To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

4G63/4G63T (2.0l) - Jak przywrócic moc w swoim samochodzie ?

Pablo1o - 2007-08-30, 10:54
Temat postu: Jak przywrócic moc w swoim samochodzie ?
Cze??
Wi?kszo?? z nas ma samochodzy powy?ej 10-tego roku ?ycia i przez te lata niekt?re konie mechaniczne wyfrun??y z samochodu . M?j 2G GS z silnikiem 4G63 sprawuje si? dobrze. Nie mam z nim problem?w ale je?li kto? wie jak odzyska? stracone konie to prosze o opinni

Anonymous - 2007-08-30, 11:13

jak przywrocic? doprowadzic silnik do takiego stanu by Cie nie bral ani grama oleju na oleju pelnosyntetycznym... zrob kompletny wydech na ORI... wiesz praktycznie w kazdym elemencie traci sie jakis odsetek rumakow...
elinwar - 2007-08-30, 12:20

Na forum ludzie pisali, ?e watro kata wymieni? na nowego.
Anonymous - 2007-08-30, 12:30

ja bym proponowal zrobic generalny remont sinika.
Anonymous - 2007-08-30, 13:49

elinwar napisał/a:
Na forum ludzie pisali, ?e watro kata wymieni? na nowego.


Jesli mieszanka jest/byla wlasciwa to kat jest na cale zycie. Wymienic swiece, olej, filtry, kable do swiec, przeszyscic przepustnice.

To byloby chyba najprostrze aby odzyskac stracone kuce.

Pablo1o - 2007-08-30, 14:28

allias napisał/a:
elinwar napisał/a:
Na forum ludzie pisali, ?e watro kata wymieni? na nowego.


Jesli mieszanka jest/byla wlasciwa to kat jest na cale zycie. Wymienic swiece, olej, filtry, kable do swiec, przeszyscic przepustnice.

To byloby chyba najprostrze aby odzyskac stracone kuce.


To ju? jest zrobione... No nic. Trzeba pojecha? na hamowni? i sprawdzi? ile kuc?w wyby?o...

Anonymous - 2007-08-30, 18:15

Pamietaj tylko ze to co na hamowni to nie to co w katalogach. Mam nadzieje ze wiesz o tym co sie traci na ukladzie napedowym?

Wiec jesli nie masz wczesniejszych pomiarow z hamowni to nie trudz sie tymi porownaniami.

Bobo - 2007-08-30, 18:18

Pablo1o, ale jak wr?cisz to podziel si? z nami info ile ci tam wysz?o tych kucy...
SAMAEL - 2007-08-30, 21:59

wyczy?ci? wtryski, wymieni? pomp?, filtry WSZYSTKIE na ori minimum, wydech w N/A pe?na seria na nowym kacie jak si? wytopi?, wyczy?ci? silnik z nagaru, sprawdzi? kompresj? czy jest seryjna ... jak spad?a poni?ej 5-10% tego co z fabryki to ju? b?dzie mniej mocy, wyczy?ci? przepustnic?, og?lnie najwi?cej mocy w N/A zabiera kompresja i nagar.
Anonymous - 2007-11-18, 16:28

to co piszecie u mnie osobiscie zostalo wymienione czyli filtry czyszczenie przepustki nowa sonda czyszczenie wtryskow swiece przewody zalozone dwie strumiennice(odpowiednie) nie jakies podroby za 60zl. I.......... i wielki h..... przy tej masie auta i wieku te czynnosci na niewiele sie zdadza chodz napewno nie pogorsza osiagow.czy nowe czy stare ten samochodzik nie jest sprinterem chociazby jak nissan 200 czy celika 2.0 16v.trzeba sie ztym pogodzic i jezdzic tym co sie ma.od taka moja skromna opinia.
Anonymous - 2007-11-18, 16:36

MAIBACHES napisał/a:
zalozone dwie strumiennice(odpowiednie) nie jakies podroby za 60zl
rozwin temat, gdzie je zalozyles, i co to za strumienice? luskowe czy innego typu :> ? uklad wydechowy zrobiles w przelocie? co gdize ejst opisz:> i pytanie czy robiles cos jeszcze z ukaldem?
SAMAEL - 2007-11-18, 16:44

ja mam prost? rade.... jak chcesz je?dzi? szybciej i mo?esz sie po?wi?ci? dla g?onego t?umika.... odpu?? sobie i wywal wszystkie wyg?uszenia, plastiki i tylni? kanap? :P pomorze :twisted:
Anonymous - 2007-11-18, 18:52

GOLDI, sa to strumiennice szczelinowe robione na zamowienie we wloszech w prywatnej firmie takze zalozony byl tlumik koncowy ( zamowienie fabryka lanci) niestety byl zbyt jak by to okreslic(agresywny) wiec zmieniony zostal.Jedna zamontowana zamiast kata druga tlumik srodkowy.ale to bez znaczenia przeciez.chodzi o to ze wymiana tych wszystkich pie*dol jak w temacie nie przyczyni sie do znacznego wzrostu mocy.ile da swieca ile da przewod ile da uklad itd? przy dobry materialach jest to rzedu 10 -20KM max.NP POZADNY TLUMIK koncowy wart okolo 800zl podniesie moc raptem 2-4KM bo nie 15KM jak slysze czesto.a w aucie przy takiem masie i mocy jak eclips powiedzmy 10-15KM wiecej czy to cos da?byc moze w autku jak cc lub tico bedzie to odczuwalne ale nie w M E.
tony_tr - 2007-11-18, 21:34

hmm ale napisz jaka jest moc wyjsciowa, bo jezeli zak?ada? 145 to przyrost 15 KM b?dzie odczuwalny... a je?eli np 130 bo ma du?o kilometr?w przejechane to wzrost z tej wartosci na 145 te? powinien byc odczywalny... Pomy?l nad turbin?...
Anonymous - 2007-11-18, 22:36

chodzi Ci o zwezke venturiego ?

strumienica w miejscu kata w silniku wolnossacym to zle rozwiaznie... obys tym sobie zaworow nie wykonczyl... ale idac dalej jesli tlumik koncowy masz nie przelotowy to tak naprawde te strumienice Ci nic nie daja... a moge powiedziec ze wrecz przeciwnie... wywalenie katalizatora napewno odebralo Ci moment obrotowy, nie znacznie ale zawsze... tutaj tak sie nie robi..

odetkales wydech... pytanie czy zrobiles cos z dolotem?

2 strumienice zakdla sie tylko w jednym przypadku: jedna dolotu druga wydechu z tym ze wlasnie zwezka wenturiego loduje w wydech, a w dolot luskowa, o takich przypadkach slyszalem.... ale lepszym rozwiazaniem jest ecu master niz grzebanie w dolotach i wydechach i precyzyjne ich wyliczanie...

Anonymous - 2007-11-19, 20:34

[ Dodano: 2007-11-19, 20:47 ]
GOLDI, coz ci moge powiedziec przed pomiarem bylo 137 ps po montazu 143,6 PS auto bylo robione dosc dobrym zakladzie osobiscie nie igerowalem w sprawy montazu propozycja zapadla i zgodzilem sie .z tego co wiem to kat obniza moc auta a uszkodzony moze sprawiac problemy.dolot bez zmian.szczelinowki sa to luskowe strumienice te maja z tego co pamietam wieksze naciecia co powoduje mocniejszy wir w srodku.czy odczuwam zajebiste w gniatanie? dup....... chodzi jak chodzil wydaje mi sie ze jedynie uturbienie spowoduje znaczacy przyrost w aucie.ale co ja tam wiem.

MikeR - 2007-11-19, 21:07

MAIBACHES napisał/a:
ile da swieca ile da przewod ile da uklad itd? przy dobry materialach jest to rzedu 10 -20KM max


?wiece i kable nie wymienia si? dla przyrostu mocy tylko dla prawid?owej pracy silnika.

MAIBACHES napisał/a:
POZADNY TLUMIK koncowy wart okolo 800zl podniesie moc raptem 2-4KM bo nie 15KM jak slysze czesto


nie wiedzia?em ?e t?umiki ko?cowe podnosz?moc o max 4 konie, tylko i wy??cznie odpowiednio wyliczony i porz?dnie zrobiony wydech w NA mo?e Ci podnie?? moc oraz moment w silniku.


MAIBACHES napisał/a:
Jedna zamontowana zamiast kata druga tlumik srodkowy.ale to bez znaczenia przeciez.chodzi o to ze wymiana tych wszystkich pie*dol jak w temacie nie przyczyni sie do znacznego wzrostu mocy.


w NA warto wymieni? katalizator tylko na katalizator wysokiego przep?ywu, a drugiego t?umika nie warto nawet rusza?, chyba ?e na nowy. mo?na te? conajwy?ej troszke zwi?kszy? ?rednice uk?adu wydechowego.

MAIBACHES napisał/a:
uszkodzony moze sprawiac problemy


uszkodzny tzn stary i zapchany ? to w jego miejsce si? wspawuje strumienice wtedy ?

MAIBACHES napisał/a:
dolot bez zmian.


dolot bez zmian, to jeden z powod?w kiepskiego przyrostu mocy, warto zastosowa? sportowa wk?ade filtra powietrza montowan? w seryjn? puszke.

MAIBACHES napisał/a:
chodzi jak chodzil wydaje mi sie ze jedynie uturbienie spowoduje znaczacy przyrost w aucie.ale co ja tam wiem.


nie, nie tylko uturbienie, choc to chyba najprostszy spos?b ale niezbyt tani je?li chodzi o eclipse NA, mo?na zbudowa? mocny silnik wolnoss?cy na bazie 4g63, jest od tego odpowiedni temat, poszukaj na forum bystrzaku :wtf:

[ Dodano: 2007-11-19, 21:13 ]
odsy?am r?wnie? do posta powy?ej kolegi Goldiego, on ma wi?cej cierpliwo?ci do mato??w, ja niestety nie :?

[ Dodano: 2007-11-19, 21:16 ]
dobrze te? pobawi? si? w polerke kolektora wydechowego, lub jego wymiane na sportowy odpowiednik do NA :jezyk: przyrosty moze nie b?d? rz?du 50 koni ale taki pod?ubany GS potrafi zaskoczy? i przynie?? mn?stwo frajdy z jazdy :jezyk:

SAMAEL - 2007-11-19, 23:52

dla roz?adowania energii posprz?ta?em troch? .... bez nerw?w panowie mia?em dzisiaj ci??ki dzie? i naprawd? mam z?y humor...
Anonymous - 2007-11-20, 00:12

MAIBACHES, tak kat zatkany moze poeowodwac straszne pogorszenie... jednak jego calkowite usuniecie powoduje delikatny wzrost hp ale niestety spory (esli pare do kilkunastu mozna nazwac sporym) spadkiem moemntu obrotowego... w niektorych przypadkach ten moment przesuwa sie tylko w gore... przez co samochod sporo traci na niskich obrotach... dolot i wydech w n/a to bardzo rystrykcyjna sprawa:> trzeba pamietac o zjawisku falowym w nim zachodzacym i nie zrobic zbyt odetkanego wydechu...

w n/a nie trzeba isc tylko w turbo :) mozna zakuc silnik na tlokach o bardzo wysokiej kompresji, zastosowac bardzo ostre walki, naprawde super obliczyc wydech pcozawszy od kolektora itd itd itd... jest tyle samo zabawy co w uturbianiu :) i tyle samo trzeba serca wlozyc :> MAIBACHES, chcesz odczuc poprawe :) zaloz wkladke K&N do puszki z filtrem ... odczujesz delikatna poprawe :) nie mowie ze to bedize skok rzedu dziesieciu koni i dwudziestu momentu... ale powinienes odczuc delikatna roznice... bron boze stozek...

Paulus - 2007-11-21, 15:28

GOLDI napisał/a:
zaloz wkladke K&N do puszki z filtrem ... odczujesz delikatna poprawe ...

Na seryjnej reszcie grat?w jest to baaaaardzo delikatna poprawa. :>



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group