To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Prawidłowe EGT w 4G63T

jagos - 2014-11-18, 09:44
Temat postu: Prawidłowe EGT w 4G63T
Siema. Czy jest jakaś rozpiska/tabela z bezpieczną wartością EGT na danym biegu z danymi obrotami? Wiem, że silnik silnikowi nie równy, ale może sa przyjęte "bezpieczne" wartości.
wojtas - 2014-11-18, 10:37

ostatnio słyszałem w pewnej znanej firmie, ze zamiast egt lepiej montowac zegarki wskazujace prawidlowy afr i samym egt sie nie przejmowac, jezeli afr bedzie poprawny
bo np: "co jesli czujnik sie rozpiździ i kawałki dostaną sie do turbo?"

GOLDI - 2014-11-18, 11:14

wojtas napisał/a:
ostatnio słyszałem w pewnej znanej firmie, ze zamiast egt lepiej montowac zegarki wskazujace prawidlowy afr i samym egt sie nie przejmowac, jezeli afr bedzie poprawny
bo np: "co jesli czujnik sie rozpiździ i kawałki dostaną sie do turbo?"
zrob sobie prosty test :)
miej zamontowane prawidlowo egt i wbo. i rozpedzaj sie (oczywiscie na niemieskim autobahnie :P ) i zobacz jak zachowuje sie afr a jak egt :) wraz ze wzrostem predkosci zobaczysz ze afr masz caly czas w porzadku a po egt ze tłoki już dawno płyną ;)

wbo powie najwiecej czy cos sie dzieje wysralo etc... powie to bardzo szybko... ale egt jest uzupelniajacym i bardzo istotnym czujnikiem.

tylko dobre komputery ogarniacja poza oczywistymi mapami afr target, korekcje po vss i egt


co jesli czujnik egt sie rozpizdzi :) ? a co jest afr sie rozpizdzi :) ? wszystko moze sie rozpizszic ;)

nie ma czegos takiego jak bezpieczne egt i tabelka etc etc :) tu jest duzo zmiennym. najsensoweniejsze w silniku 4 cylindrowym jest 4x egt miedzy 6-10cm od głowicy

wszelkie zbiorsze egt sa o kant d... rozbic :) a pojedyncze beda mowic tylko o jednym cylindrze... mniejsze zlo to przyjac egt z najbardziej obciazonego cylindra. wszelkie inne beda chlodniejsze i "moze" nic sie w miedzy czasie nie zepsuje :)

ba ... rodzaj termopary, rodzaj zegara, umiejscowienie czujnika, rodzaj kolektora ma rowniez ogromny wplyw na same odczyty :)

w gwoli podsumowania. na wbo nie zobaczysz wszystkiego, jak i na egt też nie...

wojtas - 2014-11-18, 11:28

podobno żadne auto P. Grzegorza - ani corvette, ani syclone, które mają grubo ponad 1000KM, vette chyba ~1600, nie maja zadnych czujników egt
czy to prawda? nie wiem , bo nie sprawdzałem :jezyk: tak mi mówił

GOLDI - 2014-11-18, 11:33

to nie sa samochody do dluzszej jazdy ze stalymi predkosciami ;) gdzie egt ma znaczenie i sens ;) to ma przeleciec cwierc mili w ponizej 8 sekund i tyle ;) przy dluzszej jezdze z obciazeniem juz zaczyna pojawiac sie problem z korekcjami o ktorych wyzej wspomnialem...
djmil - 2014-11-18, 11:36

Najlepiej mieć egt, wbo, usb, hdmi i jpg :hahaha:

Z tego co słyszałem/ czytałem egt > 900*C jest już alarmujące. Jeśli jest jedna sonda na najbardziej obciążonym cylindrze a reszta działa dobrze to tak jak GOLDI, pisze można mieć nadzieję, że na reszcie cylindrów temp jest niższa.

Tiamat - 2014-11-18, 11:40

egt chyba można sprowadzić do uniwersalnej wartości bezpiecznej dla silnika doładowanego z tymi zastrzeżeniami, o których wspomniał Goldi. Obstawiam, że 900 - 950 to wartość którą zniesie przeciętny, doładowany silnik i nie będzie przypominał konsystencją ciastoliny :jezyk: Zależy też, czy to właśnie egt chwilowe czy sprawdzanie v maxa na najwyższym biegu.
jagos - 2014-11-18, 11:46

Właśnie chodzi mi o to bezpieczne EGT dla 4G63T

Np. w jeździe normalnej-miejskiej EGT mam ok 600°C
Przy dynamicznej 700-750°C
przy pałowaniu 800-850°C
w trasie na 4 biegu z "nogą w podłodze" 800-850°C
na "autobahn-ie" 5 bieg i 200-250km/h dochodzi do 900-950°C włącza się warning i noga z gazu. Zrobiłem tak 2 x i więcej nie zamierzam. Trwało to może 2 sek. i pełne gacie by tłoków nie potopić. U mnie Tak wysokie EGT spowodowane jest nie skopaną mapą paliwa ani zapłonu a złymi ustawieniami zaworu EBC, który ciut za mocno zamyka WG przez co turbo pompuje więcej i jest za sucho. A, że nie mam AFR to na razie posilić się chcę wiedzą jakie EGT jest bezpieczne.

GOLDI - 2014-11-18, 12:08

do jazdy miejskiej czyli bez obciazenia trzeba dazyc do eco/ego corecction :P czyli afr 14,7... egt w ogole wtedy sie nie bierze pod uwage... palowanie to inna para kaloszy...

nie wymagaj cudów jagos ;) pomimo że to stand alone paliwowy to jednak do emu mu daleko ;) chcesz miec wszystko perfekt to idz w emu ;) bedizesz mół i zamykać skrzynie i miec wszystko eco ;) nawet wskaznikow miec nie bedziesz musial nasrane 20stu :P jak to niektorzy lubia :) bo nad wsyzsktim bedzie czuwał komputer i on bedzie mial limity ustawione i bedzie wiedzial co robic... w emu nawet mozna ustawic opcje ze przy braku cisnienia oleju silnik ma sie wylaczyc ;) ale to temat na inną bajke ;)

wartosci jagos masz dobre... bezpieczne... a vmax jw.

Tiamat - 2014-11-18, 12:10

ja tak miałem w e4, że wysokie egt miałem albo "na trasie" przy jeździe ze stałą prędkością 130 - 140 km/h albo właśnie przy darciu na v maxa dochodziło do 900 - 930 C i dalej już nie darłem :jezyk:
przyjmij te 900 C za max i nie będzie się czego bać.

jagos - 2014-11-18, 18:59

GOLDI, Tiamat, dzieki- uspokoiliście mnie
ronino - 2014-11-19, 12:17

GOLDI napisał/a:
do jazdy miejskiej czyli bez obciazenia trzeba dazyc do eco/ego corecction :P czyli afr 14,7... egt w ogole wtedy sie nie bierze pod uwage... palowanie to inna para kaloszy...

nie wymagaj cudów jagos ;) pomimo że to stand alone paliwowy to jednak do emu mu daleko ;) chcesz miec wszystko perfekt to idz w emu ;) bedizesz mół i zamykać skrzynie i miec wszystko eco ;) nawet wskaznikow miec nie bedziesz musial nasrane 20stu :P jak to niektorzy lubia :) bo nad wsyzsktim bedzie czuwał komputer i on bedzie mial limity ustawione i bedzie wiedzial co robic... w emu nawet mozna ustawic opcje ze przy braku cisnienia oleju silnik ma sie wylaczyc ;) ale to temat na inną bajke ;)

wartosci jagos masz dobre... bezpieczne... a vmax jw.


pamiętam jak mi robili auto to dostałem pytanie po co mi dodatkowe wskaźniki i byłem nim trochę zdziwiony, a teraz inaczej na to patrzę - (choć akurat nie mam egt żeby nie było, a na afr też nie patrzę) - po to przecież jest EMS żeby to kontrolował
zostawiłem tylko temp i ciśnienie oleju, temp wody (bo to 4g63) i doładowanie
zostałem za to nawet pochwalony :)

jagos - 2014-11-19, 23:39

A czy z racji tego, że jest chłodno na dworzu może być tak, że silnik dostaje wiecej tlenu i ciut się rozjeżdża mapa? Bo dziś pozwoliłem sobie uciec "misiakom" stojącym na poboczu, którzy zdecydowali sie ruszyc za mna i mnie zatrzymać. Zredukowałem i ognia. Przy odcince na 4 biegu 950 na zegarze EGT i dwa szarpnięcia w okolicach 7000RPM czego nie miałem wcześniej.

tu pytanie do Goldasa
Rozumiem , że ma za sucho bo 1 może 2 razy szarpnął przy 7000RPM i to nie była odcinka... ewidentnie za dużo tlenu. I czy jak zmniejsze otwarcie EBC w Boost DC o 2-3% i ujmę troszke powietrza silnikowi to sprawdzi się to?

I wskaż mi drogę, którą mam iść. Mam zalać auto i jechac do Ciebie :badcrack:
Czy jechac na hamownię i zmienieć ustawienia w Boost DC by uzyskać jak najbliższe parametry, które były wcześniej?

w sumie zima się zbliża, zaraz spadnie 1 śnieg i auto ląduje pod kocykiem.A chcial bm to jeszcze ogarnąć.

GOLDI - 2014-11-19, 23:48

korekcja po iat do poprawy. pytanie jaki peak boostu byc moze fuel cut
jagos - 2014-11-20, 00:24

GOLDI napisał/a:
byc moze fuel cut
raczej odpada bo było dobrze do dzisiejszego zimnego dnia
GOLDI napisał/a:
pytanie jaki peak boostu
nie powiem dokladnie, ale w peaku jest O 2-4psi za dużo. Dzieje się to i na 1 i 2 mapie. Choć na 1 mapie zawsze było 13psi czyli 0.9bara a na drugiej 17Psi- 1.2 bara. teraz jest 1mapa-15-16psi i 2mapa-19-20psi
GOLDI - 2014-11-20, 00:28

jagos napisał/a:
raczej odpada
wyjechales poza mape juz zapewnie i dlatego.
jagos - 2014-11-20, 00:32

GOLDI napisał/a:
jagos napisał/a:
raczej odpada
wyjechales poza mape juz zapewnie i dlatego.

Z boostem?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group