To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Prezentacje Eclipse - Moje Elipse 2G (adibas)

Anonymous - 2014-04-10, 20:44

Panowie prosze jeszcze o radę. Wiem że cieżko jednoznacznie powiedzieć co może być, ale problem po swapie jest następujący:
Samochód przyspiesza regularnie i w pełnym zakresie obrotów. Ma około 7.5 sekundy do setki. Nie jest wyczuwalny moment załączenia turbo (turbo działa - zawór upustowy słychać). Narazie nie mam przełożonego wskaźnika doładowania więc cieżko powiedzieć ile ładuje.

Wcześniej było tak, że samochód żwawo wchodził na obroty a pod koniec zakresu na 1 i 2 biegu praktycznie zrywał przyczepność kół. No banan sam sie na usta cisł. Obecnie czuć spadek mocy. Różnica jest tylko w wydechu końcowym jest remus a był HKS. Czy byłoby to tak istotne? Chcę jeszcze założyć HKS'a i sprawdzić ale coś czuje że to nie jest przyczyna. Nie wiem jeszcze też jaki ustawić kąt zapłonu.

GOLDI - 2014-04-10, 21:08

szukaj nieszczelności w układzie dolotowym :) szczegolnie od turbo po glowice..

sprawdz podpiecie atuatora

oraz przy dynamicznym tescie szczelnosci ukladu obserwujcie jak zachowuje sie aktualtor ;)

zaplon ustaw ciut agresywniej niz w 1g tak o 2 stopnie :)

[ Dodano: 2014-04-10, 21:11 ]
chyba ze ten koncowy jest az taka restrykcja :) w co jednak watpie ;)

[ Dodano: 2014-04-10, 21:12 ]
a tego crankwalka serio zmierz :) ciekaw jestem czy w ciągu paru lat zrobił kolejny "walk" :)

Anonymous - 2014-04-10, 23:13

GOLDI, dzięki sprawdzimy tak jak napisałeś

[ Dodano: 2014-05-01, 17:10 ]
Przedstawiam kilka zdjęć i krótki opis po swapie.
Operacja trwała dość długo (2 miesiące) ponieważ samochód był w warsztacie z jednym stanowiskiem, gdzie obsługiwano też bieżące naprawy innych klientów.
Co zostało zrobione:
- wrzucony silnik i skrzynia z GST
- założony wskaźnik doładowania (w adapter na słupek)
- rozrząd
- sprzęgło
- kable i świece
- wszystkie filtry
- uszczelka pokrywy głowicy
- pokrywa głowicy pomalowana na czerwono
- wymienione amortyzatory przód tył na KYB Excel-G
- założone osłony tarcz hamulcowych
- felgi ENKEI Evo IX

Do zrobienia:
- rozeznanie tematu chceck engine (pojawia się przy jednostajnej jeździe, wtedy przy próbie przyspieszenia brak reakcji na gaz, tak jakby zdecydowanie brakowało mocy lub nie palił na któryś gar)
- przełożenie spryskiwaczy z GST (zbiorniczek w GS pod maską, w GST z tyłu pod kołem zapasowym)
- zlokalizowanie wycieku oleju - olej ścieka po pompie wody,
- w silniku brakowało czujnika położenia wału, została zrobiona przeróbka - położenie zczytywane jest z czujnika położenia wałka rozrządu
- obecnie ABS nie widzi przednich kół - brak "zębatek" dających sygnał dla czujników
- regulacja niskich obrotów - obecnie po zagrzaniu jest 1,5 tys
- pomiar mocy
- światła: mimo, że europejczyki święcą symetrycznie









Wersja pierwotna vs obecna


djmil - 2014-05-01, 18:36

up :ok:
Pablo1o - 2014-05-01, 19:11

Teraz by się przydał jakiś FMIC pod ten zderzak :)

Brawo :) Kolejny Swap w klubie :)

GOLDI - 2014-05-01, 20:19

chcesz z powrotem czujnik połzenia wału :) ?
Anonymous - 2014-05-02, 09:17

GOLDI napisał/a:
chcesz z powrotem czujnik połzenia wału :) ?


Jasne, może się przydać ;)
Ale z technicznego punktu widzenia, co daje taki zabieg "ominięcia" czujnika wału?

GOLDI - 2014-05-02, 12:00

Pytanie powinno być brzmieć : Dlaczego zostało ominięte :)

Pytałem wcześniej o CW i czy go mierzyliście, wiec:
Cytat:
GOLDI, dzięki sprawdzimy tak jak napisałeś


czy go mierzyliście?


Cas 1g pełni funkcje 2w1 ma trigger tak jakby czujnika wału i wałka
Dlaczego zostało zrobione?
Przy pewnych skrajnych wartościach tolerancji Crankwalka pierwsze rzeczy co się dzieją to rozwala czujnik wału, zrywa nagle pasek balansowy i jeszcze pare innych.

Luz wzdłóżny w tym silniku jest mi dobrze znany. a właściwie był bo to wartość sprzed ładnych paru lat. Niestety ta wartość się nie zaciśnia sama od siebie. Dlatego zmierzcie póki jeszcze da się to "tanio" skasować. lepiej teraz wytargać motor, rozebrać silnik od dołu, pozmieniać co potrzeba niż później szukać nowego bloku.

Anonymous - 2014-05-02, 12:25

Dzięki za info. Napisałem PW.
GOLDI - 2014-05-02, 12:35

adibas napisał/a:
Dzięki za info. Napisałem PW.
ok. dalsza romozwa na PW. będzie żył ;)
djmil - 2014-05-08, 23:01

Naprawdę ładną sztukę masz :ok: Byłem, widziałem, nawet się przejechałem :)

Ogarnij tylko co tam masz do ogarnięcia, na hamownie, małe mody i znów na hamownie :)

cebem - 2014-05-09, 00:37

I lustra zmień, straszne są te grzmoty :ok:
Anonymous - 2014-05-09, 07:39

djmil napisał/a:
Naprawdę ładną sztukę masz :ok: Byłem, widziałem, nawet się przejechałem :)

Ogarnij tylko co tam masz do ogarnięcia, na hamownie, małe mody i znów na hamownie :)


Z biegiem czasu na pewno wszystko ogarnę, musze sie tylko troche odkuć ;) Przejażdżka na zachęte - bierz się za swojego ;) Powodzenia!


cebem napisał/a:
I lustra zmień, straszne są te grzmoty :ok:

Patrząc z przodu na samochód jest troche jak myszka miki, ale nie potrafie się odzwyczaić od tych dużych luster w Euro, w Usa są takie mikroskopijne, dużo mniej w nich widać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group