To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Jak podniesc cisnienie doladowania w moim eclipse turbo? FAQ

Anonymous - 2007-07-28, 00:48
Temat postu: Jak podniesc cisnienie doladowania w moim eclipse turbo? FAQ
Jako ze nie wszyscy posiadacze lub przyszli nabywcy eclipsow turbo sa zaznajomieni z odpowiedzia na to pytanie, postaram sie w wielkim skrocie napisac jak to zrobic...

kupujemy jedno z dwoch urzadzen EBC lub MBC

EBC- czyli Electronic Boost Controller, takie male fajne urzadzonko, ktore podpiete przez fachowca lub osobe po prostu znajacej sie na elektryce potrafi sterowac np za pomoca galki/przycisku stopien doladowania

MBC- czyli Manual Boost Controller, jeszcze mniejsze fajne urzadzonko, ktore wedruje pod maske naszego autka, wpinane w cisnienia i podcisnienia ( to te wezyki ktore nie wiadomo do czego sa pod maska ) a ustawialny najczescniej za pomoca srubki, wykrecamy lub wkrecamy w celu uzyskania pozadanego cisnienia

proste prawda? tylko jak nie wiemy co sie z tym robi, to dajmy to zainstalowac fachowcom.

BARDZO wazna rzecza jest monitorowanie tegoz cisnienia doladowania za pomoca wskaznika, jest ich na prawde duzo, czyli mozna zakupic wg gustu, a dlaczego to jest takie wazne? a dlatego ze gdy przesadzimy z doladowaniem przy seryjnym silniku to go po prostu wysadzimy i czas zbierac pieniadze na drugi silnik. Generalnie uwaza sie ze auto bedzie bezawaryjnie jezdzic do 1.2 bara, wyzej i tak seryjna sprezarko pompuje juz tylko zar, ktorego intercooler i tak nie jest w stanie schlodzic a co za tym idzie nie mamy wiecej mocy. Nie zapomnijmy rowniez ze turbiny sa rozne w 1g i w 2g na korzysc tej pierwszej generacji. Nic nie jest jednak niezniszczalne wiec ZAWSZE po jezdzie z duza predkoscia lub po "dynamicznej" jezdzie TRZEBA schlodzic turbine zostawiajac wlaczony silnik na przynajmniej minute po zakonczeniu trasy, przy wiekszym hardcorze nawet okres 3 minut to nie przesada. No i oczywiscie na ZIMNYM silniku zaraz po odpaleniu NIE WOLNO od razu wciskac gazu w podloge bo zabijemy i silnik i sprezarke.

SAMAEL - 2007-07-28, 08:34

Brawo wiedzia?em ?e mo?na na ciebie liczy? Adamek :ok: :ok: :ok:

Dodam tylko na jakich do?adowaniach co trzeba zrobi?:

T25:
0,7-0,8bar - do?adowanie seryjne na jakie ustawiony jest samoch?d
1.2bara - maxymalne do?adowanie na t25 bez ruszania elektroniki, zaznaczam ?e jest to G?RNA granica i nie wolno jej przekracza? bez dalszych zmian w silniku

14b:
1.0-1.1bar - g?rna granica dla seryjnego samochodu, przyda?o by sie mocniejsze sprz?g?o, chocia? sama tarcza spiekowa ale ja polecam ori tarcz? i wzmocniony docisk.

powy?ej do?adowa? jakie napisa?em wy?ej potrzebne sa nast?puj?ce rzeczy:

-?winia do sterowania silnikiem (smt6, apexi, ecumaster, maf translator) aby?my mogli wyregulowa? silnik na wy?sze do?adowanie

-je?eli mamy 1g to potrzebny nam regulator ci?nienie paliwa z 2g turbo 95-06 (3 barowy) je?eli 2g to w paliwie nie musimy nic zmienia? je?eli nie chcemy przekracza? 280KM, je?eli tak przyda nam sie walbro 190, do 350-370KM styknie, wy?ej walbro 225.

-sprz?g?o- polecam zestaw act lub sbr (organiczna tarcza i mocny docisk)

to s? takie podstawowe rzeczy, nie wspominam tu o jakim? wydeszku czy dolociku :glupawka:

pami?tajcie jednak ?eby tuning zaczyna? od sprawdzenia stanu silnika, a przynajmniej kompresji

Anonymous - 2007-07-28, 12:11

oj z tym 1g to chyba ciut nie do konca tak jak piszesz, moje 1g podczas trasy Dublin-Gdansk jechalo na 1.3 bara przezcala trase, jedynym minusem bylo to ze odkrecaly mi sie szpilki trzymajace turbine :) no ale od tego jest np komplet ARP ;) generalnie uwaza sie ze turbina z 1g jest ciut wydajniejsza od tej z 2g, jest w stanie napompowac niewiele wiecej efektywniejszego powietrza zanim zacznie ladowac zar. No ale nie polecamy takiego jezdzenia, 1.2 to granica bezpieczenstwa, poniewaz i tak wszystko zalezy od stanu technicznego silnika...
kiepuczi - 2007-07-28, 12:25

na odkrecajace sie sroby mocujace turbine polecam zastosowanie orginalnychg podkladek ksztaltu luskowatego, od dilera mitsubishi, a jeszce lepsze sa podkladki od SBR. bez tych podkladek Mitsubishi w sumie nie ma co skrecac mocnego turbo

DSM tuners: turbo/bolt washer??

rozwiercone 14b przy 1.6 bara jest w stanie napompowac ponad 400 cmf powietrza, i pozwala wykrecic czasy rzedu low 12@110 MPH.

Anonymous - 2007-08-26, 11:08

Dla uzytkownikow GST/GSX 2G najlepszym i najprostrzym podbiciem jest zmiana z T25 ktory jest najslabszy i najmniej wytrzymaly na przynajmniej 14b (z 1G). O wiele wydajniejsze turbo i wytrzymalsze przy prawidlowej obsludze.

Chlopaki z 3G 4g64 zaczynali od tego 14b i wychodzily im calkiem dobre wyniki.

Nie zaprzeczalnie najciekawszym rozwiazaniem bedzie 16G lub Big 16G stosowane w EVO 3+.

Nawet przy zmniejszonym cisnieniu (1 bar) mozna uzyskac do 550 ccm co powinno wprowadzic nasze autka do 250-300 km na kolach.

Z tymze im wieksze turbo tym wiekszy LAG (opoznienie) i jak dobrze pamietam to to turbo wykreca sie na maxa gdzies w granicach 3500rpm. Ale z silnikami DOHC to wcale nie przeszkada.

Oczywiscie w zaleznosci od aspiracji konieczne sa dalsze zmiany o ktorych koledzy juz wspomnieli.

Duza zaleta 4g63t jest to ze przychodzi z duzymi wtryskami i to eliminuje problem zmiany ukladu paliwowego na wiekszy.

Chcemy sie upewnic ze mamy dostateczna ilosc paliwa z dawka powietrza ktora doladowujemy.

Nalezy pamietac ze nie nadmierna ilosc paliwa rozsadza silnik ale nadmiar powietrza w mieszance paliwowej.
Wiecej na ten temat tutaj: http://www.innovatemotors...ning-videos.php (wybierz opcje opisana: Click here to view the LM-101 "Tuning Basics" video - trzecia od dolu)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group