To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

3G OGÓLNE - Sprzęgło

Anonymous - 2008-09-02, 20:13
Temat postu: Sprzęgło
Co to mo?e by? puszczam peda? sprz?g?a 1mm i auto rusza a powino przecie? od po?owy ruszac pe?n? moc? co jest?Sprz?g?o nowe
Anonymous - 2008-09-02, 21:14

pppppp1 napisał/a:
Co to mo?e by? puszczam peda? sprz?g?a 1mm i auto rusza

odp:
pppppp1 napisał/a:
Sprz?g?o nowe

no i tyle w tym temacie :)

kiepuczi - 2008-09-02, 21:42

masz niewyregulwoanie sprzeglo, czyli nie mie masz spzregla wogole.
Szakal - 2008-09-02, 22:26

Cytat:
masz niewyregulwoanie sprzeglo, czyli nie mie masz spzregla wogole.

A co tam jest do regulacji? Przecie? chyba uk?adu hydraulicznego si? nie reguluje ,nawet ktos to ostatnio pisa? chyba

Anonymous - 2008-09-02, 22:32

Zobacz czy nie masz zapowietrzony uklad. Moze wartoby go sprawdzic. A co do regulacji to 3G nie ma...
kiepuczi - 2008-09-02, 22:33

jak to nie ma , wszystkie maja regulacje., jak nie wyregulujesz to nie pojedziesz bo spzregla nie bedziesz mial :)
wysokosc pedalu i jego reakcje regulujesz na pompce pod pedalem, wkrecajac i wykrecajac trzon tloka. odsylam do lektury na stronie Jacks Transmissions czy tez TRE. Tre ma krotki opis jak to robic jack dolacza dosc dlugi filmik i opisuje nam dzialanie pompki.

dodatkowo wszystkie powyzesz zabiegi nie pomoga nam jelsi mamy zle lub nieprawidlowo zapowietrzony uklad. ja juz sie nauczylem odpowietrzac uklad w swoim, zupelnie nie tak dawno. Zle robilem wszystko a wydawalo mi sie tez ze nie ma nic prostszego niz odpowietrzyc spzreglo. 3 l plynuy przepuscilem i nic teraz starczy mi pol litra:))

Anonymous - 2008-09-02, 22:37

Ciekawe gdzie? Chetnie sie dowiem bo rozebralem prawie wszystko i oprocz odpowietrzenia ukladu to moglem sobie #$%@#!#$ :protest:

Ide po ksiazke jeszcze raz sprawdzic... :wtf:

PS. Strona sie nie wczytuje...

kiepuczi - 2008-09-02, 22:41

jacktransmissions

oraz lektura TRE

Anonymous - 2008-09-02, 22:42

Jutro na to rzuce okiem ale z tego co widze to tam nie ma nic do 3G... jutro zbadam. Ide spac.
kiepuczi - 2008-09-02, 22:43

do 3 g nie ma ale pompka jest i zasada taka sama.
jesli metoda odpowerzania przeprowadzona prawidlowo oraz ustawienia pompki nie pomoga, mozliwe jest ze kulka na ktorej opiera sie widelec wymaga modyfikacji, albo trzeba zamontowac dluzszy trzon przy wysprzegliku . w spzredazy w SBR.

Szakal - 2008-09-02, 23:12

Znaczy sie uk?ady hydrauliczne sprz?g?a s? takie same we wszystkich pierwszych trzech generacjach Eclips?w ,tak? Tak to mo?e i u mnie da si? co? zrobi?...
kiepuczi - 2008-09-03, 06:58

nie 1g ma nieco inaczej regulowane choc zasada jest taka sama. Pompki sa inne ale ale zasada taka sama.
Obejrzyj film , poczytaj o regulacji na fiorach typu DSM tuners, DSM talk, czy stronie TRE i wszystkiego dowiesz sie dokladnie. To ze spzreglo jest hydraulicznie nie oznacza ze samo sie ustawi. BY samoregulacja nastepowala musi odpowiedno pompka byc ustawiona by wytwarzala wystarczajaco duze cisnienie . Zasadniczo kazda zmiana spzregla wymaga czesto regulacji , a zwlaszcza ciezkie i toporne sprzegla sportowe.

Niestety wina czesto wogole nie lezy po stronie hydrauliki a skrzyni czy kola zamachowego. Zdarza sie ze widelec nie wykonuje pelnego i swobodnego ruchu , wymaga to wtedy regulacji na kulce wkreconej w skrzyni na ktorej to widelec sie opiera.
Ja zastososowalem przedluzony i mocniejszy zarazem bolec w wysprzegliku. Czesto to rozwiaze problem. Poprostu seryjny wysprzeglik byl za krotki do mocniejszego szregla.

Zle splanowane kolo u tokarza moze powodowac podobne problemy w zawieszaniu sie spzregla i szybsze jego zuzycie. warto przeczytac rozdzial " flywheel step" na stronie TRE

!! przede wszystkim prawidlowe odpowietrzenie!! jeden pencherzyk powietrza popsuje kazde sprzeglo. Spzregiel nie pompuje sie jak hamulce. Czesto taki wlasnie blad popelniaja niedoswiadczeni mechnicy. Sprzeglo odpowietrza sie wolnymi ruchami poedalu tak ze pzrebywa on cala swoja droge w dol jak i w gore w kilka sekund. bez pompowania. Nie mam teraz zbytnio czasu by opisywac dokladniej cala metode ale na stronie jacka i TRE jest opisane.

Szakal - 2008-09-03, 10:20

kiepuczi, z?oty z ciebie cz?owiek :amen: W takim razie musze przestudiowa? co nieco bo wiem ,?e poprzedni w?a?ciciel wymienia? sprz?g?o w moim 1G i odk?d go mam to bierze bardziej u do?u i ci??kawo chodzi. Mo?e tu le?y problem u mnie.
Anonymous - 2008-09-03, 16:08

Czy wszyscy tu na forum sami sobie grzebia przy autach??
Szakal - 2008-09-03, 17:52

Cytat:
Czy wszyscy tu na forum sami sobie grzebia przy autach??

Wielu z nas tak :)

Anonymous - 2008-09-04, 03:14

Czyli jak nie umiem to nie nadaje sie na posiadacza? :D
hammer - 2008-09-04, 08:04

Jak by wszyscy znali si? na wszystkim to by nikt nie znal si? na niczym.
Ja w silniku nie grzebie bo si? nie znam. Proste naprawy ok ale nic powa?niejszego.

Anonymous - 2008-09-04, 11:32

wydaje mi sie ze kolega mial na mysli awaryjnosc tego samochodu;P jesli chodzi np o 1g to ten model ma juz swoje lata i pewnie warto umiec jakies podstawowe rzeczy zrobic samemu.. ale jesli chodzi o 3g to z autkiem nie ma wiekszych problemow.. czesci eksploatacyjne sie wymienia i wszystko dziala;)
Anonymous - 2008-09-04, 21:29

D2 napisał/a:
wydaje mi sie ze kolega mial na mysli awaryjnosc tego samochodu;P jesli chodzi np o 1g to ten model ma juz swoje lata i pewnie warto umiec jakies podstawowe rzeczy zrobic samemu.. ale jesli chodzi o 3g to z autkiem nie ma wiekszych problemow.. czesci eksploatacyjne sie wymienia i wszystko dziala;)
W tym kierunku pilem ;-) to mi ulzylo. Jutro jade ogladac dwie sztuki, w tym alliasa
Anonymous - 2008-09-04, 23:07

no a alliasa byl tyle grzebany ze sam powinienes miec spokoj;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group