumulator ",

było nie raz na tym forum... szukajka nie działa?

http://www.roadraceengine...nstructions.htm
http://home.fuse.net/lenser/clutch_accumulator.htm
http://ca.dsm.org/FAQ/2g-clutch-fcu.html
i wiele innych linkow wyjasniajacych temat..

marcin388-1988 - 2014-08-16, 19:33

W mojej skrzyni z Eclipse nie miałem tego ustrojstwa, jak mi się rozsypala kupiłem z galanta i było dlatego napisałem ze mi się wydaje
jagos - 2014-08-16, 19:45

marcin388-1988 napisał/a:
Może masz bardzo stary płyn i dlatego tak ci się robi. A co do tego ustrojstwa to wydaje mi się ze masz skrzynie z galanta.


wymienilem plyn na ferodo i rozebralem i wyczyscilem wysprzeglik. Ja myslalem, ze ten docisk jest taki twardy a to wina widocznie plynu byla. To co zlalem przypominalo bloto. Ten cylinderek wyglada tak:


Jutroo zrobie dluzsza trase i bede wiedzial vzy lomogla wymiana plynu. Na razie nie zgrzytnelo ani razu gdzie poprzednio nie szlo na wyzszych obrotach wpiac dwojki.

marcin388-1988 - 2014-08-16, 20:06

W skrzyni z gala miałem bardzo podobny
jagos - 2014-08-17, 12:14

Niestety po przepłukaniu płynem hamulcowym (1 litr)- układ hydrauliczny sprzęgła nadal szwankuje. Dziś po przejechaniu 5km pedał stał się twardy i sprzęgło ewidentnie zaczęło łapać u samej góry. Wysprzęglik jak by nie cofał się do pozycji wyjściowej i ciągle jest w nim płyn pod ciśnieniem.
Co dostrzegłem:
-pedał twardnieje wraz ze wzrostem temperatury silnika i/lub od ilości wciśnięć sprzęgła
-po przejechaniu spokojnie trasy 30km sprzęgło zaczęło łapać niżej, ale pedał wciąż twardy.
-poszedłem do sklepu i po ok 30 minutach kiedy wróciłem wciskam sprzęgło a ono wpadło w podłogę. Odciągnąłem, przepompowałem 2-3 razy i nagle zrobiło się mięciutkie i łapało od 1/3 wysokości.

Odnoszę wrażenie, że nowy płyn też nie działa tak jak powinien i puchnie tuż za pompą lub pompa nie działa prawidłowo. Jaki dobry płyn polecacie do ukł.sprzęgła?

Czy ktoś wie co to za kawałek plastiku, który siedzi w wysprzęgliku w miejscu gdzie przykręca się przewód doprowadzający płyn?

kafar_1989 - 2014-08-17, 16:01

u mnie jest to samo ale juz zdiagnozowalem metoda prob i bledow ze winna jest pompa tez mam cyrki z pedalem sprzegla najprawdopodobniej oring w pompie juz jest kaplica i przepuszcza plyn :roll:
jagos - 2014-08-17, 16:47

Blachy powod. Okazalo sie, ze za bardzo byl wysuniety trzpien pompa-pedal i pompa nie wracala do punktu wyjscia i plyn nie cofal sie z ukladu tak szybko jak powinien. Poluzowalem trzpien i przy okazji wymienilem flaki w pompie. Dziala wrecz wzorowo i mieciutko ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group