To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

WARSZTAT OGÓLNY - Wyjący dyfer

GOLDI - 2015-10-22, 12:25

a życiu :P nawet nie mam hamowni 2 osiowej by to weryfikowac :P to chyba najgorsze mozliwe diagnozy :P jeszcze gorsze sa takie ktore wystepuja tylko raz na jakis czas :)
wojtas - 2015-10-22, 12:33

tu gość coś pisze co obadał temat
BoostedBeaver
http://www.dsmtuners.com/...eration.444293/
tylko nie bardzo wiem o co mu chodzi, a chyba mu to coś pomogło
ktoś mi to może przetłumaczyć - skąd na co mu te dźwięki przechodziły? :jezyk:

I have a very long write up that I am finishing up and I will post it very soon. Long story short this happened to me and I replaced the three bolt with a four bolt. I did a lot of test (millions of pictures) and both of mine checked out before installation. I have concluded at this point that it is the sound of the gearsets resonating through the rear subframe. I had upgraded to some adjustable uppers, a toe eliminator kit, and poly lower bushings.

I replaced the adjustable uppers with the stock uppers and it quitted down the noise a lot. This is what made me believe that it is noise that the old bushings absorbed but the new bushing just transfer. I hope to have the article up soon, but it is on my PC and I had to order another power adapter since my old one failed. Let me know if you have any questions and I will try to help.

Here is a link to My Build Thread.

Hope this helps and I will try to get the article up.

Brian - 2015-10-22, 23:44

No w końcu jakiś fajny mądry topic :P Aż chce się coś napisać :ok: Mam to samo :) i doskonale wiem o czym mówisz :ok: Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło :( Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską :roll: na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei :serduszka: które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie :) do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi :( Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda :ksiadz:


ronino - 2015-10-23, 02:42

Brian napisał/a:
No w końcu jakiś fajny mądry topic :P Aż chce się coś napisać :ok: Mam to samo :) i doskonale wiem o czym mówisz :ok: Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło :( Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską :roll: na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei :serduszka: które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie :) do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi :( Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda :ksiadz:

Obrazek


napisz ile to - mnie nie wali ale może warto wziąć na zapas

ciekawe czy nie słyszę przez msd (choć teraz już nie będzie w schowku tylko bliżej silnika) czy naprawdę nie wali, a może spięty centralny to niweluje ... nie znam się więc nie ocenię. hmmm

wojtas - 2015-10-23, 10:10

nie jestem sam :jupi: od razu mi lepiej :)
to ze nie wina oleju to już wiem :ok:
tak samo jak pozostałcyh rzeczy które powymieniałem :ok:
tak mi cos switało ze to moze być cos z mocowaniem dyfra
rozkminiałem to tak, że jak sie puszcza gaz to hałas jest powodowany przez naprezenie ukladu napedowego "w odwrotną" stronę - cos się musi spinać, przylegać ściśle przy przyspieszaniu, a przy odpuszczeniu gazu luzować. coś na zasadzie analogii miedzy tym ze podczas przyspieszania silnik sie wychyla w jedną stronę, a przy hamowaniu silnikiem w drugą :jezyk:
Brian, a pytaliście, czy te tuleje mogą zregenerować np w Olkuszu?
http://poliuretany.olkusz.pl/

daj koniecznie znać jak to ogarniecie, bo u mnie już tak wali ze wstyd na ulicy hamowac silnikiem :)

Brian - 2015-10-23, 11:15

ronino napisał/a:
Brian napisał/a:
No w końcu jakiś fajny mądry topic :P Aż chce się coś napisać :ok: Mam to samo :) i doskonale wiem o czym mówisz :ok: Nie jest to spowodowane Red Linem po prostu czysty zbieg okoliczności mi się zaczęło na Motulu chyba potem zalałem Red Line (właśnie po to aby to uciszyć) niestety nie pomogło :( Także drążyliśmy temat z Kiepuczim i dźwięk jest wynikiem drgań tylnego dyfra które są przenoszone na belkę a potem na karoserię auta... Drgania nie są tłumione przez leciwe już ponad 20 paro letnie tuleje tylnego dyfra które już mają dosyć. Temat ciężki ... ponieważ tuleje OEM z tego co wiem nie można kupić osobno trzeba kupić z całą kołyską :roll: na szczęście do 2g jest na to rada w postaci metalowo poliuretanowych tulei :serduszka: które jakiś czas temu zamówiliśmy i właśnie niebawem będę je zakładać do siebie :) do Eclipse 1g niestety nie spotkaliśmy się z takimi :( Poniżej zdjęcie dla potomnych jak takie coś wygląda :ksiadz:

Obrazek


napisz ile to - mnie nie wali ale może warto wziąć na zapas


Drogie to dziadostwo :? Nie wiem dokładnie ile nas wyjdzie ale myślę że koło 600-800zł za 3 tuleje... No ale już dawno nie do kupienia :jezyk: Przypadkowo trafiliśmy na resztki więc nie było się o co wykłócać :jezyk: :glupawka:

Poniżej dokładnie do czego to służy i co powoduje :)

Similar to our solid aluminum diff bushings these replace the stock, crack prone, spongy rubber bushings that hold the rear differential to the car. They will firm up the drivetrain and help prevent premature axle and differential failure!

These are filled with an ultra hard polyurethane that not only holds the rear differential firmly in the car but will also help reduce road noise and drivetrain shock when compared with solid bushings

When the stock rubber bushings get old they start to break down and allow the rear diff to move excessively. This can then cause the rear axles to be at an extreme angle while trying to transfer power to the wheels, causing the axles to break. This movement could also cause the aluminum differential cover to crack, leaking all of its fluid out and eventually seizing the diff. These bushings eliminate all of this excess movement and the problems that come with it. These are CNC machined from 6061-T6 aluminum and then filled with 94A shore hardness polyurethane


wojtas napisał/a:

Brian, a pytaliście, czy te tuleje mogą zregenerować np w Olkuszu?
http://poliuretany.olkusz.pl/

daj koniecznie znać jak to ogarniecie, bo u mnie już tak wali ze wstyd na ulicy hamowac silnikiem :)


Wiem o czym mówisz :P u mnie szczególnie jak odpuszczam gaz na 2gim i 3cim biegu najbardziej słychać :) stąd myślałem na początku że to skrzynia ;)

Co do Olkusza... Nie nie pytaliśmy :) Ale uważam że warto zapytać :ok: Pytanie tylko czy OEM tuleje są całe gumowe czy też tuleja w tuleje a w środku guma ? Nie mogę znaleźć takiego info... A może to być kluczowe :) Bo jeśli całe gumowe to jesteśmy w domu zrobić całe z poli i tyle a jeśli nie to Olkusz może mieć problem z tulejami zalanymi poli ... jeszcze będę szukać takich informacji :ok:

wojtas - 2015-10-23, 11:21

ja przy okazji wizyty w warsztacie zapodam temat zeby mi sprawdził te tuleje, jak one dokładnie wyglądają :ok:
jak coś znajdziesz wczesniej to wrzuć info :ok:

o te chodzi? (czerwone strzałki)

jagos - 2015-10-23, 12:10

Kiedyś z wojtas, na siatkówce zaczął temat tego dyfra i trochę poszukałem, ale wtedy jeszcze nie łączyłem faktów z tulejami. Ogólne problem występuje w większości Mitsubishi. Poniżej temat z MM dotyczącego Outlander-a i próby dobrania poli z Olkusza.
http://forum.mitsumaniaki...ad18dcdff2db5dc

Brian - 2015-10-23, 14:26

Troche szukałem ... i jednak seryjne tuleje też mają metalowy pierścień wokół gumy tylko cieńszy... dowód poniżej ...






te które nam idą ...

skoro jesteśmy już przy fajnym temacie... to warto poruszyć temat mocowania samego dyfra... W 2g dyfer ma wyjście na 2 łapy a jest przyczepiony na jedną ... co przy dużych mocach i seryjnych tulejach powoduje "wyrwanie" go z mocowań

dlatego w USA dorabiają drugą łapę





takie rozwiązanie ma np. EVO i chyba 1g ale nie jestem pewny co do 1g :ok:

GOLDI - 2015-10-23, 15:27

w evo tez tuleje sie rozpadaja ;)
wojtas - 2015-10-23, 16:28

Brian napisał/a:
Bo jeśli całe gumowe to jesteśmy w domu zrobić całe z poli i tyle a jeśli nie to Olkusz może mieć problem z tulejami zalanymi poli ..

robią wypełnienia między dwoma pierscieniami :ok:
http://poliuretany.olkusz...-1szt./23110337

Brian - 2015-10-23, 19:13

wojtas napisał/a:
Brian napisał/a:
Bo jeśli całe gumowe to jesteśmy w domu zrobić całe z poli i tyle a jeśli nie to Olkusz może mieć problem z tulejami zalanymi poli ..

robią wypełnienia między dwoma pierscieniami :ok:
http://poliuretany.olkusz...-1szt./23110337


No to elegancko :) i cena pewnie wyjdzie spoooooro mniejsza... :roll: tylko twardość chyba musisz dać większą te moje 94A :ok:

jagos - 2015-10-23, 19:15

http://jatmotorsports.com...ntial-bushings/
Brian - 2015-10-23, 19:57

O to to :ok: ale też drogo :? ... Może jak ktoś pomota to uda mu się na czarnucha w 500zl zmieścić :ksiadz: Znajdz jeszcze Wojtasowi do 1g :jezyk:
wojtas - 2015-10-23, 22:41

wojtas sobie dorobi w olkuszu jak Brianowi ten manetrw coś pomoże :jezyk:
MATi - 2016-01-07, 14:00

No i co tam?
wojtas - 2016-01-07, 14:19

wymienione wszystko na poli
Te co Brian pisał też + wszystkie inne trzymaki, tuleje itp w układzie napędowym, które namierzył Przemek i nic nie pomogło niestety :?
Pozostaje już tylko podmiana dyfra na inny, bo tam juz nie ma co napierd.ać :wtf:
plus, że nie była to kasa w błoto, bo po usztywnieniu wszystkiego prowadzenie sie poprawiło :jezyk:

Brian - 2016-01-07, 15:28

Temat jest ciężki :roll: też czytałem o tym na innych forach i to że nie pomogła wymiana tulei, nie oznacza wcale ,że to w dalszym ciągu nie jest to wina tulei :P Zależy od twardości kształtu wysokości i wielu innych czynników. Dam znać jak ja wymienię ale pewnie nie wcześniej niż na wiosnę :ok:
wojtas - 2016-01-07, 16:15

jest jeszcze 1 podejrzany - lewa półośka wychodząca z dyferencjału ma lekki luz, którego nie ma prawa, ale nie ma tego luzu jak zniwelować.
chociaż w jego byłym gsx'ie tez miał taki luz, a nie waliło
więc nie wiemy, czy to to jest przyczyną, dopóki nie znajde drugiego dyferencjalu

jagos - 2016-01-07, 17:18

Mam dyfer z półosiami i przegubami. Na kiedy to potrzebujesz.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group