To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - R??nice mi?dzy 4g63t z 1g a 4g63t z 2g

SAMAEL - 2008-03-17, 20:21
Temat postu: R??nice mi?dzy 4g63t z 1g a 4g63t z 2g
Zacznijmy od osprz?tu.

1. turbina
W pierwszej generacji wyst?powa?y dwa rodzaje setup'?w turbin. W automatach turbo wyst?powa?y turbiny IHI 13b z ma?ymi kolektorami oraz wtryskami 390ccm. W wersjach turbo z manualn? skrzyni? bieg?w wyst?powa?a turbina IHI 14b z kolektorem podobnym jaki wyst?powa? w EVO3 przy turbinie 16g.

W 2g mitsubishi odst?pi?o od produkt?w IHI i jak wiele firm motoryzacyjnych zastosowa?a turbiny Garretta. Co prawda nie do ko?ca bo flansza wej?ciowa i wyj?ciowa do turbiny jest niespotykana i typowa dla eclips?w, jest identyczna jak w 1g. Turbina jak? tu zastosowano to garrett t25. Nieco mniejsza ni? w 1g.

Dla bardziej wnikliwych dok?adne por?wnanie tych turbin jak i innych:
http://www.vfaq.com/mods/Turbo-compare.html

tutaj por?wnanie rozmiarowe....


2. kolektor dolotowy i przepustnica...

tutaj nie ma du?o do gadania... same obrazki m?wi? same za siebie..

1g po lewej 2g po prawej


wyj?cie kolektora dolotowego 1g na g?rze 2g na dole


tak samo ma si? r??nica wielko?ci kana??w dolotowych w g?owicy. swap g?ry silnika z 1g 7bolt do 2g 7bolt jest dobr? inwestycj?. uzyskujemy wi?ksze kana?y bez portingu, lepsze przep?ywy co daje lepszy top end obni?aj?c nieco warto?ci momentu na dole.

Je?eli jednak chcemy w?o?y? g?owic? od 1g do 2g musimy zaopatrzy? si? w kompletne gniazdo termostatu od 1g z wszystkimi wyj?ciami oraz rur? wodn? id?c? wzd?u? bloku z pompy wody. Najistotniejsz? rzecz? jest CAM / CRANK ANGLE SENSOR z 1g umiejscowiony na ko?cu wa?ka dolotowego. Dzi?ki niemu mo?emy regulowa? zap?on ale wymaga to drobnych zmian w wi?zce.




R??nica 6bolt 7bolt w innej bajce. pozdrawiam.

Anonymous - 2008-03-17, 20:29

Czyli zmiana TB z 1G do 2G moze przyniesc pewne zalety - tak? Czy jest to mozliwe??
SAMAEL - 2008-03-18, 06:51

tak. tb z 1g jest wi?ksze zdecydowanie. ale trzeba rozwierci? kolektor, jego wej?cie, bo w 1g te? jest wi?ksze.
Diabel - 2008-03-18, 10:59

a nie da sie po prostu zmienic kolektora tez ??
Brian - 2008-03-18, 12:20

wszystko sie da :D
Diabel - 2008-03-18, 12:39

Brian, tak tez mysalem bo nie chce mi sie wiercic w moim kolektorku skoro mozna kupic juz gotowy :D
SAMAEL - 2008-03-18, 17:38

da si? wsadzi? kolektor od 1g.... ale wtedy trzeba zrobi? porting g?owicy bo mamy wielkie kana?y w kolektorze kt?re napotykaj? na malutkie kana?y w g?owicy :jezyk:

dzi?ki bogu ja mam ju? g?owic? od 1g z kolektorem dolotowym przepustnic? i kolektorem wydechowym z gniazdem termostatu i wszystkim co tam potrzebne, szkoda ?e cewka si? nie mie?ci na seryjne miejsce bo w 1g jest inna. jak kto? by? by zainteresowany jak to wygl?da albo dok?adnie jak to zrobi? to pytajcie.

Diabel - 2008-03-18, 22:26

SAMAEL, Ja jestem zainteresowany :jezyk: czyli co lepiej wierci? niz kupowac kolektor ??

Edit :

Ale po co wiercic skoro glowica rowniez od 1g :P cos sie zakrecilem chyba

SAMAEL - 2008-03-18, 22:41

generalnie interesuj? ci? zestaw plug & play ??

-g?owica z 1g, maj? tak? g?owic? kupujesz sobie uszczelniacze zaworowe, oddajesz do planowania 0,17mm najlepiej, niech sprawdz? zawory, prowadnice zaworowe itd. w ko?cu masz g?owic? na pod?odze a druga je?dzi w aucie.

-kolektor dolotowy z przepustnic? 1g
-cewka zap?onowa 1g (nie koniecznie bo mo?na spokojnie ulokowa? cewk? 2g gdzie?)
-czujnik po?o?enia wa?ka rozrz?du z 1g
-gniazdo termostatu z korkiem wlewu, ca?y ten diwajs
-rur? z pompy wody od 1g t? id?c? pod kolektorem wydechowym wzd?u? bloku
-doln? rur? wodn? do ch?odnicy z 1g
-uszczelki pod kolektory i pod g?owic?
-schemat pod??czenia czujnika po?o?enia wa?ka z 1g w 2g kt?ry mam w g?owie :jezyk:

Diabel - 2008-03-18, 22:47

Dokladnie interesuje mnie zestaw plug&play :P i efekt i co mi przybedzie poza top end po wiesz to bedzie modyfication gs :P
Anonymous - 2008-06-28, 08:52

SAMAEL napisał/a:
R??nica 6bolt 7bolt w innej bajce. pozdrawiam


Kiedy bedzie ta bajka? Sadze ze pare osob by skorzystalo.... :>

SAMAEL - 2008-06-29, 00:28

jak zanjd? czas allias, narazie doda?em arta na inny temat...
Anonymous - 2008-06-29, 01:41

SAMAEL napisał/a:
jak zanjd? czas allias, narazie doda?em arta na inny temat...


Zauwazylem i doceniam. :amen:

Anonymous - 2008-07-06, 15:48

Czy spr?zarka TD05H-14B w 1G to nie przypadkiem produkt firmy MHI a nie IHI ?
Anonymous - 2008-07-22, 21:30

kisielisodd napisał/a:
Czy spr?zarka TD05H-14B w 1G to nie przypadkiem produkt firmy MHI
si Seniore kisielisodd, poszukalem troche po dsm tuners :> toz to istne MHI :>
OrBiTaL - 2008-07-23, 07:54

GOLDI, zeby byc Dokladnym MHI - Mitsubishi Heavy Industries :protest:
bizonv8 - 2008-12-17, 21:02

a np korby i t?oki s? takie same w 1g 7 bolt jak w 2g 7 bolt?
i czy kolektor wydechowy z turbin? z 2g podejdzie do 1g 7 bolt gs, a jak nie to czy sama turbinka podejdzie do 1g gs?
oraz czy wtryski z 2g turbo podejd? do 1g 7 bolt gs?

[ Dodano: 2008-12-17, 21:04 ]
chcem zakupi? takie co? http://www.slowboyracing....&cat=199&page=1 ale niewiem czy podejdzie do 1g 7 bolt

Anonymous - 2008-12-17, 21:08

korby i tloki sa inne... wal tez...z korbami i tlokami trudno powiedziec ktore lepsze... z 2g sa troche lzejsze.... wal 1g 6 bolt wytrzymalszy...

kolektor z 2g jest lepszy ... podejdzie do 1g....

turbina 14b z 1g jest lepsza od t25 z 2g wiec po co ja przekladac do 1g?

wtryski podejda... ale duzo nie pociagnac

bizonv8 - 2008-12-17, 21:42

ale czy korby jakie da?em w linku podejd? do mojego 1G gsa 7 bolta? bo mam okazje je kupi? one s? do 7 bolta ale do 2g i niewiem czy b?d? m?g? je za?o?y? do mojego silnika i czy b?d? one chasa?y a powoli chc? zebra? graty - decyzja zapad?a.

[ Dodano: 2008-12-17, 21:43 ]
i czy na kolektor z 2g podejdzie turbina z 1g?

Anonymous - 2008-12-17, 22:01

bizonv8 napisał/a:
i czy na kolektor z 2g podejdzie turbina z 1g?
tak
bizonv8 napisał/a:
one s? do 7 bolta ale do 2g
7 bolt to 7 bolt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group