4G63/4G63T (2.0l) - Prawidłowe EGT w 4G63T
jagos - 2014-11-18, 09:44 Temat postu: Prawidłowe EGT w 4G63T Siema. Czy jest jakaś rozpiska/tabela z bezpieczną wartością EGT na danym biegu z danymi obrotami? Wiem, że silnik silnikowi nie równy, ale może sa przyjęte "bezpieczne" wartości.
wojtas - 2014-11-18, 10:37
ostatnio słyszałem w pewnej znanej firmie, ze zamiast egt lepiej montowac zegarki wskazujace prawidlowy afr i samym egt sie nie przejmowac, jezeli afr bedzie poprawny
bo np: "co jesli czujnik sie rozpiździ i kawałki dostaną sie do turbo?"
GOLDI - 2014-11-18, 11:14
wojtas napisał/a: | ostatnio słyszałem w pewnej znanej firmie, ze zamiast egt lepiej montowac zegarki wskazujace prawidlowy afr i samym egt sie nie przejmowac, jezeli afr bedzie poprawny
bo np: "co jesli czujnik sie rozpiździ i kawałki dostaną sie do turbo?" | zrob sobie prosty test
miej zamontowane prawidlowo egt i wbo. i rozpedzaj sie (oczywiscie na niemieskim autobahnie ) i zobacz jak zachowuje sie afr a jak egt wraz ze wzrostem predkosci zobaczysz ze afr masz caly czas w porzadku a po egt ze tłoki już dawno płyną
wbo powie najwiecej czy cos sie dzieje wysralo etc... powie to bardzo szybko... ale egt jest uzupelniajacym i bardzo istotnym czujnikiem.
tylko dobre komputery ogarniacja poza oczywistymi mapami afr target, korekcje po vss i egt
co jesli czujnik egt sie rozpizdzi ? a co jest afr sie rozpizdzi ? wszystko moze sie rozpizszic
nie ma czegos takiego jak bezpieczne egt i tabelka etc etc tu jest duzo zmiennym. najsensoweniejsze w silniku 4 cylindrowym jest 4x egt miedzy 6-10cm od głowicy
wszelkie zbiorsze egt sa o kant d... rozbic a pojedyncze beda mowic tylko o jednym cylindrze... mniejsze zlo to przyjac egt z najbardziej obciazonego cylindra. wszelkie inne beda chlodniejsze i "moze" nic sie w miedzy czasie nie zepsuje
ba ... rodzaj termopary, rodzaj zegara, umiejscowienie czujnika, rodzaj kolektora ma rowniez ogromny wplyw na same odczyty
w gwoli podsumowania. na wbo nie zobaczysz wszystkiego, jak i na egt też nie...
wojtas - 2014-11-18, 11:28
podobno żadne auto P. Grzegorza - ani corvette, ani syclone, które mają grubo ponad 1000KM, vette chyba ~1600, nie maja zadnych czujników egt
czy to prawda? nie wiem , bo nie sprawdzałem tak mi mówił
GOLDI - 2014-11-18, 11:33
to nie sa samochody do dluzszej jazdy ze stalymi predkosciami gdzie egt ma znaczenie i sens to ma przeleciec cwierc mili w ponizej 8 sekund i tyle przy dluzszej jezdze z obciazeniem juz zaczyna pojawiac sie problem z korekcjami o ktorych wyzej wspomnialem...
djmil - 2014-11-18, 11:36
Najlepiej mieć egt, wbo, usb, hdmi i jpg
Z tego co słyszałem/ czytałem egt > 900*C jest już alarmujące. Jeśli jest jedna sonda na najbardziej obciążonym cylindrze a reszta działa dobrze to tak jak GOLDI, pisze można mieć nadzieję, że na reszcie cylindrów temp jest niższa.
Tiamat - 2014-11-18, 11:40
egt chyba można sprowadzić do uniwersalnej wartości bezpiecznej dla silnika doładowanego z tymi zastrzeżeniami, o których wspomniał Goldi. Obstawiam, że 900 - 950 to wartość którą zniesie przeciętny, doładowany silnik i nie będzie przypominał konsystencją ciastoliny Zależy też, czy to właśnie egt chwilowe czy sprawdzanie v maxa na najwyższym biegu.
jagos - 2014-11-18, 11:46
Właśnie chodzi mi o to bezpieczne EGT dla 4G63T
Np. w jeździe normalnej-miejskiej EGT mam ok 600°C
Przy dynamicznej 700-750°C
przy pałowaniu 800-850°C
w trasie na 4 biegu z "nogą w podłodze" 800-850°C
na "autobahn-ie" 5 bieg i 200-250km/h dochodzi do 900-950°C włącza się warning i noga z gazu. Zrobiłem tak 2 x i więcej nie zamierzam. Trwało to może 2 sek. i pełne gacie by tłoków nie potopić. U mnie Tak wysokie EGT spowodowane jest nie skopaną mapą paliwa ani zapłonu a złymi ustawieniami zaworu EBC, który ciut za mocno zamyka WG przez co turbo pompuje więcej i jest za sucho. A, że nie mam AFR to na razie posilić się chcę wiedzą jakie EGT jest bezpieczne.
GOLDI - 2014-11-18, 12:08
do jazdy miejskiej czyli bez obciazenia trzeba dazyc do eco/ego corecction czyli afr 14,7... egt w ogole wtedy sie nie bierze pod uwage... palowanie to inna para kaloszy...
nie wymagaj cudów jagos pomimo że to stand alone paliwowy to jednak do emu mu daleko chcesz miec wszystko perfekt to idz w emu bedizesz mół i zamykać skrzynie i miec wszystko eco nawet wskaznikow miec nie bedziesz musial nasrane 20stu jak to niektorzy lubia bo nad wsyzsktim bedzie czuwał komputer i on bedzie mial limity ustawione i bedzie wiedzial co robic... w emu nawet mozna ustawic opcje ze przy braku cisnienia oleju silnik ma sie wylaczyc ale to temat na inną bajke
wartosci jagos masz dobre... bezpieczne... a vmax jw.
Tiamat - 2014-11-18, 12:10
ja tak miałem w e4, że wysokie egt miałem albo "na trasie" przy jeździe ze stałą prędkością 130 - 140 km/h albo właśnie przy darciu na v maxa dochodziło do 900 - 930 C i dalej już nie darłem
przyjmij te 900 C za max i nie będzie się czego bać.
jagos - 2014-11-18, 18:59
GOLDI, Tiamat, dzieki- uspokoiliście mnie
ronino - 2014-11-19, 12:17
GOLDI napisał/a: | do jazdy miejskiej czyli bez obciazenia trzeba dazyc do eco/ego corecction czyli afr 14,7... egt w ogole wtedy sie nie bierze pod uwage... palowanie to inna para kaloszy...
nie wymagaj cudów jagos pomimo że to stand alone paliwowy to jednak do emu mu daleko chcesz miec wszystko perfekt to idz w emu bedizesz mół i zamykać skrzynie i miec wszystko eco nawet wskaznikow miec nie bedziesz musial nasrane 20stu jak to niektorzy lubia bo nad wsyzsktim bedzie czuwał komputer i on bedzie mial limity ustawione i bedzie wiedzial co robic... w emu nawet mozna ustawic opcje ze przy braku cisnienia oleju silnik ma sie wylaczyc ale to temat na inną bajke
wartosci jagos masz dobre... bezpieczne... a vmax jw. |
pamiętam jak mi robili auto to dostałem pytanie po co mi dodatkowe wskaźniki i byłem nim trochę zdziwiony, a teraz inaczej na to patrzę - (choć akurat nie mam egt żeby nie było, a na afr też nie patrzę) - po to przecież jest EMS żeby to kontrolował
zostawiłem tylko temp i ciśnienie oleju, temp wody (bo to 4g63) i doładowanie
zostałem za to nawet pochwalony
jagos - 2014-11-19, 23:39
A czy z racji tego, że jest chłodno na dworzu może być tak, że silnik dostaje wiecej tlenu i ciut się rozjeżdża mapa? Bo dziś pozwoliłem sobie uciec "misiakom" stojącym na poboczu, którzy zdecydowali sie ruszyc za mna i mnie zatrzymać. Zredukowałem i ognia. Przy odcince na 4 biegu 950 na zegarze EGT i dwa szarpnięcia w okolicach 7000RPM czego nie miałem wcześniej.
tu pytanie do Goldasa
Rozumiem , że ma za sucho bo 1 może 2 razy szarpnął przy 7000RPM i to nie była odcinka... ewidentnie za dużo tlenu. I czy jak zmniejsze otwarcie EBC w Boost DC o 2-3% i ujmę troszke powietrza silnikowi to sprawdzi się to?
I wskaż mi drogę, którą mam iść. Mam zalać auto i jechac do Ciebie
Czy jechac na hamownię i zmienieć ustawienia w Boost DC by uzyskać jak najbliższe parametry, które były wcześniej?
w sumie zima się zbliża, zaraz spadnie 1 śnieg i auto ląduje pod kocykiem.A chcial bm to jeszcze ogarnąć.
GOLDI - 2014-11-19, 23:48
korekcja po iat do poprawy. pytanie jaki peak boostu byc moze fuel cut
jagos - 2014-11-20, 00:24
GOLDI napisał/a: | byc moze fuel cut | raczej odpada bo było dobrze do dzisiejszego zimnego dnia
GOLDI napisał/a: | pytanie jaki peak boostu | nie powiem dokladnie, ale w peaku jest O 2-4psi za dużo. Dzieje się to i na 1 i 2 mapie. Choć na 1 mapie zawsze było 13psi czyli 0.9bara a na drugiej 17Psi- 1.2 bara. teraz jest 1mapa-15-16psi i 2mapa-19-20psi
GOLDI - 2014-11-20, 00:28
jagos napisał/a: | raczej odpada | wyjechales poza mape juz zapewnie i dlatego.
jagos - 2014-11-20, 00:32
GOLDI napisał/a: | jagos napisał/a: | raczej odpada | wyjechales poza mape juz zapewnie i dlatego. |
Z boostem?
|
|
|