To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

2G OGÓLNE - Jak dobierać felgi i opony

TiV - 2013-09-02, 11:01
Temat postu: Jak dobierać felgi i opony
Siema,

Wzorem z DSMTUNERS, chciałem założyć u nas topic o doborze felg i opon.
Chciałbym, żeby w tym temacie nie było, żadnych dyskusji, mądrzenia się, a posty były jedynie wg. podanego wzoru.

Jedyne co w temacie można umieszczać to Zdjęcie naszego autka, a pod nim opis:

1. O ile i czy w ogóle jest obniżone
2. Dane opon w formacie szer/wys + ewentualnie marka opony (może mieć to minimalne ale jednak znaczenie)
3. Dane felgi czyli średnica*szerokość i osadzenie/offset/ET
4. Dodatkowe uwagi typu "mam zawinięte ranty nadkola" "nie zawijałem rantów i czasem obetrze" ale też i te bardzo ważne uwagi typu "mam poszerzone błotniki o 2 cm"

I na tym koniec, nie ma dyskusji, gdybania, dodatkowego pytania, po prostu jeden post to jedno auto jeden opis i tyle. Resztę załatwiamy na PW. Ma być przejrzyście i pomocnie, bo jest to od nas, o nas i dla nas.


Dane poniżej, są prawidłowe jedynie. dla drugiej generacji, Sorry chłopaki z 1g ale ktoś inny będzie musiał ogarnąć temat felg w waszych autkach.

Maksymalna szerokość bieżnika opony, którą da się upchnąć pod błotnikiem to 255mm.
Przy oponie 255mm zostaje tylko kilka milimetrów luzu między wahaczem (??knuckle??), a błotnikiem (zawiniętym).
245 i wszystkie węższe opony będą pasować bez większych problemów, oczywiście jeżeli felga będzie miała odpowiednie osadzenie/ET.

Poniżej znajduje się tabelka, w której podane jest kilka szerokości opon oraz ich proporcje w stosunku do OEM koła (Overall diameter, i obok procentowa odchyłka średnicy naszego od OEM koła).
Tabelki obliczone są dla średnic 16,17,18, oraz 19 cali i kilku popularnych dla felg offsetów.
Zaznaczmy, że w tabelach opisane jest tylko, czy nasze koło się zmieści, czy nie. Nieistotne jest czy średnica koła będzie powodowała np. przekłamania prędkości na liczniku.
ET +40 jest wyjściowym bardzo dobrym osadzeniem, umieszcza oponę bardzo blisko centrum dostępnej przestrzeni, a staje się to coraz bardziej istotne, gdy szerokość czy wysokość koła zaczyna być większa od rozmiaru koła OEM.
Zakładamy, że auto jest obniżone o nie więcej niż 1,5 cala czyli 3,8cm

Dane poniżej są przedstawione tylko w celach informacyjnych, twój licznik przebiegu i prędkościomierz może przekłamywać. Niektóre z wymienionych rozmiarów opon mogą nie istnieć.
Jeżeli podany w tabelce odstęp jest mniejszy niż 5mm. Rzeczywiste dopasowanie może zależeć od producenta opony, Gdyż tolerancja błędu szerokości dla jednej opony, może być 2mm dla jednej firmy, a dla innej już zero.
Jeżeli nie lubisz ryzykować to proponuje wybierać opony i osadzenie felgi z zielonej strefy.

Nie bądźcie surowi bo to pierwsze moje tłumaczenie.
Oryginalny tekst pochodzi z DSMTUNERS.COM

Od siebie dorzucam jeszcze jedną tabelkę, odnośnie szerokości felgi a doboru do niej szerokości opony :) .

Pomarańcz= Nie zalecane, zbyt duża różnica średnicy koła od koła OEM
ZIELONE= Wszystko OK można montować (
Żółty= 15mm lub mniej luzu od strony błotnika, może powodować konieczność zagięcia jego rantów (przy tylnej osi)
Czerwone= Allus z takim ET i z taką gumą, nie zawiruje w naszym autku :(

K = Luz od strony wahacza (???KNUCKLE???)
F = Luz od strony błotnika







Mam nadzieje, że będziecie wrzucać zdjęcia i opisy. Być może w końcu sprawa z doborem kół stanie się jasna i klarowna dla wszystkich :)

Pozdro

ps.
Pierwszy Link do dyskutowania na temat felg/opon
Drugi Link do dyskutowania na temat felg/opon

Merlin616PL - 2016-02-01, 15:51

Trochę poszperałem po necie i znalazłem. Poniżej tabelki z wygaśniętych linków


16


17


18


19



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group