To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

Artykuły - Malowanie zacisków hamulcowych

Szakal - 2008-07-22, 23:00
Temat postu: Malowanie zacisków hamulcowych
Na wst?pnie chcia?bym przeprosi? Was za jako?? zdj?? bo jedyny dost?pny aparat mia?em w telefonie o zastraszaj?cej rozdzielczo?ci 2Mpix :D

Czynno?? opisze na przyk?adzie przedniego prawego zacisku ,tylne zaciski ot to samo tyle ?e mniejsze klucze potrzebne :)

Zaciski mo?emy pomalowa? z 3 powod?w:
-bo mamy ?adne alusy i b?dzie lepiej wygl?da?
-bo nam sie nudzi
-bo nam sie nudzi i mamy nieodpart? potrzeb? pogrzebania przy aucie :D

Takie malowanie to r?wnie? dobra okazja do przejrzenia hebli na zasadzie "co w trawie piszczy" ,szczeg?lnie je?eli tam dawno nie zagl?dali?my ;)

Na pocz?tek o tym co nam sie przyda:
-na przednie zaciski potrzebujemy klucz p?asko-oczkowy 17 ,u?atwieniem b?dzie nasadka z grzechotk? bo p?jdzie szybciej
-na tylne potrzebujemy bodaj?e 2 klucze o rozmiarach 12 i 14 cho? tego dobrze nie kojarze
-papier ?cierny (jaki? grubszy ,ja mia?em chyba 100)
-szczotk? drucian?
-benzyn? ekstrakcyjn?
-par? szmatek do os?onienia element?w nadwozia i nie tylko
-naturalnie specjaln? farb? do zacisk?w ,kolor dowolny ,ja zrobi?em na czerwono

Farba jakiej u?y?em



Cz??? diwajs?w potrzebnych do operacji (dwa klucze ,szczota,papier ?cierny i sto?eczek ?eby by?o na czym k?a?? zaciski :P )



Wi?c zaczynamy :)

Pierw przyda?oby sie zabezpieczy? w?z ,pod lewarowa? go i odkr?ci? ko?o :D To chyba wszyscy umiemy :D



Naszym oczom ukazuj? si? brzydkie zaciski..bleee :ksiadz:



Bierzemy klucz 17 i odkr?camy najpierw te dwie ?ruby gdzie s? klucze na obrazku...



Potem ?ci?gamy sobie zacisk ,k?adziemy go gdzie? tak ?eby nie napr??a? zbytnio przewodu hamulcowego i wyci?gamy klocki.



Potem odkr?camy prowadnice te? kluczem 17. ?ruby s? o tu...



Bierzemy sobie narazie pod opiek? sanki. Wyjmujemy obie blaszki od klock?w





Jak wida? w przybli?eniu wymagaj? one troch? pracy. Bierzemy wi?c najpierw szczotk? drucian? i oczyszczamy z grubszej warstwy brudu i rdzy. Potem bierzemy papier ?cierny i troch? bardziej przyk?adamy sie do czyszczenia. Opcjonalnie mo?emy sobie pomalowa? klocki. W tym wypadku bierzemy tylko papier ?cierny i czy?cimy.

Potem oklejamy dwie gumki w prowadnicy ta?m? malarsk? ,tak? papierow? ,a nast?pnie czyst? szmatk? i benzyn? ekstrakcyjn? w miar? dok?adnie odt?uszczamy prowadnice i klocki. tak wygl?da to po zabiegu czyszczenia i przygotowania do malowania:



Mo?emy malowa?. Wa?n? rzecz? jest aby lakier dobrze wymiesza? (co zaleca z reszt? producent) i malowa? to cienkimi warstwami by nie porobi? zaciek?w. Na pocz?tku bedzie marny efekt ale z ka?da now? warstw? b?dzie coraz lepiej. Ja u siebie malowa?em ?rednio na 4 warstwy.
Tak to wygl?da przy bodaj?e trzeciej:





Prawda ,?e o wiele lepiej wygl?da? No to teraz zabieramy sie za sam zacisk kt?ry chcia? nie chcia? ,zosta? przy aucie. Tu sie troch? gorzej robi ,ale jest :ok:

W tym przypadku post?pujemy tak jak przy prowadnicy. Najpierw czy?cimy szczotk? drucian? ,potem papierem ?ciernym ,os?aniamy ta?m? odpowietrznik ,przew?d hamulcowy i t?oczek i odt?uszczamy. Nast?pnie bierzemy jakie? szmatki w celu os?oni?cia przed farb? innych cz??ci auta takich jak chocia?by zawieszenie. Tutaj te? stosujemy malowanie kilkoma warstwami jak wcze?niej.



Coraz lepiej sie zapowiada.
Jak nam ju? wszystko wyschnie w miar? ?adnie to zabieramy sie za skr?canie tego do kupy. Post?pujemy jak w przypadku demonta?u tyle ?e od ty?u :P Czyli najpierw przykr?camy sanki (nie zapominamy o blaszkach)



Potem zapodajemy klocki



I na koniec zacisk. Tak to wygl?da z prawej strony z przodu...



A tak z lewej...



W przypadku reszty zacisk?w post?pujemy tak samo ,jedyna r??nica to taka ,ze z ty?u s? mniejsze ?rubki. :)

To by by?o chyba na tyle.

Generalnie solidne zrobienie jednego zacisku (tak jak to ja robi?em) zajmuje ok.2h. Mo?na to zrobi? oczywi?cie bardziej powierzchownie ale ja nie umiem tak :P

I jeszcze rada odemnie. Je?eli w przysz?o?ci nie chcecie mie? problem?w z odkr?caniem tych ?rub to posmarujcie je smarem miedzianym. Jest on odporniejszy na wysok? temperatur? jaka mo?e panowa? przy zaciskach ,a jak posmarujemy sobie to smarem grafitowanym to mo?e si? to zapiec. Przynajmniej tak mi sie zdaje :P

Wiem ,?e ?w czynno?? opisana przeze mnie jest pewnie dla wi?kszo?ci z was prosta ,ale jezeli chocia? jednej osobie sie to przyda to warto by?o go zrobi? :ok:


Pozdro :beer:

SAMAEL - 2008-07-23, 00:47

szaki taki ?adny taboret pomalowa? :lol2:

najwa?niejsze to obczy?ci? wszystko dok?adnie z rdzy,

dodam jeszcze ?e doskonale hameraid si? nadaje :D dwa lata ju? je?dzi i po myciu karcherem dalej zaciski niebieskie i nie odchodzi :jupi: dobra jest ka?da farba odporna na wysokie temp. w tym vht wrinkle plus, farba do silnik?w itd itp.

S?awekG - 2008-07-23, 07:09

Cytat:
najwa?niejsze to obczy?ci? wszystko dok?adnie z rdzy
Do osi?gni?cia tego celu najlepsze by?oby piaskowanie. Ja czy?ci?em wszystko szlifierk? k?tow? z tarcz? z papierwm ?ciernym 150 i szczotk? stalow? na wiertarce. Poza tym smarowa?em odrdzewiaczem a nast?pnie czy?ci?em jakim? ?rodkiem do czyszczenia w sprayu. Przed po?o?eniem lakieru proponuj? nanie?? ze 2 warstwy podk?adu akrylowego co spowoduje wyr?wnanie drobnych nier?wno?ci kt?rych na zaciskach nie brakuje. Poza tym wszystko tak jak kolega wy?ej opisa? z tym, ?e ja po?wi?ci?em ok 3-4 godzin na zacisk. Ale ja odkr?ca?em ca?kowicie zaciski i wyjmowa?em i czy?ci?em zapieczone t?oczki i wymienia?em ca?y p?yn hamulcowy :ok:
elinwar - 2008-07-23, 08:25

SAMAEL zainteresowa?e? mnie tym hameraidem :) . Nie jestem zwolennikiem spray'u bo chyba bym musia? ca?y b?otnik ob?o?y? :) .
Napewno hameraid to dobry wyb?r? p?dzelkowy ? :D

Szakal - 2008-07-23, 08:52

SAMAEL napisał/a:
najwa?niejsze to obczy?ci? wszystko dok?adnie z rdzy,

S?awekG napisał/a:
Do osi?gni?cia tego celu najlepsze by?oby piaskowanie. Ja czy?ci?em wszystko szlifierk? k?tow? z tarcz? z papierwm ?ciernym 150 i szczotk? stalow? na wiertarce.


W?a?nie zapomnia?em o tym wspomnie? :P Ja mia?em czy?ci? to szczotk? stalow? na wiertarceale przypomnia?o mi sie o tym urz?dzeniu przy ostatnim zacisku :hahaha: Pozatym czy to przy wiertarce czy przy k?t?wce trzeba uwa?a? coby nie uszkodzi? element?w gumowych :)

S?awekG napisał/a:
Ale ja odkr?ca?em ca?kowicie zaciski i wyjmowa?em i czy?ci?em zapieczone t?oczki i wymienia?em ca?y p?yn hamulcowy :ok:

Ja wymiane p?ynu i regeneracj? zacisk?w robi?em niedawno wi?c nie wykr?ca?em ich z auta :) Tak to te? bym tak zrobi? :P

No i trzeba si? na nast?pny raz hammeritem zainteresowa? :P

Pablo1o - 2008-07-23, 09:14

Je?li chodzi o malowanie zacisk?w to chyba malowanie proszkowe kosztuje co? ok 100 z? za 2 zaciski wi?c je?li kto? chce jeszcze lepiej to mo?e o tym pomy?le? :)
Anonymous - 2008-07-23, 09:48

Wyglada calkiem dobrze....:P :ok:
Anonymous - 2008-07-23, 15:39

Ja pomalowa?em farb? poliuretanow? i tez si? prezentuj? ca?kiem nie?le.Poniewa? farby te zawieraj? w swym sk?adzie ?ywic? i polimer zaciski sprawiaj? wra?enie bardzo wyrazistych i b?yszcz?cych. Aczkolwiek nie s? odporne na tak wysokie temperatury jakie panuj? na zaciskach ale nie p?kaj? i nie przypalaj? si?. Farby nie s? og?lnodost?pne w sklepach ale jak by kto? by? zainteresowany mog? odsprzeda? :> (PW)
Coodo - 2008-07-23, 20:23

ja pomalowa?em te? farb? do zacisk?w
ale po roku sie chyba przegrza?a i zacze?a schodzic
teraz zainspiruje sie chyba radami samaela i spr?buje hameraidem

SAMAEL - 2008-07-23, 23:14

ja oczy?ci?em szczot? tward? stalow? z lu?nej rdzy i zrobi?em tak, p?dzel w d?o?, jedna cienka warstwa aby zwi?za?o rdze, przesch?o troch?, to za?o?y?em ko?a (malowane na samochodzie) i ogie? z 200 do 40 ze dwa razy, farba si? przypali?a, znowu troch? szczot?, przemy?em benzynk? eks., poczeka?em a? ostygnie i dwie gruuuube warstwy p?dzlem na suto :twisted: i do tej pory jest git.
Tofik - 2008-08-03, 17:54

Ja robi?em podobnie z racji tego ?e niechcia?o mi si? drugi raz k?? zdejmowa? a w?a?nie wtedy montowa?em alusy i widok starych zardzewia?ych zacisk?w ziej?cych z za zaje***cie l?ni?cej felgi nieprzekonywa? :)
Robi?em wszystko na aucie, zacisk najpierw obstuka?em delikatnie ma?ym m?oteczkiem co by te wi?ksze warstwy rdzy poodpada?y, potem gruba szczota druciana.
Przemy?em rozpuszczalnikiem czy czym? podobnym i na?o?y?em 3 warstwy (p?dzelkiem z puszki) Hammeraitu w kolorze z?otym z efektem m?otkowym ( kolor dobra?em pod felgi bo maj? z?ote wstawki)
Farba bardzo dobrze si? rozprowadzi?a a efekt m?otkowy zamaskowa? wszelkie nier?wno?ci na powierzchni. Jak do tej pory farba trzyma si? znakomicie, a test na przegrzewanie mia?a na torze w U???u :)

A tak to wygl?da:



Mnie si? podoba

Zaluski - 2009-02-15, 18:31

A ja pomalowa?em zaciski farb? za 4,5z? i jest super na 5 autach to spawdzi?em :lol2:
1 puszka starcza na 2 auta!
A moze doradzicie do czerwonego auta na jaki kolor pomalowac zaciski??
-czerwony pospolity i moze sie zlac z kolorem nadwozia
-bia?y strasznie brudz?cy ale orginalny
-pomaranczowy
-srebrny

Anonymous - 2009-02-16, 02:12

Tofik ?adne zaciski, ale szczerze m?wi?c to na zdj?ciach sredniawo wygl?daj? jedynie na pierwszym zdj?ciu dobrze si? prezentuj? :ok: Z pewno?ci? na ?ywo wygl?daj? du?o lepiej.

Zaluski poka? foto fury to lepiej b?dzie mo?na oceni? jaki kolor :)

Anonymous - 2009-02-16, 13:01

Zaluski napisał/a:

-czerwony pospolity i moze sie zlac z kolorem nadwozia


Czytanie ze zrozumieniem - 1! :twisted:

Zaluski - mo?e czarny?

Zaluski - 2009-02-16, 18:13

Markus, czarne odpadaj?. My?la?em nad niebieskim bo chce mie? felgi bia?e.

ADEN., Zwyk?e 2G Czerwone eur wersja. :ok:

Anonymous - 2009-02-16, 19:54

A to ja bym proponowa? ciemny pomara?cz :)
Tofik - 2009-02-16, 22:58

do czerwonego to bym czerwony da?, ju? na bide pomara?czowy ale w metalicu - co? jak miedziany.
Nie mo?na nasra? 100 tysi?cy kolor?wbo wygl?da jak kupa. Czerwone auto i niebieskie zaciski...no wi?kszego bajzlu "wiza?owego" to ze ?wieca szukac :?
Do czarnego to sobie mo?na praktycznie ka?dy kolor dobra?.
Ja chcia?em kolor ale kazdy poza zielonym odpada? bo bym nie m?g? na to patrze?. Chocia? zielony wog?le mi nie podchodzi?, wola?bym ju? zupa?nie na czarno. Na szcz??cie felgi maj? z?oty elemoent i stwierdzi?em ?e do tego si? odnios?. Jak dla mnie by? to strza? w przys?owiow? dziesi?tk?, zaciski nie s? krzykliwe a ?adnie wsp??graj? z ca?o?ci? ( przy okzaji z?ote to wygl?daj? jakby dopiero co by?y z pude?ka wyj?te :D )
Jednym s?owem... nie kombinuj za bardzo :ok:

Anonymous - 2009-02-17, 09:31

Ja wlasnie mysle nad kolorem i chyba do grafitowego zrobie srebrne albo czarne albo grafitowe.
cantrell - 2009-02-22, 13:47

ostatnio widzia?em w subaru imprezce niebieski chaber zaciski w kolorze z?otym-panowie co? naprawd? ?adnego,fajny kontrast gra kolor?w itd.szczerze m?wi?c przy nim czerwone zaciski wygl?daj? jak wiejski tuning chocia? sam wcze?niej my?la?em nad czerwonym i ???tym. opr?cz z?otego fajnie srebrny si? prezentuje i zastanawiam si? czy mo?na je pokry? niklem lub chromem...je?li pokryje elementy kt?re nie powinny by? pokryte cienka warstw? farby kwas ich nie wytrawi chrom si? nie przyjmie-jeden problem rozwi?zany ale nie wiem jak to si? b?dzie mia?o do temperatury,to metoda galwaniczna i du?ych temperatur nie wytrzyma,pytanie jak tam jest gor?co?
Anonymous - 2009-02-22, 16:35

cantrell napisał/a:
to metoda galwaniczna i du?ych temperatur nie wytrzyma,pytanie jak tam jest gor?co?
Hmmm farby sa organicznymi polimerami, wiec jesli one wytrzymuja takie temperatury to pokrywajac warsta metalu tymbardziej nie powinno sie nic stac. Chrom ma temp topn 2130K a nikiel 1728K wiec mysle ,ze najpierw by Ci sie cale kolo z zawieszeniami stopilo niz warstwa z chromu :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group