Prezentacje Inne - BMW 528 E39 by Trucky
viader - 2016-07-19, 10:41
Jakie luzy na wale? Jaka skrzynia? Przecież niemce sie nie psujo!
trucky - 2016-07-19, 11:02
Jak robi 40tys. km rocznie to coś w końcu ma prawo się spsuć Tym bardziej, że jeszcze kompletnie nic poza tym się nie zepsuło Kurna uwielbiam to auto
mysza - 2016-07-19, 12:50
trucky napisał/a: | Kurna uwielbiam to auto | Od dawna Ci mówiłem kup bmw E39 widzisz musisz się mnie słuchać
dani.boss - 2016-07-19, 21:22
trucky napisał/a: | Jak robi 40tys. km rocznie to coś w końcu ma prawo się spsuć Tym bardziej, że jeszcze kompletnie nic poza tym się nie zepsuło Kurna uwielbiam to auto |
eee tam.... któryś ze starych mercedesów w manualu nie miał instrukcji tylnego dyfra bo nie była przewidziana jego awaria;)
nie ma znaczenia czym jeżdzisz, zawsze coś będzie się psuć!
W piątek zobaczymy jak dbasz naprawdę
trucky - 2016-07-19, 21:59
dani.boss napisał/a: | któryś ze starych mercedesów w manualu |
To dotyczyło w123 I nie tylko w manualu, w każdej wersji. Statystycznie pierwsza awaria 123ki, która uniemożliwiała jazdę występowała dopiero po 823tys km
dani.boss napisał/a: | W piątek zobaczymy jak dbasz naprawdę |
Pamiętaj, nikt nie jest idealny
Simeon - 2016-08-14, 13:15
Upik!
trucky - 2016-08-14, 13:24
Gracias!
Update, przebieg rośnie, auto odpukać jeździ bezawaryjnie
Aktualny przebieg:
Przypomnę, że w 2 maja 2015 miał 209tys km, a 7 stycznia 2016 przy przebiegu 222007 km został założony gaz, z którego jestem bardzo zadowolony
W tym czasie nie było poważnych awarii, jedynie wymiana dwóch czujników parkowania i padnięty czujnik poziomowania ksenonów.
Ale, żeby nie było że jest idealnie, to za tydzień auto idzie do mechanika, na wymianę tulejki odpowiadającej za ułożenie lewarka po wbiciu 5-biegu oraz na zlikwidowanie luzów w napędzie, a przy okazji wymiana uszczelniaczy w skrzyni, wymiana oleju w skrzyni i dyfrze (w końcu)
A za jakiś czas do lakiernika, rdza na rantach drzwi i progach oraz lakierowanie maski, bo jest pełno odprysków, oczywiście zdjęcia będą
A tymczasem dorobiłem się myjki ciśnieniowej i pianownicy PA, więc wczoraj była zabawa
ps. M-pakiet zewnętrzny powoli się zbiera i może uda się, że od lakiernika wyjedzie już z nowymi gratami
Jakiś czas temu wpadła też rozpórka od Pana Nakrętki
MATi - 2016-08-16, 14:39
To ledwo dotarte jest ja mam już w f10 190 tysięcy
Szakal - 2016-08-16, 20:55
Czy wymieniasz zimmering w skrzyni biegów (ten z którego wychodzi wał, mówiąc w skrócie) bo jest zapocony? Bo jeżeli tak to nie on się poci tylko uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów, a wygląda jakby własnie z tego zimmeringa się lało, przerabiałem to u siebie
trucky - 2016-08-17, 11:49
Skrzynia będzie zdjęta więc cała zostanie obejrzana i to co trzeba wymienione
Merlin616PL - 2016-10-07, 07:27
UP
trucky - 2016-10-07, 08:30
Gracias
W końcu znalazłem trochę czasu, mechanik też i zielona stanęła na tydzień w warsztacie.
Zrobione:
- wyhaczona linka otwierania prawych przednich drzwi, szło otwierać tylko zewnętrzną klamką
- naprawa 5-biegu - typowej przypadłości z pozycją lewarka
- olej w skrzyni i w dyfrze
- wymiana przegubu wał-dyfer
- podpora wału
- nowe sprzęgło, dwumasa zdrowa została stara
- wahacze górne przednie lewy/prawy - stare były jeszcze ori, zostały więc pewnie pójdą do regeneracji i będą czekać
- poduszki silnika i skrzyni
- łączniki stabilizatora przód
- olej w silniku + komplet filtrów
- przy okazji, że zdjęte było sporo elementów podwozia i pół napędu to została wykonana konserwacja podwozia + konserwacja profili
- kontrola i ustawienie zbieżności
Wszystko na Febi/Lemforder, oleje AMSOIL i REDLINE. Koszt z robocizną 3200zł
Przebieg 254 000km na dzień 4/10/2016
Auto znów prowadzi się jak nówka i w dalszym ciągu daje przyjemność z jazdy
W następnej kolejności cały układ hamulcowy (przód i tył) bo tarcze już dosyć cienkie, a ręczny praktycznie wcale nie trzyma, więc dojadę klocki do końca i robimy swap przodu na heble z 540 Ale to przy moich przebiegach pewnie jeszcze z 2-3 miesiące góra.
Poza tym blacharz/lakiernik i usuniemy całą rdzę, póki co trzeba się odbić finansowo
Mich - 2016-10-08, 02:08
32 tys. km. w 10 miesięcy to ładny wynik, instalacja gazowa szybko się zwraca
trucky - 2016-12-20, 15:14
Mały update, aktualny przebieg 262tys km
Przyszła paczka z zaciskami z 540 V8, trzeba je trochę odświeżyć i skompletować resztę gratów i na wiosnę na przód wpadają heble 324/30mm, obecnie 296/22mm, prawdopodobnie tarcze Rotinger GL, klocki jeszcze nie wiem jakie, na tył też wpadną te tarcze ale zostanie fabryczny rozmiar bo jest ten sam co w V8
Edit:
Zielona jak zobaczyła prezent to aż z wrażenia popuściła i stoi właśnie na wymianie chłodnicy....
MATi - 2016-12-21, 17:45
Trzeba było dorwać zacisk z f10 o miałbyś 348x30mm
trucky - 2017-01-14, 13:48
I ile bym za nie zapłacił? Te mam za 50zł Poza tym taka duża różnica pociągnęłaby jeszcze zmianę felg.. trochę rozsądku
BTW... BMW już w domu, nowa chłodnica Nissens, dwie rolki i dwa paski wielorowkowe, bo rolki zaczynały hałasować, a jeden pasek już był zdrowo spękany, 800zł nie moje
EDIT 14/01
Zaciski wróciły z piaskowania i malowania proszkowego, teraz dostaną nowe gumki i tłoczki, potem to samo z tyłem i można składać nowe hamulce
Tofik - 2017-01-14, 19:59
niebieski???
trucky - 2017-01-14, 22:09
A co żółty miał być?
Granatowy, na zdjęciu jaśniejsze wyszły niż są
MATi - 2017-01-15, 07:50
Mi tam się podoba
Tofik - 2017-01-15, 11:35
Cytat: |
A co żółty miał być? |
o to to to to
|
|
|